• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Billettfordelingen til BBB

Started by Felt-H kongen, September 29, 2004, 13:53:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

8

Thorleif

Egentlig er dette en tråd som ikke burde kommet opp i det hele tatt om NFF hadde kunnet gjøre en vettug jobb når det gjaldt å fordele billetter til cup-finalen. Men nå er det nå en gang slik at NFF ikke har skjønnt at en cup-finale først og fremst skal være en fest for deltakende lags supportere, og ikke en hurrafest for bøttevis med "ikke-interesserte" tredje-parts mennesker.

Det vi i styret i BBB da sliter med sammen med Brann er som alle vet en altfor liten tilgang til billetter for alle Brannsupportere. Det er nok mange grunner til at vi enda ikke vet eksakt hvor mange billetter BBB får tildelt, men dere skal vite at vi virkelig jobber for at flest mulig av medlemmene i Bataljonen skal kunne få tilbud om billetter, på alle grunnlag.

Hovedgrunnen til at alle som har kjøpt partoutkort på SS  nå mest sannsynlig får tilbud om billett til Ullevål, ligger i at det var en veldig liten forskjell i antall på kjøpte før og etter fristen (Brann hadde selv ikke fullstendig oversikt har det vist seg nå i ettertid rundt tidspunkt på innbetalinger). Det ble derfor tilbudt fra Brann å tilby alle partoutkortinnehavere på SS dette, da dette også var lovet til kjøpere da tilbudet om partoutkort på SS ble lagt ut i vinter.

Når det gjelder endelig antall til BBB, sliter som sgt Brann fortsatt med kabalen sin, men vi er lovet et godt antall billetter utover "SS-billettene". Hvor mye får vi sansynligvis ikke vite før i slutten av uken.

Håper at dette hjelper litt på, og lover samtidig å komme med mere info så snart vi vet mer fra Brann.

Mvh,
Thorleif Steffensen

B.B.

Takk Thorleif.. Syns dette var avklarende...

For fremtiden syns eg man bør være klar på dette med betaling innen fristen. Personlig mener eg at ingen bør få forkjøpsrett på billett ved for sen betaling enten man kjøper av Brann eller BBB. Medlemmer som ikkje klarer å betale innen fristen bør stille på lik linje med øvrige medlemmer som ikkje har partourkort!!!

Man bør og må forvente at folk som bestiller en vare faktisk betaler for denne innen forfall. Moralen må være: Ikkje kjøp hvis du ikkje har råd.. Den gjelder alltid ellers i samfunnet...

Håper BBB klarer å skaffe så mange bill. som mulig og at disse tilbys medlemmene i supporterklubben. Registrerer med avsky at LYN vil ha mange billetter til overs, selv etter at alle medlemmene i supp.klubben får tilbud om 2 bill. hver.. Surt å tenke på for oss Bergensere, dette burde vært løst ved inndeling med gjerde på ullevål og tilbud om de resterende billettene til Brann.. Syns no eg..

Når det gjelder SK Branns fordeling av sine billetter så e eg lite begeistret for den nøkkelen som ligger til grunn. Vet at det e lite billetter, men supporterne bør prioriteres først!

Overnevnte passer vel bedre mot NFF som gir 13000 bill. til sponsorer og andre som videreformidler disse rett til svartebørsj.... som kun e ute etter å melke alle kronene de kan ut av oss stakkarslige folk som har lyst å gå på kamp!

Hadde NFF oppført seg med normal "folkeskikk" så hadde situasjonen vært en helt annen... Allikevel for j... å tenke på at minst halvparten av medlemmene i supporterklubben ikkje får tilbud om billett til cupfinalen... Det svir!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Nixon

Quote from: "B.B."Takk Thorleif.. Syns dette var avklarende...

For fremtiden syns eg man bør være klar på dette med betaling innen fristen. Personlig mener eg at ingen bør få forkjøpsrett på billett ved for sen betaling enten man kjøper av Brann eller BBB. Medlemmer som ikkje klarer å betale innen fristen bør stille på lik linje med øvrige medlemmer som ikkje har partourkort!!!

Man bør og må forvente at folk som bestiller en vare faktisk betaler for denne innen forfall. Moralen må være: Ikkje kjøp hvis du ikkje har råd.. Den gjelder alltid ellers i samfunnet...

Er ikke helt enig i dette. De som har partoutkort fra BBB bør komme først i køen sammenlignet med andre BBB-medlemmer som ikke har partoutkort. Selv om de betaler etter garantifristen. For ved kjøp av partoutkort viser de at de går på alle kampene. Ellers kan man risikere at folk opprettholder medlemskap i BBB for å få cupfinalebillett uten at de går på nevneverdig mange kamper i løpet av sesongen. For det er jo mest rettferdig at de som går på kampene blir prioritert.

Det som har vært problematikken i denne linken er vel heller at BBB prioriterer partoutkortinnehavere på SS fremfor BBB-medlemmer som har partoutkort andre steder på tribunen. Der begge grupper har betalt etter fristen.

Til slutt er det ikke slik at folk har betalt etter forfall. De har betalt etter en garantifrist. Og det er noe helt annet.
Rød makt på Hansa!

2rB

Quote from: "Nixon"
Quote from: "B.B."Takk Thorleif.. Syns dette var avklarende...

Er ikke helt enig i dette. De som har partoutkort fra BBB bør komme først i køen sammenlignet med andre BBB-medlemmer som ikke har partoutkort. Selv om de betaler etter garantifristen. For ved kjøp av partoutkort viser de at de går på alle kampene. Ellers kan man risikere at folk opprettholder medlemskap i BBB for å få cupfinalebillett uten at de går på nevneverdig mange kamper i løpet av sesongen. For det er jo mest rettferdig at de som går på kampene blir prioritert.

Her er eg ikkje enig. Eg har 30 mil til HEIME-kampene. Eg ser ikkje heilt at det skal lønna seg for meg å kjøpa partoutkort. Eg veit at eg ikkje kommer meg på mandagskaper, og onsdagskamper. Ikkje kom med at eg klarer å komma meg til Bergen om eg virkelig vil - for tru meg - det er ikkje fullt så enkelt

Dette skulle vel uansett ikkje gjera meg til ein dårlegare supporter?

Selfølgelig er det sikkert ein del som er medlem i BBB, og sjelden går på kamper, men som eit medlem bør vel dei få høste av dei samme godene som oss andre medlemer? Det er kanskje ikkje så kjekt, men det er da vel retferdig? Folk kunne vel betalt kortet innen garantifristen. Viss ikkje så synes eg ikkje dei skal forskjelsbehandlast i forhold til oss som det ikkje passer å ha partoutkort for.

Nixon

Det må lønne seg å gå på kamper og å reise organisert på borteturer. Og jeg vil ikke gå vekk fra dette prinsippet bare fordi noen har lang vei til Stadion. Jeg har forståelse for din situasjon, men du er som sagt i et stort mindretall.
Rød makt på Hansa!

grei

Quote from: "2rB"
Her er eg ikkje enig. Eg har 30 mil til HEIME-kampene. Eg ser ikkje heilt at det skal lønna seg for meg å kjøpa partoutkort. Eg veit at eg ikkje kommer meg på mandagskaper, og onsdagskamper. Ikkje kom med at eg klarer å komma meg til Bergen om eg virkelig vil - for tru meg - det er ikkje fullt så enkelt

Dette skulle vel uansett ikkje gjera meg til ein dårlegare supporter?

Det er ikke snakk om å gjøre noen til en dårligere supporter. Men man er nødt til å finne frem til ordninger og kriterier som er mest mulig rettferdig for flest mulig. Dermed er det ikke rart at partoutkort-innehavere prioriteres foran andre, for disse menneskene har man dokumentert interessen. Da slipper man situasjoner som i Bastionen der Brannsupportere melder seg inn for å få tak i billett.

Jeg har ikke selv partoutkort, og har ingen planer om å få det (tanken på å binde meg til ett sete for en hel sesong er særdeles lite fristende), men jeg skjønner jo likevel at de gjør det sånn. Man kan ikke alltid ta hensyn til enkeltindividers spesielle situasjon når man skal sette opp slike spesielle regler. Meg og sikkert noen tusen andre har ikke tilgang på billetter, sånn er det bare. Vi skal nok få tak på billetter likevel, om enn noe dyrere enn kostpris. Det hadde ikke hjulpet om alle hadde hatt partoutkort eller vært medlemmer her eller der heller, saken er at Ullevaal er for liten/billettene går til utenforstående.

megleren

Jeg har partoukort på hansaen. Jeg kjøpte mitt der pga av en gravid kvinne som ikke kunne stå en hel sesong da. Og fordi jeg ønsker å ha henne med på stadion som er like ivrig Brann supporter som jeg er. Så skal jeg fordi jeg ikke kjøpte innen fristen i år og valgte å sitte ikke bli tilgode sett ved BBB sin utdeling av Cup finale billetter.Og det samme gjelder jo da henne. Men man  må jo da vurdere om man i det hele tatt skal forbli medlem av BBB. Dette gjelder da også henne. Vi har vært medlemmer av Bst og BBB hele veien. Ved sist Cup finale fikk vi begge to gjennom Bst. Og vi hadde aldri trodd at vi skulle nesten bli eksludert fra cupfinale billetter siden vi valgte å sitte. Men vi burde jo bare bestilt å kjøpt partoukortet på hansaen før fristen. Men det ble nå bare sånn.
r og blir et sittesvin på Hansa

mr-bolstad

Quote from: "megleren"Jeg har partoukort på hansaen. Jeg kjøpte mitt der pga av en gravid kvinne som ikke kunne stå en hel sesong da. Og fordi jeg ønsker å ha henne med på stadion som er like ivrig Brann supporter som jeg er. Så skal jeg fordi jeg ikke kjøpte innen fristen i år og valgte å sitte ikke bli tilgode sett ved BBB sin utdeling av Cup finale billetter.Og det samme gjelder jo da henne. Men man  må jo da vurdere om man i det hele tatt skal forbli medlem av BBB. Dette gjelder da også henne. Vi har vært medlemmer av Bst og BBB hele veien. Ved sist Cup finale fikk vi begge to gjennom Bst. Og vi hadde aldri trodd at vi skulle nesten bli eksludert fra cupfinale billetter siden vi valgte å sitte. Men vi burde jo bare bestilt å kjøpt partoukortet på hansaen før fristen. Men det ble nå bare sånn.

men dere har tilgode at dere får billetter av brann i og med at dere har partourkort på stadion!!!!!
stemmer ikke dette?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

supporter78

Min mening er at har du partoutkort andre steder enn på SS stiller du i køen for tildeling av Brann, uvilkårlig av om du er medlem i BBB eller ikke. Er du medlem i BBB og har partoutkort på SS bør fordelingen skje som i oppgitt fordelingsnøkkel.

Det blir feil dersom man ikke strekker til i den opprinnelige køen skal kunne hoppe inn i en annen kø. Da måtte det blitt slik at et partoutkort på SS betalt innen fristen var garantert billett på lik linje med et partoutkort på felt F f.eks. Slik er det ikke dessverre. Partoutkort på SS tildeles som kjent kun via kvoten til BBB. Noe som er uheldig.

Alt som heter partoutkort skulle vært tildelt billett fra Brann. Dersom man ikk strakk til der skulle man blitt tildelt etter ansiennitet i BBB.

Brann e livet mitt :)

Eg har partoutkort for første gang i år og visste derfor ingenting om dette med at en var sikret billett til en eventuell finale. Så no leser eg at de som har betalt etter fristen som var i januar en gang, mest sansynlig får tilbud om billett. Jaja, no har jo eg kjøpt billett for nesten 1000 kroner, men,men. Er d ikkje i morgen Brann sender ut brevene t de som får tilbud om billett??
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Nixon

Quote from: "Brann e livet mitt :)"Eg har partoutkort for første gang i år og visste derfor ingenting om dette med at en var sikret billett til en eventuell finale. Så no leser eg at de som har betalt etter fristen som var i januar en gang, mest sansynlig får tilbud om billett. Jaja, no har jo eg kjøpt billett for nesten 1000 kroner, men,men. Er d ikkje i morgen Brann sender ut brevene t de som får tilbud om billett??

Du har rett hvis du snakker om partoutkort på SS. Din nye dyrekjøpte billett kan du sikkert lett selge videre.
Rød makt på Hansa!

Jupp, har partoutkort på ss, via bbb :) Hvis dette e tilfelle så har eg plutselig 1 billett for mye, d hadde eg ikkje trodd. Og eg som har slete i nesten 2 uker med å skaffe meg billett.

Nixon

He he, hadde du giddet og lest infoen på fremsiden her hadde du visst om at du var sikret billett. Info om dette ble lagt ut forrige tirsdag og har ligget på toppen siden(!). Da hadde du spart deg for en søvnløs uke og 1000 spenn...:)
Rød makt på Hansa!

Vel, kanskje d. Men d e ikkje så lett å vite ka en skal tro på og ka en skal forholde seg til når de sier på stadion (mot lyn) at bare de som betalte før fristen var sikret og plutselig får vite at en er sikret alikevel, d kan få en til å bli ganske usikker og d e ikkje godt å vite ka som e sant.D har vært mye fram og tbake. Så eg bestilte no forsikrets skyld. Men no har heldigvis alt ordnet seg. Bare synd at d  fortsatt e mange triste sjeler som må sitte igjen i Bergen og se Brann ta pokalen med hjem der den hører hjemme :)

P-K

De med partoutkort skal selvsagt prioriteres før de som ikke har det. Kjøper man partoutkort gir man Brann forskuddsinntekter for samtlige hjemmekamper.

Vi som ikke kjøpte innen garantifristen, men gjerne da BBB åpnet for en ny runde med partoutkort har aldri vært garantert cupfinalebillett, men det skulle da bare mangle at vi ikke stilte foran de som kun har betalt BBB-medlemskapet sitt.

På sittetribunen kan man i det minste lokke med fast plass for partoutkortinnehaverne, men nevn én god grunn til å kjøpe partoutkort på SS dersom alle fordelene fjernes?

Brann tar ansvar for sine partoutkortinnehavere, BBB for sine, og de andre må nesten bare finne seg i å stille langt bak i køen. Slik er det ved vær eneste cupfinale. Var det virkelig noen som trodde det plutselig skulle være flust av billetter? Det er alltid for få, og da prioriterer man dem som faktisk har bidratt med ekstra inntekter for klubben.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

megleren

Jaja. Vi som er medlemmer  i BBB og sitter skal altså ikke ha noen rett og fordeler ved å være medlemmer av BBB? Er dette samhold blant supportere? Jøss, dere viser hvorfor vi er akterutseilt som supportere i Norge. Det er noe som heter sammen er vi sterk.

Quote from: "megleren"Jaja. Vi som er medlemmer  i BBB og sitter skal altså ikke ha noen rett og fordeler ved å være medlemmer av BBB? Er dette samhold blant supportere? Jøss, dere viser hvorfor vi er akterutseilt som supportere i Norge. Det er noe som heter sammen er vi sterk.

Selvfølgelig skal dåkke ha lik rettighet som andre medlemmer i BBB. kofor i alle dager ska d ha noe å si?? Noen liker å sitte, noen å stå. VI støtter Brann alikevel, hadde ikkje vært plass viss alle skulle stått. Men de som er medlem av BBB og har partout kort i tillegg har jo første retten på billetter t cupfinalen, d e jo bare rettferdig. Ingen kan komme å si noe annet.

P-K

Det er ikke nok billetter til alle. Det kommer det heller aldri til å være. Det må prioriteres, og da kommer naturlig nok alle med partoutkort først. Brann tar seg av de som har sitteparoutkort. De som trodde at et BBB medlemskap skulle være nok til å få billett til finalen er enten fryktelig naive eller veldig, veldig unge.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Rød makt på Hansa!

megleren

P.K. Og hvorfor skal dere med partoukort  på store stå gå foran andre medlemmer av BBB? Om folk sitter eller står så skal de og burde stille likt som medlemmer av BBB. Og jeg er ikke ung til info. Men som medlem i BBB mener jeg at at skal behandles likt.Om de sitter eller står.

Nixon

Quote from: "megleren"P.K. Og hvorfor skal dere med partoukort  på store stå gå foran andre medlemmer av BBB? Om folk sitter eller står så skal de og burde stille likt som medlemmer av BBB. Og jeg er ikke ung til info. Men som medlem i BBB mener jeg at at skal behandles likt.Om de sitter eller står.

De med partoutkort har beviselig vært på alle kampene. (Jada, noen går sikkert glipp av noen).
Hvordan har du tenkt å bevise at du har vært på alle kampene?
Eller er ikke det viktig? Skal alle medlemmene stilles likt uavhengig om de i det hele tatt har satt sine bein på Stadion?
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Quote from: "megleren"P.K. Og hvorfor skal dere med partoukort  på store stå gå foran andre medlemmer av BBB? Om folk sitter eller står så skal de og burde stille likt som medlemmer av BBB. Og jeg er ikke ung til info. Men som medlem i BBB mener jeg at at skal behandles likt.Om de sitter eller står.

Det hadde vært enten det eller loddtrekning.

Dette her blir for sytete med de samme spørsmålene om og om igjen. Om et år eller mer, så kan man fordele basert på ansennitet, men det går ikke i år. Problemet løser seg selv til neste gang.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"

Det hadde vært enten det eller loddtrekning.

Dette her blir for sytete med de samme spørsmålene om og om igjen. Om et år eller mer, så kan man fordele basert på ansennitet, men det går ikke i år. Problemet løser seg selv til neste gang.

Selv med aldri så lang ansiennitet bør de med partoutkort gå foran i køen. Ansiennitet sier egentlig ingenting om det virkelige engasjementet. Og vi vil vel ha engasjerte supportere på cupfinalen?
Rød makt på Hansa!

grei

Uenig. Det er ingen som betaler medlemsskap i år etter år uten å være supporter. Og jeg snakker på generelt grunnlag (selv er jeg ikke medlem).

Nixon

Quote from: "grei"Uenig. Det er ingen som betaler medlemsskap i år etter år uten å være supporter. Og jeg snakker på generelt grunnlag (selv er jeg ikke medlem).

Supporter og supporter. Man er supporter om man har Brann som favorittlag, følger litt med og går på 3-4 kamper i året.
Men skal disse legges i samme pott som de som kjøper og betaler et partoutkort flere måneder før serien starter?
Rød makt på Hansa!

supporter78

Hvorfor skal de som har partoutkort på sittetribunene gå foran ( for ikke å si helt utenom) de med partoutkort på SS. Partoutkort på SS selges "gjennom BBB" på lik linje som partoutkort til sitte selges via Brann. Det er bare rett og rimelig at partoutkortinnehavere på SS får forkjøpsrett på billettene tildelt BBB. Partoutkortinnehavere på sittetribunene har forkjøpsrett gjennom Brann.
Det som måtte være til overs fordeles til øvrige medlemmer.

mr-bolstad

kunne ikke vært mer enig!!

godt sagt!!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

grei

Quote from: "Nixon"

Supporter og supporter. Man er supporter om man har Brann som favorittlag, følger litt med og går på 3-4 kamper i året.
Men skal disse legges i samme pott som de som kjøper og betaler et partoutkort flere måneder før serien starter?

De som kjøper medlemsskap hvert år er jeg ganske sikker på er i kategorien "ser alle hjemmekamper og gjerne et par bortekamper". Folk som ser 3-4 kamper i året melder seg ikke inn i supporterklubben, i hvert fall ikke mange år på rad.

city

Eg er helt enig med deg hilsen en som har vært med i 20 år

megleren

Hallo.. Jeg mener om man står eller sitter og har partoukort så skal man stille likt. Man kjøper partoukort hos Brann og ikke BBB. At BBB steller med store stå er ikke deermed sagt at de skal ha noe fortrinn fremfor en som sitter. Denne diskusjonen startet med at ikke var enig i punkt to på BBB sin tildeling av billetter. De som har betalt for sent enten de sitter eller stå skal behandles likt av BBB. Og på det grunnlaget mener jeg at det er rettferdig. For slik det blir nå får de som står et fortrinn selv om de også betalte for sent. Jeg mener og kommer til å mene at om man sitter eller står og har partoukort så skal man stille likt ved utdeling av billetter. For vi som sitter og har betalt for sent får ikke noe fra Brann. Mens dere som står får fra BBB selv om dere betalte for sent slik vi gjorde. Likhet for alle mener nå jeg.

Yngve

Ikkje berre har han tilgong på bill gjennom Brann systemet sidan han har sitteplass på stadion, men forsvinn den moglegheiten så har han moglegheit gjennom bbb sidan det er der han er medlem. så i utgangspunktet syns eg ikkje synd i han/deg.

for det andre, og det er det som gjer meg litt småundrande, evt irritert. og det er at du betalte etter[/u] ein frist som så langt som eg har skjønt var klart og tydelegt sagt i frå om. så slik eg skjønar dette, så har meglaren ikkje fatta det at det er ein særs begrensa billett pott som skal fordelast, og at då må ein prioritere dei som har betalt innan faste fristar som alle visste om på førehand. og eg kan aldri tenke meg at det var så store forskjellen i 99.

For å gjere alt klart og tydelegt når det gjeld partoukort og cupfinale så står det klart her at betalar du innan 20 des (noko som vart flyta til 26 januar pga kluss) så er du garantert bill. til cupfinalen. http://www.brann.no/dokumenter/Partoutkort_web.pdf

For øvrigt var det eit til tider godt fyrste innlegg du hadde med fleire gode poeng, men ting har sklidd langt ut no, eg føler dette har meir vorte noko personligt for deg, der din feil skal skjulast bak eit til tider bra innlegg.

megleren

Der ta du feil ang det at jeg er personlig involvert. Men jeg mener at det skal være likhet for alle. Som betalte for sent. Om man står eller sitter er saken helt uvedkommende. Det jeg gjerne vil ha fram er at BBB skal behandle alle medlemmer likt og ikke noe annet. Og har man betalt for sent så sliter man. Og det skal vi gjøre. Men nå har jeg sagt hva jeg mener. Og avslutter diskusjonen fra min side. Spesielt pga at man mistenker meg for å ha personlige motiver i denne saken. Noe jeg ikke har. Sånn til info.

Felt-H kongen

Jeg hadde ikke tenkt å si dette, fordi jeg mener det ikke har noe med denne debatten å gjøre. Men når jeg ser at Megleren blir beskyldt både for å ha skrevet mitt innlegg som startet denne tråden, samt å ha personlige motiver bak sine meninger, gjør jeg det likevel.

Jeg oppnår ingenting ved at BBB snur i denne saken. Jeg betalte mitt partoutkort i desember 2003 og jeg har vært medlem i Brann i mange år. Mao. jeg burde være ganske sikker på å få billett. Fra Brann. Mitt poeng med denne tråden er at jeg som har vært organisert supporter i elleve år, men ikke har partoutkort på SS, ikke ville hatt en sjanse på billett fra BBB dersom jeg hadde betalt for sent. Noe en med partoutkort på SS, som har betalt for sent, har. Som jeg har sagt om og om igjen, BBB er ikke er rettferdig i fordelingen av sine billetter (og nå skal jeg si det en gang til og mer tydelig siden enkelte åpenbart ikke forstår. JEG ER IKKE UTE ETTER BILLETT FRA BBB!!!) og det er det jeg har prøvd å få fram.  

Salige BST, som man kan (og bør) si en del om, hadde i det minste en mer rettferdig fordeling av billetter. I 1999 delte man sine billetter mellom de med lengst ansiennitet, de med partoutkort og de som reiste organisert på semifinalen mot Molde. Det var dermed flere muligheter til å få billett. Altså ikke bare for de med partoutkort.

Jeg synes også denne debatten om hvem som er en god supporter er en fullstendig avsporing. Er man en dårligere supporter dersom man (av ulike årsaker) ikke kommer seg på hver kamp? Er jeg en dårligere supporter nå når jeg bare ser hjemmekampene enn for et par år siden da jeg også reiste på bortekamper? Er mitt engasjement for Brann blitt mindre? Selvfølgelig ikke. Men livssituasjonen med jobb og familie har endret seg og hindrer meg fra å være like aktiv som tidligere.

Megleren og jeg er også blitt beskyldt for å ha persolige motiv bak våre innlegg. Jeg snur på den påstanden og sier at det er dere andre som har personlige motiv. Dere som har partoutkort på SS og som nå er redd for å måtte dele disse med BBB medlemmer fra andre deler av Stadion som ellers må bli hjemme. Mitt poeng hele tiden har altså vært at BBB er blitt en organisasjon for SS. Mitt ønske er at BBB skal være en organisasjon for alle supportere. Det er det pr. dags dato ikke. Noe fordelingsnøkkelen for billetter til cupfinalen tydelig viser.

P-K

På tide at folk tar seg en snartur tilbake til virkeligheten. Partoutkortinnehaverene stiller foran alle andre i køen, og det skulle bare mangle. Partoutkortinnehavere er trofaste supportere som skaffer Brann stabile inntekter.

Har du paroutkort på sitte, men har betalt for sent, så er det opp til Brann om de vil gi deg billett.

Forskjellen i antall på solgte partoutkort til SS før og etter fristen er tilsynelatende forsvinnende liten.

Det er mye lettere for BBB å argumentere for å få et par ekstra billetter til å dekke inn disse kortene enn å skulle hente inn til alle som har BBB medlemskap på sitte.

Og igjen. Jeg har IKKE troen på at Brann kaster billetter etter BBB så lenge det står masse partoutkortinnehavere på sitte uten billettilbud.

PS. Brann har flere billetter nå enn i '99. Med mindre kapasiteten på Ullevaal har gått drastisk ned de siste årene så hadde vi færre billetter i '95 også.

B.B.

Vil gjerne tilføye at eg e enig med Megleren og Felt H-kongen angående prinsippet.. Syns også at det skal være likhet rundt dette. Det e ikkje rettferdig at BBB medlemmer som har betalt for sent til sine partourkort på sitte ikkje får billett, mens de som har betalt for sent for sitt partourkort på SS skal få billett!! De som ikkje ser at det ikkje e rettferdig har et problem.

Poenget med mitt tidligere innlegg var et forslag til hvordan unngå en slik situasjon i fremtiden. Derfor mener eg at BBB bør ha samme frist som Brann hva angår betalingstidspunkt for partourkort. Dersom BBB da kjører samme linje som Brann vil man ikkje ha diskusjon om dette. Har du ikkje betalt innen fristen stiller du i køen sammen med "vanlige" BBB medlemmer. Det e bare rett og rimelig.. Gis det en frist for betaling for å være sikret billett til evt. cupfinale så må man forlange at denne fristen holdes for å få billett.. Ser ikkje at det skal være så vanskelig?

Hvis det e likhet for alle så e det bare å betale innen fristen neste år, så e du sikret, ferdig med det!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Drunkie

Hadde egentlig ikke tenkt å si noe her, men føler at jeg bare må få snakket fra meg.
Fordeligen av BBB sine biletter bør jo være som følger:

1. De som har partoutkort på SS kjøpt før 26 jan.
2. De som har medlemskort i Bataljonen og som samtidig har partoutkort enten på SS eller på resten av stadda og som ikke har betalt før fristen.

Og vis det er billetter til overs, burde det gå til folk med ansienitet, fra gamle BST tider.

Selv om jeg selv har partoutkort på SS, og heller ikke rakk fristen, så mener jeg at man som medlem i bataljonen ikke bør forskjellsbehandles om man sitter eller står. Dette fordi at ledelsen i BBB har gått ut hardt tidligere og sagt rett & slett at dette skulle være en paraply org. for alle brannsupportere ikke bare den syngende delen men alle.

Så det burde i teorien hvert så enkelt, har du BBB medlemskap, partout kort (Uansett hvor på stadda), så bør du ikke bare komme før folk uten partout kort, men samtidig likenevnes av de som har partoutkort på SS.

QuoteBB sitt innlegg som går ut på mye av det samme som mitt var ikke skrevet når jeg begynte å skrive på mitt

P-K

Brann passer på de som har partoutkort på sittetribunene. BBB administrerer kun ETT felt på Stadion.

Og likegyldig av når man har betalt partoutkortet og hvor man sitter eller står... Først billett til alle som har partoutkort. Deretter til de med medlemsskap i organisasjoner.

8

Sharpy

Da får jeg ta bladet fra munnen jeg også. Jeg må presisere at jeg, som Trondheim-beboer, ikke har partoukort, og således kommer til  å slite hardt å lenge med å få cupfinalebillett gjennom Brann eller BBB.

Likevel mener jeg å ha grunnlag for å mene noe i denne saken. Det snakkes om at BBB er paraplyorganisasjon for alle Brann-supportere. Da er det helt utrolig at enkelte mener det er legitimt å gi fordeler til BBB-medlemmene med partoukort på SS framfor dem med partoukort på Hansa, eller gamle sitte eller hvor som helst egentlig. Slik jeg ser det er det pussig om man da forventer at Hansa-gjengere skal ha noen særlig grunn til å være BBB-medlem, dersom de likevel ikke sees på som fullgode medlemmer i BBBs øyne.

Alt dette kunne selvfølgelig vært unngått dersom folk hadde betalt partoukortene sine innen fristen, men det må da selvsagt også gjelde BBBs medlemmer på SS? Eller er det på en måte mer akseptert å være treig med betalingen når du er en del av den stående syngende gjengen? Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor det skal være slik?

Men, "8", forventer du virkelig at du skal bli tatt på alvor med den tonen du presterer å levere i ditt  siste innlegg? Vi snakker her om 20 direkte spydige spørsmål. Greit nok at du ikke så langt har fått et tilfredsstillende svar, og at enkelte kommer med direkte surmagede oppgulp når et seriøst og viktig spørsmål stilles, men det rettferdiggjør ikke din latterliggjøring av styret i BBB. Du kommer med en slik holdning IKKE til å oppnå et godt og utfyllende svar. Snarere tvert om.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

8

Ok Sharpy. Har lest gjennom innlegget mitt en gang til og beklager en ting. Det at jeg navnga Thorleif gjentatte ganger i spørsmålene var et ufortjent virkemiddel som vedkommende ikke fortjente. Beklager det, Thorleif! Men utover det; Hva snakker du om? Har du lest hele tråden? Har du sett alle svarene til BBB-styret? Eller mangelen på sådanne? Har du fått med deg den provoserende tonen i flere av dem? Har du fått med deg den totale mangelen på selvkritikk og måten man bagatelliserer bort sin egen urettferdige billettfordeling???

Uansett så var det på tide å "ta fram teskjeen" for å omsider få svar på om BBB er en interesseorganisasjon for oss alle eller de få utvalgte. Og må man "spa det inn" så sier det seg selv at det blir et krast innlegg. Det er ikke ment som direkte latterliggjøring av BBB-styret. Overhodet ikke! Kun et ønske om ENDELIG å få tilfredsstillende svar fra supporterklubben vår.

Nixon

For meg virker det som om BBB ikke har tenkt så nøye gjennom dette. At tanken rett og slett ikke slo de før debatten startet på nettet. For når det bare er snakk om i underkant av 20 som betalte etter fristen, er det nok lett å hive de i potten med de andre siden antallet ikke betyr så mye totalt sett. Og så glemmer man prinsippene.
Rød makt på Hansa!

Jamme

Når var denne pokkers betalingsfristen som alle snakker om????

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

megleren

Nå skal jeg bryte det løfte om å gi meg i denne diskusjonen. Men nå er saken kommet på rett spor igjen. Alle som er medlem av BBB og har partoukort burde stille likt når man ikke har betalt innen fristen. Men jeg må jo si at jeg ikke tror BBB snur i denne saken. Og det er på grunn at Brann foreslo den løsningen og at brevene er på vei ut fra Brann nå. Så BBB er bundet på hender og føtter i denne saken. Selv om de også ser den skjevheten her og nå når de ble gjort oppmersom på den. Og de burde trukket lodd mellom alle som betalte for sent om de stod eller satt. Så BBB kommer ikke til å snu i saken.. Tror jeg. Og det kun på grunn at jeg tror ikke BBB har noe de skulle sagt ovenfor Brann som bestemte dette. Og det er jo litt skremmende ved tanke på neste korsvei.

Jamme

Visst alle med sesongkort på SS bortsett fra 20 stk kjøpte og betale sitt før 26.januar er jeg en rosa elefant. Vet personlig om 9 stk i nærmeste vennekrets som var senere ute. Man er jo ikke akkurat kjent for å være de raskeste med å få fingen ut i BBB

Sharpy

Quote from: "8"Ok Sharpy. Har lest gjennom innlegget mitt en gang til og beklager en ting. Det at jeg navnga Thorleif gjentatte ganger i spørsmålene var et ufortjent virkemiddel som vedkommende ikke fortjente. Beklager det, Thorleif! Men utover det; Hva snakker du om? Har du lest hele tråden? Har du sett alle svarene til BBB-styret? Eller mangelen på sådanne? Har du fått med deg den provoserende tonen i flere av dem? Har du fått med deg den totale mangelen på selvkritikk og måten man bagatelliserer bort sin egen urettferdige billettfordeling???

Uansett så var det på tide å "ta fram teskjeen" for å omsider få svar på om BBB er en interesseorganisasjon for oss alle eller de få utvalgte. Og må man "spa det inn" så sier det seg selv at det blir et krast innlegg. Det er ikke ment som direkte latterliggjøring av BBB-styret. Overhodet ikke! Kun et ønske om ENDELIG å få tilfredsstillende svar fra supporterklubben vår.

Ja, jeg har lest hele tråden. Og ja, jeg er så fryktelig enig med deg i at de få svarene som er kommet fra BBB er mangelfulle og blottlagt for selvkritikk. Likevel er jeg ikke med på at denne spørsmålsrekken var riktig vei å gå. Du snakker til voksne mannfolk, og da fortjener de å møtes en i hvert fall et snev av respekt.

Slik jeg ser det, "8", er vi enige i målet, og det er vel strengt tatt det viktigste. Jeg beklager den krasse tonen i mitt forrige innlegg.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

megleren

Leser man denne tråden fra ende til annen vil alle se at BBB sine svar er litt lite utfyllende selv om Thorleif prøver å gi oss svar. Og at han prøver er jo bra. Men vi kan jo håpe at vi får svar når billettene er sendt ut og de vet hvor mange de får fra Brann. For de har jo ikke fått vite det selv. Også det er jo kritikkverdig fra Brann sin side. Men at BBB ikke tenkte på alle sine medlemmer som betalte for sent om de står eller sitter må de ta på sin kappe.

Thorleif

Til alle dere som etterlyser svar fra oss i styret rundt hva som egentlig skjer, ber vi om at dere nå legger diskusjonen om hva som er riktig og ikke riktig død for en stund. Vi satt i møte med Brann sist nå i ettermiddag (tirsdag), og lover dere et svar på fordelingen i løpet av onsdag uansett hvordan den nå endelig blir.

Vær i det minste obs på at vi har jobbet så godt vi kan for å få dette til på beste måte (og for flest mulig av BBB sine medlemmer uansett hvor de oppholder seg på Stadda), men så lenge NFF nå en gang har bestemt at Brann ikke skal få nok billetter til alle sine, er det umulig å gjøre alle til lags.

Beklager nok en gang at dette har tatt lang tid, men dette er vi ikke herre over.

Mvh,
Thorleif

Go Up