• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Din melding til Bjørn Dahl her!

Started by Xminator, November 17, 2004, 08:25:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Foreslår at vi holder denne tråden fri for diskusjon, og at hver enkelt legge inn en melding til Bjørn Dahl og Brann angående Stadionsaken.

Klar melding ut
Ser i onsdagens BA at Bjørn Dahl sier det blir for dyrt å bygge stadion med mer enn 20000 sitterplasser. Vi får klare oss med 18000 sier han. Har man ambisjoner som ett middels lag, da blir man det også. Brann har tilbud om 28000 plasser på Minde. Sammenlignet med utviklingen, eller rettere sagt avviklingen av Brann Stadion er dette ett kjempetilbud.

Dette er en kjempetabbe Bjørn Dahl!

jkippers

Bjørn Dahl!

Du har gjort en formidabel jobb med å få Brann-skuta på rett kjøl. Takk for det!

Håper du ikke roter det til med å snuble i husmanns-tanker om Brann Stadion.

Brann er først og fremst Bergens, men også store deler av Vetslandet, lag. Vi kjemper i Royal league, om noen år kanskje i Champions league?

I Trondheim går billettene til Champions league på svartebørs for 1000-1500 kroner. Interessen vil ikke bli mindre for Brann når de skal inn i Champions league.

Følgende ting holder svært mange unna Brann Stadion i dag;
- elendige tilkomst- og parkeringsmuligheter
- dårlige sitteanlegg med søyler som sperrer utsikten, knappe overbygg mot regn, og trangt å komme seg til sin plass
- mange kjører langt for å komme på kamp og trenger lett tilgang til toalett samt  pølseboder i pausen eller under kampen

Med
- bedre tilkomst
- bedre sitteplasser

vil garantert gjennomsnittsbesøket stige betydelig, og med spennende enkeltkamper - helt klart et behov over 18.000.

Det er akseptabelt at Brann bygger for 18.000 - hvis det ligger muligheter for ytterligere utvidelse. Låser man seg til max 18.000 en gang for alle, gjør man en stor tabbe man garantert vil angre på relativt snart.

Vi savner en god argumentasjon for å droppe Mindemyren. Hvis eneste momentet er to års forsinkelse, er det uforståelig. Det skal spilles toppfotball i Bergen de neste 100 år.

mvh

Jørn Kippersund
Gull 09

Truls

Tenk framtid Bjørn! Greit nok at Brann stadion har en sjel som ingen andre norske tippeligaklubber kan sammenligne med, men om 10-20-50 år vil 18000 være for lite uannsett om Brann er best eller verst i tippeligaen.

Tenk litt på framtiden, det er ikke akkurat forlokkende med å bygge ut stadion til 18000 for de 400 ekstra plassene blir jo VIP plasser, så da kommer det jo ikke publikum til gode!

mvh. Truls Wingsternes
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

enavgutta

Hei Bjørn,


Når det gjelder fremtiden og morgendagens Brann synes jeg man bør ta høyde for at Brann muligens

Brannmann10

Bjørn Dahl tenker helt riktig, og det har han gjort mange ganger de siste årene og Dahl har en god del av æren for at klubben nå endelig er på rett ei.

En stadion med plass til 18-19000 holder i massevis. Heller en full stadion hver eneste kamp enn halvtomme tribuner i mesteparten av kampene.

At en eller to kamper i året kunne solgt til 25 000 billetter får så være. Viktigere at vi har en skikkelig ramme med full stadion de 25 andre gangene ...

Og det hensyn til at en storstadion vil ta MINST tre år å få opp så har Brann dårlig tid. Kommunen og andre investorer har hatt lang nok tid på seg opp igjennom årene. Brann er lei ventingen og tar sakene i egne hender.

Jeg støtter 100% opp om utbygging av nåværende stadion med plass til 18-19 000 tilskuere.

Svante!!

Quote from: "Brannmann10"Bjørn Dahl tenker helt riktig, og det har han gjort mange ganger de siste årene og Dahl har en god del av æren for at klubben nå endelig er på rett ei.

En stadion med plass til 18-19000 holder i massevis. Heller en full stadion hver eneste kamp enn halvtomme tribuner i mesteparten av kampene.

At en eller to kamper i året kunne solgt til 25 000 billetter får så være. Viktigere at vi har en skikkelig ramme med full stadion de 25 andre gangene ...

Og det hensyn til at en storstadion vil ta MINST tre år å få opp så har Brann dårlig tid. Kommunen og andre investorer har hatt lang nok tid på seg opp igjennom årene. Brann er lei ventingen og tar sakene i egne hender.

Jeg støtter 100% opp om utbygging av nåværende stadion med plass til 18-19 000 tilskuere.


Alt taler for en IFK Gøteborg-løsning
rann er best

Møllaren

20.000 er mer enn nok. Bjørn Dahl har riktig perspektiv på tingene.
Hva er vitsen med å bygge ut slik at vi ser utover like mye tomme plasser som LYN. Heller lite og intimt en stort og dødt.
Tror folk må være litt realistisk når det gjelder snitt og hvor mange som kommer.
øllaren

grei

Quote from: "Møllaren"20.000 er mer enn nok. Bjørn Dahl har riktig perspektiv på tingene.
Hva er vitsen med å bygge ut slik at vi ser utover like mye tomme plasser som LYN. Heller lite og intimt en stort og dødt.
Tror folk må være litt realistisk når det gjelder snitt og hvor mange som kommer.


I såfall trenger vi vel ikke bygge noe i det hele tatt. Evt. Bygge bittesmå tribuner så det blir fullt  selv på cupkampene. Men denne debatten hører vel egentlig hjemme i den andre tråden.

viks

Kjære Bjørn,

Det er med glede jeg registrerer at dere ønske fortgang i stadionsaken. Jeg vil at du skal vite at jeg og mange med meg har hundre prosent tillit til dere som sitter i ledelsen, og stiller oss lojalt bak de beslutninger dere fatter.

Det gleder meg og se at dere ikke tar av på samme måte som mange andre ville gjort, og klarer og nyansere mellom visjoner og drømmer, og mål og realiteter.

Det står stor respekt av den jobben du og dere i dagens ledelse har gjort for Sk Brann. Og jeg vil gjerne benytte anledningen til og takke for dette.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

pusuren

min menning og råd e at brann bør skaffe seg en satdion til 25-28 tusen, syns brann hører hjemme på stadaren men visst det e og flytte til minde myren som må til for at brann skal få en større sadion så bør de gjøre dette, så bruker de mye mindre penger enn det de må gjøre i framtiden..

Nemesis

Kapasitet på 18 000 høres ut som en god, jordnær start.


Jeg mener pri.1 nå må være å bygge tribune i svingen mot gratishaugen som "matcher" hansa tribunen. Slik at vi får et "lukket" stadion.

Når denne tribunen er nedbetalt og vi nærmer oss et snitt oppunder max kapasiteten, vil det være naturlig å ruste opp en av tribunene på langsidene. Når den tid kommer vil by-arenaen stå ferdig, og brann kan spille der det året/to som brukes på å ruste opp stadion.  

Dette vil kreve en betydelig sum kapital, og ikke minst sportslig suksess de nærmeste årene.  

Viktigst av alt er at vi forsetter å bygge stein på stein både på og rundt banen! (Det har forøvrig den sittende administrasjonen og trener teamet hvert utrolig flinke til!! en stor takk!)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Blææ

Quote from: "viks"Kjære Bjørn,

Det er med glede jeg registrerer at dere ønske fortgang i stadionsaken. Jeg vil at du skal vite at jeg og mange med meg har hundre prosent tillit til dere som sitter i ledelsen, og stiller oss lojalt bak de beslutninger dere fatter.

Det gleder meg og se at dere ikke tar av på samme måte som mange andre ville gjort, og klarer og nyansere mellom visjoner og drømmer, og mål og realiteter.

Det står stor respekt av den jobben du og dere i dagens ledelse har gjort for Sk Brann. Og jeg vil gjerne benytte anledningen til og takke for dette.



Slik skal det låte....godt skrevet Viks.
ont follow me,Im lost too

Cogito

Til Dahl og Co

Hvis dere klarer å presse inn sete nr 20 000 tror jeg vi skal si oss fornøyd.

Like viktig er det at estetikken blir "til å se på". Se på Lerkendal for hvordan det ikke skal gjøres.

Takk for i år. Godt jobbet.
 have a dream!

Odd

To ting:

1) Oppfatter jeg Stor-Bergen og Brann riktig er det snakk om ca. 18 000 sitteplasser. Men betyr dette nødvendigvis kapasitet til kun 18 000 tilskuere totalt? Hva med ståplassene? Alle skal vel ikke fjernes? Omtrent 10% ståplasser er vel ok?

2) Den primære årsaken til at Brann vil trekke seg ut av byggeprosjektet på Mindemyren ser ut til å være at det vil ta for lang tid. Ikke så vanskelig å forstå - det hadde vært surt f.eks. å miste klubblisens og/eller deltakelse i UEFA-cup om et år fordi Stadion ikke oppfyller kravene. Branns øvrige argumenter virker også jordnære, selv om de ikke ser ut til å vektlegge parkeringsproblemet i særlig stor grad - heller ikke dragningskraften overfor næringsvirksomheter.

Håper personlig at Brann forblir på Stadion. Det er aldri kjekt å bryte med over 90 år gamle tradisjoner. Brann Stadion med kapasitet til 20 000 tilskuere burde være godt nok for alle parter.

Go Up