• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvor mange tullinger er der?

Started by Tom C, September 15, 2004, 17:31:32 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Hvem er disse tullingene som løper ned og lener seg så langt de kan over gjerdet og skriker stygge ord en halv meter fra linjedommeren? Greit nok, et par dårlige avgjørelse i begynnelsen av Stabæk-kampen, men når Brann-spilleren er 4-5 meter i offside ved den tredje avblåsningen, kortslutter tydeligvis to-tre brann-supportere. Og dette gjentar seg jo hver eneste hjemmekamp. Et par avgjørelser imot, så hagler det av gloser og andre gjenstander. Hvorfor er det sånn?? Hvorfor kaster folk snusbokser, pappbeger osv etter linjedommeren hver gang de er uenig i en avgjørelse? Jeg har også lagt merke til at det er de samme personene som går igjen hver gang...

Tror de at dette vil hjelpe Brann på noen som helst måte? Er de fulle? Eller er de rett og slett tilbakestående?

Jeg antar at jeg vil få svar som sier at det er ekte brann-supportere som viser følelser og lever seg inn i kampen. Jeg mener derimot at folk som ikke klarer å styre seg noenlunde burde se kampene på tv.
Aldri mer Obos....

Erik

Jeg tror de fleste som gjorde det hadde seg en fuktig omgang på puben før de kom...

Mr_Soma

Dette kalles engasjement Tom C....
Så lenge det ikke støter Brann som fotballklubb i form av bøter ect så synes ikke jeg dette er noe problem.

Brann Stadion er og har alltid vært en heksegryte - en av ingridiensene i denne gryten er nettopp dette med å brøle når liljedommeren(e) og dommeren gjør feil.

Dette er ikke ett ukjent fenomen og skjer verden over!

Kruxleiven

Why do you care Tom C? Jeg stod rett ved der det skjedde. Følte også frustrasjon og et enormt engasjement. Jeg var også oppgitt på dommeren/linjedommer men jeg holdt meg i skinnet. Han var slik jeg så det ikke så dårlig at han fortjente alt det der, men jeg forstår dem som gjorde det. Jeg prøvde å bruke energien på noe annet som å synge videre, men det gikk dårlig.

Synes det er artig når det skjer noe. Litt engasjement må til, og dommerne vet godt at de er utsatt på en måte. I hvertfall med verbale angrep. Sånn er min stil på kamp i hvertfall. Kan ikke falle meg inn å stå rett opp og ned med hendene i lommen for å vente på at Brann skal score. Jeg vil heller hjelpe dem, ta ut min frustrasjon og vise følelser. Da innebærer det også oppførsel som denne gjengen visste. For eksempel om motstanderfansen skulle komme nær oss og provosere.

Vi har et stykke igjen til Romafansen da som klarer å få kamper utsatt ved å angripe dommeren.

BL

kanskje vi skal stå der som en gjeng prestesønner neste gang og si; "dommeren gjør bare jobben sin, prøver så godt han kan"
Hansa-
Felt Z

Ricky

Quote from: "Kruxleiven"Vi har et stykke igjen til Romafansen da som klarer å få kamper utsatt ved å angripe dommeren.


...og akkurat DET er vel like greit. Den blir ikke liten, den straffen de vil få.

Tom C

Quote from: "Kruxleiven"Why do you care Tom C? Jeg stod rett ved der det skjedde. Følte også frustrasjon og et enormt engasjement. Jeg var også oppgitt på dommeren/linjedommer men jeg holdt meg i skinnet.


Jeg bryr meg fordi det gir et utrolig dårlig bilde av Brann-supportere når de er rabiate hver gang dommeren blåser i Branns disfavør.

Quote from: Synes det er artig når det skjer noe. Litt engasjement må til, og dommerne vet godt at de er utsatt på en måte. I hvertfall med verbale angrep. Sånn er min stil på kamp i hvertfall. Kan ikke falle meg inn å stå rett opp og ned med hendene i lommen for å vente på at Brann skal score. [/quote

Sa jeg at folk skulle sitte stille og holde kjeft?? Går vel an å være engasjert uten å nesten ville rive hodet av linjedommeren hvert femte minutt?

Quote from: Jeg vil heller hjelpe dem, ta ut min frustrasjon og vise følelser. Da innebærer det også oppførsel som denne gjengen visste. For eksempel om motstanderfansen skulle komme nær oss og provosere.[/quote
Jeg har aldri snakket om motstanderfansen i det hele tatt.

Artig å se at det med en gang dukker opp "ironiske" innlegg som sier at kanskje vi skal oppføre oss som prestesønner og være helt musestille osv osv... Klarer dere virkelig ikke å skille mellom å juble/synge/klappe osv og det å gå fullstendig rabiat på dommere og linjedommere hver gang de dømmer mot Brann? Og for all del, jeg piper selvsagt når de gjør noe åpenbart feil, men det kan neppe likestilles med den oppførselen til de som nesten hopper over gjerdet og banker opp linjedommeren.
Aldri mer Obos....

BrannBergen1908

Totalt uenig med tomC her og totalt enig med mr.Soma.
Brann stadion bør være en heksegryte og en arena som er fryktet av alle.
En toppdommer bør tåle å høre skriking en halv meter bak seg,ellers har han ingenting som dommer å gjøre i tippeligaen.
Dette er snakk om følelser,og jeg står ihvertfall ikke rolig og småsnakker
når jeg føler meg sint og frustrert.

Når det er snakk om heksegryte: Tenk dere ett fullsatt storestå og ett fullsatt hansa (og resten av stadda for den saks skyld) brøler "vi e brann,vi e brann,vi e brann" i det spillerne kommer på banen,og spillerne og dommerne blir møtt med et jævla stort banner hvor det står:
VELKOMMEN TIL HELVETE!!.

Det hadde vært heksegryte det.

Skål,snart helg

Straffe!!!

Det er da åpenbart forskjell på å stå på Store Stå, hoppe, klappe (forbannet uting midt i sangene), skrike og synge, og å gå fullstendig banan og (på det nærmeste) kravle over reklamegjerdet?

Kan sikkert kalle begge deler for engasjement, men jeg er ganske sikker på at det sistnevnte ikke i særlig grad er egnet til å støtte brann i like stor grad som det førstnevnte. Har ikke noe problem med at folk reagerer på kampforløp og tvilsomme dommeravgjørelser, hender selv jeg både hytter med neven og kommer med fy-rop, men det er da en grense?

Og la det være sagt med en gang: Den grensen er LANGT passert nÃ¥r ting blir kastet mot banen, spillere eller dommere. Uansett hva som blir kastet (nær sagt)  og hva som er Ã¥rsaken til dette.

cyp

Så vidt jeg fikk med meg var det noen som spyttet etter linjedommeren også....en ble jo også utvist fra stadion av politiet så det ut som. Synes det er litt vel overdreven oppførsel å spytte etter dommen, og Brann har jo fått bot for lignende før (spytting på Robbie Russel). Har ingenting imot at folk løper ned en meter fra linjedommeren og slenger ham full av drit, men å gå til fysiske angrep (kaste gjenstander, spytte osv) er i mine øyne å gå for langt.
elt O e snobbete!!

juset

Brann fikk bot fordi at Russel er mørk. Det blir nok ikke reagert på samme måte hvis vi spytter på en som er lys. trist, men sant.
augen e en pudding

klovn

Quote from: "juset"Brann fikk bot fordi at Russel er mørk. Det blir nok ikke reagert på samme måte hvis vi spytter på en som er lys. trist, men sant.


Var det ikke politisk motivert? Han er jo amerikaner.

Ole Brom

Quote from: "klovn"
Quote from: "juset"Brann fikk bot fordi at Russel er mørk. Det blir nok ikke reagert på samme måte hvis vi spytter på en som er lys. trist, men sant.


Var det ikke politisk motivert? Han er jo amerikaner.


Brann hadde nok fått bot selv om han hadde vært hvit men alt blir hauset opp fordi han er svart og da blir rasisme hauset enda mer opp..

Brann e livet mitt :)

Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

monzilla

Kanskje hvis noen roper stygge ting til linjedommeren sÃ¥ vinker han ikke offside neste gang i frykt om Ã¥ fÃ¥ stygge ting ropt etter seg  :roll:

Var det i semien i 95 en liten kjuagutt blåste i en dommerfløyte noe som førte til at Grode Frogås slapp inn et mål?

Stoffi

Ja, banneord bør vi forby, så får NFF det som de vil......

I fjor og alle år før, sto halve store stå helt inntil gjerdet og slengte drit, nå er det bare noen få siden vi ikke fyller opp hele feltet. Det er naturlig, og som andre har sagt, det kalles E N T U S I A S M E.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Tom C

Det er ikke mange hjemmekamper der det ikke har fløget ut en snusboks, et pappbeger, en mynt eller andre gjenstander i løpet av kampen. Vi kan bare prise oss lykkelig for at linjedommeren ikke reagerer med å varsle dommeren, for han legger garantert merke til det når det dumper et eller annet i bakken like ved ham. Kan garantere at de kommer til å følge mer med på slike ting etter Frisk-fadesen i Roma.

- Det er umulig å si hvilken straff vi kunne gitt da vi ikke har vært i nærheten av dette i Norge. Men i reglene ligger det en haug med sanksjonsmuligheter, sier fagsjef Thor Grønnerud til TV 2 Nettavisen.

Hvis vi blir tatt for dette, ryker det helt sikkert poeng, samt en anseelig slump penger. Isåfall kan kasterne være så jævlig entusiastisk de vil for min del, bare de aldri viser trynet sitt på staddaen igjen.
Aldri mer Obos....

Kruxleiven

I don't care. La oss gjøre det som føles naturlig der og da. Det være seg kaste inn ting på banen eller ikke. Følelsene kontrollerer mye av det som skjer på tribunen i fotballen. Det var det samme som skjedde i Roma. Om det skjer her hos oss så skjer det. Og det er neppe uten grunn om det skjer.

Nixon

Quote from: "Kruxleiven"I don't care. La oss gjøre det som føles naturlig der og da. Det være seg kaste inn ting på banen eller ikke. Følelsene kontrollerer mye av det som skjer på tribunen i fotballen. Det var det samme som skjedde i Roma. Om det skjer her hos oss så skjer det. Og det er neppe uten grunn om det skjer.


Så hvis det føles naturlig for meg å løpe inn på banen og skalle ned dommeren, så er det en følelse jeg bare skal følge? Skjer det så skjer det?

Sier seg selv at man også på en fotballbane bør følge et visst nivå av selvbeherskelse.
Rød makt på Hansa!

Skumling

Quote from: "BrannBergen1908"

Når det er snakk om heksegryte: Tenk dere ett fullsatt storestå og ett fullsatt hansa (og resten av stadda for den saks skyld) brøler "vi e brann,vi e brann,vi e brann" i det spillerne kommer på banen,og spillerne og dommerne blir møtt med et jævla stort banner hvor det står:
VELKOMMEN TIL HELVETE!!.

Det hadde vært heksegryte det.

Skål,snart helg


Off topic men men: et drømmescenario, det du skisserer her (kanskje med unntak av det litt harry banneret). Men vi kan nok glemme det så lenge man er nødt til å spille av den pokkers NFF rockelåten som overdøver alt annet.

Digg Jan

Det er helt latterlig og reagere med og kaste gjenstander etter dommeren. Og eg kjønner ikke dere som mener at dette er helt greit, og at det må være lov og engasjere seg. Det er fult mulig og engasjere seg uten og ville drepe dommeren, går vel ann og pipe sann som andre normale mennesker. Vi ska jo trosalt være norges beste publikum, går ann og oppføre seg som de og da.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

juset

Enig. No må vi faen skjerpe oss. Eg mener vi må stå sammen og hive ut de som kaster ting. Få de opp på sitte. Vi vil ikke ha de på SS.
augen e en pudding

Stoffi

Personlig, så føler jeg at dette er på vei rett vest. Snillismen tar helt overhånd.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Ken Hasle

Noe av grunnen til at mennesket ser på seg selv som det mest intelligente dyret på kloden er fordi vi er i stand til å kontrollere våre instinkter.
Ser helt klart at det er enkelte som sverger til hulemannen og trer inn i primalmenneskets drakt. Ikke ulikt når man drikker seg sveiseblind. Men for all del....det er da noe som heter entusiasme uten at vi skal ned på nedeste trinn av næringkjeden. Eller er det enten eller?
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

Digg Jan

Snillisme?? mener ikke av vi ska være pusser hele gjengen, men at vi må kunne kontrolere oss, det er noe som hetter sun fornuft, kaste ting etter dommere og spillere er ikke det. Går ann og oppføre seg og, er ikke i barnehagen lenger vet du, må ta ansvar for egene handlinger, lurer på ka du hadde tenkt vis det plutselig va du som lempet snusboksen din i hove på dommer og ble utestengt fra stadion på lengre tid.
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

juset

eni me dig jan. Vi e tros alt voksne mennsker på over 18 år. Vi kan oppføre oss litt. Kansje uniformert politi på BBB feltet hadde hjulpety?
augen e en pudding

Go Up