• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

sitt--->reis opp

Started by BL, December 06, 2004, 00:10:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BL

teit topic men kom ikkje på noe bedre  :P

så en film fra odense der alle bøyde seg med på huk, en fyr stod forann med en ropert (riktig navn?), ropte FORZA ODENSE så reiste alle seg opp og gjentok etter han, folk bøyde seg ned igjen, fyren ropte noe nytt og folk reiste seg og gjentok, bøyde seg ned igjen, fyren ropte igjen og folk reiste seg, gjentok etter han så ble det masse liv, hoppet, flagget, skjerf osv osv osv... samme ble gjort på sittetribune. var jævlig tøft!!!

kanskje noe vi kunne prøvd??? store stå bøyer seg ned, hansa sitter (som vanlig) og alle reiser seg samtidig... hadde nok gjort seg det  :D

http://www.odense-fanaticos.dk/film/DUO.wmv
filmen så kan folk som ikkje skjønte det laste ned og se... helt på slutten av filmen.
Hansa-
Felt Z

sekto

Kult konspet ja, men jeg liker generelt ikke å "stjele" ting fra andre supportere..

Jeg vet at alle bruker stort sett de samme sangene, og det å vifte et skjerf over hode ikke er noe nytt, men jeg tenker først og fremst på ting som fortsatt har litt særpreg over seg.

Klanen gjør den der viftingen sin med armene og sin lille bunnyhopp på tribunen.. begge tingene ser bra ut, og skaper liv og røre, men vi burde ikke begynne å ta etter dem for det..

Selv om Odense e dansk, og de fleste i Norge sikkert ikke har sett akkurat det der før, (Jeg skal innrømme det var nytt for meg, muligens jeg ikke er godt nok bereist i fotballverden) så syntes jeg det blir litt billig å bare ta deres konsept..

Også er det det med å finne en som gidder å stå med megafon (tror det er det det heter :P), og som har nok respekt på SS til å få folk til å gå ned i knestående.. SS er ikke en gjeng som tar ordre veldig bra.. Er en av dem som lett motsetter meg det.. Så var det også det med å få folk til å skjønne dette.. Måtte gjerne startet med en liten gruppe, slik at det var lettere for folk å skjønne hva det gikk ut på..

Syntes altså kort sagt, tanken er fin, men vi burde heller komme opp med noe kreativt selv. Noe som brannsupporterne bare gjorde..

Og må bare nevne det.. Det skal være en kald dag i h****** før jeg roper Forza Brann!

Digg Jan

Va det Odnes Cauals som hadde lagt den vidoen?
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

grei

Sånne gester kan være artig, men hva med å heller ta utganspunkt i egne tradisjoner? Soltvedt-hyllegesten gjorde et (hvertfall etter datidens mål) bra visuelt innrykk i sin tid, og denne frontfigur roper/resten svarer-dynamikken hadde vi da selv fram til midten av 90-tallet. Remi T sto for roping opp på gjerdet (uten ropert), resten svarte. Det er vel ikke verre enn at noen tar på seg ansvaret og tar opp igjen denne.

grei

Hadde folk vært litt eldre hadde de nok husket at nødbluss osv var pop her i byen for en del år siden. Rundt 97-98 var det lignende kaosforhold før og under kamp når Brann spilte. Dette forsvant ettersom NFF slår hardt ned på dette, hardere enn de gjør i DK tydeligvis, og supporterpolitikken har gått i en mer moden/mer snillistisk (alt ettersom hvordan man ser det) retning.

SeTrE

Quote from: "grei"Hadde folk vært litt eldre hadde de nok husket at nødbluss osv var pop her i byen for en del år siden. Rundt 97-98 var det lignende kaosforhold før og under kamp når Brann spilte. Dette forsvant ettersom NFF slår hardt ned på dette, hardere enn de gjør i DK tydeligvis, og supporterpolitikken har gått i en mer moden/mer snillistisk (alt ettersom hvordan man ser det) retning.

Jaaa, husker det jeg oxo....Særlig kampen på nadderud i 97 når vi tok sølvet.....Det var helt konge og være på borte kamp da...

Men tror faktisk ikke det hadde blitt sååå veldig store reaksjoner fra NFF eller tar kanskje feil, men sååå jo Kjernen gjorde det i serieavsluttningen, og da skjedde det ikke noe tror jeg......

Synd aT Nff er sååå jævla prippen, men skjønner jo at de ikke vil ha svenske og danske forhold på norskearener...

Men som stor fotball fan og supporter sååå synes jeg vi må tør og ta litt sjangser, særlig på bortekampene i RL framover sååå får vi faen meg ta med bluss og andre gjenstander, ekke vanskelig og få smugla det inn på stadion, husker vi var kreative på biselett mot Vif i 98:) hehe...ler!

Roffarne

Quote from: "SeTrE"men faen heler vi blir ikke tatt av vaktene viss vi legger nødblusset ned på baken....

Hvis du gjør det tror jeg du har større problemer enn vaktene.
Nu går alt så meget bedre.

BL

Quote from: "SeTrE"

kan si mye rart om causals og ultras, men de klarer hvertfall å lage bra med liv på tribunen... men det liker jo tydeligvis ikkje nff.
personlig har eg våte drømmer om bluss på hele ss, noen røykbomber, flagg og stort banner/OH i hansa  :D
Hansa-
Felt Z

SeTrE

Quote from: "BL"

kan si mye rart om causals og ultras, men de klarer hvertfall å lage bra med liv på tribunen... men det liker jo tydeligvis ikkje nff.
personlig har eg våte drømmer om bluss på hele ss, noen røykbomber, flagg og stort banner/OH i hansa  :D

Er helt ening med deg i det du sier....

Ville sett helt sinnsykt kult ut på tribunen da....Og da ville vi fått et god ryte på oss, ikke blandt NFF og Ivar hoff, men blandt andre supportere grupperinger...

Kanskje det er veien og gå, viss vi starter og alle andre tar etter, såååvil kansje NFF gi opp...Hadde iallefall vært konge og sett brann stadion i fyr og flammer med mye rød røyk!!

BL

bluss burde jo nesten vært en selvfølge på stadion (les:SK Brann)  :wink:
Hansa-
Felt Z

sekto

Om du mener det.. Ta med deg bluss, og fyr dem opp da.. Så tar du konsekvensene, om det får noen..

Jeg kan vise deg hvor du får kjøpt om du trenger råd.. Så ingen hindringer da.. Dette gjelder for alle som vil blusse.. neste hjemmekamp, så tar alle med seg en stabel bluss.. Tenk det synet.. 5 000 mennesker med en bluss i hver hånd..

Vi kunne jo røyklagt banen i mange timer om vi ville da.. Så kom igjen! Less talk more action!

BL

Quote from: "sekto"Om du mener det.. Ta med deg bluss, og fyr dem opp da.. Så tar du konsekvensene, om det får noen..

Jeg kan vise deg hvor du får kjøpt om du trenger råd.. Så ingen hindringer da.. Dette gjelder for alle som vil blusse.. neste hjemmekamp, så tar alle med seg en stabel bluss.. Tenk det synet.. 5 000 mennesker med en bluss i hver hånd..

Vi kunne jo røyklagt banen i mange timer om vi ville da.. Så kom igjen! Less talk more action!

veldig bra greier!! helt til nff begynner å grine og gir brann en saftig bot  :shock:
Hansa-
Felt Z

SeTrE

Quote from: "sekto"Om du mener det.. Ta med deg bluss, og fyr dem opp da.. Så tar du konsekvensene, om det får noen..

HVilke butikker erre man kjøper det da?Har bare kjøpt i sverige en gang jeg, trodde ikke det var lov og selge det i norge......Eneste stedet jeg kan tenke meg må være en båtbutikk....

Hadde alle gjordt som du sier, sååå hadde det ikke skjedd store greiene. tror du vaktene kunne tatt 5000 gale bergensere som står med bluss, hadde sett jævlig phett ut, håper bare det skjer en gang...men da må vi ha noen som tør og starte med det...

grei

Aner jeg en fetisj for å skrive ordet "så" med tre å-er her.

BL

HVilke butikker erre man kjøper det da?Har bare kjøpt i sverige en gang jeg, trodde ikke det var lov og selge det i norge......Eneste stedet jeg kan tenke meg må være en båtbutikk....

Hadde alle gjordt som du sier, sååå hadde det ikke skjedd store greiene. tror du vaktene kunne tatt 5000 gale bergensere som står med bluss, hadde sett jævlig phett ut, håper bare det skjer en gang...men da må vi ha noen som tør og starte med det...

båtbutikk er nok eneste muligheten her i bergen ja... men det går jo fint å kjøpe fra utlandet på nettet
Hansa-
Felt Z

Go Up