• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Støtt HANSA i helgen!!!

Started by el-diego, November 04, 2004, 10:14:08 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

el-diego

NÃ¥ har jo vi sett at Brann ikke fÃ¥r spille med hansa pÃ¥ draktene i cupfinalen.   DVS at vi supportere mÃ¥ støtte opp ved Ã¥ drikke hansa produkter pÃ¥ oslo pubbene!
Borg, CB  og Heiniken ligger under hansa konsernet og kan drikkes dersom Hansa ikke er Ã¥ oppdrive. Kommer ikke pÃ¥ flere "lovlige" produkter nÃ¥. Noen som vet flere?

FY produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Lapin Kulta, Arendals og Tau.
SÃ¥ styr unna disse

Ha en strålende cupfinale helg med Hansa !!
udere est facere

Straffe!!!

Hm... var etpar gode ølmerker her. Får finne noen andre alternativ til godt, mørkt øl!

Forresten, for de som foretrekker pils, danske Faxe har vel ikke noe med saken å gjøre.

Digg Jan

lutt og tull! I år blir det GULL!!!

komankoman

rann e laget i vårt hjerte
Brann e Bergens røde sjel
Brann e stolthet, fryd og smerte
Brann e Vestlandets juvel

el-diego

Glemte Faxe ja.  Det er ogsÃ¥ OK
udere est facere

Christian

Newcastle Brown er vel kanskje ikkje av de mørkeste, men godt lell og ikkje tappet av Ringnes så vidt eg har forstått.

Kan Aas(s) drikkes med god samvittighet? Noen som vet?

Tuborg tappes derimot av Ringnes, tror eg - styr unna.




"Skam på den som ikke, Hansa sin skål vil drikke!"

P-K

Det er jo bare å gå videre til neste pub dersom de ikke har Hansa!

Eventuelt så finnes det endel importøl på flaske for de med dårlige bein.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

The Last Dog Standing

De kan virke noe useriøst, og ulovlig?, å terror-ringe de aktuelle personene i Ringnes-saken privat. En høflig formulert e-mail kan være vel så virkningsfullt. Oppfører folk til å gjøre det samme som oss.

E-post sendt til ringnes@ringnes.no

Til Ringnes

Ettersom vårt lokale fotballag i Bergen syntes det var meget usympatisk å kontakte helse og sosial-direktoratet med det formål å forby hansa.no-logoen under cupfinalen vil alle våre 25 medlemmer sporenstreks slutte å drikke både Ringnes, Tuborg og andre Ringnes-eide ølprodukter.

"Selv om Tuborgen er både billig og god, har vi råd til å betale 1 krone ekstra for den vel så gode Hansa-pilsen" er refrenget.

Det kan vise seg at slik aggressiv konkurranseføring ikke lønner seg.


Med hilsen

[Navn visket ut]

Sondre

Quote from: "Christian"Tuborg tappes derimot av Ringnes, tror eg - styr unna.


Tuborg har ingenting med Ringnes å gjøre.. Ringnes tapper Carlsber, "fienden" til Tuborg..

Mørke alternativ er Murphy's.. Trygt som bare det.. Tapper de John Smiths i Oslo noen plass er det bare å helle innpå...

Nixon

Quote from: "The Last Dog Standing"De kan virke noe useriøst, og ulovlig?, å terror-ringe de aktuelle personene i Ringnes-saken privat. En høflig formulert e-mail kan være vel så virkningsfullt. Oppfører folk til å gjøre det samme som oss.

E-post sendt til ringnes@ringnes.no

Til Ringnes

Ettersom vårt lokale fotballag i Bergen syntes det var meget usympatisk å kontakte helse og sosial-direktoratet med det formål å forby hansa.no-logoen under cupfinalen vil alle våre 25 medlemmer sporenstreks slutte å drikke både Ringnes, Tuborg og andre Ringnes-eide ølprodukter.

"Selv om Tuborgen er både billig og god, har vi råd til å betale 1 krone ekstra for den vel så gode Hansa-pilsen" er refrenget.

Det kan vise seg at slik aggressiv konkurranseføring ikke lønner seg.


Med hilsen

[Navn visket ut]


Tror kanskje ikke Ringnes blir så opprørt av at dere ikke kjøper Tuborg.
Jeg hører latteren helt hit... Ellers tror jeg ikke dette har noe virkning i det hele tatt.
Rød makt på Hansa!

Christian

QuoteTuborg har ingenting med Ringnes å gjøre.. Ringnes tapper Carlsber, "fienden" til Tuborg..


Er ikkje for sikker på det. Tuborg og Carlsberg eies av samme bryggeri no, trodde eg. Dessuten mener eg bestemt at Tuborg har blitt Ringnes sitt billigmerke.


"Ringes AS har inngått en avtale med ICA Norge AS om å etablere Tuborg 0,33 liter flaske som billigmerke."

Straffe!!!

Carlsberg eier Tuborg og Ringnes, og deres produkter må derfor sees i sammenheng.

Christian

Blir forøvrig øltørst av alt dette pratet...

The Last Dog Standing

Ringnes har lansert Tuborg som billigmerke i det norske markedet på grunn av hovedsaklig to grunner:

1) Svekke de norske konkurrentene (deriblant Hansa). Folk kjøper Tuborg i stedet for Hansa, Aass, Dahls osv. Selv om lanseringen av Tuborg også svekket Ringnes-salget selv, vil Ringnes tåle dette best som den største aktøren i markedet. De vil rett og slett prøve å tvinge andre ølmerker ut av det norske markedet.

2) En strategisk måte å møte Lidl-konkurranen. (Staten innførte loven om min. 8,50 kr flasken utsalgspris.

Så at Ringnes ikke har noe med Tuborg å gjøre er sterkt overdrevet. Vær vennlig å ikke hevde ting uten å ha den minste peiling.

Hobjock McPlopp

Dette kan også sees på som en god anledning for Hansa sin markedsavdeling til å komme opp med en vri som gir dem enda mer oppmerksomhet.
Liverpool endret jo til "Probarbly....." da de spilte mot Brann i 97.

Hva med å bytte ut teksten "hansa.no" med "hans"?

Det kan da umulig være ulovlig? (Selv om alle vet hva "hans" egentlig betyr i denne sammenhengen)

Gir vel dessuten bra med fokus og følgelig plenti med gratisreklame etterpå.

Nixon

Tar selvkritikk.

Men de ler fortsatt av overhøflige mailer. Penger er det eneste språket disse folkene forstår. En boikott av Ringnes-produkter er en god markering. Ikke bare til helgen, men i alle butikker og utesteder i Bergen utover høsten og vinteren. Alle husker jo hvordan salget droppet i Rogaland da de la ned Tou.
Rød makt på Hansa!

Nixon

Quote from: "Hobjock McPlopp"Dette kan også sees på som en god anledning for Hansa sin markedsavdeling til å komme opp med en vri som gir dem enda mer oppmerksomhet.
Liverpool endret jo til "Probarbly....." da de spilte mot Brann i 97.

Hva med å bytte ut teksten "hansa.no" med "hans"?

Det kan da umulig være ulovlig? (Selv om alle vet hva "hans" egentlig betyr i denne sammenhengen)

Gir vel dessuten bra med fokus og følgelig plenti med gratisreklame etterpå.


Eller "Lagret lengst" som er i samme gate som Liverpool sin. Men helt sikkert strengt ulovlig.
Rød makt på Hansa!

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Hobjock McPlopp"Dette kan også sees på som en god anledning for Hansa sin markedsavdeling til å komme opp med en vri som gir dem enda mer oppmerksomhet.
Liverpool endret jo til "Probarbly....." da de spilte mot Brann i 97.


Liverpool spilte da vel med helt blanke drakter, uten noe reklame, i 97?

Bergen Sin Gutt

Liverpool spilte aldeles ikke med "Probably" på draktene mot Brann i 97.


DonCorlione

kan jo spille me "rett på smak" el "siden 1928" el lignene...
rann + Hansa = Ekte Bergenser

klovn

Hva med å boikotte Hansa pga deres samarbeid med VIF, RBK, LSK og Stabæk?

Ã?

Det ender visst med en alkoholfri helg i Oslo?????

klovn


Lefty

Quote from: "el-diego"FY produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Lapin Kulta, Arendals og Tau.


Tau?! -Mente du Tou?

Lefty

el-diego

Ja,  snek seg inn en liten skrivefeil der pÃ¥ ett totalt uinteressant og dÃ¥rlig øl.
udere est facere

ekte kjuagutt

kor lett e d og få tak i hansa øl i butikker i oslo????
e lite lysten på og dra med meg hjemmefra ellar og gå fra butikk til butikk i oslo uten og finne nokke

Drunkie


KNUDSEN

grans øl e de på svarte listen vår?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Thorleif


GhostDog

Quote from: "KNUDSEN"grans øl e de på svarte listen vår?


Men Grans er ikke øl, bare noe som ligner.. ;-)

Forøvrig så vil jeg minne om at Ringnes også tapper brus - for de av dere som driver med sånt.. Så det er ikke noe grunnlag for at ikke en boikott også skal gjelde brusmarkedet og alle andre produkter ringnes er involvert i!
 Beer a day keeps the doctor away!

el-diego

ja styr unna imsdal,farris og pepsi
udere est facere

michael

fikk mail fra RIngnes:

Hei igjen

Vi i Ringnes kan forstå bergensere som vil boikotte Ringnes på grunnlag av det dere har hørt i mediene. Men som så ofte før, stemmer ikke alltid det som står i mediene med virkeligheten. Ringnes kontaktet ikke SHD med det formål å forby hansa.no logoen på Branndraktene, men med det formål å få et klart svar på om det er lov med slik reklame eller ikke. Dette gjorde vi tidlig i sommer, for å se på muligheten for oss å sponse Lyn med Ringnes.no. SHD ga oss klar beskjed at dette er ulovlig og at vi vil få større bøter hvis vi gjennomfører et slikt tiltak. De sa også at de skulle henvende seg til Hansa og be de fjerne Hansa.no på Branndraktene. Denne saksbehandlingen har tatt unødvendig lang tid og Hansa har i hele høst hatt en konkurransefordel med å kunne sponse draktene til Brann, mens Ringnes ikke har hatt samme mulighet. Vi er opptatt av likhet for loven, og derfor kontaktet vi SHD for forhøre oss om hvor saken lå nå og påpekte den fordelen Hansa har med å kunne eksponere seg under cup finalen i fotball som blir sett av over en million nordmenn, mens Ringnes ble nektet å gjøre det samme. SHD forsto dette og tok affære. Vi ønsker på ingen måte å fremstå som sladrehanker, og beklager selvsagt at hansa måtte fjerne sin reklame på draktene. Vi hadde selvsagt håpet at både Ringnes og Hansa kunne sponse norsk tippeliga fotball.

Etter vår mening er det nettopp håndheving av loven og å sørge for like konkurransevilkår SHD bør bruke tiden sin på.

Jeg regner ikke med at denne forklaringen forandrer din mening om Ringnes, men jeg håper i alle fall at du/dere forstår hva som har virkelig har skjedd og hvorfor Ringnes tok kontakt med SHD.

mvh

Ringnes

Alexåsane

Quote from: "Sondre"
Quote from: "Christian"Tuborg tappes derimot av Ringnes, tror eg - styr unna.


Tuborg har ingenting med Ringnes å gjøre.. Ringnes tapper Carlsber, "fienden" til Tuborg..

Mørke alternativ er Murphy's.. Trygt som bare det.. Tapper de John Smiths i Oslo noen plass er det bare å helle innpå...


Står en ringnes logo på tuborg flaskene så det har nok noe med ringnes å gjøre
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lefty

Quote from: "Hobjock McPlopp"Liverpool endret jo til "Probarbly....." da de spilte mot Brann i 97.


Nei, gitt! Pool hadde ingenting på magen da de spilte i Bergen!

Ved en Norway Cup-oppvisning på Ullevaal, derimot, spilte de med "Probably..." på magen.

Lefty

Ole Brom

Quote from: "michael"fikk mail fra RIngnes:

Hei igjen

Vi i Ringnes kan forstå bergensere som vil boikotte Ringnes på grunnlag av det dere har hørt i mediene. Men som så ofte før, stemmer ikke alltid det som står i mediene med virkeligheten. Ringnes kontaktet ikke SHD med det formål å forby hansa.no logoen på Branndraktene, men med det formål å få et klart svar på om det er lov med slik reklame eller ikke. Dette gjorde vi tidlig i sommer, for å se på muligheten for oss å sponse Lyn med Ringnes.no. SHD ga oss klar beskjed at dette er ulovlig og at vi vil få større bøter hvis vi gjennomfører et slikt tiltak. De sa også at de skulle henvende seg til Hansa og be de fjerne Hansa.no på Branndraktene. Denne saksbehandlingen har tatt unødvendig lang tid og Hansa har i hele høst hatt en konkurransefordel med å kunne sponse draktene til Brann, mens Ringnes ikke har hatt samme mulighet. Vi er opptatt av likhet for loven, og derfor kontaktet vi SHD for forhøre oss om hvor saken lå nå og påpekte den fordelen Hansa har med å kunne eksponere seg under cup finalen i fotball som blir sett av over en million nordmenn, mens Ringnes ble nektet å gjøre det samme. SHD forsto dette og tok affære. Vi ønsker på ingen måte å fremstå som sladrehanker, og beklager selvsagt at hansa måtte fjerne sin reklame på draktene. Vi hadde selvsagt håpet at både Ringnes og Hansa kunne sponse norsk tippeliga fotball.

Etter vår mening er det nettopp håndheving av loven og å sørge for like konkurransevilkår SHD bør bruke tiden sin på.

Jeg regner ikke med at denne forklaringen forandrer din mening om Ringnes, men jeg håper i alle fall at du/dere forstår hva som har virkelig har skjedd og hvorfor Ringnes tok kontakt med SHD.

mvh

Ringnes


Vrøvl ! Prøver bare å skjule seg bak vissvass fra ende te annen ! Uansett vil jeg ikke røre et Ringnes produkt !

GhostDog

 Beer a day keeps the doctor away!

Go Up