• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Haugen

Started by satan, December 07, 2004, 11:23:07 AM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

satan

Er det noen andre enn meg som har fått nok av denne mannen???

Har merket meg at flere her inne skriver varmt om hvor viktig Haugens innsats er for laget. Er den virkelig det?
Spør du meg ser han bare ut som en klovn som blir løpende imellom motstanderen og medspillerene. En sjelden gang snubler han over ballen, for deretter å miste den like raskt.

Syntes det er trist for fotballen at typer som Miller må ta til takke med benken til fordel for Haugen. Trodde teknikk og ballbehandling var en viktig egenskap hos en fotballspiller. Så feil kan man ta...

Kjør debatt...
t med Haugen

RC

jo taknikk og ballbehandling er viktig det, men for å få det til må mann ha ballen. og de som er tekniske, er som regel dårlige ballvinnere og omvendt.
Derfor trenger lag også ballvinere på banen slik at de tekniske spillerene kan briljere.
Men er enig med at Helge ikkje er så god som mange skal ha det til. Vi kan finne bedre. Men så er han fra Bergen då..Vi vil jo ha bergensere på laget...

Xminator

Haugen har rotet veldig mye i høst. Han virket mye friskere mot Malmø, men mot OB virket han sliten igjen.

Men men, Andresen var ikke så mye bedre da han var 22.

Blææ

Tenker Haugen hadde gjort det bra i  første div for Løv-Ham.
Elitespiller er han dog ikke,men det er ikke Sanne eller Knudsen heller så han er iverfall ikke alene om å stinke på dagens Brannlag.
Så lenge Monsamjelden sier at han har stor tro på Sanne og Knudsen samt at Haugen har klippekort på første ellveren så vil nok aldri Brann vinne noe gull nei.
En god begjynnelse er å vrake Haugen og gi klippekortet til Miller.
ont follow me,Im lost too

Nixon

Miller har ikke vist noe som helst på den sentrale midtbanen som skulle tilsi at han skal få klippekort på midten.
Rød makt på Hansa!

kop

Hauge kommer til å bli en klassespiller for Brann hvis han fortsetter å spille jevnlig. Han er en god takler, han har et bra skudd og arbeidsinnsatsen og O2-opptaket hans er i norgestoppen. Han er 22 (?) år, har x antall aldersbestemte landskamper og har en utviklingskurve som peker oppover.

Teknikk og passningsfot er det største forbedringsområdet. Fotballhode har han, så det gjelder bare å få bena til å lystre. Det er en treningssak, og treningsmoral har han nok av.

Han er minst like god som det Leo og Strand var i den alderen (naturlige spillere å sammenligne med).
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

satan

Quote from: "kop"Hauge kommer til å bli en klassespiller for Brann hvis han fortsetter å spille jevnlig. Han er en god takler, han har et bra skudd og arbeidsinnsatsen og O2-opptaket hans er i norgestoppen. Han er 22 (?) år, har x antall aldersbestemte landskamper og har en utviklingskurve som peker oppover.

Teknikk og passningsfot er det største forbedringsområdet. Fotballhode har han, så det gjelder bare å få bena til å lystre. Det er en treningssak, og treningsmoral har han nok av.

Han er minst like god som det Leo og Strand var i den alderen (naturlige spillere å sammenligne med).


Disse tingene, utenom O2-opptaket, er det stikk motsatte av hva Haugen behersker som fotballspiller.
Haugen et fotballhode?
Hå-hå. Den beste jeg har hørt på lenge.
t med Haugen

kop

Quote from: "satan"
Disse tingene, utenom O2-opptaket, er det stikk motsatte av hva Haugen behersker som fotballspiller.
Haugen et fotballhode?
Hå-hå. Den beste jeg har hørt på lenge.


Sier du det? Stikk motsatt?

Så du mener at han har dårlig arbeidsinnsats?

At han har et dårlig skudd? (Bryne og Malmö for å nevne eks.)

At han har en utviklingskurve som peker nedover?

At han ikke har et fotballhode? Denne kan diskuteres, men jeg mener at han, bl.a. mot Malmö, viser at han tenker riktig i enkelte forsøk på gjennombruddspassninger, men at han ikke klarer å følge opp med presisjon på passning.

Forøvrig hyggelig å kunne more deg med det beste du har hørt på lenge:-)
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

satan

Quote from: "kop"
Quote from: "satan"
Disse tingene, utenom O2-opptaket, er det stikk motsatte av hva Haugen behersker som fotballspiller.
Haugen et fotballhode?
Hå-hå. Den beste jeg har hørt på lenge.


Sier du det? Stikk motsatt?

Så du mener at han har dårlig arbeidsinnsats?

At han har et dårlig skudd? (Bryne og Malmö for å nevne eks.)

At han har en utviklingskurve som peker nedover?

At han ikke har et fotballhode? Denne kan diskuteres, men jeg mener at han, bl.a. mot Malmö, viser at han tenker riktig i enkelte forsøk på gjennombruddspassninger, men at han ikke klarer å følge opp med presisjon på passning.

Forøvrig hyggelig å kunne more deg med det beste du har hørt på lenge:-)


Greit, glemte innsats. Men hva hjelper det når du ikke klarer å behandle en fotball.
Har hørt rykter om at han har en trikserekord på 8. Men det var med en ballong.
Må også humre litt når du nevner skuddfoten til Haugen.
Fikk du med deg avslutningen for åpent mål mot Malmø?
Ikke første gang det har skjedd, hvis du skjønner hva jeg mener...
Haugen eier ikke potensial til å bli god fotballspiller.
Kanskje en karriere som hare på hundeveddeløpsbaner, men ikke faen som fotballspiller.
t med Haugen

satan

Og når det gjelder formkurven, kan den kun peke en vei.
Men jeg syntes den har holdt seg stabilt i bånn...
t med Haugen

Svante!!

Quote from: "Nixon"Miller har ikke vist noe som helst på den sentrale midtbanen som skulle tilsi at han skal få klippekort på midten.


En rekke viktige mål for Brann, tekniske finesser, blikk og et konstant faremoment for motstanderlaget.

Her tar du nok feil lille Nixon.  Beklager søta
rann er best

Idiakez

Quote from: "kop"Teknikk og passningsfot er det største forbedringsområdet. Fotballhode har han, så det gjelder bare å få bena til å lystre. Det er en treningssak, og treningsmoral har han nok av.


Dette blir for dumt. Alle som har spilt litt fotball vet at teknikk ikke er noe en lærer i en alder av over 20 år.

Teknikk er noe en må trene fra barndommen av. Hjelper ikke å forbedre teknikken voldsomt når en er over 20 år. Sånn sett er det mye lettere å trene opp kondisjonen.

Helge Haugen blir aldri noen spiller med god teknikk. Det er bare å innse en gang for alle. Hans styrke er arbeidsinnsatsen.

kop

Quote from: "satan"
Greit, glemte innsats. Men hva hjelper det når du ikke klarer å behandle en fotball.
Har hørt rykter om at han har en trikserekord på 8. Men det var med en ballong.
Må også humre litt når du nevner skuddfoten til Haugen.
Fikk du med deg avslutningen for åpent mål mot Malmø?
Ikke første gang det har skjedd, hvis du skjønner hva jeg mener...
Haugen eier ikke potensial til å bli god fotballspiller.
Kanskje en karriere som hare på hundeveddeløpsbaner, men ikke faen som fotballspiller.


Ok, så du velger å se vekk fra skuddene mot bl.a Bryne og Malmö. Hva med Miller? Han hadde et kanonskudd mot f.eks. tromsø og Halmstad, men han hade også en fryktelig bom mot OB. God eller dårlig skuddfot? Jeg mener god.

Den dagen Haugen trikser ballen 8 ganger eller mer i kamp for Brann, den dagen er jeg enig i at han ikke har noe på laget vårt å gjøre (spesielt hvis det er med en ballong).

Og jeg snakker ikke om forkurve, jeg snakker om utviklingskurve.

Nok en gang har jeg moret deg til humrestadiet, og nok en gang er jeg glad for å holde humøret ditt oppe.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Idiakez

Quote from: "Nixon"Miller har ikke vist noe som helst på den sentrale midtbanen som skulle tilsi at han skal få klippekort på midten.


Dette argumentet er jeg dritt lei av å høre!

Miller får jo ikke sjansen til å vise hva han er god for på sentral midtbane i og med at han aldri får spille der.

De eneste sjansene han har fått på den posisjonen var med engang han kom og åpenbart ikke var i form.

Vil si at han har vært en av branns beste de siste kampene han spilt. Viser offensive kvaliteter som brann absolutt har behov for.

kop

Quote from: "Idiakez"
Dette blir for dumt. Alle som har spilt litt fotball vet at teknikk ikke er noe en lærer i en alder av over 20 år.

Teknikk er noe en må trene fra barndommen av. Hjelper ikke å forbedre teknikken voldsomt når en er over 20 år. Sånn sett er det mye lettere å trene opp kondisjonen.

Helge Haugen blir aldri noen spiller med god teknikk. Det er bare å innse en gang for alle. Hans styrke er arbeidsinnsatsen.


Har heller aldri sagt at han blir en spiller med god teknikk. jeg påstår bare at han kan bli bedre.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Toa

Vi trenger Winters og Miller på banen samtidig. Så mye som Winters løper, må det jo være en fryd for Miller å servere pasninger. Blir en ny skotsk superduo på Brann og på det skotske landslaget.

Får man i tillegg en god høyreving som kan fosse nedover siden og legge inn til Sæternes, så har angrepet mange strenger å spille på (heller ikke glemme Kvisvik/Hanstveit på venstre).

Hvem skal da servere disse pasningene? Haugen? Offensivt er Haugen lam i begge beina og mentalt tilbakestående. Nei... Miller er mannen.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

satan

Quote from: "kop"
Quote from: "satan"
Greit, glemte innsats. Men hva hjelper det når du ikke klarer å behandle en fotball.
Har hørt rykter om at han har en trikserekord på 8. Men det var med en ballong.
Må også humre litt når du nevner skuddfoten til Haugen.
Fikk du med deg avslutningen for åpent mål mot Malmø?
Ikke første gang det har skjedd, hvis du skjønner hva jeg mener...
Haugen eier ikke potensial til å bli god fotballspiller.
Kanskje en karriere som hare på hundeveddeløpsbaner, men ikke faen som fotballspiller.


Ok, så du velger å se vekk fra skuddene mot bl.a Bryne og Malmö. Hva med Miller? Han hadde et kanonskudd mot f.eks. tromsø og Halmstad, men han hade også en fryktelig bom mot OB. God eller dårlig skuddfot? Jeg mener god.

Den dagen Haugen trikser ballen 8 ganger eller mer i kamp for Brann, den dagen er jeg enig i at han ikke har noe på laget vårt å gjøre (spesielt hvis det er med en ballong).

Og jeg snakker ikke om forkurve, jeg snakker om utviklingskurve.

Nok en gang har jeg moret deg til humrestadiet, og nok en gang er jeg glad for å holde humøret ditt oppe.


Jeg humrer forsatt jeg og er fremdeles i like godt humør.

Syntes det er ganske utrolig at du kan forsvare Haugen sine fotballferdigheter.

Tror både du og jeg vet godt Haugen ikke har hatt noen utviklingskurve.
Kan tenke han er like håpløs nå som da han var guttespiller.

Hadde han ikke puttet mot malmø da han kom gjennom alene, hadde jeg personlig tatt affære.
t med Haugen

kop

Quote from: "satan"
Jeg humrer forsatt jeg og er fremdeles i like godt humør.

Syntes det er ganske utrolig at du kan forsvare Haugen sine fotballferdigheter.

Tror både du og jeg vet godt Haugen ikke har hatt noen utviklingskurve.
Kan tenke han er like håpløs nå som da han var guttespiller.

Hadde han ikke puttet mot malmø da han kom gjennom alene, hadde jeg personlig tatt affære.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

DrMeland

Quote from: "satan"Syntes det er ganske utrolig at du kan forsvare Haugen sine fotballferdigheter.

Tror både du og jeg vet godt Haugen ikke har hatt noen utviklingskurve.
Kan tenke han er like håpløs nå som da han var guttespiller.
rMeland

onkel Nils

i er Vestlandets konger vi e Brann!

kop

Quote from: "onkel Nils"


Stort sett enig, både når det gjelder Haugen og seriøsiteten.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Nixon

Quote from: "Svante!!"
Quote from: "Nixon"Miller har ikke vist noe som helst på den sentrale midtbanen som skulle tilsi at han skal få klippekort på midten.


En rekke viktige mål for Brann, tekniske finesser, blikk og et konstant faremoment for motstanderlaget.

Her tar du nok feil lille Nixon.  Beklager søta


Som hengende spiss ja. Ikke fra sentral midtbane.
Han kan dog sikkert bli god på midtbanen, og spille seg inn på laget. Tviler egentlig ikke på det. Men jeg er ikke med på å dele ut klippekort allerede i desember. Synes egentlig klippekort er en uting. Som at Guntveit skal spille så mye...
Rød makt på Hansa!

andreas27

kop skrev
[Han er en god takler, han har et bra skudd og arbeidsinnsatsen og O2-opptaket hans er i norgestoppen.

e enig i det meste men et godtskudd???
tror haugen kan bli fast og viktig for brann i mange år fremover!!
og ja han e endå ung!!

andreas27

satan skrev

Hadde han ikke puttet mot malmø da han kom gjennom alene, hadde jeg personlig tatt affære.

har no sett stjernespisser bræne større sjangser, vår egen sæternes brente vel foran åpent i en av sine første kampae på stadaen!!

og når han kom igjen aleine hadde han no hat et nydelig løp!!
så litt fotballforståelse må no mannen ha også offansivt!!

kem sente oss til semien i cupen??

viks

Quote from: "DrMeland"
Synes han får ufortjent mye kritikk. Haugen er en defensiv sliter som alle lag trenger. Problemet har vært at Haugen som makker til Scharner sentralt på midten blir for tannløst. To defensive slitere er en for mye...

Vi trenger Haugen i stallen, han gjør en god jobb hver gang og kommer til å bli god om noen år, men akkurat nå må vi få inn noen med kreativitet og evner med ball. Gjerne Miller, Andresen, Hassan, Grindheim eller hvemsomhelst, bare det er noen som kan fordele baller!


Bra analysert Meland. Stiller meg hundre prosent bak utsagnet over. Haugen er en viktig brikke i Brann, og selvsagt undervurdert fordi han ikke gjør de samme tingene med ballen som Raymond og Charlie.

Nå er det jo sånn at det kanskje ikke er så mangen som tenker over at hadde ikke Helge løpt og tacklet i stykker midtbanen til en del motstandere i år, så hadde ikke Raymond og co fått beveget seg såpass fritt, og fått anledning til og kjele med ballen slik de gjør.

Helge Haugen har helt klart tekniske begrensninger og kan helt sikkert utvikle pasningsfoten sin bedre som fotballspiller, men vi trenger slike folk som han på laget og...

Noen som husker en viss Makelele som forsvant fra Madrid?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sharpy

Men nå må du jo huske at Haugen ikke scorer 1000 mål i løpet av en sesong da :roll:

Nei, jeg blir egentlig litt oppgitt når jeg leser endel av det blant annet Satan skriver lenger oppe. Det viser en fryktelig liten innsikt, uten at det virker som om det er noe å gjøre med det.

Likevel må også jeg medgi at det kan være et problem med to typer som Scharner og Haugen sammen på midten. Litt mer kreativitet er selvsagt ikke å forakte, og da blir det nok Haugen som må finne seg i å skygge banen. Dette har ikke minst med "politikk" å gjøre. Scharner ble hentet inn for 5 millioner(?), penger med hjelp fra investorer. Om mannen etter kun en halvsesong skulle bli benket, sender dette et budskap til Brann-investorene som sier at "Vi takker for pengene, men vi har egentlig ikke peiling på hvordan vi skal bruke dem. Han er ikke god nok for førsteelleveren." Og hva ville da skjedd? Pengesekken snøres igjen. Synd, men sånn er realiteten.

Så tilbake til saken. Til dere som vil ha Miller inn for Haugen og TFL inn for Knudsen.  En midtbane med TFL -Scharner -Miller-Kvisvik???
Joda... Vi kan vel enes om at en sånn konstellasjon ikke er særlig smart. Vi kan ha så mange gode offensive spillere vi bare vil, men uten defensiv trygghet blir det ikke seriegull.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

viks

Quote from: "Sharpy"Så tilbake til saken. Til dere som vil ha Miller inn for Haugen og TFL inn for Knudsen.  En midtbane med TFL -Scharner -Miller-Kvisvik???
Joda... Vi kan vel enes om at en sånn konstellasjon ikke er særlig smart. Vi kan ha så mange gode offensive spillere vi bare vil, men uten defensiv trygghet blir det ikke seriegull.


Enig i mye av det du skriver i teksten over her, men ikke det siste her.

Konstallasjonen som du nevner ovenfor, kan tenkes at ikke hadde blitt noen suksess. Selv om dersom Miller fortsetter sin utviklings/formkurve så kunne denne godt blitt en realitet, men da selvsagt avhengig av motstanderen.

Og dette er litt av mitt poeng. Vi trenger TFL fordi han er en anderledes spiller, som gir Mjelde flere valg, og flere alternativer når han skal sy sammen en slagkraftig førsteelver. Samt legge opp en elver i forhold til motstanderen. Klart vi trenger forskjellige spillere borte mot RBK som vi gjør hjemme mot Bodø Glimt, selv om vi selvsagt må ha en viss kontinuitet i det hele.

Hovedproblemet til Brann i dag, og det som skiller oss fra RBK er at 12, 13 og 14 mann er for dårlig. Brann er alt for avhengig av enkeltspillere, og at disse er skadefrie.

Derfor trenger vi en kreativ offensiv midtbanespiller, og en høyrekant som er en andreledes type enn knudsen, sanne, eller guntveit -TFL..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Sharpy

Quote from: "viks"
Quote from: "Sharpy"Så tilbake til saken. Til dere som vil ha Miller inn for Haugen og TFL inn for Knudsen.  En midtbane med TFL -Scharner -Miller-Kvisvik???
Joda... Vi kan vel enes om at en sånn konstellasjon ikke er særlig smart. Vi kan ha så mange gode offensive spillere vi bare vil, men uten defensiv trygghet blir det ikke seriegull.


Enig i mye av det du skriver i teksten over her, men ikke det siste her.

Konstallasjonen som du nevner ovenfor, kan tenkes at ikke hadde blitt noen suksess. Selv om dersom Miller fortsetter sin utviklings/formkurve så kunne denne godt blitt en realitet, men da selvsagt avhengig av motstanderen.

Og dette er litt av mitt poeng. Vi trenger TFL fordi han er en anderledes spiller, som gir Mjelde flere valg, og flere alternativer når han skal sy sammen en slagkraftig førsteelver. Samt legge opp en elver i forhold til motstanderen. Klart vi trenger forskjellige spillere borte mot RBK som vi gjør hjemme mot Bodø Glimt, selv om vi selvsagt må ha en viss kontinuitet i det hele.

Hovedproblemet til Brann i dag, og det som skiller oss fra RBK er at 12, 13 og 14 mann er for dårlig. Brann er alt for avhengig av enkeltspillere, og at disse er skadefrie.

Derfor trenger vi en kreativ offensiv midtbanespiller, og en høyrekant som er en andreledes type enn knudsen, sanne, eller guntveit -TFL..
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

andreas27

miller-andressen-hassan-kvisvik

dette hadde vel vært en drøm men kansje litt for offansivt???

arild

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=71253

ser ikke ut som at Hassan kommer før tidligst til sommeren...

Svante!!

Quote from: "andreas27"miller-andressen-hassan-kvisvik

dette hadde vel vært en drøm men kansje litt for offansivt???


Mye bedre med:

andressen - miller - scharner - kvisvik

Ulike kvaliteter som gir balanse, og Miller kan ikke spille høyre.  Det har Andresen gjort før både i Stabæk og Wimbledon
rann er best

viks

Quote from: "Svante!!"
Mye bedre med:

andressen - miller - scharner - kvisvik

Ulike kvaliteter som gir balanse, og Miller kan ikke spille høyre.  Det har Andresen gjort før både i Stabæk og Wimbledon


Tror du at Andresen velger Brann dersom han ikke forspeiles en sentral posisjon i laget?

Det tror i hvert fall ikke jeg...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Blææ

ont follow me,Im lost too

andreas27

Quote from: "Svante!!"
Quote from: "andreas27"miller-andressen-hassan-kvisvik

dette hadde vel vært en drøm men kansje litt for offansivt???


Mye bedre med:

andressen - miller - scharner - kvisvik

Ulike kvaliteter som gir balanse, og Miller kan ikke spille høyre.  Det har Andresen gjort før både i Stabæk og Wimbledon


miller spilte kant i rangers

Nixon

Quote from: "Blææ"


Ikke lett å bli klok på dette. Vil du ha Knudsen, Haugen og Sanne? Eller ikke Blææ?
Før du svarer kan du kanskje slå opp på B(jørnetjeneste) i ordboken...
Rød makt på Hansa!

Toa

Hadde Kvisvik spilt fast sentralt på midtbanen, ville folk ledd om noen foreslo at han kunne spille venstrekant. Kvisvik er jo ingen typisk kantspiller, men alle ser jo at det går bra. Hvorfor skulle da ikke Miller kunne spille på kanten også? De er jo ikke så forskjellige i stilen sin...

Tipper Miller er bedre defensivt enn Kvisvik. Mer styrke og agressivitet. Han har teknikken til å komme forbi spillere, pasningsfoten til å slå gjennombruddspasninger og innlegg (jeg nekter å tro at den mannen ikke slår bra innlegg).

Man kan liksågodt servere spissene med lekkerbiskener på siden som fra midten. Kvisvik gjør jo det hele tiden.

Det spesielle blir at Brann får sin kreativitet på sidene i Kvisvik/Miller, mens den sentrale midtbanen gjør grovarbeidet og løpingen (Haugen/Scharner). Litt spesielt, men tror da det kan virke. Idag har vi jo all kreativiteten kun på venstresiden.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

PornoPung

Det hadde nok gått fint det. Har nevnt Bakkerud flere ganger før jeg så sier det igjen :) han var ikke en typisk ving. På samme måte som Kvisvik. Men, er det smart med 2 spillere på kanten som ikke er gjennombruddshissige i form av løp da? Se på Danske og NEderlandske lag. De prioriterer sinsykt raske vinger på kantene. Jeg mener no i hvert fall vi bør ha minst en av denne typen.

kop

Quote from: "Blææ"
Tror klubben hadde gjort seg selv en svær bjørnetjeneste ved å hive Knudsen,haugen og Sanne på trynet ut gjennom stadionporten.


Vannskelig å gripe tak i hva du mener i innlegget ditt, Blææ, tror du har vært litt uheldig med redigeringen?

Tok likevel dette ut som punchlinen din, og jeg er 100% enig.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Toa

Quote from: "PornoPung"Det hadde nok gått fint det. Har nevnt Bakkerud flere ganger før jeg så sier det igjen :) han var ikke en typisk ving. På samme måte som Kvisvik. Men, er det smart med 2 spillere på kanten som ikke er gjennombruddshissige i form av løp da? Se på Danske og NEderlandske lag. De prioriterer sinsykt raske vinger på kantene. Jeg mener no i hvert fall vi bør ha minst en av denne typen.


Jo, en rask og gjennombruddshissig ving hadde vært det beste. Om Sanne får seg noen timer hos psykolog, kan det jo være han får noe som ligner selvtillitt og ro i kroppen når han spiller fotball. Isåfall kan han bli spennende. Hele problemet med Sanne ligger nok i hodet. Han får jo panikkangst hver gang han ser 16-meter.

Men å velge mellom Miller på kanten eller Knutsen/Sanne, så tror jeg Miller blir det beste. Problemet er vel at kantene blir for like, og for mye vil slås fra kanten og mot spissene fra en dypere posisjon enn det som er best.

Putt Winters på kanten, og Miller som hengende spiss, så er problemet løst. (useriøst vissvass, men KAN diskuteres... :p )
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Svante!!

Quote from: "Toa"

Putt Winters på kanten, og Miller som hengende spiss, så er problemet løst. (useriøst vissvass, men KAN diskuteres... :p )


Vet ikke om det er det beste, men hvorfro ikke prøve i en treningskamp.  Regner med at det blir en del av de etterhvert.
rann er best

_owenz_

QuoteHvorfor skulle da ikke Miller kunne spille på kanten også? De er jo ikke så forskjellige i stilen sin...


Mjelde har nok noen tanker for kanten, og han påstår jo også at han ikke er på jakt etter ny kant spiller. Sammtidig som de er på jakt etter en midtbane spiller(andreasen) på Haugens plass. Miller er for god til å sitte på benken iallefall. Men, han må kunne spille en hel kamp før han kan få fast plass.

Mjelde venter nok til januar for å teste dette, tar tid å drille Miller inn i Kant.  Tror nok Mjelde vil unngå den store omrokeringen på kantene som skjedde sist.  Ingenting er bedre enn om Knutsen og Sanne blir reserver på hver sin kant. Knutsen sin kontrakt går ut etter 2005 sesongen, så de er nok i markedet etter en ny unggutt på denne plassen.


owenz

Svante!!

Quote from: "_owenz_"
QuoteHvorfor skulle da ikke Miller kunne spille på kanten også? De er jo ikke så forskjellige i stilen sin...


Mjelde har nok noen tanker for kanten, og han påstår jo også at han ikke er på jakt etter ny kant spiller. Sammtidig som de er på jakt etter en midtbane spiller(andreasen) på Haugens plass. Miller er for god til å sitte på benken iallefall. Men, han må kunne spille en hel kamp før han kan få fast plass.

Mjelde venter nok til januar for å teste dette, tar tid å drille Miller inn i Kant.  Tror nok Mjelde vil unngå den store omrokeringen på kantene som skjedde sist.  Ingenting er bedre enn om Knutsen og Sanne blir reserver på hver sin kant. Knutsen sin kontrakt går ut etter 2005 sesongen, så de er nok i markedet etter en ny unggutt på denne plassen.


owenz


Miller får jo ikke lov til å spille en hel kamp.  Det er det som er problemet.  Han har vist at han er mer enn god nok
rann er best

Nixon

Quote from: "_owenz_"Ingenting er bedre enn om Knutsen og Sanne blir reserver på hver sin kant. Knutsen sin kontrakt går ut etter 2005 sesongen, så de er nok i markedet etter en ny unggutt på denne plassen.


Sist jeg sjekket hadde Brann en slik spiller: Erlend Storesund. Hva med å gi han litt tillit? Han blir ikke bedre uten.
Rød makt på Hansa!

_owenz_

QuoteSist jeg sjekket hadde Brann en slik spiller: Erlend Storesund. Hva med å gi han litt tillit? Han blir ikke bedre uten.


Joa.. Men han er vel egentlig sentral midtbane spiller? Vet han har blitt byttet inn i endel med Kvisvik. Hvis han kunne blitt drillet i høyrekant så hadde det kanskje gått. Ikke umulig at det er  dette Mjelde tenker på, når han ikke vil ha ny Kant?

Må ærlig si at jeg ikke aner hvor god Storesund er i praksis. Eneste måten å finne det ut på er å la han spille fra start i en kamp eller to. Han burde kanskje ha vært utleid i 2004 sesongen? Han hadde sikkert vært en innkjørt eliteserie spiller da.

Han er vel bare 19 eller 20 år nå. Han har vel ikke fått spilletid på U21, men dette er kanskje fordi han spiller i 2. divisjon.

Martin Knudsen har nok ingen fremtid i Brann etter 2005, så han må nok belage seg på endel benketid, iallefall til høsten. Man må jo få kjørt inn erstateren.      
 


Owenz

satan

Føler meg trygg på at udugelige Haugen spennes på hodet ut av førstelaget nå som Andresen er klar, og godt er det. :lol:

Blir en meget frekk midtbane neste år uten Haugen.
Dermed kan Haugen rømme til skogs med kart og kompass der han hører hjemme, og bli der resten av karrieren sin.
t med Haugen

Toa

Quote from: "satan"Føler meg trygg på at udugelige Haugen spennes på hodet ut av førstelaget nå som Andresen er klar, og godt er det. :lol:

Blir en meget frekk midtbane neste år uten Haugen.
Dermed kan Haugen rømme til skogs med kart og kompass der han hører hjemme, og bli der resten av karrieren sin.


Haugen er vel et naturlig valg de gangene Scharner er skadet eller suspendert. Vi trenger han på benken, i god form...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

kop

Quote from: "satan"
Dermed kan Haugen rømme til skogs med kart og kompass der han hører hjemme, og bli der resten av karrieren sin.



Det eneste Haugen skal i skogen med kart og kompass må være å lete etter gode argumenter fra "satan".

Argumentene mine for horfor Haugen blir en viktig spiller for Brann i mange år fremover finner du lenger oppe i tråden.

Jeg ønsker ikke å være for slem mot deg, du kan sikkert ikke noe for det. Mye av det du mangler får du når du begynner på videregående skole og etterhvert militæret. Skal bare se på at du får både saklighet og folkeskikk til slutt.*




*et forsøk på å snakke et språk som når frem, men forventer en tilbakemelding i "du er dum og tar feil"-klassen
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

satan

Quote from: "kop"
Quote from: "satan"
Dermed kan Haugen rømme til skogs med kart og kompass der han hører hjemme, og bli der resten av karrieren sin.



Det eneste Haugen skal i skogen med kart og kompass må være å lete etter gode argumenter fra "satan".

Argumentene mine for horfor Haugen blir en viktig spiller for Brann i mange år fremover finner du lenger oppe i tråden.

Jeg ønsker ikke å være for slem mot deg, du kan sikkert ikke noe for det. Mye av det du mangler får du når du begynner på videregående skole og etterhvert militæret. Skal bare se på at du får både saklighet og folkeskikk til slutt.*




*et forsøk på å snakke et språk som når frem, men forventer en tilbakemelding i "du er dum og tar feil"-klassen


Burde ikke være nødvendig å utdype hvor elendig Haugen er.
Det klarer de aller fleste å se selv.

Videregående og militæret fullførte jeg for mange år siden.
Mener du det er dårlig folkeskikk å kritisere?
t med Haugen

satan

Og siden du oppgir oslo som bosted, så har vel du vært på nok kamper til å bedømme  hvor god Haugen er,eller?
t med Haugen

grei

Dere har lurt satan til å være seriøs, så lumpent...

Go Up