• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Få folk til å synge!

Started by DJ_ADG, October 04, 2004, 14:37:36 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DJ_ADG

En av hovedgrunnene til at mange ikkje synger é på grunn av de ikkje é helt sikert på tekstene. Men dette er noe vi kan gjøre noe med.

Hva kan gjøres?
1- eg husker i noen kamper 2002 var det noen som sto med ingangen å delte ut et ark fult av sanger.Dette en noe som bør gjørese ihvertfall på cupfinalen
2-
3-Ha noen som synger i en megafon. Dette é noe eg har sett at de gjør på Nora Stå(AIK-Black Army)
4-http://www.bataljonen.no/sanger.php

Flere forslag?
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

sekto

Ark med sanger kommer til cupfinalen tror jeg.. Så det burde ikke være noe problem.

Når det gjelder sanger, så er det ikke så innmari vanskelig å lære seg dem om man vil. Når jeg begynte å gå på SS kunne jeg bare de aller mest kjente sangene.. Så gikk det noen kamper, lot folk synge en gang, hang meg halvveis på andre gangen.. Så neste kamp, så satt sangen mer eller mindre. De som ikke tar seg bryet med å prøve å lære sangene sånn, kommer nok ikke til å memorisere et ark.

Eneste jeg tror det kommer til å gjøre er å oppklare et par setninger for dem som ikke er helt stødig på dem. Uansett, det tar tid og koster penger å gjøre, så får se om det blir noe av til neste sesong.

Snakker nå om supporterne på SS, regner med det er dem du først og fremst tenker på. Resten av Stadion er jo vanskelig å få med. Og de hører ikke alltd hva som blir sagt, så de kunne trengt noen ark kanskje, men tror at det hadde vært forgjeves.

Enig med deg i at sakte og tydligere er veien å gå. Men dette er blitt kommentert i dette forumet 30 ganger allerede denne sesongen, så gidder ikke ta det igjen.

Megafon er litt harry syntes jeg, tenker med gru tilbake på min barndom på Fyllingenkamper med Sulen og hans megafon. Skal det funke må det være en person som er respektert på SS som gjør det.. Ellers kommer det til å bli en stor fiasko. Stiller en liten jypling som ikke har gått på SS et år engang opp med megafon og skal dra i gang sanger, så kommer det til å bli mer hets av han enn sang.

Ellers er det jo greit, sanger står både på bataljonen og andre sider, leser man litt tilbake i forumet ligger det ute linker til sider hvor man til og med kan høre sangene om man er usikker på melodien.

Men, å si det her er vel nytteløst egentlig.. De som gidder å lese dette forumet kan nok sangene allerede, de som ikke har lært seg dem, bryr seg nok ikke så mye om Brann at de gidder å gå inn her å lese..

grei

Det at ikke flere folk synger på kampene har ikke one med at de ikke kan tekstene å gjøre. Uansett er få ting enklere enn å lære tekstene for den som vil, de blir jo repetert et titalls antall ganger per kamp.

2rB

Viss folk kan samla sammen alle ønskelige tekster kan eg montera dei sammen på sider og laga ein PDF og legga denne på nettet. Så kan folk printa ut heima til seg og sine...

(fordelen er at dette er printer-vennlig, alle får like ark, og slipper å leita etter sangene i forumet her)

Er dette noko som e ønskelig?

Go Up