• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Royal League, seriøst eller tull?

Started by Pascal Simpson, October 25, 2004, 19:14:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pascal Simpson

Svenskene suger jo stort for tiden i Danmark er det jo seriespill ( det tar det ikke seriøst), i Norge går mest sansynig to lag som skulle rykket ned i fjor til RL ( Tromsø og Enga).

Personlig tror jeg på treningsamp tendenser med bedre tilskuertall.

Kjør debatt!!
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Svante!!

RL blir bra dersom media og supporterne viser interesse.  Jeg tror de kommer til å gjøre det.  Det ødelegger litt at TVNorge har fått rettighetene, men jeg tror det blir moro!!!  Brann vant La Manga cupen får noen år siden.  Det var selvsagt kun en turnering med treningskamper, men jeg tror vi kan gjøre det bra!!
rann er best

Pascal Simpson

Ja det er jo ett poeng til, TVNorge det eneste bra de har er vel Nissene på loven.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Ole Brom

Det har vært mye snakk om RL. Jeg ser positivt på dette. Brann vil få meget god matching i vinter og vil nok stå bedre rustet til neste år. Husk på at laget til Mjelde består av mange nye spillere som trenger å bli samkjørt og dette får de gjennom kamper. i tillegg vil spillerne være i bedre form til TL starten neste år.

En annen positiv ting er at Brann vil tjene penger på dette. Penger for RL deltakelse, billett inntekter, sponsorinntekter (ikke se bort fra det), inntekter på mere supportersalg er mulig.

Dette vil gi en fordel kontra andre TL lag mtp økonomi og hva dette fører med seg.

I tillegg er dette en mulighet for spillerne å vise seg ute i Europa og vi kan gjerne får et "Olof" salg igjen om vi er heldig selv om jeg vil beholde de fleste spillerne.

Sumsumaru ser jeg positivt på RL, det skal bli spennende å se hvordan dette vil fungere.

viks

personlig så tror eg det som er sagt fra enkelte hold om treningsturnering etc etc er piss fra ende til annen.

Når kampdagen kommer, så går spillerne på banen for å vinne uansett, kem faen som ikke gjør d? Ikke kom og fortell meg at bartepakket ikke er interessert å smykke seg med offisielt best i norden tittel..

Uansett hva anngår Rbk sin labre interesse, så er jo de ute av CL før RL i det hele tatt er i gang. forhåpentligvis klarer de ikke 3 plass i gruppen heller, då er jo sesongen komplett..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

byen e bergen

Norge er jo det landet som har vært mest positiv til RL. Det har vært litt lunken interesse i Danmark og Sverige men jeg tror og håper det blir ett interessant produkt og håper det blir en suksess både i tilskuertall, tv-seere og mediedekning.
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

Xminator

Holder vi 3. plassen blir det Halmstad, Malmø og Odense. IFK Gøteborg ble hektet av i tetkampen i går tror jeg.

Helt greie kamper det.

mbs

Quote from: "byen e bergen"Norge er jo det landet som har vært mest positiv til RL. Det har vært litt lunken interesse i Danmark og Sverige men jeg tror og håper det blir ett interessant produkt og håper det blir en suksess både i tilskuertall, tv-seere og mediedekning.

Svenskene og danskene har blitt mer positive i det siste, fordi de er røket ut av alle e-cupene.
Da begynner de å se som om etter andre alternativer.
Best i norden tittelen vil nok blir populær-
Uten at jeg tror på de store inntektene, men det er bedre å spille tv kamp for 8000 tilskuere mot Odense, enn å møte løvham i vestlandshallen.

Toa

Hva vinner man om man vinner Royal League? Et annerkjennende nikk? Et klapp på skulderen?

Om man vant en plass i Champions League hadde jo greien vært ganske genial.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Svante!!

Man vinner HJERTER, anerkjennelse, berømmelse og penger!!!!
rann er best

atlascopo

første året blir man vel nokså historisk også, siden man blir de første som vinner. til og med kansje siste. men håper det blir fulle hus og spennede kamper. i danmark har de som sagt snudd helt om, etter samtlige lag ble rævkjørt i europacupen. i svenske fotballsendinger har de også begynt å snakke mye mere om royal league. dog mest om AIK for øyeblikket

Ken Hasle

Hvis Brann ender på 3.plass er det bare å bestille tre turer til vakre Køben....

Både OB, Halmstad og Malmø ligger i komfortabel avstand herfra.

Det skal bli deilig å se Brann klinke FCK i Parken 25 mai.

Stoppe kjeften på mine danske venner...

For dere som kommer....gi en lyd så skal vi alltid finne et vannhull...
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

enavgutta

Dette kan bli gøy folkens. Men det er vel tvilsomt at det kommer til å trekke noe mer en kjernen på 5-7000 som er på hver kamp ellers. Uansett, dette er gledelig og vil korte ned vintern for oss som som venter på atter en ny seriestart :-)

BrannMann

Det som er bra er at de som virkelig bryr seg kommer.. da blir stemningen mange ganger bedre enn mot viking.... mye mer trøkk med 8000 som hyler enn 18000 som ikke gir lyd fra seg
jokomelk og brød og seriegull!!!

jkippers

Quote from: "mbs"Svenskene og danskene har blitt mer positive i det siste, fordi de er røket ut av alle e-cupene.
Da begynner de å se som om etter andre alternativer.
Best i norden tittelen vil nok blir populær-
Uten at jeg tror på de store inntektene, men det er bedre å spille tv kamp for 8000 tilskuere mot Odense, enn å møte løvham i vestlandshallen.

RL har helt klart vokst fram som en reaksjon på nordens manglende suksess i CL.

RL er en husmannsturnering, men vi må stikke fingeren i jorda og erkjenne at vi (enn så lenge) er husmenn, og da er det flott med en egen turnering.

Jeg ser virkelig frem til RL, håper inderlig Brann kvalifiserer seg. Blir det RL-finale i Bergen 26.mai neste vår, tror jeg neppe det blir noen ledige plasser på stadion.

RL er 14 x mer interssant enn UEFA-kvalik kamper mot Cercle Brugge, Ventspils og ulike andre obskure lag.
Gull 09

Nixon

Nå sier Mons Ivar i dag at Brann kanskje kommer til å hvile sentrale spillere, og la de som har sittet mye på benken få sjansen til å vise seg frem. Så det virker som om Brann kommer til å ta det mye som en oppkjøring til neste sesong, og lar prestisjen ligge litt.
Rød makt på Hansa!

jkippers

Quote from: "Nixon"Nå sier Mons Ivar i dag at Brann kanskje kommer til å hvile sentrale spillere, og la de som har sittet mye på benken få sjansen til å vise seg frem. Så det virker som om Brann kommer til å ta det mye som en oppkjøring til neste sesong, og lar prestisjen ligge litt.

Hvis denne holdningen brer seg blant trenerne, så er det veldig synd, og definitivt spikeren i kista for RL. Men har han virkelig sagt det? Hvor? Nettadresse? Personlig meddelelse?

Har han sagt det, er jeg dypt uenig med Mjelde her. Han burde i stedet håpe på at alle de andre trenerne tenkte sånn, og dermed ga Brann håp om å gå videre fra grunnspillet med toppa mannskap. Jeg tror virkelig en RL-finale hadde vært stor stas!!
Gull 09

Nixon

Fra BT i dag:

Bruker kun friske spillere
- Det er helt uaktuelt å bruke halvskadde spillere i Royal League. Hviler Robbie etter finalen er han forhåpentligvis klar til Royal League-kampene i februar, og i bra form til seriestart neste sesong. Det er tross alt serien som er det viktigste, sier Brann-treneren.

Han ser med glede frem til en eventuell Royal League-plass og vil satse seriøst på turneringen, men mest av alt blir det en øvingsarena.

- Det vil nok bli rikelig med muligheter til å prøve spillere som for det meste har slitt benken i høst. Det blir en øvingsarena på et høyt nivå, Mjelde.
Rød makt på Hansa!

megleren

Det er et utalt mål å nå RL sier Peddien. Og vi slipper kjedelige treningskamper som ikke betyr noe. Min mening det altså. Og tenk for en oppkjøring til sesongen neste år. Vi må kvale oss. Vi skal til UEFA cupen neste år. Og da trenger vi kvalifisert mostand til våren og kjenne på nivået som vi må holde som et minimunskrav. Med dette antar jeg  som en selvfølge at vi vinner cupfinalen;)
r og blir et sittesvin på Hansa

Go Up