• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Begynner og bli lei av Mjelde!!!!!

Started by moffe, September 14, 2004, 09:31:03 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

moffe

ei til trommer på stadion

Henki

Ballen skal fremover!


KennethS

Mjelde har ført laget fra bunnen av elitserien til toppen på 2 sesonger, ka faen dåkkar skriker etter e rett og slett uforståelig. Mjelde e den rette mannen for Brann. Laget kommer snart til og vinne kamper, laget begynner og ta form. Stein på Stein.
tå på Brann

Blææ

Hvordan kan du si at laget begjynner å ta form KenenthS,etter gårsdagens fadese så holder laget på å rakne totalt spør du meg.
I tillegg så er MonsaMjelden ute i avisene i dag og sier at di ikke skal ha en plan å spille etter men skal gjøre som Brasil,finne på ting selv.
Er ikke det en erklæring på at man ikke har peiling så vet ikke jeg.
ont follow me,Im lost too

anita

Det nytte ikkje å skylda på treneren kver gang det går dårlig! Guttene har faktisk et stort ansvar de og. Det e faktisk jobben deiras, de får betalt (någen litt for mye...) for å springa itte ei lærkula, setta den i mål og forhindra at motstanderne klare nettopp dette. Det minsta me kan forlanga e at de vise 110 % innsats i KVER kamp. Innsatsen bør ikkje vær avhengige av ka treneren seie te de før kampen, den bør vær der uansett!

Men uansett, gi Mjelde tid, eg tror stein på stein mentaliteten (kombinert med god innsats) kan vær nettopp det me trenge!!


BrannBergen1908

Quote from: "KennethS"Mjelde har ført laget fra bunnen av elitserien til toppen på 2 sesonger, ka faen dåkkar skriker etter e rett og slett uforståelig. Mjelde e den rette mannen for Brann. Laget kommer snart til og vinne kamper, laget begynner og ta form. Stein på Stein.


Faktum er at Mjelde har en av landets beste (og dyreste) spillertropp
tilgjengelig,man bør kunne forvente mer av brann enn å tape mot ett
bunnlag hjemme.
Topp 3 i år burde vært ett soleklart mål med denne troppen.
Man kan ikke holde på å bygge stein på stein i ti år framover.

HansaBrann

Nå har ikke troppen vært av Norges dyreste før sommerpausen, da. De dyre spillerene (strengt tatt bare Scharner og Sæternes) har spilt hhv 1 og 3 kamper. Det er vel ikke helt urimelig å gi dem litt mer tid på å finne seg til rette før en skal avsette treneren?

Dessuten tror jeg mye av mangelen på samspill kommer av at vi har manglet en stabil sentral midtbane hele sesongen. Olofinjana var ikke i samme klasse som i fjor høst, og alle varianter av Haugen / Guntveit /Miller / Sanne på midten har manglet en del på å være et topp midtbanepar. Egentlig har vi plukket flere poeng enn vi kan forvente med f.eks Haugen/Sanne sentralt...

Henki

Quote from: "villaksen"

En del momenter:
Brann besitter den nestbeste spillerstallen i Norge ( sier vel litt om de andre klubbene:)


Hva baserer du denne uttalelsen på?

Quote
Hvordan kan du si at laget begjynner å ta form KenenthS,etter gårsdagens fadese så holder laget på å rakne totalt spør du meg.
[/quote]
Ballen skal fremover!

grei

Det er neppe noen skandaløs påstand å si at Brann har landets nest beste spillerstall. Hvem ellers skulle dette være? På papiret (og med spillere i form) ser jeg ikke andre enn RBK som kan matche oss.

cyp

Tingen er at ettersom vi har kjøpt en del spillere og rokkert en del plasser gjennom sesongen med forskjellige spillere har nok ikke laget helt funnet ut av et spill sammen, et samspill :P. Jeg er sikker på at både Sæternes, Scharner og Sanne har en del mer å gå på, men det er snakk om å bli vant til spillestil, mønster og å komme i riktig fysisk form. Leser at folk klager på måten Mjelde setter opp midtbanen på, og er forsovet enig i det. Haugen og Scharner er typer som ikke passer hverandre i det hele tatt. Haugen er dønn defensiv og eier ikke mange offensive kvaliterer, og med Scharner som første valg på midtbanen håper jeg snart Miller får ristet av mesteparten av vommen sin og kommer inn i laget. Jeg synes også utifra det jeg har sett på stadion at Martin Knudsen er i bedre form enn han før har vært, og kanskje klar for høyrekanten? Synes Sanne sliter ofte med å komme rundt på kanten, og det er ikke godt nok med kun en kantspiller som kan komme til innlegg (Kvisvik). Synes også vi må få mer offensivitet fra høyrebacken vår, uansett hvem som spiller der.
elt O e snobbete!!

Lefty

Quote from: "Henki"Vel, nå er det vel litt drøyt å hevde at laget holder på å rakne totalt bare på bakgrunn av en kamp. Rosenborg tapte 1-4 på hjemmebane på lørdag, er vel ikke så veldig mange som mener at RBK-laget er iferd med å rakne av den grunn.


Jeg støtter tildels at vi rakner! Se på de siste kampene: en vannvittig snuoperasjon mot 1.div laget BRYNE, såvidt seier mot Sogndal (som er et katastrofalt bunnlag), unødvendig tap for blodfattige, røde spillere på Briskeby og nå tap mot forferdelige dårlige (men hardt kjempende) Stabæk?!

Virker som enkelte spillere er litt "småkonger"! Kvisen, for eksempel. Går ting litt på tverke/får dommeren litt imot, henger munnvikene...
Dette er sånne ting som er forbeholdt oss supportere! :)

Sluttattest: spillerne har ikke akkurat hjertet bankende utenpå den røde drakten og man kan lure på om de gleder seg til kampene slik vi jo gjør?!
Dette er støtteapparatets jobb. Ikke BARE Mjeldes, men dog...

VI supportere har et syn på hvilket Brannlag vi ønsker. Spørsmålet er om spillerne har den samme?

Lefty
PS! Er jeg snobbete som pleier å sitte på felt O?!

Kruxleiven

Quote from: "Lefty"Jeg støtter tildels at vi rakner! Se på de siste kampene: en vannvittig snuoperasjon mot 1.div laget BRYNE, såvidt seier mot Sogndal (som er et katastrofalt bunnlag), unødvendig tap for blodfattige, røde spillere på Briskeby og nå tap mot forferdelige dårlige (men hardt kjempende) Stabæk?!


Haha! Du kan kunsten å være negativ/kritisere. Stabæk var jo ikke forferdelig dårlig i går da, men de har vært det tidligere i sesongen.

Kan bare si at jeg sitter med en følelse av at dette fortsetter neste år. Nok en 5-6-7. plass. Sitter nesten å lurer på å gå den veien VIF gjør. Fansen deres sier titt og ofte at de spiller dårlig, men de får poeng likevel. Grunnen ligger i at Rekdal er knallhard på defensiv organisering. Terpes nok mye på dette på treningen deres. Det har førsteprioritet. Han islendingen er en av dem som gjør at det ikke sitter defensivt for oss. Tenker da spesielt på første målet.

Og du er en megasnopbb for Ã¥ sitte pÃ¥ felt O, Lefty!  :D

Mr_Soma

Om ikke Brann havner blant de 3 beste neste sesong med dagens spillere (om ikke nye profiler er ankommet,noe som er høyst sannsynlig) så bør styret ta stilling til Mjelde som trener og vurdere hans posisjon.

Men det er alt for tidlig å trekke slike konklusjoner pr dags dato.

Med den perverse sesongoppkjøringen i Norge som er like lang som rådhuset er stygt så burde Mjelde kunne samkjøre dette laget så til de grader.

Vi får se...

Erik

Alle dere som er så tøff i tryne og vil ha mjelde vekk, kom på medlemsmøte og fortell han det selv da og hva du mener!!! !


TERD

Mange fornuftige innlegg her. Etter min mening er det imidlertid meningsløst å koble spillere opp mot system/taktikk. En trener skal ha en filosofi, og eventuell kjøpe spillere som kan styrke denne filosofien. Per definisjon burde altså Mjelde/Steffensen allerede fra sin første kamp ha satt en signatur på laget. Senere spillerkjøp skulle ikke forrykke den planlagte filosofien, men styrke den.

Per dags dato eksisterer det ingen overordnet filosofi for hvordan Brann skal spille. Det har ingenting med spiller-materialet å gjøre, uansett om disse er gode, dårlige, billige eller dyre, det har utelukkende med trenerne å gjøre.

Mjelde-teamet har til nå vært en stor skuffelse. Jeg tror ikke de har det som skal til,og bør etter sesongen trekke seg, uansett hvilke plassering vi ender med i år.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Mr_Soma

Quote from: "Erik"Alle dere som er så tøff i tryne og vil ha mjelde vekk, kom på medlemsmøte og fortell han det selv da og hva du mener!!! !



Det har ingenting med at vi er tøffe i trynet Erik-
Det har med hvor mye Mjelde teamet får "presset ut av appelsinen" av den stallen de har nå.

Foreløpig så er den appelsinen ganske hel og veldig veldig saftig.

De har kommet til semien i cup'en...det skal de ha.
Men om de ikke når finalen så vil alle med hjerte i brann bli svært svært skuffet.

Og i seriesammenheng så virker det som om ballongen har mistet veldig mye luft.

Det som er faren nå, er at spillerne kan miste tiltroen til sin trener om de ser det som vi fra tribuneposisjon ser allerede nå - da sitter Mjelde fint i det.

grei

Det sier jo litt om hvordan det foregår når Mjelde etter strilekampen sa "han er visst mer Seyi enn Svante" om Scharner. Og om Miller at "jeg ante ikke at han var i så dårlig form". Det normale vil jo være å ha en filosofi om hvordan man skal spille og handle inn spillere som passer inn i dette mønsteret, for å få til dette må man sette seg inn i hvem man kjøper før man henter de. Nå virker det meste mer tilfeldig.

Erik

Dere er som tilskuerer på ullevåll som ser Norge, forventer gull og grønne skoger... Brann har mistet og fått inn nytt... TROR dere at alt skal bli så jævlig bra da?? stikk fingen i jorden og se at ting tar tid.. Jeg foventer ikke noe topp 4 denne sesongen, klarer vi og beholde dette laget til 05 sesongen tror jeg mye vil vere gjort... dere må ha tålmodighet....

Mr_Soma

Ja veldig enig i det Grei sier... når mjelde ikke ser spillerne "han" kjøper før de får en debut i førstkommende kamp etter de er kjøpt.
SÃ¥ ser han pluttselig at "Oi, Scharner var visst ikke noen Svante, men en blek kopi av Seyi".

Kan ikke forstå hvorfor de skal fortsette med disse "blind datene" når det gjelder spillerkjøp.

Det fører bare til mer hodebry når du pluttselig finner ut av at spilleren enten ikke eier kondis eller at spilleren du trodde var en defensiv spiller viser seg og være en som heller opererer offensivt.

Nei hvor er research'en?

Andrews

Latterlig! Foran hvor mange overganger i Norge har en spiller vært på prøvespill før den gjennomføres? Scharner var! Og det virker jo som alle her sluker hva bergens tabloidhelvete skriver uten noen form for kritisk sans; tatt ut av kontekst kan det meste tolkes dit hen det måtte ønskes! Media i Bergen er jo ikke ute etter å støtte Brann eller å skildre virkeligheten i Idrettsveien, men å selge aviser! Så fordømt blåøyd enkelte ganger...

DrMeland

Det er vel få personer så er så patriotiske og samtidig blinde som bergensere. "Vi har den nest beste spillerstallen i landet". Hva faen for påstand er det? Vi har 5-6 spillere med internasjonalt snitt (Soma, Hanstveit, Kvisen, Scharner, Sæternes og Winters, ihvertfall min mening) Det er alt. Tromsø og VIF har mist like gode spillerstaller som oss, og jeg vil heller sette oss i samme gruppe med Lyn og Lillestrøm.

Nå er altså hylekoret begynt igjen og jeg undres om jeg noengang får oppleve et seriegull i min levetid. Branns verste fiende er oss bergensere, det må vi bare innrømme. Det finnes ingen tålmodighet, resultater skal leveres umiddelbart og klarer du ikke det er det rett ut stadionporten! Jeg lurer på hvorfor vi ikke har vunnet serien på 41 år!?

At spillerkjøpene er lite gjennomtenkt er bare tull. Vi trengte en høyrekant som klarer å løpe opp og ned i 90 min og fikk det i Sanne. Vi trengte en ballfordeler på midten og fikk det i Miller (utrent som faen, men det vil endre seg) Vi trengte et fyrtårn på midten som vi har savnet siden Svante og fikk det i Scharner og vi har manglet en fysisk robust spiss ved siden av Winters og fikk det i Sæternes. At disse spillerne skal føre Brann til heder og ære i løpet av 2 måneder er så til de grader urealistisk at en kan begynne å lure på om noen brukere av dette forumet bruker for mye av fritiden på managerspill på PC'en.

Det som er interessant med sånne mongo-påstander at MonsaMjelden skal sparkes er å spørre hvem som skal overta. I 9 av 10 tilfeller heiser de på skuldrene og svarer "en annen". Noen svarer Nils Arne Eggen, noe som er totalt urealistisk og noen hønsehoder kommer alltid trekkende med trenere som Jan Halvor Halvorsen (som fører et nytt lag ned i først'n), Tom Nordli (som er konge i først'n og vaksinert mot Eliteserien) eller Knut Torbjørn Eggen (har trent lag i 15 år og aldri utrettet noe annet enn å kjempe mot nedrykk)

Nå hønsehoder!? Hvem vil dere ha inn?
rMeland


Ã?rnen

Enig med innleggene over her. Supporterene i Bergen er kanskje de mest lidenskapelige supporterene i hele landet. Og da er skuffelsen så utrolig tung å svelge når "Norges nest beste spillertropp" taper fotballkamper. Da kommer det fort mer følelser enn fornuft til syne. Brann har uten tvil gode enkeltspillere, men Brann blir ikke virkelig gode før disse blir skikkelig samkjørt. Brann har ikke vært Norges nest beste lag på 4 år og de som følger med vet at mye har skjedd siden det. Dersom Brann hadde hatt økonomi til å beholde laget fra 1999 og 2000 er jeg sikker på at Brann ville ligget på topp 3 både i 2001,2002 og 2003 og i år. Kontinutet er stikkordet her. Mjelde skrev nettopp om dette før avspark mot Stabæk, og det kommer..

Hadde tverrlegger skuddet til Kvisen og missen fra Sæternes gått i mål ville ikke disse trådene vært laget. Winters hadde også noen fete muligheter, så veien mellom himmel og helvete er kort. Spesielt i Bergen.

Ken Hasle

Må si det er med stor fonøyelse for øyet og lattermusklene jeg leser innleggene til DrMeland og Xminator. Jeg kan ikke si meg annet enn hodestups filleristende enig. La disse slaver av populismen tilbe ANdres Pamer og andre idioter som skyter før de spør...

For all del husk en ting....

Tabloid.....ligner litt på mongoloid.....tenk litt på det...

Tålmodighet har vel aldri vært våres styrke....

Satser på at Arsene Wenger skriver under for Brann snart....
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

moffe

Nå er det ikke spillerkjøpene til Mjelde jeg er ute etter og kritisere, der har han gjort en god jobb, og har helt klart styrket stallen.
Det jeg mener er hovedproblemet til Mjelde er på det taktiske planet, en ting er å feile en gang eller to, men å feile gang etter gang og aldri ta lærdom av feilene blir en annen ting.

Personlig tror jeg vi uten problem hadde vunnet kampen mot Stabæk med en annen startoppstilling.

Opdal

Hanstveit - Soma - Bjørnson - Ophaug

Kvisvik - Scharner - Miller - Knutsen

Winters - Sæternes

Byttet Miller med Guntveit når han ble sliten, hvis han ikke bare kunne spilt hele kampen da, tydelig at formen begynner og komme seg, han spilte 90 minutter for Brann 2 i går, og det er for meg uforståelig at han ikke en gang fikke et innhopp.
Greit at Cato er kaptein, men det så ut som han tregte mer matching etter skaden før han var klar, og burde da heller ikke startet kampen.

Mener dette laget har bedre offensive kvaliteter, og ville bydd på bedre muligheter i oppspillsfasen, med muligheter for å bruke den sentrale delen av midtbanen som tilretteleggere med Miller/Guntveit.

Vi kan jo alle glede oss til kampen mot Bodø til helgen, der har monsen tenkt å kontre de i senk, eller med andre ord bruke den ultimate suksess oppskriften fra tidligere bortekamper med å legge seg bakpå, og bare satse på kontringer. Bra Mjelde, vi så jo alle att dette virket bl.a. mot Ham-Kam.
SÃ¥nn som Bodø har vært i det siste er det ingen grunn til Ã¥ legge seg bakpÃ¥, vi skal ha et lag som er godt nok til Ã¥ angripe og  føre kampen mot Bodø, uansett om det er hjemme eller borte vi spiller.

Syntes Mjelde er for defansiv i tankegangen, er en grunn til at vi så godt som aldri vinner bortekamper, at spillere som Kvisvik ikke får det til på bortebane. Det kommer av at spillere som han har sine styrker fremover på banen, da faller han litt gjennom når laget ligger seg bakpå, spill på styrkene til laget, og tør og gå for seier og godt spill på bortebane også.
ei til trommer på stadion

enavgutta

Enig. Bort med Guntveit og inn med Ophaug. Påtide de setter innpå Miller fra start nå !!! Hva er det med Mjelde? Hører jeg mer om "kontringsfotball" fra den mannen, kan han dra hjem til Osterøy og ta langhelg der !

Henki

Når det gjelder dette med å ha en offensiv innstilling er jeg ganske enig. Jeg synes Brann er langt bedre når de spiller med høyt press enn med lavt og det synes jeg vi har sett flere ganger denne sesongen.
Når det gjelder Mjeldes vurderinger av spillernes form og evner tror jeg ikke det er så mange andre som har bedre grunnlag for å uttale seg enn ham. Han følger tross alt laget hele uken, på trening og i kamp.
Ballen skal fremover!

Roffarne

Det er jo utrolig lett å ta Mjelde for "mangel på erfaring" når Brann taper. Men jeg var like frustrert og bitter når vi tapte under Teitur, Harald (årg) Tenn Kjellfjord, Halvard Thoresen, Teitur igjen, Bjørklund, Knapp og Blindheim. Og jeg tror to av dem hadde erfaring.
Kanskje det ikke ER trenerne det ikke er noe galt med?
Kanskje det er oss?
Jeg skulle i alle fall likt å se den treneren som kan lede Brann gjennom tap og skuffelser uten at noen åpent kjeften.
Enda mer overrasket skulle jeg bli dersom de fikk lov til å prøve og feile. Men det er vel en rekke med Johnnyer som ikke skjønner at noen jobber involverer mer enn å fortelle almuen hvor "Restavfall" eller "Trevirke" skal. Jobber som betyr progresjon over tid.
Klart vi må forvente resultater, men det er for lett å be Monsen om å ta sin hatt og frakk. Jeg vil først se en kamp der spillerne blør men taper grunnet dårlige taktiske vurderinger.
Nu går alt så meget bedre.

DrMeland

Quote from: "moffe"Personlig tror jeg vi uten problem hadde vunnet kampen mot Stabæk med en annen startoppstilling.


Nå var det en klok kar her sist som sa at etterpåklokskap er en eksagt vitenskap, det beviste du akkurat nå. At vi "uten problem" hadde vunnet med en annen oppstilling, er flåsete. Stabæk var i perioder veldig god og presset høyt, slik vi ofte gjør på hjemmebane og sånn sett falt vi kanskje litt for eget grep. Vi ble utspilt på midten, og at Martin K. skal være løsningen er mer enn morsomt fordi han har lært seg å treffe på 7-meters pasningene. Er enig i at vi trenger Miller på banen og Mons'n har mye å lære som trener men...

Det er faen meg langt å gå fra at Mons'n gjør enkelte taktiske blundere til å si at fyren bør fjernes! Er det noe vi ikke trenger nå så er det trenerbytter, store utskiftninger i troppen etc. Kontinuitet er lett å snakke om men vanskelig å gjennomføre, og det blir ikke lettere når Brann-supportere skal sparke treneren i skuffelsen over et tap samtidig som journalistene kvesser kniven fordi redaktøren i BA/BT vil selge flere aviser. (Bikkjen vil sikkert ha penthouseleilighet ved Bryggen)

Synes vi skal heve oss slikt journalistisk makkverk, og Ken Hasle sin hentydning til mongoloid (tabloid) er både morsom og urettferdig (for de mongoloide). Etter et tap er vi alle frustrert, synd at ikke alle klarer å holde hodet kaldt.

PS! Har ikke fått svar på spørsmålet mitt: Hvem mener dere i Spark-Mjelde-Klanen skal overta etter Mons'n? (Foreslår dere Ivar Morten Normark nå så hyler jeg av latter! Eller hva med Ivar Hoff?)
rMeland

Roffarne

..men så er det så herlig betryggende å tenke på at det hylekoret sier ikke betyr en tøddel, DrMeland.
Og den 4. statsmakt, med bleikfeite Pamer i spissen, har omtrendt like mye tyngde og brodd som skuddene til Ystås.
Nu går alt så meget bedre.

Go Up