• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

hvem er årets beste kjøp og flopp

Started by panZer micky, November 01, 2004, 11:16:51 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

panZer micky

synes soma, olli og sæternes er de beste kjøp.

big mac, ystaas og sanne e floppene

men helt klart soma e årets beste kjøp

brannfrik

beste kjøp: sæternes/soma

største flopp: dylan Mcallister

beste salg olofinjana

P-K

Olli beste kjøp.
- Soma har vært litt bedre ja, men Olli fikk vi gratis.

Sanne dårligste kjøp.
- Big Mac var gambling. Sanne visste vi at var dårlig!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

tå på Brann

Aluminat integraf

Quote from: "P-K"Olli beste kjøp.
- Soma har vært litt bedre ja, men Olli fikk vi gratis.

Noe som er gratis kan vel neppe kalles et kjøp da. Men uansett. Pris er av mindre betydning når man skal bedømme nytteverdi i denne sammenheng. Prestasjon er altoverskyggende. I mine øyne har Soma vært årets nykommer. Er vel neppe mange som er uenig i det. Mens Dylan og Ystaas har vært på motsatt ende av skalaen. Historisk på nivå med Kottila.

P-K

Klart han kan kalles kjøp når han er en nyanskaffelse. Vi har brukt penger på å få han hit. Sign on-fee skulle han helt sikkert ha.

Soma har vært bedre, men ikke to millioner kroner bedre...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

grei

Du er nok ganske alene om å mene at Soma ikke har vært to millioner bedre. Olli har holdt stødig Tippeliganivå, Soma har vært en av de Brannspillerne som har holdt "gull-lagnivå". Dersom man skal vurdere årets kjøp etter kroner og øre vinner nok Soma uansett fordi han ved salg sannsynligvis vil gi størst avkastning.

Aluminat integraf

Quote from: "P-K"Klart han kan kalles kjøp når han er en nyanskaffelse. Vi har brukt penger på å få han hit. Sign on-fee skulle han helt sikkert ha.
Soma har vært bedre, men ikke to millioner kroner bedre...

Sign-on-fee er som en stor fet lønningsbonus og ikke et kjøp i vanlig forstand. Men uansett så er dette bare en bagatell og avsporing. Min mening er at når man skal bedømme Brannspillernes nytteverdig for klubben er prestasjonen det altoverskyggende viktige. Skal man ta innkjøpspris med i beregningen i et avansert poengsystem når man skal kåre årets spiller?

BrannMann

Soma er uten tvil årets kjøp...

årets flopp må være big mac..
jokomelk og brød og seriegull!!!

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Aluminat integraf

Quote from: "Sharpy"Det folk helt tydelig ikke har skjønt og fått med seg er at MacAllister ble hentet med tanke på framtiden. Han kom fra en lang sesong i Australia, og var vel ment å være en backup-spiller denne sesongen. Da han allikevel måtte spille førstefiolin på et skadeskutt Brann-lag er det ikke særlig overraskende om det blir litt for mye for guttungen. Dette igjen har ført til vond rygg, overtrening og høye blodverdier. Flopp? Ikke faen! Ikke engang i nærheten! Det at han er en av få som spiller med hjertet utenfor drakten de gangene han har sluppet til virker heller ikke å imponere enkelte av dere

Nå er det nå en gang slik at man må bedømme spillere ut i fra det de prestererer og ikke hva enkelte tror og mener om vedkommende spillers fremtidige prestasjoner. Dylan har spilt langt under pari av hva vi kan forvente av en Brannspiller i 2004. Flopp? Uten tvil. Hjertet utenpå drakten? Hva for rolle spiller den ordfrasen. Om han så river ut hjertet og syr det fast i drakten så er det helt irrelevant når vi skal bedømme hans prestasjoner. Hvor mye tror du det hadde imponert folk om jeg og du løp ut på Stadion og ofret liv og lemmer for Brann?

Quote from: "Sharpy"Ystaas er også en av disse unge, lovende spillerne. Han har scoret noe mer enn Dylan, men har selvfølgelig også til gode å overbevise. Han har en litt annen bakgrunn enn Mac, i og med at han var kjent med nivået på norsk fotball fra før. Dessuten virker han noe mer uinteressert på banen enn vår australske venn. Men jeg tror fremdeles det er for tidlig å avskrive han.

Helt uenig. Ystaas har fått mer enn nok spilletid i år til å vise hva han er god for. Jeg kan se hverken ferdigheter eller utviklingspotensial som tilsier at han har noen som helst fremtid i klubben.

Quote from: "Sharpy"En som kanskje KAN kalles en flopp er Christian Kalvenes. Neivel, det er ikke hans feil at han ikke har spilt noe, men det må da være komplett toskeskap å bruken 300000(?) på å hente en spiller som uansett ikke kan spille en kamp på denne tiden. En liten gåte er det i hvert fall.

Nå skyter du lengre over mål enn noen Brannspiss har prestert. Kalvenes ble kjøpt for å være en forsterkning til 2004-laget. Han ble vel etablert i Eliteserien i 2003. Tror du virkelig Brann hadde kjøpt ham dersom de visste at han ville være ute hele årets sesong? Det som virkelig er komplett toskeskap er at du hentyder at Brann nærmest med viten og vilje har gamblet 300.000 kr på noe med svært høye odds.

byen e bergen

size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

Sharpy

"Nå er det nå en gang slik at man må bedømme spillere ut i fra det de prestererer og ikke hva enkelte tror og mener om vedkommende spillers fremtidige prestasjoner. Dylan har spilt langt under pari av hva vi kan forvente av en Brannspiller i 2004. Flopp? Uten tvil. Hjertet utenpå drakten? Hva for rolle spiller den ordfrasen. Om han så river ut hjertet og syr det fast i drakten så er det helt irrelevant når vi skal bedømme hans prestasjoner. Hvor mye tror du det hadde imponert folk om jeg og du løp ut på Stadion og ofret liv og lemmer for Brann?"

Igjen; Dylan ble ikke hentet med tanke på sesongen som var, men framtiden. Og da blir det feil å stemple ham som en flopp i mine øyne. Jeg tror han har det som skal til, og så er det bare å håpe at Mons klarer å få det ut av ham.

Om folk hadde blitt imponert om vi to løp ut på stadion og ofret helsen for Brann? Definitivt! Men, la oss unngå å gjøre det når Brann er i angrep;)

"Nå skyter du lengre over mål enn noen Brannspiss har prestert. Kalvenes ble kjøpt for å være en forsterkning til 2004-laget. Han ble vel etablert i Eliteserien i 2003. Tror du virkelig Brann hadde kjøpt ham dersom de visste at han ville være ute hele årets sesong? Det som virkelig er komplett toskeskap er at du hentyder at Brann nærmest med viten og vilje har gamblet 300.000 kr på noe med svært høye odds."

Når det gjelder Kalvenes visste vi at han var skadet, og trolig ute en god stund. Man hadde selvfølgelig et håp om at han skulle bli klar til seriestart, men jeg blir overrasket om du ikke ser at dette var gambling som tydeligvis ikke har betalt seg.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Aluminat integraf

Quote from: "Sharpy"Igjen; Dylan ble ikke hentet med tanke på sesongen som var, men framtiden. Og da blir det feil å stemple ham som en flopp i mine øyne. Jeg tror han har det som skal til, og så er det bare å håpe at Mons klarer å få det ut av ham.

Nei, Sharpy. Du tar helt feil! Dylan ble kjøpt for å være en forsterkning for laget allerede i 2004. Dette er fakta og noe som ble påpekt av Brann både i januar og februar. Og med hans prestasjoner for sesongen 2004 kan han lett beskrives med ordet flopp.

Quote from: "Sharpy"Når det gjelder Kalvenes visste vi at han var skadet, og trolig ute en god stund. Man hadde selvfølgelig et håp om at han skulle bli klar til seriestart, men jeg blir overrasket om du ikke ser at dette var gambling som tydeligvis ikke har betalt seg.

Alle kjøp er gambling i så måte. Han slet med en lyskeskade. Dette er en helt vanlig skade som mange spillere har både hatt og blitt frisk av. Det er ikke akkurat en skade som normalt er en karrierestopper. Alle prognoser antok at han ville bli frisk på fire måneder. Både Brann og Kalvenes har vært usedvanlig uheldig. Brann hadde aldri brukt 300.000 på mannen dersom de visste i desember i fjor hva de vet i dag. Selvfølgelig ikke.

HaterRævBK

S slaur.....

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Ole Brom

Beste kjøp : Soma

Flopp : Delt plass mellom Dylan McKottila, Bambi Ystå og Suuuuper Sanne.

Nixon

Vi kan vel alle være enig om at Dylan langt fra har innfridd i år. Men i motsetning til mange andre er jeg villig til å gi han et år til. Hvis ikke han da tilfører laget noe er surfeparadis neste stoppested.
Rød makt på Hansa!

Snorri

Jeg synes ikke at Dylan McAllister er en flopp fordi han ikke har scoret mål, eller fordi at alle andre synes det. Jeg mener at han er en flopp fordi han har ikke ballkontroll, mottakene hans ligner ikke på sånne man ser hos fotballspillere, og han klarer ikke å vinne hodedueller, selv om gutten er 18 meter høy.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Toa

Først neste år ser vi om Dylan er en flopp. Jeg har fremdeles tro på den mannen.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up