• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Opdal igjen

Started by Stoffi, December 06, 2004, 00:10:25 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Begge mål i dag var tagbare for en dyktig keeper.

Mål nr 1:  Opdal står lenge etter at skuddet kommer, og slenger seg for sent på et middelmådig skudd fra 25 meter. Den skal en keeper ha!

Mål nr 2:   Opdal TREKKER SEG fra ballen i det han stormer frem og praktisk talt har avverget situasjonen. Hadde Opdal fortsatt å løpe istedet for å stoppe opp og se dum ut, hadde han nådd ballen før OB spilleren, eller samtidig, og situasjonen kunne lett ha vært avverget.

Greit nok, Opdal gjør så godt han kan. Men Mjelde, vær så snill å vurder en ny keeper. Han koster oss altfor mange poeng. Han tabbet Brann ut av Gullkampen. La oss håpe han ikke gjør det samme i royal league også.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BL

eg er nok ikkje enig... frisparket var veldig bra og vanskelig og ta, på andre nølte han riktignok litt men spilleren kom i stor fart
Hansa-
Felt Z

cyp

elt O e snobbete!!

cyp

Har du noen gang tenkt på å kritisere de spillerne som skal avverge at slike situasjoner skjer, altså forsvarerne? De to siste kampene har Opdal stått meget bra i mål, og flere supportere har virkelig rost ham og helt glemt kritikken han har fått før. Nå gikk vi på et tap igjen (noe som måtte komme en gang), og hvem kritiserer vi? Opdal så klart. Han som står sist på banen og får alle feilene til forsvarerne i fleisen. Hva med å bare godta et tap for et tap og innse at det var kollektivet som sviktet idag, og det var kollektivet som gjorde det bra mot bl. a. Malmø.
elt O e snobbete!!

Stoffi

Kollektivet sviktet også idag. Det var derfor OB kom gjennom som de gjorde.

Men jeg mener fortsatt at vi trenger en ny keeper.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

olry

Den første var ikke dårlig av Opdal, han ser ikke ballen før den kommer over muren, det var derfor han sto rolig så lenge.

_owenz_

Hvis vi først skal tenke slik... Så fjern alle de andre spillerene også, Kvisvik, Miller, Sæternes alle sammen. Jeg har sett at de har gjort feil alle man, og dette har også kostet oss masse poeng. Bare tenk om Sæternes og Miller hadde satt noen av sjangsene sinde,da hadde vi vunnet! Kjære Mjelde Bengt & co er ikke bra nok for Brann siden de ikke setter alle sjangsene sine.

lol... Alle kan gjøre feil!

owenz

sekto

Mål nr. 1: Skulle aldri vært frispark til å begynne med.. Scharner var klokkerein på ballen.. Så kommer spilleren i han etterpå.. Må være lov å takle i fotball, uten å måtte forsvinne i løse luften etterpå.

Ballen går riktig nok i keeperhjørnet, der Opdal skal ha den, men det var spesielt vanskelig denne gangen. ballen skrur feil vei. Altså vekk fra Opdal.. Normalt sett, så prøver man å sette et slikt skudd over muren vekk fra keeper. Hadde ballen skrudd andre veien hadde Opdal kunne sett den før, og kommet seg bort til den. Sier ikke det er bra keeperspill, men ikke noe katastrofe.. og kanskje verre enn det ser ut.

Mål nr. 2: Visst nok en offside, umulig å se på TV-bildene, siden de ikke kunne kjøre en reprise fra et kamera som stod i hvert fall nesten på linje med forsvarerne når ballen ble slått.

Så ikke når Opdal startet ut, men kan ikke laste han for mye. 1 mot 1, skal normalt være mål. Her var det forsvaret som gjorde den første tabben, (om det ikke var offside) da er det ikke rettferdig å gi Opdal hele skylden. Hadde han vært ute før, vet ingen hva som hadde skjedd.. Kunne stoppet ballen, eller evt revet spilleren ned som siste mann, fått rødt kort, så måtte vi spilt med unge Torbjørnsen i mål neste RL kamp..

Lett å være etterpåklok.. Hadde jeg visst begge målene kom på den måten, så hadde jeg sagt i fra til Opdal før kampen slik at han kunne forbredt seg på det..

power

Helt enig!! Utrolig klønete av han på OB sitt andre mål. Fyren resignerer jo idet han forlater streken.Surt å tenke på at Brann hadde vunnet sereigull med en annen keeper...

KennethS

Ikkje keeper sin feil at motstanderen scorer når de kommer aleine med han. Keeperen har 1 valg og Opdal valgte og gå ned tidlig, desverre var det feil. Opdal var en av Brann's beste i går.
tå på Brann

olry

Når vi er inne på det så var det forbanna irriterende at TvNorge ikke hadde noen skikkelige overblikkskameraer, det var flere offside situasjoner jeg kunne tenkte meg å se igjen.

Digg Jan

Quote from: "olry"Når vi er inne på det så var det forbanna irriterende at TvNorge ikke hadde noen skikkelige overblikkskameraer, det var flere offside situasjoner jeg kunne tenkte meg å se igjen.

Enig, det må vel gå ann og ha et kammera på linjen med forsvare som alle andre kanaler har. Men eller om Oppdal, eg vil ikke kritisere han, han har vert bra i det siste og han blir bare bedre.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Xminator

Sharpy

Quote from: "power"Helt enig!! Utrolig klønete av han på OB sitt andre mål. Fyren resignerer jo idet han forlater streken.Surt å tenke på at Brann hadde vunnet sereigull med en annen keeper...

Vrøvl! Denne burde havne på kjernens gullkorn fra andre fora!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Timmen

KennethS skrev: Ikkje keeper sin feil at motstanderen scorer når de kommer aleine med han. Keeperen har 1 valg og Opdal valgte og gå ned tidlig, desverre var det feil. Opdal var en av Brann's beste i går.

Han gikk vel ikke ned tidlig på målet? Og han har da åpenbart mer enn 1 valg. han hadde 1 valg, men klarte ikke å bestemme seg i tide. Den er god.
Håper forresten de lar Thorbjørnsen prøve seg neste kamp. Han må få matching på dette nivået snart.

DrMeland

Hver gang Brann har tapt en kamp så startes det en tråd på dette forumet med Opdal må vrakes. Begynner å bli morsomt etterhvert...

Hva med å faktisk være så voksen å innse at vi spilte elendig og tapte fortjent? Han danske jævelen hadde en suser av et frispark som fortjener all ære og honnør, da blir det patetisk å sutre over Opdal.

Og kommentaren om at vi hadde vunnet serien med en annen keeper er jo så tåpelig, at det er vanskelig å tro at den er seriøs. Vi har gitt vekk poengene til det ene bunnlaget etter det andre, og skal være glad at vi klarte bronsen i det hele tatt! Pr. i dag har Vålerenga et mye mer stabilt og komplett lag enn oss.

Ydmykhet kommer vanligvis med alderen, og dette er vel de to største utfordringene på dette forumet..
rMeland

el-diego

Frispark fra 25-30 meter i keeperhjørnet SKAL være keepermat.  Han flytter seg vekk fra keeperhjørnet i det frisparket blir tatt og er dermed helt feilplassert når ballen kommer.
udere est facere

Go Up