• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Svartebørsreklame i BT

Started by Snorri, October 29, 2004, 08:31:30 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Snorri

Jeg la til merke at i dagens BT (fredag 29.), så er det reklame for det jeg anser som svartebørsselgere. Helt nederst til høyre på forsiden av sporten finner man en reklame for www.eventservice.no som gledelig viser til at de har cupfinalebilletter til salgs. Det er forståelig at buissness er buissness, men jeg synes ihvertfall at det er latterlig at BT legger ut reklame for disse folkene, som (om jeg ikke tar feil) bryter en lov eller to, eller balanserer på kant med loven ihvertfall.

Kan noen fortelle meg noe mer om www.eventservice.no?
Og hvorfor klarer ikke BT å ta avstand fra svartebørsbilletter når BBB og Brann har gjort det?
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

P-K

Nå har det seg slik at det er lov å videreformidle billetter. Følgelig har ikke BT noen vektige grunner for ikke å trykke en annonse.

NFF jobber som kjent med å få til en lovendring som forbyr det vi kjenner som svartebørssalg, men inntil et slikt lovforbud trer i kraft er det ingen ting du kan gjøre bortsett fra å ikke handle med dem.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

sekto

"Om Oss:

EventService er et eventselskap som primært arbeider med konserter og idrettarrangementer.

EventService sin forretningsidee er å hjelpe bedrifter å forsterke sine relasjoner til kunder og medarbeidere gjennom å lage, planere og gjennomføre ett perfekt event."

Var ikke akkurat mye de hadde å si om seg selv, men dette er bare nok et firma som har kontaktert il å skafgfe seg mengder med billetter også kjøre prisene opp. Er kanskje moralsk forkastelig, men de gjør ikke noe som er ulovlig nå, så da må BT kunne kjøre deres annonnser. Eneste BT kan ta kritikk for er om dette selskapet er useriøst og ikke kan levere varene.

sekto

"Beklager at jeg måtte være den som overbragte denne veldig gamle nyheten til deg. "

Det var vel to som overbragte den nyheten før deg..

prefectno

Jeg tok dette opp med stortingsrepresentant for SV angående en David Bowie-konsert i fjor. Dette ble tatt opp i stortinget og saken står nå og venter på innstillinger fra regjeringen. Dere kan lese mer om saken i byråkrati-systemet på: http://epos.stortinget.no/database/epos/saksdetalj.stm?sakid=27746&vismeny

Jeg oppfordrer dere alle til å skrive brev / epost til en stortingsrepresentant for partiet dere føler tilhørighet med og redegjør for deres syn i saken. Vi kan ikke ha det slik at arrangement blir reservert for den delen av befolkningen som har råd til å betale 2000kr!

Go Up