• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vi er sponsorer aksjon

Started by sekto, October 10, 2004, 12:50:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Det har vært mye forslag til aksjoner på siste hjemmekamp. Her kommer mitt:

Det slo meg at vi sitter jo å klager over at vi ikke får nok billetter, for alle disse er blitt lovet bort. Så hva med en fin banner med et eller annet som:

"Er ikke vi sponsorer?"

eller

"Vi sponser også Brann!"

Et fint hint at i sitt jag etter å finne frynsegoder til sine sponsorer, så har de glemt den absolutt viktigste.

Tenkte forøvrig det hadde vært kjekt å ta en liten sammenligning med hvor mye vi "sponser" Brann med økonomisk en sesong. Om noen har gode sikre tall på dette, så kunne det vært interessant å se.

For utvilsomt så er vi en av de viktigste inntektskildene som Brann har. Og vi er vel blandt dem som er blitt dårligst behandlet.

paf

Quote from: "sekto"
Tenkte forøvrig det hadde vært kjekt å ta en liten sammenligning med hvor mye vi "sponser" Brann med økonomisk en sesong. Om noen har gode sikre tall på dette, så kunne det vært interessant å se.

Det er gjort beregninger basert på medlemmene i alle supporterklubbene, som tilsier at vi bidrar med rundt 100 millioner årlig bare i billettinntekter. Effekter, gebyrer og bidrag for øvrig er ikke med. 100 millioner er for øvrig noe mer enn TV-avtalen bringer inn.

Jeg synes du er inne på et viktig poeng. Vi er ikke bare betalende kunder (som klubbene ofte glatt overser), men vi er også en veldig viktig del av det produktet klubbene selger til andre. Verdien av dette er uhyre vanskelig å måle siden dette er en immateriell verdi, men når du ser i hvor stor grad Brann bruker oss i sin merkevarebygging og markedsføring vil jeg mene at vi er Branns aller viktigste verdi i forhold til markedsføring og inntektsmuligheter fra markedet.

megleren

Men midt oppi dette, vi slutter ikke å støtte Brann fordi om vi ikke får billetter. Men sponsorer kommer ofte å går ofte. Men de som styrer i Brann vet at vi kommer igjen og igjen. Og hvorfor skal de da ta hesnsyn til sauene som stiller uke etter uke? Vi burde kunne finne en måte å stå samlet og markert vår misnøye med styremåten og kundebehandling. Og tror fremdeles beste måte er å stille som medlem i Brann på årsmøte og fortelle de på en"pen" måte hva vi mener om de. Så start aksjon innmelding i Brann.. Jeg kan ikke se noen annen måte å få de i tale på.
r og blir et sittesvin på Hansa

2rB

Sitat frå Brann.no:

M.a.o. må me melda oss inn i år, for å få stemmerett til årsmøtet i 2006...

Go Up