• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Pengesterke bergensere og Brann

Started by monzilla, September 23, 2004, 03:33:35 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Vi har Friele. Vi har Mohn. Vi har Rieber og vi har hele familen Jebsen. Vi har Odjell, og vi har en god del andre rikinger i byen.

Nistad  investerte MANGE millioner i Vålerengen. Var det Rieber som jagde vekk Solèr med kravet om at det var bergensere som skulle støtte brann, ikke pengegriske agenter? Hva skjedde? Som vi alle vet var dette tomme ord. Kanskje like greit, da Solèrs intensjoner var så som så, men poenget er at han ikke gjorde noe etter Solèr var jaget ut av byen.

Mohn er forsåvidt unnskyldt i denne sammenhengen. Få personer med mye bidrar så mye til lokalidrett enn han, og det han har gitt bergensidretten vil nok gi utslag over en lang tidsperiode, men jeg må få lov til å stille spørsmål til de øvrige.

Hvorfor er det ingen av "de store guttene" som bidrar økonomisk til Brann? Idar Vollvik, helgenen fra barteland, er den som står fram som Branns rike onkel. Er det ikke noe feil her? Ikke misforstå meg, hjelpen Vollvik gir til Brann her fantastisk,  men hvorfor det det ingen av Bergens store herrer som hjelper Brann på lik linje med Vollvik? Greit nok, Vollvik har sikkert mer nytte av PR enn det de øvrige har, og jeg helt sikkert ikke peliling på hva jeg snakker om, men det hadde vært interessant å dra igang en saklig  diskusjon på hvorfor "interne"(Bergenske) investorer er såpass passive som de er.

Ellers vil jeg på vegne av meg og mine gjerne takke Idar Vollvik for hva han har gjort for Brann.

Xminator

Tror det går mye på janteloven og kremmerkulturen i Bergen. Det må en helt spesiell type mennesker til for å ta støyten det er å invistere i Brann. Tror enkelt og greit det blir sett på som litt vulgært å bruke pengene i Brann (i gruppen de med penger assosierer seg med).

KennethS

En del av disse du nevner over har "spyttet" inn penger til Brann ved flere annledninger, men den gang var styret helt på gjordet og sløste vekk pengene på ingenting. Skjønner godt at de holder seg vekke.
tå på Brann

KennethS

En del av disse du nevner over har "spyttet" inn penger til Brann ved flere annledninger, men den gang var styret helt på gjordet og sløste vekk pengene på ingenting. Skjønner godt at de holder seg vekke.
tå på Brann

Go Up