• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Cupfinalefest: 18 Ã?RS GRENSE!!!???

Started by howie, October 11, 2004, 21:48:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howie

Søren også...

Først vant vi semifinalen, og jeg ble så utrolig glad!
Så ble det sagt at det skulle vere stor cupfinalefest i spectrum dagen før dagen, jeg ble så utrolig glad!
SÃ¥ fikk jeg uventet billett-tilbud fra brann i postkassen, jeg ble bare sinnsykt utrolig glad!
Og så leser jeg på bataljonens hjemmeside "Cupfinalfest 18 år!", jeg ble så utrolig skuffet!

Jeg er 17 1/2 år...

Søren også...

Er ikke det veldig mange brann supportere som er under 18Ã¥r?
Jeg tipper det er 1/3 til 1/2 av brann supportere, og ikke minst bataljonen medlemmer, som er under 18Ã¥r.
Det virker i hvertfall sån på stadion avogtil når halvparten av de som sitter der skriker "SKYT" når Mcallister har ballen på midtbane-streken...(!)
He he... som om det er en sjangs på mål...
Jeg trodde det at den store alderen for brann-supportere var mellom 15/16-20Ã¥r...?
Vist det er det, hvorfor 18-årsgrense på cupfinalefesten da?

Jeg skjønner at grunnen til dette er sikkert fordi at det skal serveres alkohol, og festen varer sikkert utover natten...

Men det skulle da gått an og fått til en ordning her, enten med at alkholen severes en plass i spektrum der det må vises legitimasjon på at du er over 18år for og komme til, eller ved at det alkoholen serveres senere på kvelden.

Nixon

Alkohol serveres senere på kvelden? Ja jeg syns jeg ser de sitte pent på stolene sine og vente... Kveldens beste!

Ellers må dere bare innse at man ikke kan få være med på alt bare fordi man har lyst. Tipper 100% av alle 16-17 åringer f.eks. har lyst til å kjøre bil. Noen ting har aldersgrense, sånn er det bare.
Rød makt på Hansa!

Erik

bubba

det må vel være lov å nevne at det er mange som er under 18 år som har lyst å være med på cup finaleshowet på lørdagen uten at de får kjeft for det. Skjønner de veldig godt og det burde heller ikke være umulig å få ordnet noe slik at de fikk være med. Har selv vært på konserter der de har klart å ordne dette uten at d har lagt noe demper på konserten. Så hvorfor skal ikke vi klare dette?

sekto

Kjipt for alle unge, men er noe som egentlig ikke bør være for mye å si om. Er man ikke gammel nok, så kommer man ikke inn enkelte steder. Nå når det serveres alkohol, så skjønner jeg godt de setter 18 års grense. Hadde blitt vanvittig styr om enkelte deler av Spectrum skulle stenges, og det skulle være sjekk av alle som ville gå fra en plass til en annen.

De som er under 18 her og vil ha et alternativ får lage en liten tråd her i forumet og prøve å komme frem til en alternativ løsning. Så hører dere om BBB kan lage i stand noe.

Men dere som er for unge denne gangen, dere kommer nok til å være nærmere pensjonistalderen når det blir cupfinale neste gang, så da er dere i hvert fall gamle nok.. :0P

Bombefar

Det burde i hvert fall være mulig å få til en ordning at hvis du var i følge med voksen kan du komme inn. Utrolig irriterende det der. Er selv litt over 17 år og har selvfølgelig lyst til å være med på dette.

Nixon

Quote from: "Bombefar"Det burde i hvert fall være mulig å få til en ordning at hvis du var i følge med voksen kan du komme inn. Utrolig irriterende det der. Er selv litt over 17 år og har selvfølgelig lyst til å være med på dette.

Dersom kontrollørene tar en mindreårig med alkohol hjelper det ikke så mye om han kom i følge med en voksen...
Synes jeg ser overskriftene:
Brann serverte mindreårige alkohol!
Rød makt på Hansa!

Grey

Cupfinalen 95 var jeg selv 17,5 år.. Var riktignok ikke på finaleshowet den gangen, men turte inn og ut av diverse utesteder oppover hele karl johan.. Poenget er vel at denne cupfinalen, og festen dagen før, var vel så gøy å være med på som i 99. Det er opp til dere selv hva dere gjør ut av det.
Maybe a Greyhound could be my way

mr-bolstad

kjipt men sånn e livet e sjøl 17 men e en stund til eg e 18 så eg må nok bare leve med d!!!

d kommer en annen gang og! 8)
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Toa

Synd for de under 18, men om dette skulle vært et alkoholfritt arrangement for at folk under 18 skulle slippe inn, da hadde jeg heller funnet meg en pub. Takk og pris for 18 års grense!

Livet varer stort sett lenger etter man er 18 Ã¥r enn før...  Det kommer flere cupfinaler. ForhÃ¥pentligvis...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

2rB

Til dei under 18 har eg ein trist "nyhet"...

Pga mykje fyll blant personer u/18 ved tildigere cupfinaler, kommer nok det til å væra ekstra strenge kontroller denne helga...

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Toa

Sport og alkohol går hånd i hånd. Sånn er det bare.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Nixon

Quote from: "Truls"Er mange konserter som klarer det, se f.eks på på Elton John konserten (jeg jobbet der), der hadde de ølservering, men man kom inn selvom man var under 18.
Men fotball supportere er en dum rase (ja, der iblandt meg selv).

Her driter du litt på draget. BBB skriver på fremsiden at de prøvde å få det til slik at de under 18 også fikk komme inn. Tipper det er Spektrum og eller Skjenkemyndighetene som har satt kjepper i hjulene. Så det har ingenting å gjøre med at det er fotballsupportere som arrangerer. Eller?
Rød makt på Hansa!

Truls

Jeg tipper nok at pga. det er så mye fyll blandt fotballs supportere så stilles det litt strengere krav. Om det hadde vært Elton Johns fan club som kom, så ville nok de gjort det litt annereldes.
men men.. BBB skal ha all honnør.

grei

Slutt med klagingen, unger. Dere virker jo mer opptatt av å få se Dagfinn Lyngbø slå et par vitser enn dere er av å se selve finalen. Alle under 18 klager på at de ikke får lov til det eller det, men når de bli voksne selv er de sjeleglade for atde slipper mindreårige på utestedene. Vær glad for at dere har billett til cupfinalen, det er tross alt det vi reiser over der for, og ikke noe musikkarrangement. Det er da såvidt meg bekjent ingen aldersgrense på cupfinalen, så slutt sytet.

Bombefar

QuoteHer driter du litt på draget. BBB skriver på fremsiden at de prøvde å få det til slik at de under 18 også fikk komme inn. Tipper det er Spektrum og eller Skjenkemyndighetene som har satt kjepper i hjulene. Så det har ingenting å gjøre med at det er fotballsupportere som arrangerer. Eller?

Jeg var faktisk på en Elton John konsert i spektrum for noen år siden. Jeg var vel 14 eller 15 år da. Der serverte de alkohol uten problemer, og de som så ut som de kunne være under 18 måtte vise legitimasjon for å få kjøpt øl. Dette kan selvsagt ikke sammenlignes med en fotballfest, men jeg skjønner ikke at det kan være et stort problem å spørre etter legitimasjon.

Ole Brom

Quote from: "Bombefar"

Jeg var faktisk på en Elton John konsert i spektrum for noen år siden. Jeg var vel 14 eller 15 år da. Der serverte de alkohol uten problemer, og de som så ut som de kunne være under 18 måtte vise legitimasjon for å få kjøpt øl. Dette kan selvsagt ikke sammenlignes med en fotballfest, men jeg skjønner ikke at det kan være et stort problem å spørre etter legitimasjon.

BBB har vel prøvd alt de kunne for at de under 18 år fikk komme inn og delta på dette showet. Selvfølgelig er de interessert i at alle kan overvære denne begivenheten. Tror nok som annen påpeker her at det er nok Spectrum som nekter de dette.

Truls

grei: Det er ikke bare cupfinalen man reiser over for da, det vet du like godt som meg. Om det er det som er viktigst for deg, kan jeg sikkert ordne nattog over til Oslo og tog hjem rett etter kampslutt. Det er jo hele begivenheten.
Tenk hvor mye de 1000 under 18 kunne lært seg, det kunne kanskje gitt ett lite utslag på SS engang:)
Er litt lettere å komme i stemning til en cupfinale om man er på showet og ikke bare sitter på hotellrommet dagen før.

sekto

Quote from: "Truls"Er litt lettere å komme i stemning til en cupfinale om man er på showet og ikke bare sitter på hotellrommet dagen før.

Hva er det for en holdning?? Selv om man ikke kan drikke (lovlig) og kommer inn på diverse utesteder og cupfinaleshowet, så trenger man vel ikke sitte inne på rommet å sture?? Gå ut i gatene, syng, vær glad og nyt kvelden.

Go Up