• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brannsupporter mister synet?

Started by pedtom, November 09, 2004, 10:55:31 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

pedtom

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=C5SYFY1AEAPKTQFIMUDSFEQ?articleID=70139

Leser at han ene Brann supporteren som ble skadet i overfallet av Two Dogs i forbindelse med Cupfinalen, mest sannsynlig mister synet på ett øye. Vil bare få sagt hvor utrolig kjipt jeg syns dette er og at hele problematikken rundt casuals miljøene er noe man innad i supportergruppene må begynne å se næremere på hva vi kan gjør med dem, siden det virker som om disse miljøene blir mer og mer aktive om dagen. Dersom det skal bli slik at vanlige supportere ikke skal tørre å dra på borteturer/kamper av frykt for at man skal bli lemlestet av kjøtthuer da tror jeg at den positive trenden man ser i publikumstilstrømningen i dag snart kan være over. Uansett vil jeg få uttrykke min medfølelse til han uheldige Brannsupporteren og håper dette er noe vi slipper å se mer av i framtiden.
_______________________________________
Enga for alltid

Jokke

Det er mulig jeg er litt naiv, men jeg trodde dette var noe vi skulle slippe i Norge. Ihvertfall i Bergen!!!!! Disse idiotene er ikke fotballelskere!!!! Og jeg synes det er bra at Brann tar dette seriøst. Dersom det virkelig stemmer at slosskampen var avtalt fra "guttene" sin side, så håper jeg de har vanvittig dårlig samvittighet nå som en ekte supporter kanskje mister synet pga. deres infantile påfunn!

jkippers

Forjævlig. Foreslår at BBB oppretter en konto for kronerulling til han som ble uskyldig offer. Det vil selvsagt ikke gi han synet tilbake, men vil kunne være en liten gest.

Syns forøvrig ikke "så lenge de bare slåss med hverandre får de gjøre hva de vil" er en grei holdning til casuals-miljøet. De har ingen rett til å ikle seg klubbens farger. De drar Brann og Vålerenga navnene ned i gjørma.
Gull 09

pedtom

Syns forøvrig ikke "så lenge de bare slåss med hverandre får de gjøre hva de vil" er en grei holdning til casuals-miljøet. De har ingen rett til å ikle seg klubbens farger. De drar Brann og Vålerenga navnene ned i gjørma.[/quote]

Helt enig i det Jkippers, den samme holdningen finnes blandt mange innad i Klanen. Ser ingen grunn til at disse individene skal få ture frem som de gjør, hva deres aktiviteter har med fotball og support av laget å gjøre er for meg en gåte. Dersom disse voldsromantikerene av noen idioter på død å liv må sloss skjønner jeg ikke hvorfor de skal knytte denne aktiviteten opp mot fotballag. De kan vel danne sine egne grupper og sloss seg i mellom uten at de blander inn meg og min fotballklubb.  

Og det med at de ikke angriper "juletrær" (les vanlige supportere) er jo bare piss, for de gangene noen kommer til skade er det alltid snakk om intetanende vanlige supportere.

Beklager språket men blir utrolig sinna over sllike ting
_______________________________________
Enga for alltid

Bekkalokket

Må bare kommentere at Guttene nok ikke er det samme som Bergens Casuals. De er mer ølglade kjujagutter.

Aluminat integraf

Quote from: "Bekkalokket"Må bare kommentere at Guttene nok ikke er det samme som Bergens Casuals. De er mer ølglade kjujagutter.



...og Guttene, de ølglade kjuaguttene, er vel kanskje ikke det samme som Guttene, kjuaguttene og trubadurene fra Dalen...

Bekkalokket


Aluminat integraf

Quote from: "pedtom"Og det med at de ikke angriper "juletrær" (les vanlige supportere) er jo bare piss, for de gangene noen kommer til skade er det alltid snakk om intetanende vanlige supportere.



Juletre, totaltre, guttene, ekte suppårtar, bartengjengen, casuals, klovn, store ståer, sittesvin, sponsortryne, cupfinalesupporter... Nå finnes det så mange selvutnevnte grupperinger blant Brannsupporterne at det blir direkte komisk. Alle har alltid en eller annen finurlig gruppering å slenge seg i dersom de av andre blir plassert i en de ikke liker selv. Og alle har en eller annen, minst like finurlig, gruppering man skal på død og liv plassere en supporter som ikke er helt 100 % lik en selv i. Morsomt igrunnen. Faktum er vel at 95 % av alle Brannsupportere vingler mellom en haug med av disse grupperingene i løpet av en sesong. Vi er rare, ingen tvil om det, og passer fint under "paraplyen" Brannsupporter...

Og dessuten; En pub midt i Oslo lørdag kveld i cupfinalehelgen med Brann som et av finalelagene... Man kan vel ikke akkurat si at det er utenkelig at her satt intetanende Brannsupportere...

Ole Brom

Det er for jævlig at dette skjedde. Både Brann og Vif har et økende problem med dette pakket som skal ødelegge for alt og alle. Om de vil sloss mot hverandre får de møtes bak et skur te helvette utpå en forblåst kai et sted så kan de sloss så mye de vil og herje på. Håper virkelig klubbene tar tak i dette og får tak i pakket og burer dritten inne på livstid.

Casuals pakket gleder seg nok til RL og bortekamper i Sverige og Danmark der denne kulturen desverre er mye større enn den er i Norge. Om de skulle "avtale" bråk eller reise bort for å forårsake dette håper jeg de aldri får så mye på trynet og gjerne blir blind for min del, bare se på han uskyldige som måtte lide for disse svina !

La oss utrydde dette scummet engang for alltid !

sekto

Quote from: "jkippers"De har ingen rett til å ikle seg klubbens farger.


Ekte casuals ikler seg ikke klubbens farger..

Men det er på siden av poenget.. Akkurat dette med casuals ble tatt opp i den 12. mann sist, med tanke på hva som kunne skje med Royal League. Nå ser vi altså at en episode allerede har skjedd.

Vet også at casuals rundt om i Skandinavia har forhørt seg om hvordan stemningen er for å sloss med supporterne til Brann og Vålerenga.

Brann sier de følger nøye med på situasjonen, men er veldig lite de kan gjøre. Men sikkerheten kommer til å bli  trappet opp nå før RL kampene, selv om Brann endte i en forholdsvis "snill" gruppe..

Ole Brom

Quote from: "sekto"

Vet også at casuals rundt om i Skandinavia har forhørt seg om hvordan stemningen er for å sloss med supporterne til Brann og Vålerenga.


Som jeg sa: La de møtes bak et skur utpå en forblåst kai og la de sloss te krampa tar de så kan vi konsentrere oss om kampen !

Nixon

Håper virkelig at vi kan reise til Odense uten å måtte hele tiden se oss over skulderen. Tar litt av gleden vekk hvis man føler seg utrygg på bortekamp.
Rød makt på Hansa!

Go Up