• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kan vi tilgi Flo ?

Started by Ole Brom, November 12, 2004, 13:41:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Quote from: "P-K"Latterlig brukte du her:

Quote from: "Felt-H kongen"Forøvrig latterlig å kalle noen dum bare fordi de har en annen mening enn deg. Men det er bare en digresjon.


Han kaller ikke motdebattanten latterlig, han peker på at det er latterlig å argumentere med at motdebattanten er dum, når han baserer denne påstanden om "dumhet" kun på at de har forkjellige meninger i denne saken. Og det er latterlig. Det ene er en personkarakteristikk, det andre er en karakteristikk av et argument. Ser du virkelig ikke denne forskjellen? En grei regel ved sterk uenighet er vel å forsøke å peke på bristende sider ved motstanderens argumentasjon framfor å ty til irrelevante personangrep.

Og når man angripes under beltestedet må det kunne gå an å påpeke dette uten å bli beskyldt for å bruke samme teknikker selv. Byr man opp til usaklig diskusjon så er det forøvrig som regel det man får. De fleste av oss er vanskelige å be.

Svante!!

Quote from: "B.B."Når det gjelder Flo saken så skyldes det vel nesten utelukkende det styret/sportslige ledelsen den gangen.

At man ikkje klarte å få fortgang på kontraktsigneringen e en gåte. De burde ordnet det lenge før. Videre så takket vel Brann nei til endel gode tilbud i forkant av denne saken, noe som Brann har hatt som et gjennomgående problem.

Folk husker vel Helstad? 30 mill ble takket nei til.. Så måtte vi nærmest gi han og Kvisen til Austria fordi de ikkje ville forlenge.. Ikkje noe rart at spillerne nekter å forlenge når klubbene takke nei til sånne summer...

Hadde gjort akuratt det samme selv.. Vel å merke hvis eg hadde hatt noe som helst talent på en fotballbane. Men det har eg jo selvfølgelig ikkje, då hadde eg neppe skrevet her!



Endelig en som taler med fornuft.  Tusen takk!!
rann er best

viks

Kan eg tilgi Flo???

For å si det som det er så driter eg på hele mannen. Om det skulle bli snakk om at han skulle være aktuell for Brann igjen, så hadde eg vurdert og tatt stilling til det, men så lenge saken er som den er så kunne ikke Flo brydd meg mindre..

Hvorfor spørsmålet egentlig? Om vi kan tilgi Flo, så han kan gå til VålerengEN?

Hmm, mulig det er meg, men eg skjønner lite av problemstillingen.. Hva med og diskutere noe som er relevant og aktuelt...Diskusjonen her hører hjemme i 1997 spør du meg, eller i hvert fall om Flo noengang skulle bli aktuell for Brann noe eg tviler sterkt på at han blir..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Aluminat integraf

Hvorfor må vi like alle spillerne som kommer til Brann? Personlig virkelig hatet jeg den gamle LSK-fjotten Erik Solér da han kom til Brann på midten av 80-tallet. Men så lenge han leverte varene for klubben i mitt hjerte, og det gjorde han forsåvidt, så dret jeg vel i ham.

Han her kongen på Felt H har et poeng som vi ikke må glemme. Tore André Flo og alle andre Brannspillere de siste 20 årene, med få unntak, ser/så på det å spille i Brann som en jobb. Tror dere virkelig T.A.Flo sitter i helspenn og ser Brann spille kamp slik som oss? Tror dere T.A.Flo hadde felt en tåre om Sandefjord hadde puttet nok et mål på overtid i 2002? Selvfølgelig ikke. Han har ikke slike følelser for klubben som oss. For ham var det en jobb. Akkurat som det å spille i Tromsø, Sunderland og Rangers var en jobb. Akkurat som det å jobbe i NSB, Vesta, Posten og StillasService er en jobb for deg. Jeg tør påstå at 99% av Branns spillere de siste 15 årene hadde gått med på G.M.Kjenners opplegg slik han skisserte det for Flo i 97. 20 mill rett i lommen? For å bytte jobb? En jobb som gir en eventyrlig lønning? Hvem ville sagt nei til det?

Personlig kan jeg ikke utstå Flo. Selv om han i hans øyne kun skiftet jobb, så sviktet han klubben i mitt hjerte. Grovt. MEN... kommer han tilbake så velkommen skal jeg si. Men gjør han det dårlig så skal han få høre det. I dobbel dose. Minst.

Klubben betyr alt. Hvem som jobber som spiller i klubben er av mindre betydning. Selvfølgelig fett hvis alle var bergensere med livstidskontrakt, men det er utopi. Det viktige og det eneste som virkelig betyr noe er klubben. Spillerne er leiesoldater i mine øyne og om de er judaser eller idioter så betyr det f*** all så lenge de leverer for Brann.

Dette er nå min mening.

Roffarne

Quote from: "Felt-H kongen"
Quote from: "P-K"Vet ikke hva jeg skal kalle det når noen kaller andres argumenter for latterlige for deretter å snu på femøringen og bruke samme type argumentasjon tilbake.


Og hvor har jeg kalt andres argumenter latterlige? Eneste gang jeg har brukt det ordet var da jeg ble kalt dum av roffarne. Men gidder ikke bruker mer tid på denne detaljen.
Nu går alt så meget bedre.

P-K

Uansett hvordan man snur og vender på det brøt Flo regelverket da han gikk fra Brann til Chelsea!! Hun signerte kontrakten med dem samme dagen som han fikk lov til å starte forhandlinger andre klubber. Alle her inne skjønner at første kontakt mellom Flo og Chelsea ikke ble foretatt den dagen!

I tillegg kan vi legge til at han alt hadde inngått muntlig avtale om en ny kontrakt med Tromsø da vi hentet ham fra dem.

Man kan si at vi fikk som fortjent ved at han kom ulovlig og forsvant ulovlig. Men den som handlet ulovlig to ganger på rad, hvem var det....

Den enfoldige stryningen.

Ikke tror jeg Gunnar Martin var agenten hans da vi fikk ham, så han kan ikke unnskylde seg med at han var for dum til å skjønne hva som skjedde ved den overgangen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Felt-H kongen

Min mening var egentlig ikke å skrive en forsvarstale for Flo, men heller en mulig forklaring på det han gjorde. (Men det er kanskje en forsvarstale det...)

Liten tvil om at det Flo gjorde var moralsk galt og fullstendig forkastelig. Men han utnyttet bare regelverket maksimalt. Garantert med meget god hjelp av sin rådgiver. Og mitt poeng var (er) at det er det godt mulig at mange av oss hadde gjort det samme. Jeg våger til og med påstanden at noen av oss ville gjort det mot Brann! Penger får folk til å oppføre seg veldig egoistisk. Men, og dette er forsåvidt ikke noe poeng, jeg vet ikke om jeg ville gjort det. Rett og slett fordi jeg aldri har vært nødt til å ta den avgjørelsen.

At det også var bråk med Flo da han kom til oss skriver jeg på kontoen "enkel mann".

Når det gjelder Azar så stod Bjørn Dahl på årsmøtet til Brann og fortalte at de samme dag hadde solgt ham til RBK uten at han(Azar altså) var informert om dette på forhånd. Og Bjørn Dahl så videre at de var nødt til å selge ham fordi de var i en slik økonomisk situasjon at de ikke en gang kunne betale rentene på lånene. Og de fleste vet at det betyr at de er så godt som konkurs da. Mao. Azar reddet Brann ved å gå til RBK. Fortsatt i følge Bjørn Dahl var de nødt til å selge til RBK fordi RBK var eneste klubb som var interessert i å kjøpe.

P-K

I mitt forrige innlegg holdt jeg moral helt utenfor.

Ved den første overgangen brøt han en muntlig inngått avtale. En avtale som er like bindende som en skriftlig. Det er vanskelig å føre bevis for muntlige avtaler, men likefullt ulovlig.

Ved den andre overgangen forhandlet han med Chelsea før han hadde lov til dette.

Nå er dette riktignok sivilrettslige spørsmål og ikke strafferettslige, men man kommer ikke utenom at han har handlet i strid med kontraktsrett i begge tilfellene. Vi snakker ikke om utnyttelse av regelverket her, men klare og grove brudd.

Azar er velkommen tilbake til Stadion når det skulle måtte være! Brann trengte penger og ønsket å selge ham. I tillegg var han milelangt fra førstelaget til Brann så lenge Aabrekk hadde overbevist ham om at det var midstopper han burde være.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Ricky

Vi får håpe Tore Andre Flo aldri setter sine bein på Stadion igjen, hverken som Brannspiller eller på noe annet Tippeligalag. La ham råtne i Siena, hvor han nå ikke engang får spilletid til tross for at de ligger i bunnen og scorer færrest mål av alle i Serie A.

Dessverre er Gunnar Martin kjenner også Ragnvald Somas agent. Får håpe det ikke blir noe kluss, f.eks at han plutselig brenner alle broer i forhold til Brann fordi "Real Madrid har tatt kontakt med tanke på en overgang", slik som med Pa-Modou Kah  :lol:

Svante!!

Flo sier han kun vil spille i Norge et halvt år.  For å bevise at han er god nok for England.  Hvis det er på den måten vil jeg ikke ha ham til Brann.  Det blir for domt å spille i en klubb et halvt år.  (Dersom du ikke heter Hassan El Fakiri og er en lovende spiller som blir solgt for mengder av penger)
rann er best

enavgutta


Ole Brom

Enga er vel den eneste klubben som hadde tatt kødden til seg ! Rekdal tenker ikke lenger enn nesetippen så han ender nok i Enga.

BrannMann

Spørs no om han reiser i det hele tatt... han senket Roma på egenhånd i dag... så mulig han får den spilletiden han vil nå..

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/article305124.ece
jokomelk og brød og seriegull!!!

Go Up