• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Stig Rune Krokdal uønsket i Bergen

Started by enavgutta, September 19, 2004, 22:04:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

grei

Når man gjør en takling innenfor 16-meter er det alltid en sjanse for at det blåses straffe, uansett hvor rent det gjøres. Dommeren gjorde en feil som lett kan skje, og kanskje en større feil når han ikke innrømmer feilen i ettertid.

Men hvor var all kaklingen om videodømming da dommeren gjorde mye av jobben med å gi oss seieren mot Fredrikstad? Dommere er mennesker, ja de gjør feil, og det er en del av sporten. Deal with it. Frustrerende, ja, men hele systemet er basert på at slike feil vil fordeles jevnt over tid.

Bekkalokket

Jeg ville bare oppfordre alle til å gi dommeren en saklig tilbakemelding som går på feilen han gjør og mangelen på evnen til å ta selvkritikk, selv etter å ha sett episoden på TV. Hvis dere har tenkt å sende trusler og annet slik som dere pleier så var ikke det min hensikt. Enkelte her inne burde vel også stenges ute. Dette for å holde et saklig nivå på debatten.

Jeg var visst litt optimistisk da jeg trodde at dere her inne kunne være saklig.

Sier litt når man får fler seriøse svar på sine kødde-innlegg enn det seriøse innlegg får.

Sees i Bærum. P- K oppfordres å gi seg til kjenne, så kan vi se om du får bekreftet dine meninger om meg.

P-K

Dommerens feil er historie. Ingenting å gjøre med det lengre. Det eneste vi kan håpe på er at kortet Soma snakket på seg eventuelt kan strykes.

Og Bekkalokk... Jeg siterer "Hvis dere har tenkt å sende trusler og annet slik som dere pleier så var ikke det min hensikt." Hvorfor la du ut e-postadressen hvis du vet hva folk gjør med disse adressene? Man skulle nesten tro du faktisk ønsket å oppnå dette.

Noen av oss er i arbeid, og har derfor ikke mulighet til å dra på bortekamper i midtuken.

Ellers har jeg vel fått bekreftet mine meninger ved å ha blitt truet med bank to ganger av dere casuals.

Denne debatten er for min del over for lengst.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

monzilla

P-K, hvis du sier at du har blitt truet av bank to ganger av casuals så kan det ikke være i denne posten. Så vidt jeg vet er det du som går til frontalangrep på de som i dine øyne er casualsympatisører helt umotivert. Det dummeste av alt her er at det var mr-soma som la ut nummeret til dommeren, og jeg antar at mr-soma ikke er en casual.

At bekkalokket oppfordrer deg til å ta kontakt i Bærum kan ikke bli sett på som en trussel, heller mer for å bevise at du ikke er en av de som har det i kjeften på internett når du gjemmer deg bak en skjerm og et nick.

Over til saken igjen, det er ikke vits å bruke tid og ressurser på denne avgjørelsen. Kan ikke huske sist at det ble noen sanksjoner ovenfor en dommer etter å ha dømt et feilt straffespark (Molde-saken er litt spesiell her), og debatten fører ikke noen vei.

P-K

Du er en Casualsympatisør Monzilla. B-gjengen (Bekkalokk, Bergen sin Gutt og Bergen1908) er Casuals. Mr_Soma la ut telefonnummeret, Bekkalokket hentet frem MAILADRESSEN. Jeg går ikke til frontalangrep på Casuals, men jeg legger heller ikke skjul på at jeg synes de er avskum, og at jeg ikke tar et eneste innlegg som kommer fra den slags pøbel seriøst.

Sikkert til glede for mange så var dette ABSOLUTT siste posten jeg skrev på dette topic'et. Men mail meg gjerne privat hvis dere har mer å lire av dere.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

eXploSer

Hvordan kan du si at monzilla er en casulassympatisør når han går i mot deg, den som går til angrep her?

Et telefonnummer er drøyt, men mail må dommeren for guds skyld tåle. Uansett kan ingen kalles casulas bare pga de er irritert på en dommer, og har lyst til å ha et par ord med han. Det er tross alt DU som går off-topic med å angripe andre brannsuportere. Du kan ikke med sikkerhet si at de er casulas, hvor er bevisene? Som sagt er ingen mailadresse eller et telefonnummer et tegn på at de er casulas.

Venlig hilsen casulassympatisøren ( ? )

Roffarne

Casual-debatten er nok like uendelig som nominasjonsprosessen i KrF.
De som måtte ønske å friske opp i hva casualsympatisørene mener kan finne mye nyttig på denne tråden:
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=2114&postdays=0&postorder=asc&start=60

Min personlige favoritt er: "Selvfølgelig sloss casuals, men klubben er OFTE det viktigste".
Herlig.
Nu går alt så meget bedre.

monzilla

nei, vi kan vel konkludere med at P-K er en tolvåring som sitter bak datamaskinen og er tøff. Blir rett og slett for dumt.

Tråd stenges?

Blææ

Quote from: "monzilla"nei, vi kan vel konkludere med at P-K er en tolvåring som sitter bak datamaskinen og er tøff. Blir rett og slett for dumt.

Tråd stenges?

Steng ute P-K istendenfor,B-gjengen....faen for en klovn...'
Skulle likt å se hvem disse som vet alt og stempler folk som casuals er i virkeligheten,sikkert bare fjortiser fra SS..

Er vel brun og fin du nå Monz etter en uke i varmere strøk...?
ont follow me,Im lost too

monzilla

hehe, ble ikke så mye tid i solen at det gjorde noe særlig, men har fått litt farge. Var vel mer på kveldstid det skjedde.

Likte forresten at dommersjefen gikk ut og sa at dommere bør være litt mer ydmyke.
Er det sånn at alle dommerne blir vurdert etter sesongslutt? Isåfall bør denne episoden stå skrevet med store bokstaver i rapporten.

Soma hadde forresten et vittig utsagn i dagens VG : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=100858

- Jeg skjønner ikke hvordan han kan stå på avgjørelsen sin. Men nå får vi bare legge den mannen død, skulle gjerne gjort det bokstavelig talt, spøker Soma.

P-K

Jeg kunne bare ikke dy meg!

Ser dere nå hva dere idioter har prestert?

Fra at saken gjaldt feildømming av Brann der vi kunne håpe på en omgjøring av et gult kort, kanskje til og med sanksjoner mot Krokvold for de mest optimistiske av oss, handler nå saken om Brannsupportere som ikke kan oppføre seg.

Dere som har postet e-post og tlf, og dere som har kontaktet dommeren har greid å skjemme oss ut ovenfor resten av Norge nok en gang! Ikke at vi hadde mye goodwill blandt dommerne før dette, men tror dere virkelig dette hjalp?!? Takk skal dere faen meg ha!

Lefty

Jeg forsøkte ganske tidlig i denne tråden å luke bort akkurat dette. Luktet trøbbel lang vei...

Lefty

Tom C

Kommer nok dessverre aldri til å bli helt kvitt dette problemet. Det vil alltid være tullinger i rødt som "ånser" seg med trusler, kasting av ting på banen, osv, og som ikke innser at dette sverter hele supporterorganisajonen. Tror heller ikke at aldersgrenser vil gjøre denne situasjonen noe bedre ettersom 90% av de tullingene som går amok på staddaen er ruset på et eller annet...
Aldri mer Obos....

Novi

eia Glimt!

Nixon

Rød makt på Hansa!

Henki

Quote from: "Novi"Går det an å være langsinte? Det var en helt vanlig feildømming!

Et feilaktig idømt straffespark på overtid som fratar et lag tre poemg kan ikke karakteriseres som "en helt vanlig feildømming". Og hva faen har det å si om spissene våre bommet på flere sjanser, det gjør ikke avgjørelsen noe mindre feil.
Ballen skal fremover!

Blææ

Ikke akkurat en "vanlig" feildømming når det ene laget taper 3 poeng på det.
Saken blir ikke bedre at dommersjefen ber han innrømme feilen men neida.
Det er meget graverende at fyren går ut i dagens aviser og presterer å si at dømmingen på Aspmyra var årsbeste,sier vel det meste om denne  typen.
Han får som fortjent.

Når det nå hevdes fra NFF sin side at Politiet skal blandes inn i dette fordi dommerne må få anledning til å gå videre med ting,hva di enn måtte mene med det.
Da må vel også supporterene få lov til å blande inn Politiet etter å ha blitt frarøvet 3 poeng...?
ont follow me,Im lost too

Lefty

Quote from: "Blææ"Saken blir ikke bedre at dommersjefen ber han innrømme feilen men neida.

Dommersjefen mente på generell basis og ikke nødvendigvis denne! ;)

Lefty

Henki

Quote from: "Lefty"
Lefty

Når det gjelder denne typen saker er det noe av det nærmeste åpen kritikk fra NFF mot en dommer man kan komme. Tror ikke det var helt tilfeldig at den godeste dommersjefen i NFF kom med den kommentaren nå.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: "Henki"
Quote from: "Lefty"
Lefty

Når det gjelder denne typen saker er det noe av det nærmeste åpen kritikk fra NFF mot en dommer man kan komme. Tror ikke det var helt tilfeldig at den godeste dommersjefen i NFF kom med den kommentaren nå.

Så enkelt er det kanskje ikke dersom han har fått et direkte spørsmål fra pressen i etterkant av Bodø-episoden. For denne holdningen har NFF hatt lenge.
Rød makt på Hansa!

monzilla

Det som irriterer meg i denne saken er at dommeren ikke innser at det var feil. Hadde dommeren gått ut og sagt feks at "fra min vinkel så det ut som det var straffe, men i ettertid ser jeg at det var en feil beslutning" hadde saken fortsatt vært bitter, men lagt død. I dette tilfellet virker det som dommeren nekter å svelge stoltheten sin, og dermed provosere på seg alle som mener at det ikke var straffe.

Lefty

Quote from: "Mr_Soma"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246231

og jeg står for det jeg gjorde -

Du beklaget det jo i etterkant, så det føler (ihvertfall) jeg er greit! Men du skrev jo i innlegget etter som svar på mitt, at jeg hadde misforstått?!
Var visst en bunke andre som også hadde misforstått da?

Uansett må man kunne bruke sundt vett! Alle står vi for det vi gjør.
Supportere og dommere inkludert..

Lefty

DrMeland

En ting er sikkert: Krokdal får ingen sympati hos meg. Han kunne lagt saken død for lenge siden. Tilbud har det ikke stått på, både Ragnvald'n og MonsaMjeld'n har sagt at de godtar en unnskyldning. Og hva skjer? Kødden er redd for å miste ansikt og lyger hele Norge opp i trynet ved å hevde at avgjørelsen var riktig, når selv svaksynte kan se at tacklingen var ren.

Da hjelper det lite å syte i etterkant for at mange supportere reagerer. Drapstrusler synes jeg lite om, men han må gjerne "koke i drit" for min del. Og neste gang han viser trynet sitt Stadda skal han få høre det.

PS! Han var i hardt vær sist helg også når han ga Start to b-b-billige straffespark mot Bryne. Holdt på å le meg ihjel når jeg så den ene situasjonen på tv. Mannen er åpenbart uskikket til å dømme, det bør NFF ta konsekvensene av og sende han tilbake til 3 div.
rMeland

Novi

Quote from: "Henki"
Quote from: "Novi"Går det an å være langsinte? Det var en helt vanlig feildømming!

Et feilaktig idømt straffespark på overtid som fratar et lag tre poemg kan ikke karakteriseres som "en helt vanlig feildømming". Og hva faen har det å si om spissene våre bommet på flere sjanser, det gjør ikke avgjørelsen noe mindre feil.

Om straffen hadde kommet i begynnelsen av 2. omgang, hadde det velvært like mye/lite feildømming. Skulle tro dere aldri hadde sett en dommer gjøre feil før. Det er faktisk gått flere dager siden kampen. Greit å være sur søndags kveld, men å sende bøttevis av mail og sms til en stakkars dommer er bare patetisk. Har dere prøvd å dømt selv? Er faktisk mulig at en slik felling ser ut som straffe. Denne gangen gikk det mot dere, én gang. I vår fikk dere en billig straffe og beholdt rønningen på banen. Så da vant dere "dommerduellen" 2-1.

Dere er som små bortskjemte unger som ikke fikk godteripose på juletrefest.
eia Glimt!

Legomann

Jeg registrerer med en viss sorg at dommer Krokdal er i mine medsvorne supportere's fokus. Jeg er en 20 år gammel fotballsupporter (med SK Brann i mitt hjerte), født, oppvokst og bosatt  på en plass som heter Levanger. Den observante Bergenser vil kanskje bite merke i navnet "Levanger", da dette er klubben nevnte Krokdal representerer.  Levanger ligger i Nord Trøndelag fylke, 8 mil nord for Trondheim. Plassen har drøyt 20 000 innbyggere, og kjente "fjes" som OL-mester i sykling fra 1972 Knud Knudsen, og høyreback på Bodø/Glimt Kristoffer Paulsen er ting vi kan "skimte med". Så vet dere sånn cirka hvor vi er plassert.

Vi er ikke bortskjemt med toppfotball her i Nord-Trøndelag. Mitt "lokal-lag", Levanger, kjemper en tøff kamp med Alta og Strindheim om opprykk til neste års 1. divisjon. Det vil isåfall være første gang fylket er representert i 1. divisjon så lenge jeg har levd. For øvrig kan det nevnes at vår toppscorer Vegard Alstad Sunde er storscorer nummer 1 i Norge. Jeg vil ikke være med på at jeg favoriserer Krokdal fordi han er medborger, men fordi jeg vet hvordan det er. Jeg har dømt fotball (både 7-er og 11-er) siden jeg var 15 år, og jeg vet så uhorvelig hvor fort gjort det er å gjøre feil, om man er uoppmerksom ett sekund. Det er jo fryktelig lett for de som kan se reprisen på tv gang etter gang, men dommeren har fått den oppgaven at han skal blåse i løpet av null komma niks. Selv den berømte Collina blåser feil. Så lenge det er med mennesker vi har å gjøre, så må vi innse at feil kan gjøres. Så kan man jo stille spørsmålstegn om hvorfor ikke assistentdommeren grep inn, hvis situasjonen var så klar og tydlig som det fremgår av reprisen. Tok han også feil?

Selvfølgelig er det bittert at noe slikt skjer på overtid, på stillingen 0-1 til Brann, men som nevnt tidligere i forumet, så hadde nok dette vært en fillesak om det ikke hadde skjedd på overtid.

Det er en trist dag for fotballen når jeg leser i fylkets største avis TrønderAvisa, at Krokdal har mottatt over 100 sjikanerende eposter/sms'er fra Brann-supportere grunnet hans blåsing i kampen mot BG. < http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040922/SPORT/109220050 >Jeg hadde i det lengste håpet at Brann skulle vinne kampen, men slik ville det seg ikke. Kan vi være såpass voksne at vi glemmer dette? Nils Arne Eggen har en gang uttalt at "det er heldigvis ingenting som blir så fort historie som en fotballkamp". La det være med det. La oss bruke kreftene våre på å piske våre egne spillere frem til seiere i serien og cupfinalen!

Mvh
Erik Naavik Reinan, Levanger.
kte lidenskap har et navn - SK Brann

Legomann

Takk for ett likedan objektivt innlegg lefty!
Jeg ser såklart ett poeng i at han ikke innrømmer en evnt. feil, men samstundes så endrer jo ikke det resultatet.

Hvorvidt Krokdal innrømmer egne feil eller ikke, så er det vel ett litt drastisk (og temmelig tåpelig) steg å ta, hvis du sjikanerer ett menneske på en slik måte, og jeg synes Bataljonen burde ta den sterkeste avstand fra slikt. Det er jo med litt flau ettersmak jeg tusler rundt i Levanger's gater, med SKB-hettegenseren.

Enden på visa blir vel at det fortsatt er NFF som har ansvar for dommeroppsettet i Tippeligaen, og dermed er både han og jeg hjertlig velkommen til Bergen. 24. oktober blir jeg iallfall å finne blant dere! Forhåpentligvis legges denne saken død, og man kan konsentrere seg om viktigere ting!

"ska du vårrå vil du vårrå le-vang-er?" :p
kte lidenskap har et navn - SK Brann

DrMeland

Ikke helt enig med deg Legomann...

Synes ikke det skal bli slik at en dommer (etter å ha sett tv-bildene) kan stå og lyge fotball-norge opp i trynet i frykt for å miste ansikt. Enhver person med to øyne så at det ikke skulle vært blåst straffe. Skal vi bare sitte med hendene i fanget og se en dommer opptre så arrogant som overhodet mulig uten konsekvenser? Det er ytringsfrihet i Norge og den må brukes!

Hadde Krokdal sagt sannheten hadde ikke dette vært en sak, og den dagen Brann-tilhengere passivt ser på at en dommer pisser på klubben blir en trist dag for oss bergensere og andre sympatisører (eks fra Levanger).

Engasjement og temperatur er kjennetegnet til SK Brann. Da blir det både på godt og vondt.
rMeland

Go Up