• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bjørn Dahls geniale skjulte agenda

Started by jkippers, November 19, 2004, 22:40:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jkippers

Ved å satse på mange leiligheter i den nye stadion får man Brann-lojale medlemmer i Nymark Vel!!!!  :D

Genialt!!

Dette kommer godt med når man skal utvide stadion i 2014, og når infrastrukturen mhp. tilkomst til Stadion skal utbedres dramatisk.

Denne agenda forutsetter at de som kjøper leilighetene er Brann-lojale, og det er det vel grunn til å håpe på?

P.S. Denne saken fortjente vel ingen egen tråd, men det er så forferdelig rotete på dette forumet. Kanskje moderators burde opprette flere kategorier? F.eks.
- Spillerne, trenerens disposisjoner og spillets gang
- Stadion og praktiske forhold
- BBB-info
- TIFO o.l.
- Fotball generelt (Faktisk ålreit å kunne diskutere andre fotball-ting med de man ellers diskuterer med)
Gull 09

Nixon

Kunne forsåvidt godt tenkt meg å bodd vegg-i-vegg med Stadion. Men det er så fordømt usentralt!

Ellers støtter jeg ikke å dele opp Brann-relaterte diskusjoner opp i flere forum. Men kanskje fotball generelt?
Rød makt på Hansa!

_owenz_

Er virkelig spent på hvordan leilighetene blir bygget inn i stadion. Hvis det blir slik at noen har altan med utsikt over gresset, så er det iaf aktuelt for meg. Eier en leilighet i Bergen sentrum nå, men innen 2-3 år vil jeg nok flytte på meg. Ingenting hadde vært morrsomere med grillparty og Brann kamp.

Hvis det ikke er noe innsyn i det hele tatt så blir det bare kjipt, masse folk utenfor huset hver søndag. Slitsomme køer hvis du er ute og kjører før kampen etc.

owenz

enavgutta

Nixon

Quote from: "enavgutta"

Enig.

Men dersom de mest standhaftige og optimistiske anslagene her slår til så vil det stå 5-10.000 mennesker utenfor portene når Brann spiller hjemmekamp. Og ingen kan jo nekte noen å ta betaling for å ha gjester på altanen. Kunne jo finansiert hele leiligheten...:)
Rød makt på Hansa!

_owenz_

http://www.notar.no/Buy/showobject.aspx?id=c03ea3a6-4333-4043-9194-186646ad212b

slik som denne.. synd det ikke er noe bilde utenifra, så jeg kunne fått et inntrykk av hvordan det ser ut ifra banen. Litt harry ja... men hvis det bygges... Går på visning jeg... kan ikke nekte for det.

owenz

enavgutta

Ja, der har vi et godt eksempel på hvor stinky og amatørmessig det der er....

enavgutta

Hvis noe slikt skjer på Stadda'en blir det protesttog !

Snorri

I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Ole Brom

Quote from: "Snorri"

Tar jeg helt feil ? Jeg mener no at disse leilighetene skulle komme "bak" klokkesvingen ?

Ole Brom

Tar jeg helt feil ? Jeg mener no at disse leilighetene skulle komme "bak" klokkesvingen ?

Yngve

Quote from: "Ole Brom"

Jah du har misforstått. I følge teikningane så skal leilighetane ligge bak hansa svingen, for å på eit eller anna vis tette igjen dei dårleg utnytta areala der.

Ole Brom

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Ole Brom"

Jah du har misforstått. I følge teikningane så skal leilighetane ligge bak hansa svingen, for å på eit eller anna vis tette igjen dei dårleg utnytta areala der.

Bak Hansa svingen ? Der hvor fotballbanen ligger ? Skulle ikke de være bak klokkesvingen da ? hehe mye surr:)

grei

Planene for leilighetene er ikke helt klare, men ser du på tegningene så er de tegnet inn omtrent der hvor "inngangshallene" til Hansa ligger i dag. Et ganske pussig sted å presse inn leiligheter kan man si, det er jo et voldsomt kjør der på kampdager. La oss håpe vi får slippe vinduer og altaner inn mot banen, men slike leiligheter skal jo gjerne ha to sider med vinduer (foran/bak) så det spørs om de klarer å unngå det.

enavgutta

La oss håpe at det finnes en rik onkel i Bergen som kan ringe Bjørn Dahl og sette en stopper for dette ødeleggene fenomenet leiligheter på vår hjemmebane er. Leiligheter hører ikke hjemme på en fullblods god stadion.

Yngve

Quote from: "enavgutta"La oss håpe at det finnes en rik onkel i Bergen som kan ringe Bjørn Dahl og sette en stopper for dette ødeleggene fenomenet leiligheter på vår hjemmebane er. Leiligheter hører ikke hjemme på en fullblods god stadion.

Problemet er at det er eit boligbyggelag som eig størstedel av stadion, og difor vel dei å presse inn det dei kan i stadion. Dette er jo noko som er med på å finansiere stadion for deiran del, så eg skjønar tanken, men ellers så er eg med på deg og, leiligheter har ikkje noko på ein stadion å gjere.

pusuren

ka som e gale me at di skal få inn leiligheter der då? kunne gjerne tenkt meg en leilighet der :)

Ole Brom

Quote from: "pusuren"ka som e gale me at di skal få inn leiligheter der då? kunne gjerne tenkt meg en leilighet der :)

Du får kjøpe en leilighet du da så tar vi vorspiel før hver kamp:)

Ser heller ingen problem med leiligheter i stadion. Som nevnt over har Stor Bergen mye å si om akkurat dette.

Jeg ser faktisk ingen negative sider med dette.

Grevstad

Det kjipe e at du ikke kan sitte på altanen din å ta deg en røyk. Det e jo ulovlig å røyke på stadions område. Der sliter røykerene. hehehehehe :P
ergens stolthet

Ole Brom

Quote from: "Grevstad"Det kjipe e at du ikke kan sitte på altanen din å ta deg en røyk. Det e jo ulovlig å røyke på stadions område. Der sliter røykerene. hehehehehe :P

Hehe ja der har du den igjen :)

Go Up