• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Har ikke ord!

Started by Nixon, November 07, 2004, 17:47:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Sitter her på Gardermoen og venter på flyet som skal bringe oss hjem for en ny fest! Og takker spillerne for den festen vi har vært vitne til. Dette må man bare ha opplevd for å forstå fullt ut.

Kampen i dag var eventyrlig. Og det var sinnsykt mange Brannsupportere. Jeg kødder ikke når jeg sier at det var 20.000 brannsupportere. Hele Cola-svingen! Begge langsidene! Og kanskje halve VG-svingen! Oslopakket kan umulig skjønt hva som traff de! For stemningen var elektrisk stort sett hele kampen.

Nå håper vi hele Bergen mobiliserer og møter opp på Torgalmenningen! Vi bør fylle byens storstue til randen i kveld!
Rød makt på Hansa!

brannsupporteren:-D

Gratulerer med dagen alle sammen! det var STORT på ullevaal, og jeg har aldri opplevd noe lignende NOENSINNE! og toget var DRITT FETT! JEg tror nok ikke oslo pakket visste hva som slo de nei! endelig er pokalen (som jeg forresten fikk ta på;)) der den hører hjemme!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

jkippers

Gull 09

Nixon

Dere som ikke er på Torgalmenningen akkurat nå går glipp av noe stort!
Ikke mer å si enn det. Kanskje 10.000 supportere står i festrus og venter i skrivende øyeblikk på spillerne. Da kommer det til å eksplodere!!!
Rød makt på Hansa!

Zander:)

Her sitter jeg hjemme, kompisene mine ble hjemme, burde gått aleine!

Går glipp av noe jeg tror aldri kommer til å skje igjen , de næmreste årene

Nixon

Rød makt på Hansa!

Kruxleiven

Skjerfhavet var av tyrkisk karakter. Helt sykt! Og tribunene skulle være fylt opp av likegyldige sponsorer? I think not. Får også gåsehud når jeg tenker på åååååååååååååååååååååååååååååååååå, deretter Hanstveit som løfter pokalen til enorm jubel.

Dette gikk på skinner fra begynnelse til slutt. Til de som ikke var der er det bare en ting å si. Kom dere over neste gang!

Snorri

Jeg var nå ikke hjemme i Bergen fordi jeg ville, eller fordi jeg ikke gadd. Jeg var hjemme fordi jeg ikke fikk billett, og jeg tror det er slik de fleste andre som er igjen i Bergen hadde det. Men faen for en kamp, og nachspielet på torgallmenningen var blant det største jeg har vært med på. Politiet anslår at det var 8-10 tusen mennesker på torgallmenningen frem til klokken ett på natt til mandag. Det hadde ikke skjedd i noe annet sted i Norge, og ihvertfall ikke på beste vestkant i Oslo.

Hadde Lyn vunnet cupen så hadde de satt seg ned og røykt et par sigarer og lagt seg i 20-tiden.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Quote from: "Snorri"Jeg var nå ikke hjemme i Bergen fordi jeg ville, eller fordi jeg ikke gadd. Jeg var hjemme fordi jeg ikke fikk billett

jeg reiste bort uten billett i bagasjen og kom jeg meg inn? JA! dårlig unnskyldning det der ass!

Odd

Quote from: "brannsupporteren:-D"
Quote from: "Snorri"Jeg var nå ikke hjemme i Bergen fordi jeg ville, eller fordi jeg ikke gadd. Jeg var hjemme fordi jeg ikke fikk billett

jeg reiste bort uten billett i bagasjen og kom jeg meg inn? JA! dårlig unnskyldning det der ass!

Tilsvarende har jeg også gjort før, også da med napp, men etter min mening et kanskje litt dumdristig stunt. Risikoen er for stor. Da må det vel kunne sies å være bedre å gå på Fotballpuben / Bataljonen Bar og overvære kampen på storskjerm med horder av andre Brann-fans i samme situasjon?

Quote from: "Odd"

Tilsvarende har jeg også gjort før, også da med napp, men etter min mening et kanskje litt dumdristig stunt. Risikoen er for stor. Da må det vel kunne sies å være bedre å gå på Fotballpuben / Bataljonen Bar og overvære kampen på storskjerm med horder av andre Brann-fans i samme situasjon?

kanskje men alikevel tenk på alt det du får oppleve i oslo då! du får oppleve FULLSTAPPET karl johan i dagen(e) før kampen, du får oppleve det sykeste toget du noensinne har sett (20.000+) brannsupportere marsjerende opp til ullevaal ledet av 60 trommeslagere, du får kanskje ikke oppleve kampen men det var nok mange i byen som var uten billett og satt i sentrum, du får oppleve festen i gatene etter kampen! men har jo seff litt forståelse for at det kanskje frister litt mer å bli hjemme hvor man er trygg på å få se kampen, men tar man ikke sjanser her i livet så.. :wink:

Nixon

Hva kom prisene ned i rett før kampen?
Ellers leste jeg på nettet i går at Lyn solgte billetter før kampen. Billetter som de ikke hadde fått avsetning på. Sier litt...
Rød makt på Hansa!

Christoball

tror dette er det sykeste eg har opplevd....
ullevåll ble hjemme banen vår!!
stemningen var fult på høyde med stadion på sitt beste (om ikke bedre?)

har gåsehud fremdeles  :D

Odd

kanskje men alikevel tenk på alt det du får oppleve i oslo då! du får oppleve FULLSTAPPET karl johan i dagen(e) før kampen, du får oppleve det sykeste toget du noensinne har sett (20.000+) brannsupportere marsjerende opp til ullevaal ledet av 60 trommeslagere, du får kanskje ikke oppleve kampen men det var nok mange i byen som var uten billett og satt i sentrum, du får oppleve festen i gatene etter kampen! men har jo seff litt forståelse for at det kanskje frister litt mer å bli hjemme hvor man er trygg på å få se kampen, men tar man ikke sjanser her i livet så.. :wink:

Det var jo sikkert puber i Oslos gater som sendte cupfinalen også, men trøkket hadde jo ikke vært det samme, med tanke på at 99,99% var inne på Ullevål. Personlig hadde jeg nok følt det som en fryktelig nedtur. Det viktigste for meg var jo selvsagt selve kampen. Men alle begivenhetene rundt er det trist å gå glipp av.

KNUDSEN

gikk frysninger ned over ryggen min når eg annkom karl johans gate lørdagen, var rødt over hele karl johan og i toget til ullevaal var d så mangen at mann kunne tro at byen var underbeleiring.
HELT SYKT
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

soma

Det var jo sikkert puber i Oslos gater som sendte cupfinalen også, men trøkket hadde jo ikke vært det samme, med tanke på at 99,99% var inne på Ullevål. Personlig hadde jeg nok følt det som en fryktelig nedtur. Det viktigste for meg var jo selvsagt selve kampen. Men alle begivenhetene rundt er det trist å gå glipp av.

99,99%???
eg e sikker på at det toget som gikk til ullevaal kunne fyllt den opp to ganger, d var helt sinnsykt med folk, så ikke begynnelsen eller slutten, så pubene var nok fulle der du..
esus elsker deg!

Svante!!

Hvis viljen er stor nok får man tak i billett på et vis.  Det har mange av årets cupfinalehistorier vist!!
rann er best

Digg Jan

Karl Johan va som en eneste stor rød klatt på Lørdag. Det va stapp fult med glade bergensere. Og kampen!! For en kamp, sinnsykt. Det sykeste eg har vert med på. Ulevål ble vår hjemme bane. Det burde vert sann på stadion og, alle som er på stadion i framtiden bør kle seg i rødt og synge som gale.. Stor Stå skal ikke være en liten seksjon på stadion, men det ska være hele stadion.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

jkippers

Quote from: "Digg Jan"Karl Johan va som en eneste stor rød klatt på Lørdag. Det va stapp fult med glade bergensere. Og kampen!! For en kamp, sinnsykt. Det sykeste eg har vert med på. Ulevål ble vår hjemme bane. Det burde vert sann på stadion og, alle som er på stadion i framtiden bør kle seg i rødt og synge som gale.. Stor Stå skal ikke være en liten seksjon på stadion, men det ska være hele stadion.

Dette er riktig. Store Stå er svært flinke på det jeg vil kalle kjerne-kultur, mens Brann Stadion generelt ikke er spesielt flinke på det jeg vil kalle masse-kultur. Men på cup-finalen var det masse-kultur så det holdt. Det Der fikk man bevist at sittende (som riktignok i store deler av kampen var stående) publikum både kan kle seg, og synge når de bare tør. Store Stå bør ta lederrollen i opplegget med å få videreført masse-kulturen fra Ullevål til Brann Stadion.

Store Stå kan klare dette hovedsaklig gjennom ett grep; Holde tempoet nede på sanger som kan appellere til hele stadion. Visse sanger egner selvsagt ikke for hele Stadion, f.eks. "Vi har vært på pubben...". Disse bør absolutt Store Stå fortsette å synge. Men på sangene som hele Stadion kan være med på, bør de ta en kraftfull lederrolle med rolig tempo og invitere til allsang gjennom repetisjoner som fortsatt holder rolig tempo.

Vi så jo og hørte på Ullevål hvordan f.eks. Byen e Bergen trenge minst én gjennomkjøring før den forplantet seg til hele Ullevål. Da var den (på grunn av tidsforsinkelsen) allerede massivt usynkronisert, men i de tilfellene der den sentrale delen av Cola-Svingen (hvor jeg antar Store Stå kjernen var samlet) virkelig var klare, fulgte Ullvål med mye mer unisont.
Gull 09

Bombefar

"Byen e Bergen" burde hatt flere enn 2 repetisjoner hver gang. Da kunne vi fått med alle mot slutten og laget ett sinnsykt liv

Ole Brom

Quote from: "jkippers"
Quote from: "Digg Jan"Karl Johan va som en eneste stor rød klatt på Lørdag. Det va stapp fult med glade bergensere. Og kampen!! For en kamp, sinnsykt. Det sykeste eg har vert med på. Ulevål ble vår hjemme bane. Det burde vert sann på stadion og, alle som er på stadion i framtiden bør kle seg i rødt og synge som gale.. Stor Stå skal ikke være en liten seksjon på stadion, men det ska være hele stadion.

Dette er riktig. Store Stå er svært flinke på det jeg vil kalle kjerne-kultur, mens Brann Stadion generelt ikke er spesielt flinke på det jeg vil kalle masse-kultur. Men på cup-finalen var det masse-kultur så det holdt. Det Der fikk man bevist at sittende (som riktignok i store deler av kampen var stående) publikum både kan kle seg, og synge når de bare tør. Store Stå bør ta lederrollen i opplegget med å få videreført masse-kulturen fra Ullevål til Brann Stadion.

Store Stå kan klare dette hovedsaklig gjennom ett grep; Holde tempoet nede på sanger som kan appellere til hele stadion. Visse sanger egner selvsagt ikke for hele Stadion, f.eks. "Vi har vært på pubben...". Disse bør absolutt Store Stå fortsette å synge. Men på sangene som hele Stadion kan være med på, bør de ta en kraftfull lederrolle med rolig tempo og invitere til allsang gjennom repetisjoner som fortsatt holder rolig tempo.

Vi så jo og hørte på Ullevål hvordan f.eks. Byen e Bergen trenge minst én gjennomkjøring før den forplantet seg til hele Ullevål. Da var den (på grunn av tidsforsinkelsen) allerede massivt usynkronisert, men i de tilfellene der den sentrale delen av Cola-Svingen (hvor jeg antar Store Stå kjernen var samlet) virkelig var klare, fulgte Ullvål med mye mer unisont.

Det var STOR synging i Cola svingen uten tvil. Det var sikkert en 2-3000 som virkelig sang samstemt og det hadde vært kanon om vi kunne oxo fått dette til på stadion.
Jeg går no iutfra at flesteparten av de i coca svingen også går på stadion ?? Bruk stemmen din der også !!:)

Nixon

"Byen e Bergen" er en klassiker. Men ganske vanskelig i veldig store forsamlinger pga det lange og treige midtpartiet. For det er vanskelig å starte opp igjen på likt dersom flere tribuner synger sammen. Men det funket faktisk veldig bra på Ullevaal selv med litt forskyvelse. Det var bare en bekreftelse på at 80% av Ullevaal sang med!
Rød makt på Hansa!

jkippers

Quote from: "Nixon""Byen e Bergen" er en klassiker. Men ganske vanskelig i veldig store forsamlinger pga det lange og treige midtpartiet. For det er vanskelig å starte opp igjen på likt dersom flere tribuner synger sammen. Men det funket faktisk veldig bra på Ullevaal selv med litt forskyvelse. Det var bare en bekreftelse på at 80% av Ullevaal sang med!

Det lange trege midtpartiet er et problem ja. Men dersom Store Stå tørå holde tempoet nede, og så trøkker til med veldig kraft i det midtpartiet er ferdig, klarer resten å henge seg på.
Gull 09

Ole Brom

Quote from: "jkippers"
Quote from: "Nixon""Byen e Bergen" er en klassiker. Men ganske vanskelig i veldig store forsamlinger pga det lange og treige midtpartiet. For det er vanskelig å starte opp igjen på likt dersom flere tribuner synger sammen. Men det funket faktisk veldig bra på Ullevaal selv med litt forskyvelse. Det var bare en bekreftelse på at 80% av Ullevaal sang med!

Det lange trege midtpartiet er et problem ja. Men dersom Store Stå tørå holde tempoet nede, og så trøkker til med veldig kraft i det midtpartiet er ferdig, klarer resten å henge seg på.

Det som er viktig for å kunne få folk samstemt på "andre del" av sangen er at midtpartiet av sangen blir sunget/nynnet så høyt at alle vet når man skal begynne på vers 2 igjen !

Go Up