• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Enda (?) en Soma-sang

Started by Snorri, November 07, 2004, 18:54:09 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snorri

Så på Man Utd - Man City da jeg la merke til en engelsk barnesang jeg har hørt før. Begynte å leke litt med den, og etter at Soma nok en gang leverte varene i cupfinalen ble det noe som dette:

Soma kan, Soma kan,
Soma knekker alle mann,
**Synger 1-2-3, Soma er vår mann,**
Ragnvald Soma elsker Brann

Melodi: Som sagt, dette er en gammel engelsk barnesang som jeg har hørt på flere engelske toppkamper. Jeg klarte heller ikke å finne noe på nettet, men den har en veldig god klang, og funker utmerket når mange synger den.

** Disse tingene er der fordi jeg var litt usikker på hva som skulle være der, og det "synger 1-2-3" var jo bare noe jeg satte inn fordi det manglet noe der. Jeg er åpen for forslag, men jeg var veldig fornøyd med sistelinjen, så det kunne vært fint med noe som rimer på Brann.

Denne sangen kan også funke med f.eks. Robbie, Miller, Kvisvik.

Edit: Hadde jeg hatt mikrofon på pc'en kunne jeg sunget den selv og lagt den ut på nett, men det har jeg dessverre ikke.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

pusuren

syns heller vi bør lage en sang te robbie.. enig me soma også, men robbie har jo ik en eneste ordentlig sang som eg vet iallfall...

Snorri

Robbie kan, Robbie kan,
Robbie knekker alle mann,
**Synger 1-2-3, Robbie er vår mann,**
Robbie Winters elsker Brann

Problem solved ;)

Men spørsmålet er om vi skal prøve å lage en på engelsk da.

Robbie can, Robbie can,
Robbie's feared by every man,
Singing 1-2-3, Robbie is our man,
Robbie Winters... bleh.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

TcK

Soma begynner å få et pent knippe med rop/sanger synes jeg..

Prøvde å dra i gang soma/roma (husket ikke teksten på somatider) på cupfinalen, men det gikk heller dårlig.. Det som derimot smalt, var SOOOO-MAAA vekselropene.. Etter kampen tenkte jeg litt på dette, og dette er kanskje et rop som kan funke med veksel SS og Hansa i en kamp..

Ting som må gjøres er da å dele ut lapper på både SS og Hansa, med instruksjoner rundt ropene. SS kan evt. begynne med å rope SO-MA en gang, for så å vente om noen på Hansa plukker opp. Så henger flere SS'ere seg på, og da er vi i gang..

Lurt å skrive på lappen at man må "skrike sakte" og regne med en god delay.

Har dessverre ikke muligheter for å komme meg på Royal League kampene, så da er dette opp til andre hvis det er aktuelt.

tck.
Jesus elsker alle barna

Digg Jan

Fikk frysninger over hele mg når hele stadion sang. SOMA SOMA SOMA i går. Det va som en tordensky. Eg syntes ikke SOMA trenger sang. Vi kan bar bruke den. Men Robbie fortjener en sang eller noe lignende som SOMA har. Syntes nesten synd på han i går når vi kun sang te Sæternes.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

jkippers

Quote from: "TcK"Soma begynner å få et pent knippe med rop/sanger synes jeg..

Prøvde å dra i gang soma/roma (husket ikke teksten på somatider) på cupfinalen, men det gikk heller dårlig.. Det som derimot smalt, var SOOOO-MAAA vekselropene.. Etter kampen tenkte jeg litt på dette, og dette er kanskje et rop som kan funke med veksel SS og Hansa i en kamp..

Ting som må gjøres er da å dele ut lapper på både SS og Hansa, med instruksjoner rundt ropene. SS kan evt. begynne med å rope SO-MA en gang, for så å vente om noen på Hansa plukker opp. Så henger flere SS'ere seg på, og da er vi i gang..

Har dessverre ikke muligheter for å komme meg på Royal League kampene, så da er dette opp til andre hvis det er aktuelt.

tck.

Bedre enn lapper på Hansa, tror jeg er å alliere seg med en kjerne på 8-10 supportere i Hansa-svingen som virkelig klinker til med mandig og fyldig røst. Hvis de er 8-10 som gjør dette, og disse sitter litt samla, så er det håp om at resten av Hansa vil henge seg på.
Gull 09

Snorri

Quote from: "Digg Jan"Fikk frysninger over hele mg når hele stadion sang. SOMA SOMA SOMA i går. Det va som en tordensky. Eg syntes ikke SOMA trenger sang. Vi kan bar bruke den. Men Robbie fortjener en sang eller noe lignende som SOMA har. Syntes nesten synd på han i går når vi kun sang te Sæternes.

Som jeg har sagt så funker den sangen like fint for Robbie, om jeg bare kan vite hvilken sang dette er
- George Best

viks

Melodien her er vel "This old man", hvis eg ikke tar helt feil???
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ErlendG

Kan jo alltids skrive et tips her eg sitte og bør lese til eksamen, hehe.

Gikk en tur....

"Det var en gang en keeper
som ante fred og ro
men så kom Robbe Winters
og keeper ble ko ko"

"Koko, koko, kokokorokoko
Koko, koko, kokokorokoko"

Var jo eit forslag,:) Winters har jo en liiiiiiten tendens til å snurre rundt med kven som helst! har på følelsen at melodien er brukt før....?

Nixon

Jeg må jo si at jeg er full av beundring for disse forslagene. Eller rettere sagt for de som sitter hjemme og tenker ut dette, og legger de inn her. Ikke fordi sangene er spesielt dårlige, eller spesielt bra for den saks skyld. Men sjansen for at de til slutt blir sunget på Stadion virker jo å være minimal. Mister dere ikke motet? Eller er det tilfredstilling nok å få lagt de inn her og få noen kommentarer?
Rød makt på Hansa!

ErlendG

Ikkje veit eg, sidan dette var min andre post på det forumet her :shock:

Var bare tidsfordriv egentlig.

Eden

Synst d e kjempe supert at folk dikte sanga og tør å ligge dei ut her på forumet!!
Sjøl om sjansen for at vi begynne å synge dei på Stadion kanskje ikkje e all verdens, så skader d jo ingen.. Keep up the good work folk`s, seie no bare eg..:o)

Svante!!

Quote from: "TcK"Soma begynner å få et pent knippe med rop/sanger synes jeg..

tck.
rann er best

Zander:)

Enig!

Vil ikke ha noe vekselsrop!

Men er litt keen på å bruke Somatider ideen ! :P

jkippers

Quote from: "Zander:)"Enig!

Vil ikke ha noe vekselsrop!

Hva er galt med vekselsrop tribuneseksjoner imellom, sammenlignet med vekselsrop/synging internt på Store Stå?

Trønder-effekt oppnår man vel først dersom det blir for offisielt - med dirigenter el.l?

Spontane vekselrop - riktignok planlagt her eller i andre fora - som involverer hele Stadion, vil være en sann berikelse for tribunekulturen.
Gull 09

cyp

Quote from: "Snorri"
Soma kan, Soma kan,
Soma knekker alle mann,
**Synger 1-2-3, Soma er vår mann,**
Ragnvald Soma elsker Brann

Synes ikke noe særlig om denne. Ikke noe jeg ville ha innført i hvert fall. Er mye mer fan av forslaget "Somatider" jeg så innpå forumet her for noen uker siden. Den var jo genial. Men noe som irriterer meg kraftig er at nærmere 0% av sangforslagene her inne blir jo innført på SS. Synes "Somatider" bør bli innført i nærmere fremtid, for Soma fortjener noe bedre enn hva vi synger til ham nå.
elt O e snobbete!!

Go Up