• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

NFF sensurerer Lyn-video

Started by Nixon, November 04, 2004, 19:40:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=69933

Jeg såg hele videoen på NRK tidligere i dag og mener at såpass bør vi tåle. Kanskje ikke særlig intelligent. Men det er jo heller ikke supportersanger der vi driter, pisser og spyr på ulike steder i Oslo.

Lurer på om Brann-supporterne holder med NFF i denne saken og glemmer for en stakket stund at Naziforbundet "alltid" er imot Brann.
Rød makt på Hansa!

Christoball

har ikke selv sett videoen, men det kan høres ut som om det er bittelitt på kanten....

Ole Brom

Dette er NFF i et nøtteskall ! Hvorfor skal de bry seg med alt og alle !!!???

Syntes heller ikke den videoen var noe å sensurere, enig at såpass må man tåle.

HaterRævBK

Likte jo ikke videoen pga den var om oss, men mener at NFF må tåle dette!

tror de skal konsentrere seg om svartebørs billettene....
S slaur.....

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

grei

Haha, supersupporterne sliter maks, de klarer ikke å avgjøre hvem som skal hetses her, "naziforbundet" eller "Lyn-jævlene".

Romani3

Quote from: "grei"Haha, supersupporterne sliter maks, de klarer ikke å avgjøre hvem som skal hetses her, "naziforbundet" eller "Lyn-jævlene".

Begge, då.

KennethS

Quote from: "grei"Haha, supersupporterne sliter maks, de klarer ikke å avgjøre hvem som skal hetses her, "naziforbundet" eller "Lyn-jævlene".

Ja hele 5 stk har sakt sin mening. Utrolig mange som sliter her ja.
tå på Brann

Sharpy

Det får da være måte på hvor forbannade hårsåre det går an å være! At vi som Brannsupportere reagerer på denne videoen er intet annet en smålig.

Hadde situasjonen vært omvendt hadde vi klikket i vinkel.

Det som skuffer meg mest er kanskje at nestlederen i BBB går ut og sier at dette har ingenting med supporterkultur og supportersanger å gjøre. Vel, Lyn mangler supporterkultur i den vanlige forstand, men kanskje kan denne låten være med på å tiltrekke ungdommen til Lyn-kamper? Vi ler og ler av det stusslige tilskuertallet til Lyn, men når de prøver alternative måter å fenge på, får de pinadø kjeft for det og.

Nei, litt oppgitt nå.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Digg Jan

noen som har en link te Lyn videoen?
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

Nixon

Nå er det vel stort sett stemning her for at videoen ikke skal sensureres. Så jeg vil ikke kalle oss smålig:)

Ellers er det jo lett å le av det lave tilskuertallet til Lyn. Men det må jo koste litt mer å være Lyn-supporter i Oslo enn å følge strømmen av medgangssupportere over til Klanen. Medgangssupporter kan man knapt kalles der man står med knapt 2000 andre på en vanlig seriekamp. Da har man følelser for laget, og det er en viktig del av supporterkultur etter mine begreper.
Rød makt på Hansa!

KennethS

Har ikkje sett videoen men for meg høres dette ut som nok et latterlig stunt av NaziNøff.
tå på Brann

Sharpy

Quote from: "Nixon"Nå er det vel stort sett stemning her for at videoen ikke skal sensureres. Så jeg vil ikke kalle oss smålig:)

Nei, rett skal være rett. Det var vel først og fremst myntet på Thorleif sine uttalelser til pressen... Men forsåvidt også myntet på de få her inne som er enige i at videoen skal sensureres...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Snorri

Jeg så denne videoen på NRK nyhetene, og syntes det var litt mer alvorlig enn noen her sier. Helt greit at BBB eller Lyn bastionen synger at motstanderen skal brennes etc, men du ser ikke den 12. mann gå så langt som Klovner i Kamp. Selvfølgelig synger den 12. mann om å "kjøre over Lyn", men det stopper der. I musikkvideoen til Klovner i Kamp viser de bilder av en Brann-supporter som er bundet fast på togskinner, og så et tog som kjører over et Brann-skjerf, trekker samme supporteren etter en motorsykkel, og sprayer på han med brannslukkingsapparat mens han er bundet fast til en stolpe. RBK sang at de skulle slukke Brann, men det var ikke så alvorlig og ikke grafisk.

Joda, Klovner i Kamp går ut og sier at dette er bare "kødd" og at de ikke er ute etter å "ta noen". Det tror jeg på, og jeg hadde ikke vært redd for å få bank om jeg skulle til Oslo til helgen. Jeg synes det er teit at de føler de må opprettholde det amerikanske hiphop-miljøets "slemme rykte" ved å gjøre noe sånt. Jeg synes at de har gått for langt, og at de skal holde seg hakket over supporterne som synger om all mulig faenskap og skremmer linjedommere i hver kamp.

NFF har heller ikke rett når de sier at dette hører ikke til i supportersanger, siden de fleste definerer supportersanger som f.eks. "... Mens vi ler av alle bønder i vårt land."

Jeg synes ikke at denne videoen skal vises på cupfinalen, enten det er vår eller deres. Dette sier jeg ikke fordi jeg misliker Lyn (noe jeg gjør), men fordi jeg rett og slett mener at Klovner i Kamp lager en offisiell sang som er i overkant av hva som kan og bør forventes av slik sang.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Nixon

Quote from: "Snorri"... men fordi jeg rett og slett mener at Klovner i Kamp lager en offisiell sang som er i overkant av hva som kan og bør forventes av slik sang.

Er det sangen eller videoen som er i overkant?

Ellers er min oppfatning at man ikke kan drive å forby alt bare fordi man ikke liker det. Er ikke det noe av det vi har kritisert NFF for de siste årene?
Rød makt på Hansa!

Snorri

Jeg skal ikke legge meg opp i avgjørelsene til NFF (ikke så mye ihvertfall), siden jeg ikke kan påvirke de. Og jeg har ikke hørt sangen, så videoen nesten uten lyd. Det var bare bildebruken som virket provoserende, og kan vekke fremme hat mer enn enkle sanger som fansen synger på. En ting er at det skjer på tribunen, men at det blir organisert, støttet og godtatt av lagene, da har det gått for langt. Men nå synger vi jo som sagt også om å pisse på smuget og spy på Karl Johan.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Digg Jan

Den videoen var helt latterlig. Kjønner ikke humoren i at en Brann fan blir overkjørt av et tog. Nei, det der va dårlig Lyn...
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

P-K

Videoen er infantil, men ingenting å ase seg opp over.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Romani3

Quote from: "Snorri"Jeg synes det er teit at de føler de må opprettholde det amerikanske hiphop-miljøets "slemme rykte" ved å gjøre noe sånt. Jeg synes at de har gått for langt, og at de skal holde seg hakket over supporterne som synger om all mulig faenskap og skremmer linjedommere i hver kamp.

Jeg synes ikke at denne videoen skal vises på cupfinalen, enten det er vår eller deres. Dette sier jeg ikke fordi jeg misliker Lyn (noe jeg gjør), men fordi jeg rett og slett mener at Klovner i Kamp lager en offisiell sang som er i overkant av hva som kan og bør forventes av slik sang.

Enig med deg. Den går over grensen, den der. Men d e greit for meg hvis de bare sensurerer d med Brannsupporteren.

Nixon

Så det skal ikke mer til før man skal sensurere? Bare fordi man ikke liker noe? Noe sier meg at vi kan få den tilbake midt i trynet en eller annen gang. Eller skal vi være flinke NFF-elskende dydsmønstre de neste årene?
Rød makt på Hansa!

pusuren

dette e jo bare typisk NFF...

Hansakongen

Jeg har verken hørt eller sett musikk videoen... men er det sÃ¥nn jeg leser det her inne, sÃ¥ er det jo nesten bare tragisk Ã¥ se pÃ¥ disse oslo pakket prøve Ã¥ provosere oss her i vest... Kanskje de ikke har noe mer i bidra med bÃ¥de pÃ¥ og utenfor fotballbanen. LYN er og forblir alltid et drittlag for min del :twisted:  :twisted:  :twisted:

Snorri

Jeg hørte sangen nå nettopp, og den er ikke noe til å heve øyenbryn over. Den er faktisk veldig bra, og voksent gjort av Lyn-fansen med ironi i det hele. Men i videoen går de rett og slett for langt. Jeg skjønner at Nixon mener at dette ikke er så mye, men det er og skal være forskjell på supportersanger som blir sunget på stadion, og musikk som er sponset av klubbene.

Brann-supporteren i videoen blir fanget, slengt bakpå en pickup, bundet til en stol og skutt i ballene, trukket etter en Harley Davidson, bundet til en stolpe og sprayet på med et brannslukkingsapparat, før han blir lagt på togskinner og "overkjørt av et tog".

Det kalles å gå for langt. De kunne helt fint lagd en video med bilder av Lyn-fansen, slik som NFF foreslår. Og det er ikke nødvendig å hate NFF og kritisere hver eneste bestemmelse fra de, bare fordi de har hatt mange dårlige fra før av.
- George Best

Yngve

Det er lenge sidan eg har ledd  sÃ¥ godt av ein foppall video. Syns folk her inne som vil sensurere denne viser liten takhøgd og er utruleg sjølvhøgtidlege. Det var morsom framstilling der dei gjer kva dei kan for Ã¥ kneble ein Brann suporter. Artigt og ingenting Ã¥ hisse seg opp over.

Og NFF burde berre holdt seg vekk frå dette temaet, skal dei halde denne linja, så vert det rimleg taust på ullevaal på søndag.. " dette er familieunderholdning" ( ikkje heilt ordrett, men det var dei orda han brukte) ang cupfinalen, og snakka om at det var born tilstades som ikkje tålte slikt. I såfall så tåler ikkje dei å høyre Brann suportarar som skal drite på oslo by heller, eller når me skal dø for Brann, eller banka bønder berre for å nemne noko me skal synge..

Latterligt emne å diskutere og sensurere.

Thorleif

Angående innslaget på NRK i går rundt denne videoen, kan undertegnede fortelle at nok en gang har NRK klart å vri på hva en sier. Det er mye som kan gjøres med litt klipping i et TV-studio.

Det jeg ønsket å få frem etter å ha sett videoen, var at hele videoen var latterlig ift det som vi fikk forklart på forhånd (nemlig at videoen var skremmende osv....), og at vi ikke så noen som helst fare med å vise denne videoen for noen som helst. For å si det slik; Tom & Jerry filmer har skremmt mye mer enn dette. I tillegg ville jeg ha frem at hele videoen var laget av klovner for klovner, og var et annerledes innslag med tanke på det å være en supportervideo/sang. Satt og lo godt under hele visningen faktisk......

Har dermed ingenting imot videoen jeg, så lenge den ikke vises i fotballsammenheng, der den ingenting har å gjøre ;-)

HÃ¥per at dette er ok.

Mvh,
Thorleif

Nixon

Vel, nå sier jo egentlig BBB at de har fasiten på hva som kan gå innunder kategorien supportersang. Jeg mener dette er en supportersang like god som noen. De har valgt en annen stil, og det er selvsagt opp til enhver om man liker det eller ikke. Men man kan ikke sitte på sin høye hest og kategorisk slå fast at det ikke har noe med fotball å gjøre.
Rød makt på Hansa!

Thorleif

Har jeg heller ikke gjort Nixon, men ift vår offisielle Cupfinalesang og d12m, mener jeg at Klovnene ikke kommer opp. Klart de skal få kjøre sin stil, og har ingenting imot det.

Roffarne

Quote from: "Snorri"Joda, Klovner i Kamp går ut og sier at dette er bare "kødd" og at de ikke er ute etter å "ta noen". Det tror jeg på, og jeg hadde ikke vært redd for å få bank om jeg skulle til Oslo til helgen.

Tror ikke du skal bekymre deg allverdens for det, nei:) Det er tross alt Liin det er snakk om.

Men det er jo godt mulig at NFF frykter opptøyer og ville horder med Liin-supportere som drar Brann-supportere ned til enden av Karl J og binder dem til trikke-skinnen. Man vet jo aldri.
Dog, undrer jeg meg over hvilken makt NFF egentlig sitter med. Det er jo ganske utrolig at en organisasjon som representerer en idrett har mulighet til å sensurere ting som skal vises på TV.
Nu går alt så meget bedre.

klovn

DrMeland

Quote from: "klovn"Sensur er et onde uansett!

Klart vi må tåle såpass!

Verre er det med han Bastion-tullingen som påstår at Brann-supportere ikke skal klage fordi vi er dårlige supportere. Han hevder i Dagbladet at på Stadion står 500 supportere og klapper mens på Lyns kamper er det 3000 hvor 1000 står og synger og heier.

Tydelig at han tok det personlig, for er det noe Brann-supportere ikke trenger så er det å bli lært opp i supporterkultur av en klubb ingen bryr seg om med supportere ingen verken ser eller hører...
rMeland

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Ole Brom

Christian

Syns Lyn har fått en bra jippo ut av dette, eg. Dessuten er sangen faktisk herlig sjølironisk. Er så ærlig at eg gir de den. Og videoen klarer eg i alle fall ikkje å hisse meg opp over. Dette er bare morsomt.

Spesielt nÃ¥r NSB no vil politianmelde folka bak videoen for ulovlig ferdsel pÃ¥ skinnegangen. Hørt pÃ¥ makan  :roll:

Go Up