• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Klarer vi dette?

Started by KennethS, September 26, 2004, 20:29:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Brann har 4 kamper igjen 3 borte og 1 hjemme. Skal vi være realister så tror eg ikkje Brann klarer og ta noe Royal League plass. Men det e seff lov og håpe.

Brann's gjenstående kamper:
Tromsø (B)
Fredrikstad (H)
Viking (B)
Lillestrøm (B)
tå på Brann

Nixon

Jeg tror heller ikke vi klarer det. Med "normal" uttelling taper vi minst to av bortekampene, og da er vel løpet kjørt? Men jeg håper selvsagt at jeg tar feil.
Rød makt på Hansa!

Odd

Jeg var også usikker på om vi skulle klare det. Det kunne jo virke svært urealistisk. Men nå er vi altså på 5. plass, og vi har en god mulighet. Laget slo Lyn 5-1 i dag, og kan uansett klare Fredrikstad og Viking. Lillestrøm og Tromsø blir klare utfordringer, men langt fra umulig.

Håper Lyn taper et par kamper til.

monzilla

tror at både LSK og trømsø har dabbet av. Etter det LSK viste i dag så skal vi ikke ha problemer med å feie over de. Vi har tatt TIL før i år, og vil ta de en gang til

Austevolling

Vi tar vertfall poeng mot Viking og Lsk. Er vi heldig tar vi poeng mot Fredrikstad og, fredrik stad har spilt utrolig bra i høst sesongen.
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

Bombefar

Quote from: "monzilla"tror at både LSK og trømsø har dabbet av. Etter det LSK viste i dag så skal vi ikke ha problemer med å feie over de. Vi har tatt TIL før i år, og vil ta de en gang til

Så hadde vi også en smule flaks mot de forrige gang.......

Snorri

Tromsø (B)
Vi slo de 1-0 hjemme, og etter at Gamsten forsvant har de dabbet litt av. Men blir vanskelig mot de borte.
Fredrikstad (B)
FFK kjemper mot nedrykk og går jo over lik for å klare det. Det er kanskje den kampen jeg frykter mest, ettersom vi egentlig skal vinne den.
Viking (H)
Viking bør slåes. Vestlandsoppgjør trekker alltid mange tilskuere, og det kan hjelpe Brann godt på vei. De er jo nedrykksklare, og skal være hakkemat for Robbie og Bengt.
Lillestrøm (B)
LSK overbeviste ikke mot Ham-Kam, og ble som VG Nett skrev "tuktet". De er i utgangspunktet et veldig sterkt lag som skulle vært i cupfinalen. Soma må passe godt på Gylfi Einarsson, fyren kan jo score på hvilken som helst heading.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

ThomasC

Quote from: "Snorri"
Viking (H)
Viking bør slåes. Vestlandsoppgjør trekker alltid mange tilskuere, og det kan hjelpe Brann godt på vei. De er jo nedrykksklare, og skal være hakkemat for Robbie og Bengt.

Lenge siden du så på tabellen,eller? Viking er godt over streken nå....

Er ellers dessverre redd for at vi ikke klarer dette, statistikken tilsier at vi sliter hardt borte mot både Tromsø og Lillestrøm, og man trenger jo poeng mot nettopp disse, da de kjemper med oss om de 4 øverste plasseringene.

FFK borte er heller ingen lett match, i det slaget de er i nå.
I Viking-kampen kan alt også skje, men man kan håpe på at Viking har sikret plassen til da, og "ikke har noe å spille for."

Med spill som i dag av Brann, burde derimot mulighetene være gode. Men det gjenstår jo å se om de klarer det i 5 kamper til!

Thomas.

Snorri

Quote from: "ThomasC"
Lenge siden du så på tabellen,eller? Viking er godt over streken nå....

9   Viking FK            28   
10   Bodø Glimt            25   
11   Fredrikstad FK   25   
12   Molde FK            24   
13   Stabæk Fotball   23   
14   Sogndal IL            15

Godt og godt, hadde det ikke vært for seieren mot Stabæk, så hadde de fortsatt vært i relativt stor fare. Det er jevnt mot bunnen nå, med unntak av Sogndal.

Først og fremst synes jeg at folk ikke skal være så jævla pessimistiske, og se på statistikk fra 1932 sesongen, da vi tapte mot Tromsø og derfor taper vi igjen. Kryss fingrene og be til fotballgudene, så går det nok bra til slutt.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Yngve

Snorri, det er lika langt for Viking opp til Brann, som det er frå viking og ned til Stabækk, så detta kan ein kverulera på i evigheiter..teoretisk sett kan dei rykke ned, og teoretisk sett kan dei kome forbi oss på tabellen.

sugarcane

Slik ser eg sesongavsluttningen:  Tror Brann har større sjanse for seier mot Tromsø enn Fredrikstad. Tviler
på at Brann greier og stå i mot et entusiastisk Fredrikstad publikum og lag i medgang. Når det gjelder Tromsø så håper eg og tror at de har raknet!!De har prestert over egen evne etter min mening! Viking hjemme forventes det 3 poeng.. Sånn e det bare..
Mot Lillestrøm kan alt skje.. Tenker alle Med følelser for Brann ta turen over og støtter laget i Deres siste kamp og vei til Royal League bilett!!

grei

Håper da virkelig ikke det har raknet helt for Tromsø ennå. Det er ac stor betydning at de tar poeng fra VIF i morgen.

sugarcane

Quote from: "grei"Håper da virkelig ikke det har raknet helt for Tromsø ennå. Det er ac stor betydning at de tar poeng fra VIF i morgen.

Ikke det nei???

Tror det blir meget jevnt om de 3 siste royal league plassene og da er det viktig at tromsø taper ettersom brann har igjen og spille mot de. ikkje det at eg unner engen noe som helst men eg tror de blir for sterke med den formen de er i no uheldigvis!!

Snorri

Quote from: "Yngve"Snorri, det er lika langt for Viking opp til Brann, som det er frå viking og ned til Stabækk, så detta kan ein kverulera på i evigheiter..teoretisk sett kan dei rykke ned, og teoretisk sett kan dei kome forbi oss på tabellen.

Greit, det er jo sant. Tenker det var litt mer at jeg vil ha de ned i første.

Jeg skal kanskje ta turen til Lillestrøm, og ihvertfall om det er mulighet for Royal League plass.
- George Best

Xminator

Kryss fingrene for uavgjort mellom Tromsø og VIF :p

cyp

Alle er dønn like viktige, uansett kordan man vrir og vender på det. 3 poeng e 3 poeng, og hver bidige kamp skal vinnes for at vi har RL i boks. Men tar vi ikke alle poengene mot Tromsø og Lillestrøm kan vi nok henge oss..
elt O e snobbete!!

Nixon

Men er RL så utrolig viktig? Jeg tror at det mest positive er det sportslige med toppkamper hele vinteren. Men det må da gå ann å få til på egen hånd. Det kan ikke koste all verden å f.eks reise ned til Danmark å spille mot lagene som ble nummer 5 og 6 der nede. Og de norske toppserielagene som ikke kommer med i RL vil sikkert være villige til å spille treningskamper.
Når det gjelder det økonomiske kan det vel bli så mangt. Det vil jo bli store utgifter med å holde Stadion spilleklar. Og kampene vil helt sikkert ikke trekke så mange tusen. Tror Lillestrøm regnet på det og kom til at man måtte nesten vinne hele driten for å tjene penger.
Så jeg tror ikke det vil bli noen katastrofe dersom vi ikke kommer med i RL.
Rød makt på Hansa!

Lefty

Quote from: "cyp"Alle er dønn like viktige, uansett kordan man vrir og vender på det. 3 poeng e 3 poeng, og hver bidige kamp skal vinnes for at vi har RL i boks. Men tar vi ikke alle poengene mot Tromsø og Lillestrøm kan vi nok henge oss..

Jeg er uenig! Tap mot LSK og TIL vil alene sende dem på interntabellen med tre poeng mer enn oss uansett hvordan du vrir og vender på det. De to lagene kan tape sine andre oppgjør og vinne mot oss...

Du må da se at dette er viktigere seire enn de mot Viking og Fredrikstad?

Jada, vi bør selvfølgelig vinne alle, men om du måtte velge to seire på de siste fire matchene, tror jeg nok du også ville valgt TIL og LSK?!

Dessuten bør vi ikke henge oss uansett. Skal visst være særs dødelig...

Lefty

cyp

Det kalles et uttrykk, gode Lefty. Holder meg for god til å bokstavelig talt henge meg sjøl om Brann ikkje vinner to bortekamper. Såklart e Tromsø og Lillestrøm de kampene kor 3 poeng vil bli mest gunstig, og de blir nok de aller viktigste kampene i spurten ja. Men eg e stygt redd om hvis vi får kun 6 poeng på de resterende kampene, vil det ikkje holde til RL-plass og målsetningen går i vasken. Alle de 4 kampene som gjenstår e livsviktige om vi skal nå denne målsetningen, uansett hvilket lag vi spiller mot. Vi har ikkje råd til å tape noen av disse kampene. Skaffer vi oss 8 poeng på disse kampene e eg godt fornøyd, og da tror eg vi klarer en 4. plass!
elt O e snobbete!!

Lefty

Quote from: "cyp"Det kalles et uttrykk, gode Lefty.

Det kalles ironi og tullball, gode cyp! :) dum er jeg ikke, serru...

Lefty

cyp

Det kalles "provosering" fra min side hehe. Vet godt at det var ironi :)
Men 8 poeng må du være enig i e en bra målsetning i de 4 siste kampene? Kall meg gjerne gal, men kun Gudene vet kordan dette skal ende!
elt O e snobbete!!

Lefty

8 poeng høres egentlig bra ut! Da sier vi det... :D

Lefty

Go Up