• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Kun Brann i Bergen

Started by Per Anders, November 25, 2004, 17:48:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brann/Bergen

Lurer på kordan d hadde blitt dersom et annet lag hadde klart å kjempe seg til tippeliga plass. Synes eg ser for meg flere 1000 brann supportere på stadion, og 50 løv ham supportere.
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Nixon

Quote from: "Brann/Bergen"Lurer på kordan d hadde blitt dersom et annet lag hadde klart å kjempe seg til tippeliga plass. Synes eg ser for meg flere 1000 brann supportere på stadion, og 50 løv ham supportere.

Du lurer på det? Det har jeg ikke lyst til å oppleve. For jeg har opplevd nok tap mot såkalte lokale lillebrødre. Sågar på Stadion...
Rød makt på Hansa!

Brann/Bergen

Vil ikkje oppleve d eg heller, d hadde blitt litt rart på en måte,men var bare en tanke egentlig. D finnes nemlig kun ett lag i Bergen som betyr noe: BRANN!
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Christian

Ingen som husker Fyllingen...?

Nixon

Quote from: "Christian"Ingen som husker Fyllingen...?

Hvem trodde du jeg mente i innlegget over? Viggo?
Rød makt på Hansa!

Henki

Ser ikke helt for meg at Løv-Ham skal klare å komme seg til Tippeligaen, og det tror jeg ikke de ser for seg selv heller. Ihvertfall ikke i overskuelig fremtid. Men det er absolutt viktig for Bergensfotballen at den nest beste klubben i byen ligger i 1.divisjon. Hadde man fått til et sammarbeid med Brann om leie av spillere ville det mest sannsynlig blitt en løsning begge parter hadde tjent på. Hvis man ser på dagens Brann 2 er det flere der som er for gode for 2.divisjon, men som ikke helt når opp i Tippeligaen ennå, som hadde hatt godt av et år i 1.divisjon. Storesund, Knut Walde, og Mcallister er vel gode eksempler.
Ballen skal fremover!

Bombefar

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Christian"Ingen som husker Fyllingen...?

Hvem trodde du jeg mente i innlegget over? Viggo?

Baune

jkippers

Quote from: "Brann/Bergen"Lurer på kordan d hadde blitt dersom et annet lag hadde klart å kjempe seg til tippeliga plass. Synes eg ser for meg flere 1000 brann supportere på stadion, og 50 løv ham supportere.

Min tid i Bergen falt sammen med Fyllingens "storhetstid". Det var faktisk - selvom vi hatet Fyllingen intenst - ganske morro. Familiefedre som meg fikk dra på bortekamp med linje 13, og det ble mye fuzz rundt lokal-derbyene.

Men stor glede gir også stor smerte i fotball. Semifinale-tapet på Varden kunstgress var av en såpass grusom karakter at jeg får vondt i magen når jeg tenker på det.

Men det var desto mere morro når spikeren ble slått i Fyllingen-kista med 6-1, hvorav Kaj Eskelinen skåra 3. Vill jubel, storming av banen og ellevill synging på linje 3 hjem igjen.
Gull 09

DJ_ADG

lokal opgjør é noe spesielt. eg har aldri oplav det, men eg drømer om å en gang dra på borte kamp i egen by å visse at Brann é bergens stolthet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Per Anders

Glemmer ikke Fyllingens "storhetstid" nei... Det rare er at folk glemmer fort. Per Ove Ludden var ikke akkurat noen helt på stadion på begynnelsen av 90-tallet....

Semifinaletapet i 1990 var grusomt.

Nixon

Quote from: "Per Anders"Glemmer ikke Fyllingens "storhetstid" nei... Det rare er at folk glemmer fort. Per Ove Ludden var ikke akkurat noen helt på stadion på begynnelsen av 90-tallet....

Semifinaletapet i 1990 var grusomt.

Fort og fort Fru Blom. Glemmer aldri fingeren i 3-2 tapet på Stadion. Og husker at folk på SS snudde ryggen til da brødrene Ludvigsen ble presentert i en treningskamp etter sesongen 93. Men jeg er vel av den oppfatning at POL har gjort opp for seg!:)
Rød makt på Hansa!

viks

Lokaloppgjør i Bergen vil aldri bli noen "virkelig" spesiell begivenhet, ene og alene fordi ingen andre klubber i Bergen kan skilte til de tradisjonene, og historien som Brann representerer.

Selvsagt var det gøy og spille mot bydels/borettslaget som akerspressen yndet og kalle de, men de var uansett lillebror, og hadde små eller ingenting og vise til når det kom til kampdag annet enn duskedamer, og verdens største ropert, forresten holdt på og glemme verdens støste idiot og (Sulen). Ellers hadde vi ingen konkurranse/rivalisering med Fyllingen supportere som er verdt og nevne når historiebøker skal skrives.

Lokaloppgjør i Bergen kan aldri bli noe city-united, celtic-rangers, eller lazio-roma, fordi vi i Bergen kun har ett lag: Brann.

Dette er Løv-Ham fullstendig klar over, og derfor er de også positivt innstilt på sammarbeid, noe jeg håper kan bli konkret. Dette ville styrket Bergensfotballen, og dette ville styrket Brann. All honnør til Løvene for utspillet tidligere i høst, la oss håpe de vet og følge opp, og forsåvidt at POL og co vet og jatte med...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

Lokaloppgjør i Bergen vil aldri bli noen "virkelig" spesiell begivenhet, ene og alene fordi ingen andre klubber i Bergen kan skilte til de tradisjonene, og historien som Brann representerer.

Selvsagt var det gøy og spille mot bydels/borettslaget som akerspressen yndet og kalle de, men de var uansett lillebror, og hadde små eller ingenting og vise til når det kom til kampdag annet enn duskedamer, og verdens største ropert, forresten holdt på og glemme verdens støste idiot og (Sulen). Ellers hadde vi ingen konkurranse/rivalisering med Fyllingen supportere som er verdt og nevne når historiebøker skal skrives.

Lokaloppgjør i Bergen kan aldri bli noe city-united, celtic-rangers, eller lazio-roma, fordi vi i Bergen kun har ett lag: Brann.

Dette er Løv-Ham fullstendig klar over, og derfor er de også positivt innstilt på sammarbeid, noe jeg håper kan bli konkret. Dette ville styrket Bergensfotballen, og dette ville styrket Brann. All honnør til Løvene for utspillet tidligere i høst, la oss håpe de vet og følge opp, og forsåvidt at POL og co vet og jatte med...

Kruxleiven

Quote from: "viks"Lokaloppgjør i Bergen kan aldri bli noe city-united, celtic-rangers, eller lazio-roma, fordi vi i Bergen kun har ett lag: Brann.

Nixon

Vi tapte 2-0 på Varden denne bitre høstdagen i 1990.
Rød makt på Hansa!

Toa

Quote from: "Kruxleiven"
Når alt det er sagt. Hvorfor har vi hatt så utrolig vanskelig for å produsere flere talenter som Ludvigsen familien her fra Bergen? Valencia har en landskamp, men at P O skulle på landslaget den gangen var liksom ikke snakk om noe annet. Valencia har jo rett og slett råtnet som fotballspiller. Ludvigsen derimot holdt seg bra lenge. Kanskje er det manglende ambisjoner som gjør at vi får frem så få talenter?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

KennethS

Quote from: "Nixon"Vi tapte 2-0 på Varden denne bitre høstdagen i 1990.

Ola Lyngvær... say no more... tenk at vi kunne ryke i en semifinale mot et lag med en slik spiller... jaja, uansett ble jo det europa cup på stadda året etter.. bare så synd det ikkje var Brann som spilte.
tå på Brann

Svante!!

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "viks"Lyn har av supportere (de har vel ca 6-7000 om de graver frem alt). [/quote

Jeg er god venn av sønnen til Brynestad.  Har vært med på noen kamper som nøytral supporter.  Lyn har knapt 1000 egne supportere.  De andre som kommer på kampene er motstanderlagets supportere eller andre nøytrale fotballintresserte.  Så å si ingen virkelig heier på Lyn.  Ca. halvparten av Lyn-billettene til cupfinalen gikk til Brann.  Også flere av Brynestads egne billetter.
rann er best

Per Anders

Enig med deg i dette Nixon. POL har gjort opp for seg. Glemmer ikke Ola Lyngvær den høstdagen i 1990.
Glemmer heller ikke Frode Hellesø og hans herjinger med Branns forsvar på stadion. Skrekk og gru. Det var faktisk mange tullinger som satt og jodlet med gule sydvester på hovve på Brann stadion. Masse gult og blått på selveste Brann stadion. Skulle tro det var landskamp mellom Norge og Sverige.
En bra sak fra disse kampene mot Fyllingen var at "Jeg tog min nystemte" ble avsunget før kampene.

Go Up