• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bastionen når nye høyder.

Started by KennethS, November 10, 2004, 14:55:44 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

tå på Brann

Nixon

Vel, Bastionen har et poeng hvis man sammenligner de syngende supporterne opp mot det totale antallet som er på kampene. Da slår de oss ned i støvlene. Samme hvis man tenker på hvor mange som reiser på bortekamper (husk på alle de avlyste bussene...). Og man kan da trekke den slutningen.
Rød makt på Hansa!

grei

Man kan ikke ta sånne folk seriøst, det nytter ikke å gå i dialog med de. Supportere i slike "berg" som dette tror gjerne man er best i verden uansett hva andre måtte mene, husker det var sånn på Store stå også før i tiden. En slags "fornektelse"-tilstand.

Alle nøytrale som var på Ullevaal eller satt hjemme foran TV var voldsomt imponert over de tilreisende fra Bergen. Lyns supportere blir derimot bare hånet og gjort til latter. Så kan man si at det ikke er Lynfansen sin feil at de er så få, det er derimot de som ikke går på kamp man bør skylde på. Det blir litt som å si at en enkelt Brannsupporter ikke kan ta noe ære for at det finnes så mange andre av oss. Sånn fungerer det ikke. Noen har mer å være stolte av enn andre.

På tilskuersiden er det allment kjent at Brann og VIF har mest å være stolte av (vi for publikum totalt, de for "berget"), de andre ligger langt bak. De eneste som har litt av det samme som oss er FFK (i entusiasme) og RBK (i antall, ikke ellers).

pusuren

herregud di e patetisk di folkene der.. tror di blir bedre av og skryte av di 50 som går på kampene som egentli ik gidd og synge nesten.. lyn var og forblir en pappagutt klubb etter min menning!!

Ole Brom

Quote from: "Nixon"Vel, Bastionen har et poeng hvis man sammenligner de syngende supporterne opp mot det totale antallet som er på kampene. Da slår de oss ned i støvlene. Samme hvis man tenker på hvor mange som reiser på bortekamper (husk på alle de avlyste bussene...). Og man kan da trekke den slutningen.

Dette er helt riktig og det er nok dette han snakker om. Vi er vel ikke mer en en ca 1000 som synger på SS heller og dette er lite o forhold til tilskuerantallet vi har på kampene. Klanen er vel over 3000 syngende ?

Det var sikker mange som sang med på Ullevål som sitter på stadion. La oss håpe disse bruker stemmen sin på neste kamp, så kan vi få opp "snittet" på syngende supportere.

Bombefar

Quote from: "Ole Brom"
Quote from: "Nixon"Vel, Bastionen har et poeng hvis man sammenligner de syngende supporterne opp mot det totale antallet som er på kampene. Da slår de oss ned i støvlene. Samme hvis man tenker på hvor mange som reiser på bortekamper (husk på alle de avlyste bussene...). Og man kan da trekke den slutningen.

Dette er helt riktig og det er nok dette han snakker om. Vi er vel ikke mer en en ca 1000 som synger på SS heller og dette er lite o forhold til tilskuerantallet vi har på kampene. Klanen er vel over 3000 syngende ?

Det var sikker mange som sang med på Ullevål som sitter på stadion. La oss håpe disse bruker stemmen sin på neste kamp, så kan vi få opp "snittet" på syngende supportere.

Ja, jeg er selv en sittende supporter som sang med på Ullevaal. Men problemet er det at på Stadion er SS veldig avskilt fra resten av supprterne. Dermed blir det vanskeligere å få med flere. På Ullevaal er var resten av supporterne rundt SS gjengen. Da trekker SS med folkene som står rundt de når de starter sangene. Hadde SS vært midt i Hansa svingen hadde det kanskje blitt bedre. Vet at de har prøvd på Hansa men da var det oppi det ene hjørnet....

Ole Brom

Quote from: "Bombefar"
Ja, jeg er selv en sittende supporter som sang med på Ullevaal. Men problemet er det at på Stadion er SS veldig avskilt fra resten av supprterne. Dermed blir det vanskeligere å få med flere. På Ullevaal er var resten av supporterne rundt SS gjengen. Da trekker SS med folkene som står rundt de når de starter sangene. Hadde SS vært midt i Hansa svingen hadde det kanskje blitt bedre. Vet at de har prøvd på Hansa men da var det oppi det ene hjørnet....

Hele stadion skulle vært en syngende kjerne !:)

Folk må tørre, tørre å synge selv om ikke sidemannen gjør det. Kanskje han slenger seg på når først en begynner ? Sitte bak SS synger med til tider. Og Hansa kommer mer og mer.

Mange syntes det er tabu å synge for da får man kjeft av sidemannen. Dette gjelder også om man reiser seg og får haglet ryggen med kommentarer om sett deg ned ! Det går ikke ann å ha SS på alle tribuner for at folk skal begynne å synge.

Drit i sidemannen og de bak, reis deg opp og syng og rable gal mer du er god for !

KennethS

Nå må vi huske en veldig vesentlig faktor her, Brann sin nærmeste bortetur e 5 timer og det e Stavanger (nå som Sogndal e nede), ellers må vi over ett eller annet fjell for og komme fram og når kampene går seint søndagskveld sier det seg selv at alle ikkje har annledning til og reise. På østlandet derimot har de 6 lag rundt seg. Tenk oppmøte til Brann hvis vi kun brukte 1 time på 6 borteturer i året? . Går ikkje ann og trekke avlyste borteturer inn i dette. Arne Scheie sa på tv i kampen mellom Lsk og Odd at det var mange odd supportere som ikkje tok turen til Lillestrøm pga sein kampstart og de ville ikkje være tilbake i Skien før kl 24 om kvelden? hallo, eg kunne drept for sånne borteturer. Hvis Kongsvinger rykker opp så erstatter de østlandslaget Stabæk og vips så har vi 7 østlandslag til neste år. Lyn klarer ikkje engang og være mer en 50 stk på disse kampene untatt mot Vif engang. Dessuten e det langt flere på stadion som synger en SS, Hansa gir bra lyd fra seg. Av og til e sitte på umbro med (når Brann leder 4-0 på 16 mai vel og merke :D).
Personlig reiser eg på så mange borteturer som mulig, men kan ikkje være like aktiv som eg var på begynnelsen av 90 tallet pga jobb osv. Hadde det blitt spilt lørdagskamper i dette landet skulle eg reist på så og si alt av bortekamper. Men desverre blir nok det aldri en realitet.
tå på Brann

Digg Jan

Helt Enig. Eg hadde resit åp minst 7 borteturer vert år om Brann lå like sentalt som Lyn. Men nå kan eg dessvere ikke reise på så mange. Går ikke ann og ta seg fri annen hver mandag heller. Men eg savner at det er flere som tar tak på stadion. Men i Hansa kunne vi fått til noe, hadde storestå stått der ville det kansje vert fleres om sang med. Kansje en dag har vi et full satt Hansa som synger som gale for laget i vårt hjerte.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Nixon

De avlyste bussene er helt klart et element når vi snakker om supporterkultur, eller mangel på sådan. Selvsagt kan ikke alle reise på hver bortekamp. Men reiste alle syngende supportere på SS og Hansa organisert på EN bortekamp i året hadde vi hatt buss til hver bortekamp. Opptil flere busser!
Rød makt på Hansa!

KennethS

Quote from: "Nixon"De avlyste bussene er helt klart et element når vi snakker om supporterkultur, eller mangel på sådan. Selvsagt kan ikke alle reise på hver bortekamp. Men reiste alle syngende supportere på SS og Hansa organisert på EN bortekamp i året hadde vi hatt buss til hver bortekamp. Opptil flere busser!

Der e vi vel igjen inne på et problem på SS, det e så utrolig mange "yngre" der. Siden det e 18 års grense på bussene blir det vel en del som faller fra der også. Kansje på tide og revurdere til 15 år? har da alltid funket før.
tå på Brann

brannsupporteren:-D

Quote from: "KennethS"

kan ikke gjøre annet en å le! :lol:
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Henki

Den uttalelsen om at vi var tamme på søndag minner ikke om annet enn sure oppgulp. Hvor var toget med fem-seks tusen syngende Lyn-supportere opp til Ullevaal, hvor var Lynsupporterne i Oslo sentrum ellers i helgen, og hva er egentlig poenget med å sitte å regne ut hvor mye lyd det var pr. person på kampen. Sannheten og det det koker ned til er at vi laget usannsynlig mye mer liv både før under og etter kampen enn hva Lynfolket gjorde. De hadde den der Tifoen sin, og den var jo flott og fin den, men ellers var de stusslige. Hva er poenget deres med å krangle om dette her da???
Ballen skal fremover!

DrMeland

Kanskje vi skal innføre et nytt slagord for Lyn-folket: "Bitterhet gjør blind"

Må være kjipt å bli slaktet på sin egen hjemmebane, ydmyket på egne tribuner og gjort til en parantes midt i sentrum av sin egen hjemby...

At Lyn-folket slenger litt med kjeften får vi tåle. De har ikke så mye annet å fare med. Vi derimot er Norgesmester! :)
rMeland

Aluminat integraf

Dette er da ingenting å bli sint for. Dette er jo morsomt. Vi vant cupfinalen. Brann ble Norgesmester! Alt annet er av liten betydning. Selvfølgelig fint at vi gjorde det med 20.000 bergensere på tribunen. Og med mye synging og høy stemning hele kampen igjennom. Det blir som den berømmelige prikken over i´en. Alt annet er helt uvesentlig. Det blir jo bare morsomt å høre på såkalte Lyn-fans som er fornøyd med at de hadde noen fine sangtimer når spillerne var i garderoben. Eller at alle sammen var så flink å viftet med noen flagg samtidig. Alt sammen før kampen startet. HAHAHAHA...

kalvin

Hei og gratulerer med seieren.

Ingen tvil om at Brann-supporterne vant kampen på tribunen på søndag, det var da aldri noe tvil om at dere kom til å bli flere enn oss. Men poenget er vel at Bataljonen som supporterklubb, på vanlige hjemmekamper, ikke er spesielt imponerende, og færre enn Bastionen er på vanlige hjemmekamper. Når det er sagt, er det ingen tvil om at Brann-publikumet generelt er Norges mest entusiastiske, uten at det betyr at Bataljonen er blant de beste supporterklubbene.

Cupfinalen viste at dere har utrolig mange supportere som har på seg drakta og tør å åpne kjeften i ny og ne. Hvorfor i all verden prøver dere ikke å samle disse på vanlige kamper? Den store kortsiden (Hansa?) burde jo passet bra for stående, syngende supportere. Hadde dere ikke fått med mange flere der enn det lille feltet på langsiden? Nå vet ikke jeg hva som har vært prøvd ut tidligere osv, men med så mange "kvasi-syngende" hadde vel kortsiden vært bedre.

Når det gjelder bortekampdiskusjonen:
At det er 6 turer som tar en én time blir jo ikke riktig: Nesten 3 timer til Skien og Fredrikstad, 2 timer til Hamar, en halv time til Lillestrøm og Stabæk. "Lyn klarer ikkje engang og være mer en 50 stk på disse kampene untatt mot Vif engang" - dette er selvfølgelig bare piss. Vi var over 400 i både Hamar og Fredrikstad. Forøvrig var vi ca. 200 i Molde og 300 i Trondheim i år, så 50 stk på alle bortekamper kan du bare glemme. Fatter ikke hva du er så klysete og hoven for.

Til sist vil jeg gjerne si dette: Karl Johan er ikke den eneste gata i Oslo.

Sees neste sesong og lykke til i RL.
YN FOR ALLTID - ALT FOR OSLO

Nixon

3 timer til Fredrikstad? Sykler dere? Det tar ganske nøyaktig en time med tog. Og selvsagt er det flere gater i Oslo. Såg med selvsyn at Lyn hadde en aldri så liten salgsbod i sossehandlegata Hegdehaugsveien. Uten at det lagde det helt store oppstyret...:)

Ellers er jeg enig i at vår egen seksjon med stående og syngende supportere er liten i forhold til antallet tilskuere ellers. Og at Lyn har mange når man ser på helheten. Men i motsetning til på Ullevaal en vanlig søndag så bidrar resten av publikumet ganske så mye på Stadion.
Rød makt på Hansa!

Aluminat integraf

Quote from: "kalvin"Men poenget er vel at Bataljonen som supporterklubb, på vanlige hjemmekamper, ikke er spesielt imponerende, og færre enn Bastionen er på vanlige hjemmekamper. Når det er sagt, er det ingen tvil om at Brann-publikumet generelt er Norges mest entusiastiske, uten at det betyr at Bataljonen er blant de beste supporterklubbene.

Mye rart man skal høre. Bataljonen er Branns offisielle supporterklubb. Den favner alle supportere av Brann, ikke bare de som tilfeldigvis står midt på Store Stå. Om Bataljonen er Norges beste supporterklubb vet jeg ingenting om da jeg ikke har særlig kjennskap til andre. En ting er ihvertfall sikkert; Synging på kampene er totalt irrevant i denne eventuelle bedømmingen.

Brann har Norges mest engasjerte og entusiastiske publikum. Ta en spørrerunde blant landets tippeligaspillere og du vil se. Selv om dere ikke vil innrømme det tror jeg nok alle andre lag misunner Brann for sitt publikum. Joda det gjør dere. Det er bare for kjipt å innrømme det.

Vi trenger ikke å nødvendigvis å stå i et slikt såkalt "berg" for å vise engasjement og følelser for klubben vår slik som dere må. Ingen har større gjennomtrekk av folk i dette såkalte "berget" enn Brannsupporterne. Man kunne fylt Stadion til randen dersom alle som en eller annen gang var fast på Store Stå ble samlet.

Vi går på Stadion for å se Brann. Ikke for å delta i et sangkor. Vi går der for å heie frem Brann. Ikke for å kunne flest mulig sanger og synge dem mest mulig. Vi går på Stadion for å synge for, rope til, skrike mot, se på og bli underholdt av Brann. Nesten alle disse tingene kan vi gjøre over hele Stadion. Det kan ingen andre.

pusuren

Quote from: "Ole Brom"

isje det merre enn 1.000 på store stå??

Zander:)

Jo men er jo ca bare bataljonen som synger

Yngve

og bataljonen er vel max 500 og..Båsen er berekna for 1000 menneske, og det er vel kun på 16 mai kampen og siste seriekamp det har vore tilnerma fullt der..

enavgutta

KennethS

Ola
Forumonanist

Ble Medlem: 03 Des 2003
Skrevet: 10:32 - Mandag 08 Nov 2004    Tittel:    

--------------------------------------------------------------------------------

Må bare at av meg hatten for det livet Brann-supporterne skapte på Ullevål. Jeg var selv på Oslo-derbyet i år og det som ble skapt av liv der kan ikke måles med hva Brannsupporterne fikk til. Jeg har i tillegg vært på flere cup-finaler tidligere...

Jeg mener seriøst at Brann har Norges beste supportere, ikke VIF eller LSK!

(VIF-supporterne som trashet den pub'n i sentrum var vel heller ikke verdens beste ambassadører for VIF og Klanen...)

Klippet dette fra forumet til Kanarifansen. Endelig en østlending som tør innrømme det andre ikkje gjør.
tå på Brann

Andrews

Jo, Cupfinalen var bra, meget bra! Vi klarte å lage en fantastisk ramme rundt kampen, som få, om noen, i Norge gjør etter oss. Men det vi presterer til hverdags på Stadion varierer fra det brukbare til det elendige. Det er ikke mange kamper på Stadden i år jeg har følt at nå er det VIRKELIG bra stemning. Når hverdagen innhenter oss etter festen er vi ikke Norges beste syngende supportere. Den syngende kjernen (unnskyld) på SS har bestått av rundt 400-500 siden midten av 90-tallet og ser ut til å forbli slik. Enkelte sporadiske innslag av stemning fra Hansa har i de siste årene gitt grunn til optimisme, men det som mangler på Stadion er en samling av de syngende supportere. SS sin langstrakte form er nok ikke ideell for å få i gang den enorme stemningen.

grei

Den fysiske utformingen av Stadion og "imaget" til Store stå-supporterne gjør dessverre at vi kun sjelden viser vårt potensial, og da gjerne på fremmed gress som sist på Ullevaal.

Roffarne

Det er tydelig at enkelte har store problemer med å skille begrep som Bataljonen (BBB), Store Stå og Brannsupporter fra hverandre.
Ikke rart.
Det er jo ganske kompliserte saker.
Nu går alt så meget bedre.

kalvin

"Ingen tvil om at Brann-publikumet generelt er Norges mest entusiastiske" - dette skrev jeg i går. Er ikke det innrømmelse nok, Aluminat integraf? Lese før du skriver hadde kanskje vært en idé.

Man skal være rimelig tett i pappen for å ikke forstå at jeg skiller klart mellom Bataljonen, de 4-500 som står på langsiden, og Brann-publikumet generelt. I publikum som helhet er Brann suverene i forhold til Lyn. I supporterklubb er Bastionen bedre enn Bataljonen.

Forrresten, det tar ikke tre timer til Fredrikstad. Det tar åtte med båt (yachten til pappa selvfølgelig).
YN FOR ALLTID - ALT FOR OSLO

Roffarne

Quote from: "kalvin"Men poenget er vel at Bataljonen som supporterklubb, på vanlige hjemmekamper, ikke er spesielt imponerende, og færre enn Bastionen er på vanlige hjemmekamper.
Nu går alt så meget bedre.

enavgutta

Denne Bastionen altså. TIFO og litt flagging klarer de å trixe til. Men ifølge sikre Lynkilder består denne gjengen kun av kids fra videregående skoler på Oslo vestkant og ikke mere.

Aluminat integraf

Quote from: "kalvin"Man skal være rimelig tett i pappen for å ikke forstå at jeg skiller klart mellom Bataljonen, de 4-500 som står på langsiden, og Brann-publikumet generelt. I publikum som helhet er Brann suverene i forhold til Lyn. I supporterklubb er Bastionen bedre enn Bataljonen.

Dette er jo helt utrolig, Kalven. For andre gang: Bataljonen er Branns supporterklubb og favner alle Branns supportere og ikke bare de som tilfeldigvis står midt på Store Stå. Og syngingen på Brann Stadion eller Ullevaal har overhodet ingenting med om Bataljonen eller Bastionen er "gode" supporterklubber. Prøv ihvertfall å forstå dette.

Og at Brann har Norges mest engasjerte, høylydte og entusiastiske publikum er hevet over tvil. Men der er det også END OF STORY! Alt det andre du prater om er av minimal betydning. Tror du man blir en bedre supporter av å kunne flest sanger eller om man står flest mulig i denne gjengen som synger mest? Tror du virkelig det?

Dette "berg"-opplegget virker å være en svær greie på østlandet, men det er jo klart. Eneste muligheten til å utvise litt engasjement for klubben sin er jo å delta i dette lille "berget" sitt. Vårt berg heter Brann Stadion. Kanskje dere kan flere sanger enn oss. Kanskje dere er flinkere til å vifte med flagg enn oss. Vet du hva? Det driter vi i. Det er av mikroskopisk betydning.

Go Up