• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Nystemten og hånden på brystet

Started by chris_henrik, November 09, 2004, 17:12:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

chris_henrik

Gradvis etter at vi begynte å synge nystemten før kamp, har stadig flere gått over til å holde seg på brystet når den synges.  

Dette får oss til å se ut som noen jævla facister.

Det har aldri vært noen tradisjon i Bergen for å synge denne med med hånden hevet, og ihvertfall ikke etter 1945..

Hånden på brystet er noe vi kan overlate til bananrepublikkene under VM.

-----
Hallo!! Hallo!!
Vi è så jævli god!!
Vi har ikkje vunne nokke siden søndag klokken to!!
<BRANN> ..... DKFM

Ole Brom

Quote from: "chris_henrik"Gradvis etter at vi begynte å synge nystemten før kamp, har stadig flere gått over til å holde seg på brystet når den synges.  

Dette får oss til å se ut som noen jævla facister.

Det har aldri vært noen tradisjon i Bergen for å synge denne med med hånden hevet, og ihvertfall ikke etter 1945..

-----
Hallo!! Hallo!!
Vi è så jævli god!!
Vi har ikkje vunne nokke siden søndag klokken to!!

Vi holder no oss over hjertet..

Nixon

Quote from: "chris_henrik"Det har aldri vært noen tradisjon i Bergen for å synge denne med med hånden hevet, og ihvertfall ikke etter 1945..

Hånden hevet og hånden på brystet er vel to forskjellige ting...
Rød makt på Hansa!

sekto

Ja, jeg skjønte heller ikke den.. hva er feil? At vi har hånden på brystet eller at vi har den hevet som en slags nynazistisk hilsen?

Hånden skal på hjerte når nystemten synges, har vært sånn så lenge jeg har gått på Stadion, vet ikke hva du har sett før chris_henrik, men lurer på hvor lenge du har ferdes der siden dette tydeligvis er noe nytt.

Hånden på hjerte, og luer/capser av hode. Dette handler om følelser og respekt!

grei

Det er riktig at det gjerne blir litt "wannabe-fanatisk vi-er-bare-sååå-patriotiske-altså" -preg over å stå sånn, og det er vel også grunnen til at ikke alle gjør det. Men så voldsomt fascistisk ser det vel ikke akkurat ut.

brannfrik

eg holder hånden på hjertet når eg synger nystemten fordi eg elsker Bergen og brann mer enn nåkke annet og fordi nystemten e selve symbolet på bergenspatriotisme...

eg foreslår at du går tilbake til vennene dine i NKP og klekker ut nåkke mer oppfinsomt for denne tråden e bare tull.

brannsupporteren:-D

Quote from: "brannfrik"eg holder hånden på hjertet når eg synger nystemten fordi eg elsker Bergen og brann mer enn nåkke annet og fordi nystemten e selve symbolet på bergenspatriotisme...

eg foreslår at du går tilbake til vennene dine i NKP og klekker ut nåkke mer oppfinsomt for denne tråden e bare tull.

kunne ikke sagt det bedre selv
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Christian

Eg er sjøl en av de som føler det blir litt "over the top" med hånden på hjertet, for meg vel og merke. Andre må gjerne gjøre det. Har ingen problemer med den biten.

Armen i været blir en ganske annen sak, men vi gjør jo det òg til tider, bare ikkje helt på den måten ;)

Symboler er ikkje mer enn du legger i de.

Zander:)

Holder ikke hånden over hjertet for jeg ikke bergenser så føler at det blir feil :)

Men kan skjønne at noen gjør det

Go Up