• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

30.000 fulle seter jubler for Brann

Started by Svante!!, November 26, 2004, 11:12:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Er ikke enig Ricky. Oppgangen vi har hatt i tilskuersnittet kom uavhengig av resultatene. Sesongen i år var jo nærmest en krise (i følge byens aviser) frem ti l vi klarte cupfinalen. Det ble skrevet utrolig mye negativt om Mjelde, Brann og spillere fra sesongstart til langt ut i september.

At sesongen nå ser ut til å bli tidenes suksess er mye takket være de siste 3 ukene av sesongen.

Det naturlige for Brann må være å sammeligne seg med RBK. De sesongene vi har hatt ett stadionanlegg noenlunde likt med RBK har vi også ligget veldig nærme i publikumssnitt. Uavhengig av tabellplasering. Etter RBKs påbygging fikk de ett stort løft. Dette er jo også uavhengig av tabellplasering (om noen har gått glipp av at de vinner det som er der oppe). Også uavhengig av NA. Eggen. De har ett annet lynne der oppe, de kommer for å se seirene, ikke slik som her i Bergen der publikum kommer like mye for å se skandalene

21000 er ett minimum. Det er også for lite om Norden noengang får arrangere mesterskap (og det VIL skje). Det er selvsagt ikke SK Branns ansvar, men en liten skandale fra kommunens side at Bergen da ikke har ett annlegg som gir vestlandet mesterskapskamper.

Jeg er rimelig sikker på at vi i en gjennomsnittlig sesong vil se ett snitt på rundt 17000 om de klarer å presse inn 21000 tilskuere. Er like sikker på at stemningen ikke blir mindre om det er 25000 plasser. Over 25000 og vi er avhengige av sportslig suksess.

Willy Wonka

Det er godt å se at det store flertallet her beholder bakkekontakten etter cupfinalen og stiller seg bak SKBranns realistiske stadionplaner.

Noe tydeligvis, gir seg ikke, til tross for argumenter som er basert på antagelser.
Nixon... Kom ikke til meg og si at to-tre ekstra seterader handler om tid og økonomi.

To tre ekstra seter har med reguleringen av høyden på stadion. De har ikke lov å bygge høyere enn det de gjør nå. Hvis de skal presse flere seter inn på det de allerede har vil nok dette gå utover komfort, og da sier jo ting seg selv.

Bjørn Dahl har selvsagt ikke funnet på dette ved frokostbordet selv, men jeg tør påstå at det er en liten bande som tenker ganske likt, og der man tenker likt, tenker man ikke særlig mye.

Der man tenker likt er det en større mulighet for at det skjer noe. Vi som har fulgt Brann en stund kan litt om dette.

Når en "maktperson" har ytret hva vedkommende ønsker/mener, så er det som regel slik at mer eller mindre samtlige andre er det man kan kalle "rævslikkere" og "digger"/mener det samme som den med størst "makt"/innflytelse.

Det kan også være slik at en "maktperson" sitter med det hele og fulle overblikk over hva som er realistisk siden han jobber med dette og har brukt krefter på dette en stund, i tillegg til at han nok har forhørt seg i forskjellige instanser om hva som er mest realistisk i forhold til tid.
De som ikke innser dette har enten ikke god nok innsikt fordi de ikke har oversikt over alle fakta, eller er rett og slett bare kverulante.

Hvorfor dette evindelige maset om "herre i eget hus"? Uten Brann er ikke noe storarena aktuelt i det hele tatt uansett, så det vil uten problemer være mulig at Brann kunne kjøpe seg mer og mer inn i et slikt anlegg etterhvert som de sportslige/økonomiske resultatene går bedre og bedre.

Fordi Brann ikke er innteressert i å betale leieutgifter når de allerede sitter på en stadion som kan utbedres til det man trenger for en billigere penge og et kortere tidsaspekt. "Uten problemer ville være mulig".....herlig formulering! Jeg tipper de som har finansiert byarenaen nok skal tjene penger på dette.....da selger de ikke rimelig til Brann vet du.....Dessuten står det vel ikke kjøpere i kø til "Eldgammel stadion, ikke godkjent av NFF eller Uefa, utbedring i millionklassen må påregnes"

Tror du at Auto23 hadde hatt muligheter til å rive Olofinjana av banen fordi de hadde investert penger for å hente mannen? Det ligger selvsagt føringer i avtaler mellom partene, og Brann ville hatt bortimot FULL kontroll over et anlegg som f.eks. Mindemyren.

Dette er en så tåpelig sammenligning at du vel gjerne forstår det selv....

Bjørn Dahl har sagt at Brann bygger for hverdagene og de ønsker at noe hender raskt. Dette betyr at 21 000 holder, og at de gjerne vil styre denne utbyggingen selv for å kunne ha innflytelse på tidsbruken.

Det er vel snart på tide at folk forstår at Brann vegrer seg for å bygge en stadion som først vil komme til sin rett om 30-40 år, eller er jeg helt ute å kjøre??

Til slutt vil jeg bare si at jeg har stor tiltro til planen fra stadion til tross for "hull" i avsnittet om trafikk, men har må det være mulig å sette seg ned med kommunen å finne en løsning.

Er veldig glad Per Anders ikke sitter som direktør i Brann....da hadde vi ikke sett en ny stadion på mange år....

Haer217

Quote from: "Svante!!"
Quote from: "benny"
La meg minne deg på at Byarenaen er fullfinansiert.  Noe som medfører at det er det billigste alternativet.
.

Hvem i all verden kan påstå at Byarenaen er fullfinanisert? I skrivende stund er dette status: 1. Ingen av dagens grunneiere har avtale om salg, 2. De fleste av dem har ikke hørt et pip om dette på årevis, 3. Prosjektet skal liksom finansieres med etablering av kjøpesenter, som bystyret har vedtatt ikke skal støttes utenfor bykjernen, 4. Når skal dette bygges, når ingen avtaler er truffet og eksisterende bedrifter på området skal flytte? 5. Et anlegg til en milliard? Hva tror dere leien for Brann blir da? Gratis? 20 millioner i året? 6. 28000 sitteplasser? At Brann kan få økt oppslutning på nytt stadion er åpenbart, men kapasitet på 28000? Alvorlig talt....
Dette er et nytt eksempel på den bergenske folkesporten, luftslottbygging. Det eneste som skjer er at alle andre planer stilles i bero på ytterligere utredninger og at en må begynne forfra igjen i 2012.

Og et lite, men kanskje vesentlig poeng: Hvor skal Brann spille mens vi venter på dette luftslottet? Et Stadion som ikke får dispensasjoner? Dette hadde kanskje gått med konkrete planer om noe nytt, men med de svulstige planene om byarena? Brann-Tromsø på Viking Stadion, kanskje???

Nixon

Quote from: "Per Anders"Hvorfor dette evindelige maset om "herre i eget hus"? Uten Brann er ikke noe storarena aktuelt i det hele tatt uansett, så det vil uten problemer være mulig at Brann kunne kjøpe seg mer og mer inn i et slikt anlegg etterhvert som de sportslige/økonomiske resultatene går bedre og bedre. Brann eier 49% mot Stor-Bergen Boligb. sine 51% i Brann stadion, så der har du den igjen....

Jeg forstår rett og slett ikke dette "herre i eget hus"-maset, så hvis du vil forklare det Nixon, så har jeg aktivisert deg ytterligere ;-)

Hvorfor skriver du Dræggen med æ forresten?

;o))

En ny byarena er et milliardprosjekt som må ha aktivitet 365 dager i året for å kunne gå rundt økonomisk. 13 hjemmekamper i serien og et fåtall cupkamper vil gjøre Brann til en liten aktør i denne sammenheng. Nærmere bestemt til 1% av leieinntektene. For pengene rår her som alle andre steder. Og selv om vi plusser på litt ekstra i Brann sin favør pga klubben sin sterke posisjon i byen, så er jeg redd Brann ikke vil ha stor nok innflytelse.

Og Dræggen? Vi har jo en liten tradisjon her som heter Dræggens Buekorps. Vet ikke om du følger med såpass...?
Rød makt på Hansa!

Go Up