• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Styrking av trenerteamet

Started by Ã?, September 15, 2004, 09:54:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Eksempel 1.

Knutsen inn på Spiss/Høyreving mot Bryne.

Mjelde satt inn Knutsen som spiss/høyreving mot slutten. Han byttet ikke ut Sanne. Dermed ble det tre stykker på høyre siden (Ophaug, Sanne, Knutsen). Dette resulterte i målgivende fra Knutsen og Brann snudde kampen.
.og husk!

Henki

Quote from:


Og hvis du gidder å huske litt til vil du også komme på det fullstendige kaoset som hersket blant dem som satt i styre og stell på Stadion på den tiden, du vil huske spillerflukten og du vil også huske den fullstendige mangelen på tålmodighet som førte til at Halvar Thoresen ble ansatt som trener.
Ballen skal fremover!

Ã?

Først til eksempelet:

Sanne var overhodet ikke å se på kanten etter at Knutsen kom inn. Sanne var i det hele tatt usynlig i store deler av denne kampen.
Aldri sett Knutsen bedre enn i den kampen, og kan ikke skjønne at han ikke spiller mer for tiden.
Han var fast på laget da han spilte dritdårlig, men "treneren" setter ham ut når han endelig får det til.

Enig i at manglende tålmodighet har ødelagt mye for Brann, og at sparking av treneren bare unntaksvis er en god ide over tid.
Laget går imidlertid foran alt, og når du over tid viser at du ikke duger så er det bare en ting å gjøre.
Sæternes virker rystet over manglende spillesystem, og det er han ikke alene om.
Uansett er det ingen som vil kaste noen trener nå, men klubben burde tatt en evaluering etter sesongslutt, i stedet for å signere ny kontrakt nå.
Tror Mjelde kan bli en bra trener om noen år!

Henki

Quote from:

Enig i at manglende tålmodighet har ødelagt mye for Brann, og at sparking av treneren bare unntaksvis er en god ide over tid.
Laget går imidlertid foran alt, og når du over tid viser at du ikke duger så er det bare en ting å gjøre.


Nøkkelordene her må vel være "Over tid". Da Mjelde overtok, som jeg har skrevet under andre topicer her, lå Brann nede. Ting så ikke ut etter at Teitur hadde fått drive på og Mjelde sto overfor en utaknemlig oppgave. Det endte med 6.plass i fjor langt over det en kunne forvente. I år ligger vi på øvre halvdel av tabellen, er i semien i cupen og, til glede for alle RL-fansene her inne, kan fortsatt kvalifisere oss der. Mjelde har i skrivende stund ikke vært trener i to år enda, hvis noen vil karakterisere dette som "over tid" er jeg helt uenig. Denne sesongen har vi mistet den beste spilleren vi noensinne har hatt. Han har vi enda ikke klart å erstatte, noe som ikke er overaskende for spillere som Seyi dukker ikke opp hvert år. Mjelde har nå begynnt å bygge sitt eget lag og det syns jeg han for pokker bør få tid på. Og ihvertfall mer enn to år!
Ballen skal fremover!

enavgutta

Hvorfor har det seg slik at Miller går ut i BT og sier han ikke gidder mer om han ikke får spille og Sæternes sier det mangler spillesystem ? Regner med Mjelde har en plan med alle ting og at dette bare er oppspinn. Ingen trener i Brann har vist seg å ha bedre kommunikasjon med spillere og publikum, som jeg kan huske. Så regner med Mjelde har kontroll nå, selvom jeg er svært kritisk til hva jeg hører fra Idrettsveien om dagen.

fettnok

hadde faktisk kjetil knudsen som lærer i heimkunnskap, en utrolig hyggelig fyr og han e god til å lage mat iallefall. om han er en god trener skal ikke jeg utale meg om siden eg ikkje har noen stor viten om han å hans talent utenfor kjøkkenet.
ette går aaaaaldri bra!

Ken Hasle

Er den noen forskjell i å si at en savner en plan i en kamp og at man ikke har spillemønstre eller er det det samme???

Er du Ba journalist eller?
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

Kagain

Jeg er spent på om faktisk Miller har blitt rett sitert, eller om bladsmørerne i Bergen bare har tatt et sitat ut av sin helhet. Minner meg litt om en spesiell del av Knut Nærums bok "Krig".

Og om Miller begynner med slike Normann tendenser så må jeg si meg skuffet. Men igjen, jeg tror det ikke før det er bevist på det mest uomtvistelige vis.

cm

Jeg tror Miller er blitt rett sitert, men jeg tror det han sa var "yes" på et spørsmål fra Bt om at han ville vurdere å flytte på seg hvis han fremdeles er på andrelaget i november. Dette er jo kjempesnacks for en hvilken som helst journalist, og derfor er vel saken kommet litt ut av proposjoner. Ser at Miller idag er irritert over at avisen mener han vil vekk, og han sa jo selv at alle må regne med å spille en reservelagskamp i ny og ne.

Tror vel alle utenlandsproffer med respekt for seg selv ville svart ja på et slikt spørsmål. Miller blir bra, det vet både Mjelde, Miller og vi hvis vi tenker oss litt om. Dette er bare Bt som har lite å skrive om.

Når det gjelder Kjetil Knutsen har jeg også hatt ham som heimkunnskapskærer(wow:) Vet i tillegg at han har meget gode fotballkunnskaper, har jobbet seg oppover i Hovding fra å være juniorlagstrener til å gjøre dem til et bra lag i andrediv. Må si jeg synes Brann følger sin plan med "stein på stein" aldeles utmerket. Nå utvider man trenerteamet til tre, der alle har lokal forankring, Steffensen og Knutsen har solid faglig bakgrunn, Monsen er i ferd med å få den og har i tillegg erfaring som toppspiller. Synes ikke vi har noen grunn til å klage,vi er på rett vei!

eXploSer

Quote from: Først til eksempelet:

Sanne var overhodet ikke å se på kanten etter at Knutsen kom inn. Sanne var i det hele tatt usynlig i store deler av denne kampen.
Aldri sett Knutsen bedre enn i den kampen, og kan ikke skjønne at han ikke spiller mer for tiden.
Han var fast på laget da han spilte dritdårlig, men "treneren" setter ham ut når han endelig får det til.

Truls

Kjetil gikk på lærer høyskole med min mor når hun tok noe ekstra greier... Han er en flink trener, har jeg fått høre fra en som spiller på hovding :)
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Go Up