• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Charlie Miller

Started by Brann_supporter,.,., November 14, 2004, 16:10:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann_supporter,.,.

Melodi: byen er bergen og laget er brann

Charlie Miller det heter han,
Hans hjerte, brenner for brann
Charlie Miller det hetere han
Charlie Miller  :D  :D

pusuren

kossn fikk du d bilde på signaturen din??

Helge karlesn

idenes forsvarer.

Brann_supporter,.,.

jeg laget signaturen selv. også brukt jeg [IMG] koden.

kabelmann

Sånn personlig vil jeg si at å kødde med teksten til den sangen er som blasfemi å regne.

Når det er sagt så har jeg sjelden sett en tekst som er så lite tilpasset melodi. Men det er kanskje litt av sjarmen? ;)

Har lest at noen her inne mener man ikke skal komme med kritikk dersom man ikke kan koke sammen noe bedre selv. Jeg kan ikke diske opp med noe bedre, men bare for å ha mitt på det tørre, så kommer følgende hårete forslag:

Mel: It's raining men

Vi har Charlie M
Charlie Miller
Vi har Charlie M
Charlie M

x 1000
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

P-K

Forslaget ditt passet ikke akkurat til melodien det heller Kabelmann. Fryktelig mange tonedøve som setter tekst til melodi her inne.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

kabelmann

Det var ment som en spøk, ikke et alvorlig forslag ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nemesis

Samme mel. som vi brukte på feite frank...

Charlie boy, Charlie boy
Charlie Charlie boy
He gets the ball, he scores the goal
charlie charlie boy!

Ikke svar at vi kun synger på norsk....  Er enig i det, men når det gjelder sanger til engelsk talende spillere bør vi gjøre et unntak. Meningen er vel å heie frem spillerene, da er det vel greit at de hører hva vi synger til dem....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

La oss også i samme slengen mekke en islandsk hyllest til en viss midtstopper. Og ikke minst la Scharner virkelig få høre det. På tysk! Noen som hadde tysk på skolen og som har en passende ompa-melodi for hånd?
Rød makt på Hansa!

Straffe!!!

Var vel en eller annen som foreslo noe til melodien "Anton aus Tirol"?

Hadde vært en glimrende melodi for Scharner-sang!
...men selvsagt på norsk.

soma

Quote from: "Nixon"La oss også i samme slengen mekke en islandsk hyllest til en viss midtstopper. Og ikke minst la Scharner virkelig få høre det. På tysk! Noen som hadde tysk på skolen og som har en passende ompa-melodi for hånd?


godt til helvete for en idiot du e, de forstår jo for faen engelsk, gå å legg deg=)
esus elsker deg!

Nixon

Quote from: "soma"
Quote from: "Nixon"La oss også i samme slengen mekke en islandsk hyllest til en viss midtstopper. Og ikke minst la Scharner virkelig få høre det. På tysk! Noen som hadde tysk på skolen og som har en passende ompa-melodi for hånd?


godt til helvete for en idiot du e, de forstår jo for faen engelsk, gå å legg deg=)


Du er ikke den første. Man holder gjerne på slik når man ikke har gode argumenter...

Uansett. Poenget mitt var at dersom vi gjør unntak for de engelske spillerne, så er det jo ingen grunn til å ikke gjøre det for spillere med andre tungemål. Harri Ylonen sin sang hadde i så henseende blitt interessant i sin tid.

Syng på norsk er nå min mening uansett hvor spilleren kommer fra. Vi må slutte å ha et så stort mindreverdighetskompleks for vårt eget språk. Norsk er mer enn godt nok, og hyllesten blir ikke mindre av den grunn. Spilleren kjenner igjen sangen sin uansett.
Rød makt på Hansa!

kabelmann

Quote from: "Nixon"Og ikke minst la Scharner virkelig få høre det. På tysk! Noen som hadde tysk på skolen og som har en passende ompa-melodi for hånd?


Selvsagt.

Scharner, Scharner
Gollen aus bönder und samer
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

TcK

konge kabelmann..

gollan aus bönder und samer?

tror min gamle tysklærer hadde vridd seg i graven hvis hun var død.

tck.
Jesus elsker alle barna

kabelmann

Min også. Husker ikke et kvekk av tysktimene, noe ovennevnte linje viser med all tydelighet. Men hva er vel mer sjarmerende enn litt norsk-tysk?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Jokke

Quote from: "Nixon"! Noen som hadde tysk på skolen og som har en passende ompa-melodi for hånd?



Mel: Den Torsken.... (tror det var det den het?)

Der Sharner der Sharner der Sharner
Der superspitze Sharner
Der Sharner der Sharner
lalalala x100

viks

Vet ikke om noen har hørt "Anton aus Tirol", Er tilsvarende sang som van Nistelroy har... Originalen er noen sånn som: Er ist so schøn, er ist so toll, er ist der Anton aus Tirol..

En skikkelig ompa østerrike låt, som eg tror kunne slått bra an, men vi er avhengig av at folk har hørt den..

Mitt forslag som følger:

Han e så stor,
Han e så sterk,
og han e Bergens mesterverk!
Rydder midtbanen til Brann,
og Paul Scharner e hans navn
Derfor synger vi for Paulien igjen!

(Gjentas to ganger)

Teksten kan jo byttes ut, og forandres på..Som psykologen som fikk Pauli til å hoppe i fallskjerm sa i helgen, så mangler Pauli smilet for å bli 100%, kahnskje vi kan hjelpe han med denne låten??
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

Mel: Kanskje kommer kongen

Kaaaanskje kommer Charlie,
ned på fotikken i dag,
vi har skjenket oppi glasset,
for en skål for Bergens lag!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: "viks"Mel: Kanskje kommer kongen

Kaaaanskje kommer Charlie,
ned på fotikken i dag,
vi har skjenket oppi glasset,
for en skål for Bergens lag!


Har sagt det før og sier det igjen:
Denne er skikkelig bra. Ironi og det hele.
Må bare innføres!
Rød makt på Hansa!

Bekkalokket

Har sagt det før og sier det igjen: Vær så snill å hold dere på SS og ikke kom til Hansa. :)

Roffarne

Quote from: "viks"
Mitt forslag som følger:

Han e så stor,
Han e så sterk,
og han e Bergens mesterverk!
Rydder midtbanen til Brann,
og Paul Scharner e hans navn
Derfor synger vi for Paulien igjen!

(Gjentas to ganger)


Dæven, ompa er gode greier!
Dette var det i grunnen jævla god ompf i.
Eneste jeg ville gjort noe med var å slenge inn ett eller annet, feks en "nye" i linje 3 for å få slippe å dra det til [me-e-sta-arverk], hvis du skjønner. Dessuten tror jeg det hadde vært best uten "Paulien igjen" siden dette i effekt blir [Pauli-jen ijen]. Mye bedre å dele opp til [..søn-gar vi vi for Paul igjen].

Jeg savner allerede Oktober.
Nu går alt så meget bedre.

Go Up