• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Jaja... Lyn setter supp høyt oppe.....

Started by arild, October 07, 2004, 22:52:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hansakongen

Kan du forvente noe annet av sossene fra Oslo pakket da :evil:  :evil:  :evil:

HaterRævBK

"alle som meldte seg inn før torsdag 23.september 2004 kan kjøpe inntil 2 billetter"

Det er jo noe av d sykeste.... virker som lyn har problemer med å kvitte seg med alle billettene.!!!!
S slaur.....

2rB

nokon som veit kor mange dei er i supporterklubben da?

Hadde vært interressant å sjå kor mange prosent dei fikk av billetteen...

arild

e snakk om at de e på rundt 1500... men kan vere det var noen som bare slengte ut noen tall....

2rB

Så, det er faktisk ein mulighet for at Lyn fordeler fleire billetter til supporterene (av sine færre) enn Brann...

Viss dei får ut 3000 billetter er dette svært generøst av Lyn.
Den æra synes eg dei skal få...
Bra det er ein fotballklubb som er villig til å satse på supporterene...

(alt sjølvsagt med forbehold om korrekte opplysninger)

B.B.

Eg nekter å tro at Bastionen har 1500 medlemmer?? Ullevål e jo nesten tom når de spiller kamp.. Bastionen legger man ikkje merke til, selv på hjemmekamper mot små supportergjenger som Sogndal....

1500 ?? det kan bare ikkje stemme. Isåfall burde vi alle i Bergen skamme oss for at ikkje vi e flere medlemmer!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

paf

Quote from: "2rB"nokon som veit kor mange dei er i supporterklubben da?

Før semifinalen var de ca. 1.100. Nå er det en del fler. :-)
Alt tyder på at Bastionen er blitt tildelt rundt 2.500 billetter av Lyn. Det er litt mer enn de 200 som kommer oss til del....

KennethS

Mens vi blir lurt av vår egen klubb. Mener en boikott under Viking kampen burde blitt vurdert.
tå på Brann


paf

Quote from: "Xminator"

Det jeg snakker om er de organiserte supporterne. Det som er den store forskjellen er at Lyn prioriterer de organiserte supporterne - Brann prioriterer de som er medlem, har sesongkort, er sponsorer eller er i familie med noen som jobber i Brann (vil jeg tro - Brann har fortsatt ikke kommet med en oversikt over hvordan billettene er fordelt).
Brann er i sin fulle rett til å gjøre det selvsagt - men det sier noe om hvor høyt de setter de som synes det å støtte laget sitt er såpass viktig at de melder seg inn i en supporterklubb.

mbs

Kristian Jeger viser vel selv hva nivå han legger debatten på når han svarer meg med standard mail. Og hvordan han svare siste mailen min.

Første mail nederst og siste øverst.

Nå er nivået noe lavt i forhold til virkeligheten.
Kristian

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Morten [mailto:]
Sendt: 7. oktober 2004 10:32
Til: Kristian Jaeger
Emne: Re: Takk for fordelingen av billetter til cupfinalen

Siden du er så fornøyd med fordelingen og sikker på at dere ikke har gjort noe feil.
Kan dere ikke legge ut fordelingen på brann.no
Sikkert flere enn meg som vil se fordelingen.

Der viser dere hvor mange som har fått ved at de er partourkort innehavere, hvor mange bbb har fått, spiller administrasjonen, og sponsorer har fått, gjerne fordelt pr sponsor.
Men dette tørr dere vel ikke for da kommer sannheten frem.

Det blir vel en sponsor billett på meg i år også til mellom 1500 og 2000. Kjekt at sponsorene deres skal selge de, 99 billetten har jeg fortsatt med navnet på.

NB sist hjemmekamp var det kun Hansa som ble vist på storkjerm for billetter, en bevist strategi?
Store stå er vel etter hvert bare et nødvendig onde.

5 bortekamper teller ikke, bedre at fiffen får 1, så de kan få reise på cupfinale.

Synd at fotballklubber er forskjellig fra damer, det går ikke ann å skifte de ut.

Morten.
----- Original Message -----
From: Kristian Jaeger
To:
Sent: Thursday, October 07, 2004 10:16 AM
Subject: SV: Takk for fordelingen av billetter til cupfinalen


Du kjenner trolig ikke til hvor mange partoutkort innehavere som har garantert billett fordi de har betalt innenfor fristen, men det tallet er høyt. Den fordelen har mange sett og betalt tidlig, så her har andelen øket betydelig de siste tre årene.
Sponsorene får mindre enn BBB, til din info.
Uansett, jeg forstår alle som er skuffet over fordelingen, men vi får altså under 50% av det snittet vi har på kampene våre, da vil det bli mange skuffede.
Hilsen
Kristian Jæger

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Morten ]
Sendt: 7. oktober 2004 10:08
Til: Kristian Jaeger
Emne: Takk for fordelingen av billetter til cupfinalen


Når det i dag kommer frem hvordan fordelingen blir så viser det vel også hvordan dere verdsetter de forskjellige gruppene på Brann stadion.
av de 516 billettene dere gir til BBB, er allerede 316 lovet vekk gjennom sesongkortet. 200 billetter, ny norsk rekord.
Dere klarer å slå RBK med 100 i mistefordeling til supporterne.
Håper du er stolt over at du har sikret dine sponsorvenner billetter. Det er kjekt å gå på en kamp i året for de.

Husk på at sponsorne sponser pga folk skal kjøpe et produkt. Dere er avhengig av at publikum møter.
Hvordan jeg skal vise min missnøye vurderes sterkt, kanskje vi skal la det gå utover de sponsorne som fikk mest billetter?
Man sponser ikke brann dersom man opplever at det blir negativt. NÃ¥ kan det bli direkte negativt for de store sponsorne, som Gaia 400 billetter, Sparebanken Vest, Hansa etc.

moffe

Hallo, hallo. greit det er mangen som er skuffet her, men hold nå tungen bent i munnen da.
Dere klager over at BBB ikke har fått mer enn ca 500 billetter, men etter det jeg kan se, og jeg går på alle hjemmekamper, så er det vel ikke så mye mer en ca 500 som står på midtfeltet på store stå.
I tilleg til disse bilettene sÃ¥ har jo NSA med PAF i spissen fÃ¥tt 400 billetter fra NFF, og PAF, jeg gÃ¥r ut i fra at minimum 200 av disse billettene blir tildelt  BBB?

Samtidig så må ikke dere på store stå glemme det at alle de som kjøper partoutkort faktisk er supportere de også, det er ikke bare dere på store stå, og dere som er medlemmer i bbb som bidrar med støtte til Brann.
Tar man da også med de som er medlem i SK Brann så er det faktisk ganske mange supportere som får billetten sin gjennom Brann.

At Brann må gi noen billetter til sponsorer sier seg selv, uten sponsorer hadde vi ikke hatt noe lag å støtte, dette er faktisk viktige støttespillere for klubben vår, og de fortjener derfor noen billetter til en fest stund de også, disse sponsorene har også billetter til alle kampene på stadion, og mangen av de følger Brann gjennom hele sesongen.

Ser ut som folk helt glemmer at det faktisk er sponsorer vi må rette vår takk til for at spillere som Kvisvik, Soma, Sæternes, Scharner, Olof i sin tid og kansje med tiden Big Mac spiller i Brann.

Så og begynne aksjoner mot Brann sine sponsorer blir som å sage av den greinen du selv sitter på, klart det hadde vært hyggelig dersom flere hadde gjort som Chess, og gitt billetter til BBB, men det er ikke noe man kan forlange.

Selvfølgelig er det frustrerende og ikke være sikret en billett, og kansje måtte ut på svarte børsen for å få det, men begynn ikke og skyte på Brann, de har en ganske grei fordeling av de få billettene de er tildelt.
At lyn kan gi biletter til alle sine supportere er vel egentlig ikke noe å trekke inn i denne sammenheng, hadde Fana komt til finalen, så hadde alle supporterene deres også fått billett, men for Brann som trenger halvparten av setene på ullevål for å klare det samme så må det bli problemer.

Det som er skandalen her er NFF sin billettfordeling, en Cupfinale burde vært en fest for de to klubbene som skal spille finalen, og når NFF deler over halvparten av billettene ut til folk som ikke har noe med verken Brann eller Lyn og gjøre, så er det heller her dere burde hendvende dere med klager. NFF har selvfølgelig sponsorer de også, men jeg mener disse burde få billetter til landskamper, og ikke til Cupfinale, det er tross alt landslaget som representerer NFF, og ikke Brann eller Lyn.

Kan jo til slutt nevne at det ligger noen billetter til salgs på QXL, for de som ikke er sikret på andre måter. Og nei, det er ikke meg eller noen jeg kjenner som selger de.
ei til trommer på stadion

HaterRævBK

kan starte med å si at i slutten av 2000 sesongen hadde Lyn nesten 400 medlemmer! dette har sikkert økt til 1000-tallet....


""Samtidig så må ikke dere på store stå glemme det at alle de som kjøper partoutkort faktisk er supportere de også, det er ikke bare dere på store stå, og dere som er medlemmer i bbb som bidrar med støtte til Brann. """

Kan ikke si eg er enig her. Det er mange som kjøper parturkort til seg selv eller til hele bedriften fordi de liker å se fotball, ikke brann!
Selvfølgelig heier de på brann, men noe ekte suporter er de ikke!
De som skulle fått mest billetter her er de som kommer på alle kampene!
Bryne kampen...! var ikke mange å se bortsett fra ss og hansa hvor det nesten var fult!
Dette sier jo bare litt om interessen til noen folk som får billet.
De som reiste å så Stabæk kampen burde jo være garantert billett, her er d jo enkelt å se hvem som er ekte suporter...

At gaia får 400 billetter er jo skandale, de har sikkert ikke så mange ansatte engang...
Og eg kan aldri tenke meg det har vært mer enn 100 gaia antatte på stadioen sammtidig!

Men eg mener d er helt greit at sponsorer får billetter, men brann trenger ikke å overdrive når de har fått så få billetter....
de sier at det er feil  fra NFF sin side...
Hva om d var Vålerenga som skulle møte brann i finalen?
de hadde jo garantert fått mange billetter, og hvem skulle barnn gidd skylden på då?

Tror brann må begynne å prioritere de som er ekte suportere først, det er jo tross alt de som er viktigst!
Uten suportere hadde de ikke fått sponsorer, og uten sponsorer ingen penger, og uten penger ingen BRANN!
Er ikke så vanskelig å regne ut hva som skjer uten oss suportere...!
S slaur.....

Nixon

Quote from: "moffe"I tilleg til disse bilettene sÃ¥ har jo NSA med PAF i spissen fÃ¥tt 400 billetter fra NFF, og PAF, jeg gÃ¥r ut i fra at minimum 200 av disse billettene blir tildelt  BBB?


BBB får ikke en eneste billett!
Rød makt på Hansa!

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Geir

Quote from: "Nixon"
Quote from: "moffe"I tilleg til disse bilettene sÃ¥ har jo NSA med PAF i spissen fÃ¥tt 400 billetter fra NFF, og PAF, jeg gÃ¥r ut i fra at minimum 200 av disse billettene blir tildelt  BBB?


BBB får ikke en eneste billett!
ndelig SERIEMESTER

Nixon

Quote from: "HaterRævBK"Kan ikke si eg er enig her. Det er mange som kjøper parturkort til seg selv eller til hele bedriften fordi de liker å se fotball, ikke brann!
Selvfølgelig heier de på brann, men noe ekte suporter er de ikke!
De som skulle fått mest billetter her er de som kommer på alle kampene!


Hva er dette? Ukvalifisert synsing? Må være noe av det dummeste som er skrevet på denne siden. Og det sier litt!

Og hvem kommer på alle kampene? De som har partoutkort!
Og hvorfor kjøper ikke flere av de såkalte ekte supporterene partoutkort?
De skal jo på alle kampene!
Rød makt på Hansa!

HaterRævBK

B.B  du sier: E enig i at supporterne fÃ¥r for lite billetter. Litt av dette e nok Brann skyld i (blant annet via 400 Gaia bill?? merkelig det der), men hovedskylden ligger hos NFF som ikke fordeler nok billetter til klubbene.

er nesten enig her, helt feil fordeling med billetter fra Nff sin side...
Men hva om Brann skulle møte Rbk eller Enga?
Då hadde jo brann garantert fått mindre billetter, noe som gjør at suporterene til brann hadde fått enda mindre!
Hvilken feil er det då? tror ikke d blir Nff....
Men i denne omgang kan vi skylde på Nff, men må ikke glemme at brann gjør en like dårlig fordeling her....
S slaur.....

HaterRævBK

Quote from: "Nixon"
Quote from: "HaterRævBK"Kan ikke si eg er enig her. Det er mange som kjøper parturkort til seg selv eller til hele bedriften fordi de liker å se fotball, ikke brann!
Selvfølgelig heier de på brann, men noe ekte suporter er de ikke!
De som skulle fått mest billetter her er de som kommer på alle kampene!


Hva er dette? Ukvalifisert synsing? Må være noe av det dummeste som er skrevet på denne siden. Og det sier litt!

Og hvem kommer på alle kampene? De som har partoutkort!
Og hvorfor kjøper ikke flere av de såkalte ekte supporterene partoutkort?
De skal jo på alle kampene!


For noen år siden hadde meg og min far parturkort over ss, der hadde også en bedrift parturkort. denne bedriften kjente min far litt pga han har jobbet med de før!
eg var på alle kampene til brann den sesongen, og bare 2 av kampene var d mer enn 2 personer fra bedriften som hadde 10 parturkort!!!!
Klarer du Nixon å se at noe er riv ruskene gale her når denne bedriften då skal få 10 cupfinale billetter, mens en suporter som har vært på nesten alle hjemme kampene og noen bortekamper ikke får en eneste billett!!!!
Kanskje d er ditt innlegg som er d mest latterligge her inne?
S slaur.....

Nixon

Jeg tror neppe dette er representativt for de som har partoutkort. Og i alle fall ikke for de som kjøper partoutkort til seg selv som du skriver i innlegget ditt. Man kan ikke drive markedsundersøkelse ved å spørre en person. Dette blir det samme!
Rød makt på Hansa!

OJ.

Quote from: "paf"
Quote from: "2rB"nokon som veit kor mange dei er i supporterklubben da?

Før semifinalen var de ca. 1.100. Nå er det en del fler. :-)
Alt tyder på at Bastionen er blitt tildelt rundt 2.500 billetter av Lyn. Det er litt mer enn de 200 som kommer oss til del....


Kan bekrefte dette tallet!

En stor klapp til ledelsen i Lyn som velger å satse på supporterne framfor tanta til sekretæren på Smart Club.

Nixon

Dette blir kun synsing. Men jeg vil tro at mange av Brann sine sponsorer har et annet forhold til klubben enn Lyn sine. Kanskje er antall cupfinalebilletter et mye viktigere tema i forhandlingene i Bergen enn i Oslo? Tilskuertallet er jo en klar indikator på at det er færre sponsorer som går på kampene og har et hjerte i klubben.
Og når antallet partoutkort nok er mye høyere i Brann enn i Lyn, så vil nok Lyn ha en helt annen mulighet til å gi supporterklubben såpass mange billetter.
Rød makt på Hansa!

grei

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det- Brann forfordeler her sponsorene i forhold til supporterne. Brann frasier seg med dette all mulighet for å kritisere NFF for sin fordeling av billettene, da Brann ikke er det spor bedre selv. Dette går på bekostning av vanlige fans.

Og dette med at "alle som vil kommer seg til Ullevaal" stemmer bare delvis, jeg kjenner mange som har fulgt Brann lengre enn de fleste her inn som ikke kommer til å reise på grunn av manglende billett. Resultatet blir et Ullevaal med dårligere stemning/ramme rundt kampen enn dette oppgjøret hadde fortjent.

OJ.

Quote from: "Nixon"Dette blir kun synsing. Men jeg vil tro at mange av Brann sine sponsorer har et annet forhold til klubben enn Lyn sine. Kanskje er antall cupfinalebilletter et mye viktigere tema i forhandlingene i Bergen enn i Oslo? Tilskuertallet er jo en klar indikator på at det er færre sponsorer som går på kampene og har et hjerte i klubben.
Og når antallet partoutkort nok er mye høyere i Brann enn i Lyn, så vil nok Lyn ha en helt annen mulighet til å gi supporterklubben såpass mange billetter.


Du har nok rett her. Tror at endel av sponsorene våre (Lyn) er med pga fordelene med business-business med andre sponsorer, og ikke nødvendigvis så mye pga hjertet. Unntak finnes selfølgelig her også. Sponsorene deres derimot er vel patrioter i hue og ræva som de fleste bergensere...

Go Up