• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

FC LĂ?V-HAM BERGEN og Flyers.

Started by StoreS gutt 16, November 26, 2004, 17:20:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

StoreS gutt 16

Fikk bekrftet at LĂžv-Ham skifter navn til overnevnte.

jeg vil  si noe om "bare Brann" kulturen jeg oppfatter her i Bergen.

Mens jeg leser her inne pÄ forumet ser jeg titt og ofte "hvem bryr seg om flyers".

Folk som tydeligvis er Brann patrioter, (som jeg selv er), men som ikke stÞtter elitelagene fra Bergen pÄ samme mÄte, hvorfor folk ikke en gang kan se seg villig til Ä se en eneste ishockey kamp med et lag som i utgangspunktet har like mye "rett" pÄ stÞtte fra det Bergenske puplikumet som det Brann har det skjÞnner jeg ikke.

Da blir det rett Ă„ slett for dumt Ă„ kalle seg Bergen patriot!  :evil:
jeg sier selvfĂžlgelig ikke at man skal like hockey, men gi det iallefall en sjangse, og kom iallefall ikke med kommentarer som "hvem bryr seg om hockey".

Kommer her med en oppfordrelse til alle menn og kvinenr Ä stÞtte Bergen Flyers pÄ neste hjemmekamp, Mandag 29 november klokken 18.30.

for ishockey er gÞy og reglene finner du enkelt pÄ www.hockey.no, la oss lage rikelig med stemmning der ogsÄ, fordi som vi alle vet kan det ofte gÄ lenge mellom hver Brann kamp :D

kan jo ikke si det samme om LÞv-Ham siden de og Brann i utgangspunktet er konkurrenter, men synes igjen man burde komme seg pÄ minst to kamper neste sesong for Ä stÞtte disse hardarbeidende bergenserene som aktivt satser pÄ talenter fra bergensomrÄdet.
La alle i Norge se at her i BERGEN stĂžtter vi alle lag fra nettopp Bergen.
Spessielt pÄ LÞv-Ham Sogndal hadde dette vÊrt kjempegÞy.

mvh.

KennethS

tÄ pÄ Brann

Nixon

Ingen lag har rett pÄ stÞtte. Og det nytter i alle fall ikke Ä grine seg til det slik mange hockeyfolk gjÞr her inne. "VÊr sÄ snill og kom pÄ hockeykamp! Please! Dere vil helt sikkert like det dersom dere bare prÞver det en gang!"

Og skjĂžnner fortsatt ikke hvem som har bestemt at det skal vĂŠre en link mellom fotball og hockey.
RÞd makt pÄ Hansa!

grei

Dette med Brann handler ikke bare om Ä vÊre Bergenspatriot. Da kunne man jo likesÄgodt holdt med Fyllingen eller et annet Bergenslag? Og det gjorde jo endel "over natten" tidlig pÄ 90-tallet. SÄvidt jeg husker var det mye gult i den en svingen pÄ Ullevaal det Äret. Historien med Fyllingen bÞr vel ha lÊrt oss det at det ikke bare er Ä holde med et lag fordi det kommer fra Bergen. Vi bryr oss om Brann fordi det er Brann, sÄnn er det. Jeg har ingen andre lag, verken i hockey eller andre idretter. Det er forsÄvidt ingen andre idretter som engasjerer - litt hockey eller hÄndball i ny og ne for underholdningens skyld er nok folk med pÄ, men det er fotballen som betyr noe.

At det bare har vÊrt ett skikkelig topplag i Bergen er bÄde negativt og positivt. Negativt fordi et byderby ville kunne gi stor temperatur, og fordi slike motstandere er med pÄ Ä bygge opp rivalisering, noe som bygger opp supportergjengene. Kanari-Fansen hadde f.eks aldri vÊrt sÄ mange om det ikke var for Klanen (og det samme gjelder de store lagene i KÞbenhavn og Stochholm).

Det positive overskygger imidlertid langt det negative: Ved at Bergen tradisjonelt bare har hatt et lag, sÄ har dette blitt hele bergens lag. Det betyr at nÄr Brann nÄr cupfinalen, sÄ engasjerer det ogsÄ de som egentlig ikke fÞlger Brann, fordi Brann er sÄ tett knyttet til byen. I stedet for at vi f.eks hadde hatt to lag, som begge hadde en hengiven men liten tilhengerskare, har vi ett lag som sÄ Ä si hele byen stÄr bak (ogsÄ de som ikke er supportere).

Helge karlesn

idenes forsvarer.

Per Anders

Innlegget mitt med "Bare Brann i Bergen" hadde kun med fotball Ä gjÞre, og kun Branns posisjon som lag nummer 1. Jeg har ikke skrevet et ord om hÄndball eller hockey. Er ikke veldig interessert selv, men gleder meg selvsagt over om Bergen Flyers holder seg i den Þverste divisjonen, om Tertnes vinner kamper i hÄndball etc. Synes det er positivt at dere som liker hockey og hÄndball forsÞker Ä fÄ folk i fotballmiljÞet (som er det desidert stÞrste) til Ä tre stÞttende til i "badekaret" osv. Jeg har faktisk sett to hockeykamper i mitt lange liv. Hold riktignok pÄ Ä sovne, men det var litt tidi Ä oppleve noe jeg ikke har peiling pÄ. Vi bergensere bÞr stille opp for hverandre. Heia Flyers!

Hvor mange sitteplasser er det i Bergenshallen forresten? ;-)

Nixon

Quote from: "Per Anders"Hvor mange sitteplasser er det i Bergenshallen forresten? ;-)

PÄ tide med en utvidelse der ogsÄ?:)
(Sorry, bare mÄtte!)
RÞd makt pÄ Hansa!

Per Anders

Det var det jeg visste.. Ironi.... ;-) Hehe..

Tror "badekaret" er stort nok, men det bli ikke Dahls Brann stadion... ;-)

StoreS gutt 16

Ett svar til Kenneth S her.

For min del kan du pakke sammen og gÄ i krigen, nÄr du er sÄ negativt innstilt. SelvfÞlgelig er Brann best i byen, og sÄnn vil det altid vÊre, men Ä ha et lag i fÞrste divisjon viser at Bergen er i stand til Ä stille med 2 topplag. Noe man burde kunne forvente siden jo vi er relativt mange innbyggere.

SkjÞnner da egentlig ikke hvorfor du har noe imot ett lag som stÄr for sunne fotballverdier.
Nemlig : satsing pÄ unge spillere fra nÊromrÄdet.
110% innsats i hver kamp, intet mindre.
Fotballspillere som fÄr betalt etter klubbens stÞrrelse.

kenneth S sa:

OgsÄ en liten hilsen til "Zander:)" her.

Hvis du noen gang klarer Ă„ finne dine egne meninger blir eg veldig imponert.

kih

'fc lĂžv-ham bergen' er kĂždd, sant?

jeg mener, de har fÄtt med seg hva folk mente om oslo-varianten av navnet?

Zander:)

Quote from: "StoreS gutt 16"

OgsÄ en liten hilsen til "Zander:)" her.

Hvis du noen gang klarer Ă„ finne dine egne meninger blir eg veldig imponert.

Noen mener det samme som meg, da skal jeg bare sitte i ro og holde godt kjeft?

Arman

Hockey er patetisk,reis et annet sted og prĂžv og skaffe tilhengere.
rman BjÞrnson scorer mÄl,scorer mÄÄl!

Aluminat integraf

Quote from: "StoreS gutt 16"Fikk bekrftet at LĂžv-Ham skifter navn til overnevnte.

Mens jeg leser her inne pÄ forumet ser jeg titt og ofte "hvem bryr seg om flyers".

Folk som tydeligvis er Brann patrioter, (som jeg selv er), men som ikke stÞtter elitelagene fra Bergen pÄ samme mÄte, hvorfor folk ikke en gang kan se seg villig til Ä se en eneste ishockey kamp med et lag som i utgangspunktet har like mye "rett" pÄ stÞtte fra det Bergenske puplikumet som det Brann har det skjÞnner jeg ikke.

jeg sier selvfĂžlgelig ikke at man skal like hockey, men gi det iallefall en sjangse, og kom iallefall ikke med kommentarer som "hvem bryr seg om hockey".

Kommer her med en oppfordrelse til alle menn og kvinenr Ä stÞtte Bergen Flyers pÄ neste hjemmekamp, Mandag 29 november klokken 18.30.

for ishockey er gÞy og reglene finner du enkelt pÄ www.hockey.no, la oss lage rikelig med stemmning der ogsÄ, fordi som vi alle vet kan det ofte gÄ lenge mellom hver Brann kamp :D

kan jo ikke si det samme om LÞv-Ham siden de og Brann i utgangspunktet er konkurrenter, men synes igjen man burde komme seg pÄ minst to kamper neste sesong for Ä stÞtte disse hardarbeidende bergenserene som aktivt satser pÄ talenter fra bergensomrÄdet.

mvh.

Er dette kĂždd? Eller er det skrevet av noen med svĂŠrt nĂŠr tilknytning til LĂžvHam?

HÞr her gutt. Du er inne pÄ en forumside for Brannsupportere. Vi er supportere av SK Brann. LÞvHam er IKKE SK Brann hvis du av en utrolig grunn har trodd sÄ. Selv om klubbene ennÄ ikke har mÞttes i seriesammenheng er LÞvHam en rivaliserende klubb til Brann. Jeg finner det rimelig absurd at du kommer inn her og oppfordrer oss til Ä komme og stÞtte LÞvHam pÄ grunnlag av at de tilfeldigvis kommer fra samme by som Brann. Dette handler om klubbfÞlelse, ikke byfÞlelse. PrÞv Ä forstÄ.

Og nÄr det gjelder det du skriver om Flyers; Du mener altsÄ at man ikke kan kalle seg Bergenspatriot dersom man ikke stÞtter Flyers... ihvertfall litte grann. Mener du virkelig dette? KÞdder du? Dette er totalt vissvass. GÄr du pÄ elitekamper i bowling og badmington her i byen? Blir man mere Bergenspatriot dersom man gjÞr sÄ? SelvfÞlgelig ikke.

arild

MÄ si at eg ble glad nÄr FC hehe LÞv Ham rykket opp... men ikke faen om eg gÄr Ä heier pÄ lÞv ham i serien neste Är... i 2div var de bare LÞv ham.. men nÄ e de rival til Brann..

BrannMann

For de som klarer Ä se pÄ fotball som noe mer enn Brann sÄ er det jo kjekt at man kan fÄ se litt god fotball andre steder i byn mens man venter pÄ storkampene pÄ Stadion... trenger ikke heie med laget for Ä se pÄ.. Þnsker LÞv-ham lykke til videre, skjÞnner ikke poenget med Ä skifte navn men det fÄr vÊre deres sak.

ellers sÄ fÄr de som liker Ä diskutere andre klubber enn Brann diskutere det pÄ de respektive lag sine forum..
jokomelk og brĂžd og seriegull!!!

viks

Syntes eg ser hele klanen pÄ voldslÞkka mens de heier pÄ Skeid...Skulle tatt seg ut..Kanskje de til og med kunne ikledd seg trÞnderbarter...

Dette er samme smÞrjen spÞr du meg. Men kunne LÞv Ham innledet et formelt sammarbeid med Brann mtp utvikling av unge spillere, da skulle de fÄtt litt sympati fra meg, men enn sÄ lenge FuCk LÞv Ham Bergen, akkurat som FuCk Lyn Oslo.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett fÞr slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", sÄ det hÞrtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Christian

Quote from: "viks"Syntes eg ser hele klanen pÄ voldslÞkka mens de heier pÄ Skeid...Skulle tatt seg ut..Kanskje de til og med kunne ikledd seg trÞnderbarter...

Men de var nok ikkje sÄ veldig lei for at Skeid fostret frem Holm-brÞdrene...

KennethS glimrer ogsÄ som forstÄsegpÄer nÄr han (med store bokstaver) skriker om at LÞv-Ham skal rykke nord og ned. Det fins ikkje en eneste ting som er negativt med at Bergen har et lag i 1. divisjon. Ikkje én eneste. Bergen og Hordaland trenger dette for Ä bedre rekrutteringen og motivasjonen for Ä satse pÄ fotball.

Rivaliseringen fÄr vi ta om det blir aktuelt. ForelÞpig er LÞv-Ham en lillebror som kan vÊre kjekk Ä ha - ingen reell rival. Eg Þnsker LÞv-Ham lykke til i 1. div og hÄper de holder pÄ plassen.

Navnet FC LĂžv-Ham Bergen er eg derimot ikkje spesielt begeistret for.

kih

Quote from: "Christian"

usikker pÄ hvor mye Êre skied skal ha for thomas... han dro til heerenveen som 16-Äring (og debuterte i cl som 18-Äring)

kih

usikker pÄ hvor mye Êre skeid skal ha for thomas... han dro til heerenveen som 16-Äring (og debuterte i cl som 18-Äring)

LandÄsKongen

KennethS

Quote from: "viks"Syntes eg ser hele klanen pÄ voldslÞkka mens de heier pÄ Skeid...Skulle tatt seg ut..Kanskje de til og med kunne ikledd seg trÞnderbarter...

KennethS glimrer ogsÄ som forstÄsegpÄer nÄr han (med store bokstaver) skriker om at LÞv-Ham skal rykke nord og ned. Det fins ikkje en eneste ting som er negativt med at Bergen har et lag i 1. divisjon. Ikkje én eneste. Bergen og Hordaland trenger dette for Ä bedre rekrutteringen og motivasjonen for Ä satse pÄ fotball.

Rivaliseringen fÄr vi ta om det blir aktuelt. ForelÞpig er LÞv-Ham en lillebror som kan vÊre kjekk Ä ha - ingen reell rival. Eg Þnsker LÞv-Ham lykke til i 1. div og hÄper de holder pÄ plassen.

Navnet FC LĂžv-Ham Bergen er eg derimot ikkje spesielt begeistret for.

NÄr et lag i Norge kaller seg FC sÄ fortjener det ikkje annet en nedrykk. Blir flau pÄ LÞv Ham sine vegner. HÄper det tar til fornuft.
tÄ pÄ Brann

StoreS gutt 16

ja greit, tror noen av dere misforstÄr mine intansjoner med Ä skrive d jeg gjorde.

For det fÞrste, har jeg ikke noen spessiell tilknytning til LÞv-Ham, eller flyers. Det enenste jeg synes er dumt er at folk liksom bare kan holde med Brann, nÄr Bergen by frontes andre steder ogsÄ.

Skulle LÞv-Ham rykke opp enda en divisjon blir saken en annen :D Men forelpig er det eventuelt ett stykke fram i tid og LÞv-Ham vil kunne vÊre en positiv kraft i fotballmiljÞet her i Bergen. OgsÄ for Brann.

Legg ogsÄ merke til at jeg skriver "i utgangspunktet" har Flyers like mye rett pÄ puplikumsstÞtte fra Bergensere. Synes rett Ä slett at Flyers blir urettferdig behandlet, gÄ iallefall Ä se EN kamp fÞr dere legger ut om at ishockey er patetisk.

Og tilslutt nok en liten hilse til "Zander:)". Den som tier samtykker.

mvh-

Nixon

Quote from: "StoreS gutt 16"Det enenste jeg synes er dumt er at folk liksom bare kan holde med Brann, nÄr Bergen by frontes andre steder ogsÄ.

SkjÞnner du ingenting? Klart vi kan holde med andre lag fra Bergen. Men denne siden er for Brannsuppportere som vil diskutere Brann. SÄ kan de som liker hockey gÄ inn pÄ andre fora for Ä si sin mening om sporten der.

Og jeg spĂžr igjen: Hvem er det som har bestem at det skal vĂŠre en link mellom fotball og hockey?

Og selvsagt har Flyers like mye rett pÄ publikumsstÞtte. Det har Tertnes og Ulriken ogsÄ. Den frie vilje rÄder, vi lever da ikke i et diktatur. Men da mÄ dere ogsÄ godta, uten Ä sutre, at veldig mange ikke interesserer seg for hockey!
RÞd makt pÄ Hansa!

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"Fikk bekrftet at LĂžv-Ham skifter navn til overnevnte.

mvh.

og neste tifo pÄ stadion, stort banner pÄ store stÄ:
"Hvis noen trenger supporter-horer, ta kontakt med bataljonen! vi stiller mot en kald cola i pausen"

seriÞst! dette blir for dumt... prÞve Ä overtale folk til Ä fÄ samme tilhÞrighet flyers og Fc LÞv-Ham Bergen (latterlig navn) som de fleste her pÄ forumet har til brann
Hansa-
Felt Z

Nixon

Oppfordrer heller folk til Ä gÄ pÄ flere Brann2-kamper. Der finner man ogsÄ talenter fra bergensomrÄdet!
Ellers er det jo temmelig patetisk Ä skrive: "Spesielt pÄ LÞv-Ham Sogndal hadde dette vÊrt kjempegÞy." Det er slike folk som bare gÄr pÄ Stadion 16. mai og mot Rosenborg. Folk som ikke har peiling pÄ hva det vil si Ä vÊre supporter!
RÞd makt pÄ Hansa!

arild

gleder meg som en unge til Sogndal-FC LÞv-Ham..... lurer pÄ om de sitter opp bÄt tur..hehe... eg ble glad at de rykket opp i 1div... for det trenger vi i bergen.. men etter de rykket opp ble de en rival klubb for meg... min neste LÞv-ham kamp blir om 2Är.. nÄr Brann2 mÞter de i 2div...

Svante!!

Brann kommer til Ă„ samarbeide med LĂžv-Ham.  Noen av vĂ„re helter kommer til Ă„ spille der.  Det vil vĂŠre galt Ă„ ikke heie pĂ„ dette laget.
rann er best

Aluminat integraf

Quote from: "StoreS gutt 16"Det enenste jeg synes er dumt er at folk liksom bare kan holde med Brann, nÄr Bergen by frontes andre steder ogsÄ.

Herremingud. Vi er Brannsupportere. GÄ inn pÄ et forum for Bergen Kommune eller noe og spÞr et Bergensupportere.

Quote from: "StoreS gutt 16"Legg ogsÄ merke til at jeg skriver "i utgangspunktet" har Flyers like mye rett pÄ puplikumsstÞtte fra Bergensere. Synes rett Ä slett at Flyers blir urettferdig behandlet, gÄ iallefall Ä se EN kamp fÞr dere legger ut om at ishockey er patetisk.

VÄkn opp. Dette handler om interesse. Er man interessert i hockey, gÄr man gjerne og ser. Den siste setningen du skriver her er, beklager Ä si det, hÄrreisende dum.

DrMeland

No har eg sett mer intelligente diskusjoner pÄ dette forumet men eg slengar meg pÄ...

At LÞv-Ham skal skifte navn til FC LÞv-Ham Bergen har eg ingen tro pÄ. Det mÄ vÊre en dÄrlig spÞk fra trÄdstarter. Ellers e' eg glad for at LÞv-Ham rykket opp, for dette vil gi Brann og Bergensfotballen flere fordeler, inkludert hÞyere sportslig nivÄ.

AngÄende diskusjonen om hockey velger eg elegant Ä heve meg over sÄnt og konstatere at "fisk er fisk, kjÞtt er mat" (sitat ikke fra meg)
rMeland

StoreS gutt 16

"Den siste setningen du skriver her er, beklager Ä si det, hÄrreisende dum." sitat Aluminat integraf.

Du har dine menginer jeg har mine, helt fair. Bare lurte pÄ om du vil forklare hvorfor den siste setninger er "hÄrreisende" dum.

Det jeg mener er at man ikke kan dÞmme en sport fÞr du faktisk har sett hvordan den fungerer pÄ hÞyt nivÄ, selv, altsÄ ikke hÞrt fra andre eller sett 2 sekunder pÄ sporten.
Dette mÄ jo du som et vanlig oppegÄende menneske skjÞnne selv, jeg har sikkert missfortstÄtt deg eller noe.

Svante!!

Quote from: "StoreS gutt 16""Den siste setningen du skriver her er, beklager Ä si det, hÄrreisende dum." sitat Aluminat integraf.

Du har dine menginer jeg har mine, helt fair. Bare lurte pÄ om du vil forklare hvorfor den siste setninger er "hÄrreisende" dum.

Det jeg mener er at man ikke kan dÞmme en sport fÞr du faktisk har sett hvordan den fungerer pÄ hÞyt nivÄ, selv, altsÄ ikke hÞrt fra andre eller sett 2 sekunder pÄ sporten.
Dette mÄ jo du som et vanlig oppegÄende menneske skjÞnne selv, jeg har sikkert missfortstÄtt deg eller noe.

Alle har sett ichockey pĂ„ tv.  Der fremstĂ„r den kjedelig.  Man ser jo ikke pucken i mer enn to sekunder i strekk.  Beklager.  Skulle gjerne vĂŠrt med deg i badekaret.  men....
rann er best

Aluminat integraf

Quote from: "StoreS gutt 16""Den siste setningen du skriver her er, beklager Ä si det, hÄrreisende dum." sitat Aluminat integraf.Du har dine menginer jeg har mine, helt fair. Bare lurte pÄ om du vil forklare hvorfor den siste setninger er "hÄrreisende" dum. Det jeg mener er at man ikke kan dÞmme en sport fÞr du faktisk har sett hvordan den fungerer pÄ hÞyt nivÄ, selv, altsÄ ikke hÞrt fra andre eller sett 2 sekunder pÄ sporten.

arild

eg liker Ä gÄ pÄ flyers kamper... skrev litt her om flyers.. men sÄ fant eg en side dr du kan skrive om flyers hele tiden..

http://www.bergenflyers.no/            

slÄ dere lÞs....

StoreS gutt 16

QuoteAlle har sett ichockey pÄ tv. Der fremstÄr den kjedelig. Man ser jo ikke pucken i mer enn to sekunder i strekk. Beklager. Skulle gjerne vÊrt med deg i badekaret. men

NĂ„r du ser hockey "live" er det mye lettere Ă„ fĂžlge pucken. TV kameraene flytter seg altfor tregt.

Begynner Ä bli lei vitsene og argumentene om at jeg burde snakke om flyers ett annet sted. Vel les den fÞrste posten min pÄ dette temaet og dere vil forstÄ at d Ä diskutere Flyers ikke var min intensjon. Men kan vi ikke drite i Ä diskutere dette mer, jeg har sagt mitt, dere som fÞlte dere mÄtte dele hvor lite dere liker hockey har sagt deres. Og resten som forhÄpentligvis forsto mitt budskap har lest dere ferdig.

Og for ente gang, det ER til Brann`S fordel at LÞv-Ham har rykket opp og de er ikke en konkurent til Brann. Det forstÄr vel alle som vet hvilken stall lagene har.

mvh-

L

MÄ bare fÄ si at det er vel ingen som har nevnt noe om Ä vÊre patetisk dersom man ikke gÄr pÄ Flyers.
---
Tviler nok pÄ at LÞv Ham kommer til Ä stjele sÊrlig med supportere fra Brann.

Nixon

Quote from: "StoreS gutt 16"Mens jeg leser her inne pÄ forumet ser jeg titt og ofte "hvem bryr seg om flyers".

for ishockey er gÞy og reglene finner du enkelt pÄ www.hockey.no, la oss lage rikelig med stemmning der ogsÄ, fordi som vi alle vet kan det ofte gÄ lenge mellom hver Brann kamp :D mvh.

Hvis ikke dette er en oppfordring til Ă„ diskutere Flyers er ingenting det. Ikke lur deg unna bare fordi du tapte diskusjonen!
RÞd makt pÄ Hansa!

StoreS gutt 16

For det fĂžrste Nixon, jeg har "tapt" diskusjoner fĂžr og har ingen problemer med det sĂ„ lenge diskusjonen har vĂŠrt konstruktiv.  

For det andre var "temaet" mitt som du sĂ„ brillijant har sett rett gjennom, det at jeg oppfatter mange til Ă„ vĂŠre negative til all sportslig framgang her i byen, bortsett fra Brann. Synes det er kjipt at man ikke kan stĂ„ mer samlet rundt klubbene fra Bergen.  Derfor tok jeg det opp her. Se feks pĂ„ Brann 2,nesten  ingen Bergenspatrioter eller "Bergen til eg dĂžr"der.
Relevansen mellom mitt tema og Brann er nok litt tynn men BA snakk, mitt eneste alternativ, er ikke for annet enn fjortiser og pedofile femtiÄringer. Faller mellom to stoler altsÄ :mrgreen: FÞler vel kanskje at enkelte Brann supportere er litt arrogante ang andre Bergens lag, tenk bare pÄ hvor Brann hadde vÊrt idag uten Auto23 og Idar Vollvik..

Har forresten,, som "L" sa over aldri sagt at det er "Patetisk" Ä aldri gÄ pÄ Flyers kamp. Det jeg derimot angriper er folk som sier Bergen er sÄ forent og unik, det er feil Ä si det samtidig som man sier hockey suger fÞr man har sett en eneste kamp. Og bare disse, hvis du fÞler deg truffet, ta det til deg, hvis ikke, vÊr stille :roll:

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"For det fĂžrste Nixon, jeg har "tapt" diskusjoner fĂžr og har ingen problemer med det sĂ„ lenge diskusjonen har vĂŠrt konstruktiv.  

For det andre var "temaet" mitt som du sĂ„ brillijant har sett rett gjennom, det at jeg oppfatter mange til Ă„ vĂŠre negative til all sportslig framgang her i byen, bortsett fra Brann. Synes det er kjipt at man ikke kan stĂ„ mer samlet rundt klubbene fra Bergen.  Derfor tok jeg det opp her. Se feks pĂ„ Brann 2,nesten  ingen Bergenspatrioter eller "Bergen til eg dĂžr"der.
Relevansen mellom mitt tema og Brann er nok litt tynn men BA snakk, mitt eneste alternativ, er ikke for annet enn fjortiser og pedofile femtiÄringer. Faller mellom to stoler altsÄ :mrgreen: FÞler vel kanskje at enkelte Brann supportere er litt arrogante ang andre Bergens lag, tenk bare pÄ hvor Brann hadde vÊrt idag uten Auto23 og Idar Vollvik..

Har forresten,, som "L" sa over aldri sagt at det er "Patetisk" Ä aldri gÄ pÄ Flyers kamp. Det jeg derimot angriper er folk som sier Bergen er sÄ forent og unik, det er feil Ä si det samtidig som man sier hockey suger fÞr man har sett en eneste kamp. Og bare disse, hvis du fÞler deg truffet, ta det til deg, hvis ikke, vÊr stille :roll:

sÄ du mener at vi bÞr stille pÄ kampene til flyers, ulriken , tertnes, bjÞrnar, lÞv-ham, Äsane, sandviken, arna-bjÞrnar osv siden de alle er fra bergen og krever eller fortjener den samme stÞtten som brann fÄr?? har eg forstÄtt deg riktig?
Hansa-
Felt Z

kih

Alle har sett ichockey pĂ„ tv.  Der fremstĂ„r den kjedelig.  Man ser jo ikke pucken i mer enn to sekunder i strekk.  Beklager.  Skulle gjerne vĂŠrt med deg i badekaret.  men....

hockey pÄ tv og hockey live er to vidt forskjellige opplevelser

StoreS gutt 16

BL skrev:

QuotesÄ du mener at vi bÞr stille pÄ kampene til flyers, ulriken , tertnes, bjÞrnar, lÞv-ham, Äsane, sandviken, arna-bjÞrnar osv siden de alle er fra bergen og krever eller fortjener den samme stÞtten som brann fÄr?? har eg forstÄtt deg riktig?

Ja det er akuratt det jeg mener!!, hvorfor har ingen fortstÄtt meg fÞr nÄ??

Nei, til deg BL som argumenterer som ett senilt bekkalokk. SĂ„nne innlegg som du nettopp skrev er til Ă„ grine av. Du har rett Ă„ slett problemer med Ă„ fortsĂ„ en enkel tekst. Etter responsen pĂ„ min trĂ„d har jeg fortsĂ„tt det sĂ„nn at flere her inne sitter her Ă„ venter pĂ„ Ă„ trĂ„der med temaer der dere kan putte inn flest mulig usaklige drittunge kommentarer og spĂžrsmĂ„l. FĂ„ dere noe fornuftig Ă„ gjĂžre! Det er drĂžssevis med frivillige organsisasjoner som trenger akkuratt deres hjelp! Feks divers bingosteder rundt om i byen! De trenger folk  som dere, som er villige til Ă„ rĂžyke opp lĂžnnen sin, og i tillegg spille gĂžye tallspill!

og igjen, hvis du fĂžler deg truffet, ta det til deg eller begynn Ă„ grine. Hvis ikke vĂŠr stille.

Vet selvfÞlgelig at dette innlegget ikke er speielt saklig, men mÄtte nesten svare mannen. Av og til tar det av her inne.

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"BL skrev:

QuotesÄ du mener at vi bÞr stille pÄ kampene til flyers, ulriken , tertnes, bjÞrnar, lÞv-ham, Äsane, sandviken, arna-bjÞrnar osv siden de alle er fra bergen og krever eller fortjener den samme stÞtten som brann fÄr?? har eg forstÄtt deg riktig?

Ja det er akuratt det jeg mener!!, hvorfor har ingen fortstÄtt meg fÞr nÄ??

Nei, til deg BL som argumenterer som ett senilt bekkalokk. SĂ„nne innlegg som du nettopp skrev er til Ă„ grine av. Du har rett Ă„ slett problemer med Ă„ fortsĂ„ en enkel tekst. Etter responsen pĂ„ min trĂ„d har jeg fortsĂ„tt det sĂ„nn at flere her inne sitter her Ă„ venter pĂ„ Ă„ trĂ„der med temaer der dere kan putte inn flest mulig usaklige drittunge kommentarer og spĂžrsmĂ„l. FĂ„ dere noe fornuftig Ă„ gjĂžre! Det er drĂžssevis med frivillige organsisasjoner som trenger akkuratt deres hjelp! Feks divers bingosteder rundt om i byen! De trenger folk  som dere, som er villige til Ă„ rĂžyke opp lĂžnnen sin, og i tillegg spille gĂžye tallspill!

og igjen, hvis du fĂžler deg truffet, ta det til deg eller begynn Ă„ grine. Hvis ikke vĂŠr stille.

Vet selvfÞlgelig at dette innlegget ikke er speielt saklig, men mÄtte nesten svare mannen. Av og til tar det av her inne.

Quote from: "StoreS gutt 16"sitter her Ä venter pÄ Ä trÄder med temaer der dere kan putte inn flest mulig usaklige drittunge kommentarer

snakk om Ă„ dritet i eget reir... her er jo ditt inlegg et godt eksempel

Quote from: "StoreS gutt 16"Synes det er kjipt at man ikke kan stĂ„ mer samlet rundt klubbene fra Bergen.  Derfor tok jeg det opp her.

de eg nevnte er alle klubber fra bergen... og ut fra den setningen over sÄ virker det for meg som om det er nettopp det du vil

Quote from: "StoreS gutt 16"med et lag som i utgangspunktet har like mye "rett" pÄ stÞtte fra det Bergenske puplikumet som det Brann har

og det kan vĂŠre denne setningen som fikk meg til Ă„ tro at du mente alle lag fra bergen krever eller fortjener samme stĂžtte som brann

men vÊr sÄ snill og forklar ka du vil med dette inlegget dÄ... for eg har falt helt ut no
Hansa-
Felt Z

Nixon

RÞd makt pÄ Hansa!

BL

Quote from: "StoreS gutt 16"

greit nok... eg gir meg
kommer ingen vei uansett
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "StoreS gutt 16"Det jeg mener er at :man burde unngÄ Ä snakke drit om ishockey fÞr man faktisk har sett det live.
Og man burde unngÄ Ä snakke drit om LÞv-Ham, man burde Þnske ett 1.divisjonslag velkomment i Bergen.

FÞler vel at man i hele denne trÄden har snakket forbi hverandre alle mann. Jeg har sett hockey live og likte det ikke. Men hovedproblemet mitt er fortsatt at folk hele tiden skal skrive innlegg om hockey pÄ DETTE forumet som handler om Brann. Og ingen kan fortsatt svare meg om hvem som har bestemt at det absolutt skal vÊre en link mellom fotball og hockey. For den linken kan umulig vÊre sÊrlig sterk nÄr man mÄ bÞnnfalle folk til Ä ta et sidesprang.

Og for det andre: SÄvidt jeg kan lese i disse innleggene er det fÄ eller ingen som egentlig snakker dritt om LÞv-Ham. Mange ser pÄ klubben som en god mulighet til Ä kvitte seg med bÄde vossinger og australske sjarmÞrer. Det mange reagerer pÄ er at de kanskje nÄ putter en FC foran navnet. Like tÄpelig som da Lyn gjorde det.
RÞd makt pÄ Hansa!

KennethS

Eg heier pÄ Brann ,det e Brann som intresserer meg 24/7, Det e Brann eg fÞlger i tykt og tynt!

Resten av lagene i denne byen bryr meg midt bak!
tÄ pÄ Brann

_owenz_

"StoreS gutt 16" har vel rundt 12 innlegg, om jeg ikke tar helt feil er nesten alle i denne trÄden. Dette er vel bare en Bergen Flyers fyr som prÞver Ä fÄ oss til Ä komme pÄ kamper. Jeg kan akkseptere at man av og til kommer med litt reklame prÞver Ä fÄ noen til Ä komme. Men Ä sitte her i dagevis og krangle om flyers blir bare for dumt. Akkurat som om noen vil la seg overtale av en person som ikke snakker om noe annet enn hvor kult det er pÄ kamp hos Flyers.

Dette forumet er for Brann fans & BBB medlemer, foreslÄr at man tar denne diskusjonen pÄ Bergen Flyers sine sider.

owenz

Aluminat integraf

Quote from: "StoreS gutt 16"Begynner Ă„ bli lei vitsene og argumentene om at jeg burde snakke om flyers ett annet sted.

Bli lei sÄ mye du vil. Dette er ingen vits og argumentene er sterke. Dette er et forum for Brannsupportere. Flyers har ingenting med Brann Ä gjÞre. Akkurat like lite som strikking og legeromantikk.

Quote from: "StoreS gutt 16"Vel les den fÞrste posten min pÄ dette temaet og dere vil forstÄ at d Ä diskutere Flyers ikke var min intensjon.

Det var kanskje ikke din intensjon, men du gjorde det jo allikevel. Du startet din fĂžrste post med en lengre hylling av LĂžvHam. Den skal du ha. Det handlet ikke om Flyers. Det handlet om LĂžvHam. Stor forskjell... :D

Quote from: "StoreS gutt 16"Men kan vi ikke drite i Ä diskutere dette mer, jeg har sagt mitt, dere som fÞlte dere mÄtte dele hvor lite dere liker hockey har sagt deres.

Ingen som har prÞvd Ä dele hvor lite de liker hockey her. Du mÄ vÊre passe forvirret. Her har folk kun pÄpekt at hockeydiskusjoner ikke har noe her Ä gjÞre. Like lite som strikkediskusjoner har her Ä gjÞre.

Quote from: "StoreS gutt 16"Og resten som forhÄpentligvis forsto mitt budskap har lest dere ferdig.

Alle forstod ditt budskap. Vi kan da lese. Du mener vi bÞr stÞtte LÞvHam fordi de er fra Bergen og at vi ikke er Bergenspatrioter om vi ikke er villig til Ä se littegrann pÄ live ishockey.

Quote from: "StoreS gutt 16"Og for ente gang, det ER til Brann`S fordel at LÞv-Ham har rykket opp og de er ikke en konkurent til Brann. Det forstÄr vel alle som vet hvilken stall lagene har.

Og hvilken fordel har vi av det? Har LĂžvHam noen planer om Ă„ gi Brann noen poeng i 2005? Og er de ikke en konkurrent til Brann sier du? Vil det si at de forĂŠrer oss en seier om vi mĂžtes i cupen neste Ă„r? Og hva i alle dager har stallen noe med saken Ă„ gjĂžre?

Go Up