• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Supportere og media ødlegger for unge spillere

Started by Ken Hasle, October 20, 2004, 10:10:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ken Hasle

Det er vel liten tvil om at det endeløse sutringen fra supportere og den hodeløse jakten på syndebukker fra medias side er en medvirkende faktor for at det er vanskelig for de unge spillerne og ta steget opp og frem i tippeligaen.

Enkelte spillere trenger tillit over tid for å tilrive seg selvtillit og erfaring. I Brann er dette vanskelig når det ikke finnes et snev av tolmodighet og edruelighet blandt de som engasjerer seg rundt klubben.

Hvorfor tror dere Sogndal forstrer frem habile spillere på løpende bånd?
Pr. i dag er spranget fra 2. div til tippeliga og kameralinser for stort for mange unge, og fallhøyden er derfor stor. At det i tilleg finnes et populistisk hylekor blandt supporterne gjør det ikke bedre.

Så en oppfordring til oss alle. Finn frem tolmodighetskremen fra skuffet, smør tykt på og nyt at Brann blir et STABILT topplag(ikke døgnfluer som Sogndal, Glimt og Vålerengen). Dette tar tid og vi må gi klubben det.

Vi har nå en herlig stamme i laget med spillere i aldersgruppen 28-30 år.
Rundt disse kan det fylles på med talenter og lovende unge. Noen ville kalle Brann et kjøpelag, jeg vil si at Brann har invistert i en stamme som kan gi herlige resultater og kan hjelpe de unge i møtet med den bergenske virkeligheten. Vi har også en stor lokal forankring og det er viktig.

Jeg ser lyst på fremtiden og velger å se vekk fra pessemistisk oppgulp fra supportere, Anders Pamer, Knut Langeland og andre og gleder meg.
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

Nixon

Brann og Bergen er nok ikke det enkleste stedet for en ung spiller å etablere seg. Jeg er f.eks. av og til litt skremt hvor liten tolmodighet mange her på denne siden har. Skal ikke mer enn en litt dårlig kamp før "Vekk med pakket-trådene" dukker opp i stort antall.

En spiller som Helge Haugen har vel vist at det hjelper å gi tillit. Han har flere ganger vært avskrevet, sågar av sin egen trener. Men de to siste sesongene har han vist at han er en viktig spiller for laget.
Rød makt på Hansa!


Ken Hasle

Tror ikke klubben mister spillere som Soma, Winters, Miller og Kvisvik.
Med kjøpet av Sæternes ga klubben et signal om at det her skulle satses.
Dette er viktig med tanke på å beholde gode spillere samt tiltrekke seg nye...

Med spillere som nærmer seg de 30 så er det nok morsomt å få være med på å bygge opp noe. Gleden av og lære fra seg til unge sultne spillere blir viktigere enn et eventuelt eventyr i utlandet. Det er derfor viktig og stimulere de erfarne spillerne slik at de igjen kan være med å utvikle våre talenter. Så gjelder det å finne balansegangen og tilpasse utfordringene opp mot den enkelte.

Tror vi i dagens Brann-stall har et bedre samhold en hva vi har hatt på lenge. At spillere som Soma er forbannet for tapet mot FFK er sundt....Det viser at spillerne har ambisjoner, både til seg selv og laget.

Mye av den holdningsendringen vi ser på stadion i år er Mjelde skyld i.
Han er langt fra utlært fotballfaglig, men på det mennesklige plan tror jeg få tippeligatrenere er bedre en vår kjære sotrastril.
Det har nok veldig mye og si.
Så får vi heller tåle at Erik Mjelde synger ut sin frusterasjon og tro at han er untaket som bekrefter regelen!
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

enavgutta

Ja, nå håper jeg at de spillerene vi har blir i klubben ! Hvis noen begynner å forlate Brann nå, kan Mjelde like greit gå ut i media og fortelle oss at stein på stein filosofien var mer et uttrykk enn en realitet.

XPen

Helt enig her jeg og.

Du nevner Molde Grei, det er igrunn litt morsomt.
Molde var jo faktisk et topplag, med meget gode spillere. Men så skjønte de at det var penger å hente her. Så de solgte likegodt "alle" landslag spillerene sine samtidig (les: Solskjær, rudi osv). De falt sammen som et korthus etterpå.
De er egentlig det samme Brann gjør, bare at brann selger spillerene over litt lengre tid!
Jeg er meget sikker på at Brann blir ett topplag neste år hvis de får beholde alle spillerene UT neste sesong. Men det er vel lite trolig......

Kagain

Det ser ut som det kan bli bra om det Ken Hasle skisserer her går i boks. En ting bare, Mjelde er vel Osterøystril?

Personlig kunne jeg godt tenkt meg at Brann sendte enkelte (trofaste) spillere på trenerkurs, slik at man kan få gjort assistenttrenere av dem, og på den måten bidra til å gi dem lyst til å fortsette i klubben.

Gjør man dette, og i tillegg får de til å ta seg av de unge spillerne, kan klubben i våre hjerter nok bli en suksess-historie. Til sist.

Høyrebacken

usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

Kagain

Høyrebacken har en del gode poeng der. Selv om de kanskje ikke er verdens beste akkurat nå for tiden, og de for øyeblikket ikke er med i førsteelleveren så er det fint at de kommer inn på, allikevel. Håper det at om en lar disse unge kommer inn på og de ikke spiller like bra som de de erstattet så blir det ikke klaging på det på diverse diskusjonsforum dagen etter kampen.

Xminator

Det er ikke bare de unge spillerene det blir ødelagt for. Hva med mobbekampanjen de startet mot Miller? Eller den merkelige vinklingen de har mot Sæternes? Kanskje han bare ville rekke reprisen og se om det var hands på Winters :p

Go Up