• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

For tidlige kåringer

Started by jkippers, October 07, 2004, 12:07:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jkippers

Jeg noterer meg at kåringen av årets spiller er i gang, og jeg har avgitt min stemme. Men jeg kan ikke la være å irritere meg over at denne avstemningen starter så tidlig. Brann har tross alt minst 4, mest sannsynlig 7, uhyre viktige kamper igjen av årets sesong. Hvis vi tenker oss at f.eks. Bengt Sæternes skårer 1,5 mål i snitt på hver av disse 7 kampene, vil jo det ha rimelig stor innvirkning på antallet stemmer han ville ha fått.

En parallell situasjon er kåringen av kampens beste spiller som man før i tida (det har heldigivis blitt bedre) kunne oppleve skjedde så mye som 20 minutter før kampslutt. Dette var en svært uheldig tradisjon som jeg mener ga feil signal til spillerne på banen - nemlig at kampen var å anse for ferdig spillt allerede.

Jeg antar at bakgrunnen for å starte avstemningen allerede nå er at man ønsker å overrekke prisen i pausen på siste hjemmekamp. Et verdig ønske. Men jeg mener hensynet til å la hele sesongen telle, samt viktigheten av å signalisere til spillerne at sesongen langt fra er over, burde gå foran.

Vil derfor oppfordre Brann Bataljon til neste år å starte avstemingen når siste kamp er spillt, og heller overreke prisen på et supporter-arrangement.
Gull 09

Nixon

Rød makt på Hansa!

Go Up