• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Politivold på Nadderud...

Started by Blææ, September 24, 2004, 07:33:12 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Blææ

ont follow me,Im lost too

Ole Brom

Forbannade sossepoliti ! Om dette er sant er det uten tvil en skandale, fan saksøk pakket !

Blææ

Jeg mener at kan snuten bruke uberettiget vold mot oss så må di vente det samme tilbake....

Til Christian nedenfor her:
Litt satt på spissen da...
ont follow me,Im lost too

Christian

Bra plan, Blææ. Det gÃ¥r sikkert bra...  :roll:

Sånn oppførsel fra politiet sin side er derimot uakseptabelt.

satan

Politiet ser på fotballsupportere som søppel, så den behandlingen fornærmede fikk overrasker meg ikke.

Tydelig at de aldri har skjønt hvilke følelser som er i sving.
t med Haugen

Lefty

Han fikk ihvertfall ikke stumpet en røyk i jakka si... :/

Lefty

brannsupporteren:-D

fy søren, e d mulig?!?! politiet ska liksom være der for å "beskytte" oss, så går de faen meg til angrep på oss i steden for!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

HaterRævBK

saksøk fyren som gjorde d!!!
slike folk har ingenting i politiet å gjøre....
S slaur.....

eXploSer

Jeg så også en politimann som sendte en fyr i reklameskiltene. Nei, ikke i selve reklameskiltet, men bak, der det går jernstenger på skrått. Jepp. Ned på en av de var det en som landet. Kan ikke ha vært deilig for ryggen det.

fettnok

hvis dere ikke har merket det før er det sånn mange politi er. mange hyggelige politi, men det er så mange maktsyke jævler rundt om i dette landet. har null respekt for folk som ikke gir respekt, har blitt ransaket OFTE, midt på dagen, ingen grunn til mistanke, har ikke noe på rullebladet bare fått slengt kommentarer i trynet om at eg e narkoman å da har de ikke EN god grunn til mistanke. måtte betale flere hundre kroner til legen for en attest på at eg ikke var narkoman.
Da mister man respekten for lovens lange arm
ette går aaaaaldri bra!

Grey

For å beskrive episoden fra tribuneplass. Vi befinner oss på sittetribunen nærmest "brann-svingen", Sæternes er alene mot keeper, vipper ut til Winters, og Brann går opp til 2-1. Det er hemingsløs feiring av alle de diverse supporterfragmentene som er stuet sammen på denne tribunen, et par stykker av dem som står nederst mot gjærdet hopper over dette, og med det samme er politi og vakter på pletten og brutalt legger disse i bakken, før de blir bortvist fra området. Som nevnt tidligere i tråden utgjorde disse ikke en trussel mot noen av de involverte i selve kampen. På denne tribunen ble det selvsagt svært amper steming, gleden over Branns ledelse ble delvis overskygget av, unskyld utrykket, nazi-politiets opptreden. Resten av kampen stod det flere politi og speidet etter flere "bråkmakere" på vår tribunedel, og ved et par anledninger var politiet på vei opp på tribunen.

Politiets oppgave er å opprettholde lov og orden, det er derimot absolutt ikke politiets oppgave å provosere frem episoder slik de fort kunne gjort, og til dels gjorde, på Nadderud.

Dette er intet annet enn en skandale, og BBB eller Brann burde absolutt vente seg en offisiell unskyldning fra politiet der borte, men Ã¥ tro at det skjer er som Ã¥ tro pÃ¥ julenissen.  Det positive som kom ut av det hele mÃ¥ være at det var ekstra godt Ã¥ gÃ¥ opp til 3-1, og vite at vi er klar for Ullevaal, sÃ¥ kan man leve i hÃ¥pet om at Oslo-politiet ikke er fullt sÃ¥ partisk.
Maybe a Greyhound could be my way

monzilla

De involverte kan jo eventuelt involvere SEFO. Tviler på at det skal være vanskelig å få tak i vitner i en slik sak.

Nixon

Ikke for å holde med politiet. Synes f.eks. at kroppstaklingen mot supporteren som prøvde å komme seg tilbake var definitivt i drøyeste laget. Men jeg må jo si at de pent kledde gutta godt kunne løst denne situasjonen bedre. Greit nok at de løp ut på banen i pur glede. Kunne skjedd med alle. Men derfra og inn kunne man godt vært litt med ydmyk. Når man nærmest går til angrep på politi og vakter som prøver å fange de inn, så må man regne med reaksjoner. Samme når man er kommet tilbake på tribunen og man fortsetter å opptre som pøbler. Kom ikke her å si at noen av de ikke prøvde å provosere. Jeg stod ytterst i svingen og hadde orkesterplass til det som skjedde.
Rød makt på Hansa!

Brann&Bergen

For å si det sånn. Disse to som ble kroppstaklet koste seg nok. Er ikke annet å forvente når man trer inn på banen.
Etter litt "godsnakking" fra begges sider slapp de jaggu meg bot også.
Så politiet skjønte vel at det beste var å glemme hele greien.

juset

Den saken i bt dreier seg om et juletre som ble tatt. ikke casulalulu. Det var ikke greit. Nixon e homo.
augen e en pudding

Nixon

Quote from: "juset"Den saken i bt dreier seg om et juletre som ble tatt. ikke casulalulu. Det var ikke greit. Nixon e homo.

Javisst! Nok en gang er det umulig å føre en seriøs diskusjon her.

Uansett. Har ikke lest noe sak i BT. Det kan godt ha vært et juletre i den gjengen som løp ut. Men 90% var pent kledde guttemenn, noen hadde til og med shoppet sammen der de kom med like beige jakker. Riktig så pene var de. Og de som ble påført håndjern var blant disse. Stod som sagt bare noen få meter fra det som skjedde og hadde god oversikt.
Rød makt på Hansa!

Grey

Quote from: "Nixon"
Quote from: "juset"Den saken i bt dreier seg om et juletre som ble tatt. ikke casulalulu. Det var ikke greit. Nixon e homo.

Javisst! Nok en gang er det umulig å føre en seriøs diskusjon her.

Uansett. Har ikke lest noe sak i BT. Det kan godt ha vært et juletre i den gjengen som løp ut. Men 90% var pent kledde guttemenn, noen hadde til og med shoppet sammen der de kom med like beige jakker. Riktig så pene var de. Og de som ble påført håndjern var blant disse. Stod som sagt bare noen få meter fra det som skjedde og hadde god oversikt.

Så politiets latterlige og brutale oppførsel skal bortforklares med de bortvistes klesplagg? Om en tilhører den ene grupperingen eller den andre innen fotballverdenen skal ikke ha noe å si, og det unskylder i alle fall ikke politibrutaliteten vi ble utsatt for på Nadderud..
Maybe a Greyhound could be my way

Nixon

Hvis du leser hva jeg skriver så legger jeg ikke skylden på klærne. Men på oppførselen. Jeg bare registrerte at de ikke hadde supporterutstyr på seg.
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Begynner å bli ganske kjedelig dette her. Brannsupportere er brannsupportere. Juletre høres ut som et ord oppfunnet i 5. klasse på Eidsvåg skole, rett og slett. Bare ved å bruke det ordet, mister man mye respekt for personene som bruker det. Høres ut som en barnehage.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Begynner å bli ganske kjedelig dette her. Brannsupportere er brannsupportere. Juletre høres ut som et ord oppfunnet i 5. klasse på Eidsvåg skole, rett og slett. Bare ved å bruke det ordet, mister man mye respekt for personene som bruker det. Høres ut som en barnehage.

Jeg for min del bruker ikke ordet juletre som noe negativt. Går selv i drakt på kamper. Ordet er blitt innarbeidet og dekker kort og konsist det man vil si. Ellers måtte man f.eks. skrive "supporter som går med supporterutstyr på kamper", noe som alle kan se er en smule lenger. Men vil selvsagt revurdere ordbruken dersom mange føler at det blir negativt.
Rød makt på Hansa!

Go Up