• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Lage sanghefte!?

Started by Henningen, October 24, 2004, 20:45:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henningen

Jeg har lest masse bra forslag til sanger her inne, men aldri hørt noe særlig til dem på stadda. Ikke at det er noe i veien med de gode gamle, men de trenger kanskje litt fornyelse etterhvert...

Så jeg lurer på om det ikke er noen i bataljonen som kan lage en slags komite, sile ut de sangene som de mener har potensiale og printe dem i et hefte? Dette kan enten deles ut på stadion dersom man klarer å skaffe ressurser til det, eller legges ut her på bataljonen.no slik at folk kan printe det ut og begynne å pugge! :)

Regner med at det er noen gamle bataljonen-slitere der ute som har vært med i gamet en stund, og som derfor vet hvilke sanger som kan slå an..

Dette er bare et forslag fra min side.. jeg er ikke medlem i bataljonen (enda) og kan ikke gjøre noe med dette selv, men jeg syns iallefall disse sangforslagene skriker etter organisert oppfølging!! Hva synes dere?

BL

står en del sanger det siste "den 12. mann", som ble solgt på stadion i dag.. også har du jo noen her http://www.bataljonen.no/sanger.php
Hansa-
Felt Z

Henningen

For all del BL, jeg mener ikke et vondt ord om de som står der allerede, jeg mener bare at det er mange andre gode forslag her som også fortjener å komme frem i lyset! :)

sekto

Problemet med å innføre nye sanger, er at noen må lage i hefter eller ark med sangene på. Dette koster penger, uansett om man skal gjøre det skikikelig eller tar den hjemmelagde varienten.

Men melder du deg frivillig, så kan nok alle her på forumet samle seg om 5-6 sanger som skal i trykken.

Nixon

Trenger man virkelig å trykke opp sangene for å få de innført? Det har jo alltid vært sånn at noen har begynt å synge på en ny sang, og dersom de er standhaftige nok har etterhvert hele SS lært seg teksten. For selv med sangark må jo noen gå foran og synge.
Rød makt på Hansa!

sekto

Problemet med det tror jeg er at før ble gjerne sangene diktet litt mer på Fotballpuben. Så var det en gjeng med voksne mannfolk som dro i gang sangen og holdt på til folk hang med og lærte teksten.

Nå er det 5-10 forslag ute å går i forumet og diskusjoner om hvordan vi skal forandre den sangen og så kommer et annet forslag. Alt blir tilslutt bare rot og ingeting skjer. Ingen samler seg om sangene lengre, og da blir det vanskeligere å få dem innført.

En finner på sangen på nettet, to-tre liker den her inne (kanskje flere til og med) men så tør ingen å starte den for det er kanskje bare 15-20 stk spredd rundt på SS som har nok peiling på hva det er som skal synges.

Nixon

Noen må fortsatt tørre å starte på en ny sang selv om man har sangark. Og hvis det er 15-20 stykker som kan sangen, så burde det holde i massevis.

Men for all del. Trykk opp sangene på ark med forskjellige farger. Så kan det stå en forsanger fremme ved reklameskiltene og rope: Nå tar vi frem det gule arket dere!

Da blir det garantert stemning!:)
Rød makt på Hansa!

Christian

Poenget er vel at det er lettere for folk å hive seg med om de har teksten.

Når noe starter opp med en ny sang er det største problemet at mange blir stående å lure på hva folk faktisk synger. Ikkje så artig å hive seg med med høylytt nynning til melodien... Et enkelt ark med noen tekster kan gjøre noe med dette.

Henningen

Okei, jeg skjønner at dette ikke falt helt i god jord...

Meningen var god, men det ser ikke ut til at noen her inne er interessert i å gjøre annet enn å kritiserere alle forslag som kommer inn!

Men jaja... skal ikke være bitter! ;)

Nixon

La nå ikke en gammel grinebiter som meg stoppe sangark på SS. For det var vel flertall for sangark blant de som svarte...?
Rød makt på Hansa!

sekto

Quote from: "Henningen"Okei, jeg skjønner at dette ikke falt helt i god jord...

Meningen var god, men det ser ikke ut til at noen her inne er interessert i å gjøre annet enn å kritiserere alle forslag som kommer inn!

Må akseptere at et forslag som blir lansert får kritikk. Tanken er god, men om du ikke tåler at folk peker ut feil og mangler i din ikke altfor fullstendige plan, så kommer du ikke til å nå igjennom med mye altså.

Ole Brom

Quote from: "sekto"
Quote from: "Henningen"Okei, jeg skjønner at dette ikke falt helt i god jord...

Må akseptere at et forslag som blir lansert får kritikk. Tanken er god, men om du ikke tåler at folk peker ut feil og mangler i din ikke altfor fullstendige plan, så kommer du ikke til å nå igjennom med mye altså.

Ja enig sekto. Men tror ikke BBB styret har tid til dette. Ihvertfall ikke nå når cupfinalen har tatt all deres fritid og i tillegg er det vel en god del andre saker og ting som er litt viktigere.

Jeg lanserte en ide om sanggruppe for en tid tilbake og fikk tilbakemeldinger om jeg ville være med å starte en slik gruppe men skal desverre flytte utenbys om litt så det blir ikke aktuelt for min del. Men det hadde vært knall om det var noen sjeler der ute som ville ta tak i dette og startet en slik gruppe. Dette er nok ikke store jobben men det ville uansett ganget alle om vi fikk en slik gruppe. Jeg har bla. gitt Villaksen noen tanker og ideer omkring dette og håper han vil følge det videre opp.

sekto

Helt enig.. Tror sanggruppe er veien å gå.. Da har vi en gruppe som kan organisere ting, og som direkte kan følge opp og vurdere forslag som kommer på forumet.. Slipper vi at folk blir lei av de samme gamle sangene og viktige spillere ender opp med "navn, klapp, klapp sanger".

Ole Brom

Quote from: "sekto"Helt enig.. Tror sanggruppe er veien å gå.. Da har vi en gruppe som kan organisere ting, og som direkte kan følge opp og vurdere forslag som kommer på forumet.. Slipper vi at folk blir lei av de samme gamle sangene og viktige spillere ender opp med "navn, klapp, klapp sanger".

Da håper jeg at noen sjeler tar initiativ til å starte en slik gruppe.

Go Up