• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bønn til Idar Vollvik - hjelp Brann med å skaffe drakter!!

Started by jkippers, October 09, 2004, 14:09:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jkippers

Jeg har i flere måneder stadig vært innom Brann-butikken på nett for å skaffe meg og mine barn årets drakt. Men ikke kul. Mener jeg har lest et sted at Brann hadde bestilt 1700 drakter i år, og alt er utsolgt. Og hva gjør man da? Avlutter salget?? Tilsynelatende, ja. Redsel for å brenne inne med usolgte drakter skal visst være motivet.

Når man går inn på Brann-butikken på nett nå, kan man fortsatt ikke finne drakten. Bare drakt fra 1923. Fett nok, men årets drakt er nå en gang det hotteste.

På Brann-butikken lover de "en rekke cupfinaleeffekter" innen 20.oktober. Men jeg frykter at dette vil være dølle college-gensere med "Cupfinalist 2004" skrevet over magen el.l. JEG VIL HA DRAKTEN!!!!! Dersom det ligger til grunn en frykt for øknomisk ruin i form av et usolgt restopplag, burde Idar Vollvik kobles inn.

Idar Vollvik har tatt økonomiske sjanser før, og lykkedes til de grader. Dette burde være en glimrende anledning for han til å få kjøpt inn ordentlig supporterutstyr, dvs. DRAKTEN. Jeg er rimelig sikker på at et solid opplag av den vil gå unna som varmt hvetebrød, og skulle det bli et lite restopplag kan jo det selges til halv pris til jul?
Gull 09

KNUDSEN

grunne til de ikke bestiller in flere drakter e fordi d skal vist komme ny brann drakt neste år
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Nixon

Quote from: "KNUDSEN"grunne til de ikke bestiller in flere drakter e fordi d skal vist komme ny brann drakt neste år

Den nye drakten kommer allerede i høst. For sent til cupfinalen, men i god tid til julesalget.

Forstår til en viss grad at Brann ikke vil selge en drakt som er utdatert allerede om noen uker. Uansett bør Brann komme opp med effekter som man tør å vise seg offentlig i.
Rød makt på Hansa!

jkippers

Quote from: "Nixon"Forstår til en viss grad at Brann ikke vil selge en drakt som er utdatert allerede om noen uker.

Jeg har problem med å forstå dette når det er cupfinale på gang. De selger glatt 1000 drakter før cupfinalen - drakter som de ikke får solgt med ny drakt på nyåret. Nå er det jo så mange som skal på cupfinale som ellers ikke drar på kamp, var det ikke så?

Så altså; Vollvik, kom på banen med drakter!!!
Gull 09

sekto

Brann tømte lager som Umbro hadde av drakter, og når de hadde solgt alle, så besluttet de at de ikke vilel bestille nye som var på vei ut, pga at Umbro måtte ha ganske lang produksjons og leveringstid, så da ville draktene komme sent på sesongen.

Brann kunne ikke på det tidspunktet vite at de skulle komme til cupfinalen, så jeg skjønner at de droppet det.

Har man ikke drakt fra før, bør man skam seg! Har du en gammel drakt, som meg, vær stolt av den, bær den med stolthet og vis at du har støttet laget en stund..

Nye drakter kommer neste sesong, verken Vollvik eller Brann kommer til å fikse nye drakter nå.

Det eneste som kommer nå er supportereffekter i forbindelse med cupfinalen.

Ole Brom

Quote from: "sekto"
Har man ikke drakt fra før, bør man skam seg! Har du en gammel drakt, som meg, vær stolt av den, bær den med stolthet og vis at du har støttet laget en stund..

Det er knall å gå med en gammel slitt Branndrakt da ! Jeg digger min gode utvaskede, fyllaslitte, bereiste gode gamle Hasud drakta jeg !!

jkippers

Quote from: "sekto"Har man ikke drakt fra før, bør man skam seg! Har du en gammel drakt, som meg, vær stolt av den, bær den med stolthet og vis at du har støttet laget en stund..

OK, du traff et ømt punkt. Har faktisk ikke drakt fra før. Heia på Brann fra 78. Sto fast på SS fra 90 til 96, da gikk jeg i hjemmestrikka Brann-genser med edle motiver på. Partout-kort på sitte 97 og 98 sesongen, og så havnet jeg utenbys. Og har altså ikke drakt.

Jeg erkjenner skam for dette. Utdriting for dette tas imot.  :oops:  Er helt enig i at det er mektig stolt å gå i en gammel drakt, særlig de som har stor vesta-hygea redningsbøye på hele brystet - det er kongelig.

Men jeg mener fortsatt det er for passivt av Brann å ikke kunne tilby drakter til supporterne så mye som over en halv sesong. Jeg skjønner at det er for seint til denne cupfinalen. Men det irriterer meg kraftig.

Mener jeg leste et sted at VIF tjente 5 mill. dette året på effekt-salg - og da hovedsaklig drakter. Brann skal ha tjent 1,7 mill - også de hovedsaklig på drakter, som de altså har vært utsolgt for i et halvt år.

Skjønner ikke hvorfor Brann skal ligge så mye etter VIf på dette punktet.
Gull 09

sekto

Bra du innrømmer dine feil, da er du tilgitt.. ;0)

Uansett, det som er sagt med hvorfor drakter ikke er kommet er det offisielle fra Brann.. Den uofisielle grunnen skal visst nok være å "sultefôre" bergenserene. Gjøre alle skikkelig lysten på drakter, så smelle til neste år. Dette ser jo ut til å funke dårlig, men mange som mistenker det..

Brann bestilte like mange drakter som i fjor, og sier at de ikke regnet med at det skulle gå så fort å selge dem ut. Om dette stemmer gjenstår å se, men uansett, så kommer det ikke noe nytt før neste sesong.

Ole Brom

Quote from: "sekto"Bra du innrømmer dine feil, da er du tilgitt.. ;0)

Uansett, det som er sagt med hvorfor drakter ikke er kommet er det offisielle fra Brann.. Den uofisielle grunnen skal visst nok være å "sultefôre" bergenserene. Gjøre alle skikkelig lysten på drakter, så smelle til neste år. Dette ser jo ut til å funke dårlig, men mange som mistenker det..

Brann bestilte like mange drakter som i fjor, og sier at de ikke regnet med at det skulle gå så fort å selge dem ut. Om dette stemmer gjenstår å se, men uansett, så kommer det ikke noe nytt før neste sesong.

Om de sku ha igjen drakter til neste år og er redd for å ikke bli kvitt de er det bare å få laget til å signere draktene og selge disse, er ingen problem å bli kvitt de da :)

Og uansett hadde de solgt draktene, er alltid etterspørsel etter drakter.

Go Up