• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hvor i helvete er innsatsen???

Started by Xminator, September 13, 2004, 19:56:03 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

11 hodeløse høns.
1001 feilpasninger.
Innsats som ikke er drakten verdig.
En kaptein uten evne til å lede.
En dommer som fikk fløyten på postordre.
Ett forsvar som ikke takler.
En midtbane feilplasert i 94 minutter.
Ett angrep så totalt blottet for agresivitet at det er en skam!

Fortsetter dette er det 29 poeng ved sesongslutt!

Henningen

Nixon

Utrolig dårlig. Hverken mer eller mindre. Det var en skam det som ble prestert ute på banen.
Og det verste er at vi kun har to hjemmekamper igjen. Og hele fire vanskelige bortekamper. SÃ¥ noe sier meg at vi nok kan skyte en hvit pil etter RL.
Rød makt på Hansa!

KennethS

Dommeren ødela kampen fra første spark på ballen. helt utrolig Stabæk fikk 2 gule kort i en kamp de burde hatt 2-3 rød kort.
tå på Brann

enavgutta

Laget stinker. Uansett hvor mange steiner Mjelde snakker om at han har snudd eller stablet , dette er en steinrøys. Jeg synes det er igjen flaut og skandaløst at vi taper for bunndyrene Stabæk. Plutselig viser vi vårt sanne ansikt. At det forsøkes litt på slutten er ingen god bortforklaring - at et lag som ligger i bunnen på tabellen får lov å spille ball i hatt med oss på eget gress med eget vær er utilgivelig !

Nixon

Quote from: "KennethS"Dommeren ødela kampen fra første spark på ballen. helt utrolig Stabæk fikk 2 gule kort i en kamp de burde hatt 2-3 rød kort.

Greit nok det. Men å fokusere og å legge skylden på dommeren etter en slik kamp er et sidespor. Dårlige dommere vil man alltid møte. Men en slik innsats som i dag er rett og slett utilgivelig.
Rød makt på Hansa!

Alexåsane

Han bygger et lag for neste år. Det er mange nye spillere og det tar tid å samspille de. Men kampen i dag er for dorlig. Vent til neste år.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

andy ahlsen

Et veldig godt eksempel på hva Brann mangler. Et trygt pasningsspill som basis når kontringer ikke er mulig og i tillegg en knallhard førsteforsvarerjobb over hele banen.Dette er hva Stabæk leverte! Samtidig er det bevist en gang for alle at et forsvar uten fart er livsfarlig, hva gjorde Guntveit der i stedet for Ophaug? Ut med Bjarnasson , han bør ikke være en hellig ku, og inn med en midtforsvarer med fart!
Også utrolig hvor lite hissig på grøten angriperne var, aldri på rett sted til rett tid.
Nok en sesong med tap når mulighetene er som størst!

enavgutta

Enig. Forstod lite av Guntveit på backen der. Foretrekker også Martin Knutsen på kanten framfor den lettere talentløse Sanne. Ystaas ønsker jeg heller ikke se mer i Brann drakten. Det samme gjelder McAllister. På tide og luke ut ubrukelighetene.

Alexåsane

Quote from: "enavgutta"Enig. Forstod lite av Guntveit på backen der. Foretrekker også Martin Knutsen på kanten framfor den lettere talentløse Sanne. Ystaas ønsker jeg heller ikke se mer i Brann drakten. Det samme gjelder McAllister. På tide og luke ut ubrukelighetene.

Herlighet, sier ikke mer.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

mister

kunne ikke vært mer enig, både sanne, ystaas og McDonalds bør de sende vekk med første fly, de e så dårlig at d e helf forferdelig.
Må jo skjønne at han må sette innpå en som kan sentre t de GODE spissene våre, MILLER, for guds skyld

Kruxleiven

Quote from: "Henningen"Ikke lett å si hva som må gjøres, Brann stiller jo med sitt beste mannskap. Syns også at McAllister gjorde et bra innhopp, han kunne fort blitt en joker idag!

Enig. Underlaget var ikke lett og han burde kanskje scoret, men det er sånn som kommer etter at den første forløsende scoringen kommer. Det positive er jo at han står der sjansen kommer. Det har han ikke gjort før.

Faktisk enig med det andre du sa også. Jeg er helt blank for hva som må gjøres. Man har lkagt ut millioner på innkjøp. Kan aldri tenke meg at løsningen er å fortsette å øse ut millioner.

Ellers må det jo sies at det ville vært befriende om det var et system der vannet renner unna fortere. Kan aldri tenke meg at toppmoderne baner samler så store dammer som det var på gressteppet i dag.

Faen ta Markegård også! Av de 2 målene han har scoret i år så måtte han velge oss i begge kampene.

Ricky

Synes ikke Stabæk heller var noe gode i det hele tatt, bør være greie muligheter for å ta dem i cupen på en bedre gressmatte. Håpløse forhold som i dag utligner alt som er av styrkeforskjell på midtbanen, og Stabæks angripere traff mål mens Branns spisser bommet og bommet.
Fortvilende å se Brann prøve å spille langs bakken med de dammene som var der; det må vel være bedre å peise ballen ustanselig opp mot Sæternes (som jammen fikk en del juling; svakt av dommeren å ikke slå ned på det).

Surt at vi skulle få ødelagt kampen, og at vi ikke greide å sette de sjansene vi fikk (spesielt den i første som ble beinet over foran åpen kasse!). Ingen vits i å krisemaksimere etter en slik farsekamp, bare tre poeng opp til RL med 25% av sesongen igjen å spille. Det forspranget kan vi jo faktisk hente inn ved egen hjelp ved å slå Lyn hjemme. Taper vi DEN kampen, så kan vi hyle...

Erik

Brann trenger en keeper... mål nr er så keepertabbe at det stinker... Han duger ikke i mål... enkelt og greit...

enavgutta

Jeg mener det er helt berettiget å sette på Brannalarmen nå ! Vi har tapt to kamper på rad mot to lag som vi helt klart BURDE banket. Det er no excuses. Vi burde slått Stabæk på eget gress !

Nixon

Rød makt på Hansa!

enavgutta

Nettopp, vi har tapt 6 poeng for svake lag ! Steinene til Mjelde er blitt en røys av et bombekrater ! Mulig Mjelde er happy med 7. plass, men for oss supportere vitner dette om en slett og sleivete holdning! Lønnskutt !!

Snorri

Håkon Opdal var bedre i dag enn han har vært før, men han må ta mye av skylden på målet. Når keeper går i duell som han, så må han gå inn uten frykt. Han nølte, og vekten var fordelt på feil bein. Ang. Bjarnarson, så minner han meg om Igor Tudor, i bunn og grunn en god stopper, men gjør mange feil og er for treig. Soma var jo dagens lys, eneste feilen han gjorde var på målet. Gøy å se Scharner spille bra defensivt, men han var klønete når ballen skulle frem via han. Sanne var derimot så helvetes dårlig til tider, ble så jævlig glad da han ble byttet ut. Spissene skuffet stort, Winters langt fra storformen, og vi vet jo at Sæternes har en lang vei å gå. Også putter de inn Dylan McFallister og Kristian Ystaas ffs.. Hva i helvete gjør den australeren på en fotballbane i Norge? Han klarer å dempe ballen med brystet, og en og en annen heading får han nok også til, men med en gang ballen kommer ned til beina hans, så får han panikk og finner på noe kødd. Han hadde gull i den første kampen, og har levd på de to målene. Kjør et surfebrett opp i ræven hans og send han hjem på første fly ut av Bergen.

Brann må slutte å bruke penger på B-spillere som Sanne, Mcallister og Miller.
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

enavgutta

Noen som vet hvor mye det koster å ha denne McFlopp på ferie i Norge eller? Burde heller helt klart hatt TFL isteden for disse sosekoppene, sikkert billigere også ...

ThomasC

Xminator

Opdal skyld i målet? Ta deg en pille mann. Om skyld skal fordeles der så er det SOMA som driter seg ut.

Det var ikke bare defensivt midtbanen sviktet med for lavt press, men også fremover. De får balle, og snur seg en gang før de sender en støttepasning. Det er ikke VILJE til å sette hurtig i gang. Og de gangene det skjer så blir det en poleball uten mål og mening. De må jo for pokker tørre å spille litt mer direkte??? Eller er det slik at alle de andre gjemmer seg bak nærmeste motspiller for å slippe å få ballen?

Dette var skuffende, og Mjelde vet det.

enavgutta

Det er tirsdags morgen og jeg er fremdeles i harnisk etter gårsdagens skandaletap for BUNNlaget Stabæk. Hva er vel da mer naturlig enn å tømme kanonen for krutt !

Mjeldes ambisjonsnivå er tydeligvis for lavt! Skal vi være fornøyd med å ikke komme til Royal League? Tydeligvis slik vi har spilt de to siste kampene!

Mjelde sier i dagens BT. "Vi voknet etter reduseringen, men da var alt toget gått" JA !! riktig observert, men da var det 1 minutt igjen av kampen !!! Skandale !

Mjelde sier også i dagens BT at "Vi må kontre Bodø/Glimt i senk i neste kamp."
FEIL, dette er en kamp det er umulig å ta mer enn 1 poeng i når man ikke klarer å slått bunndyrene fra Bærum på eget gress. Dette sa du forøvrig også foran den famøse 2-1 kampen vi tapte nettopp mot Stabæk og gjorde oss til skamme for hele Norge på Nadderud.

Mjelde sier også til samme avis "at han kanskje kunne gjort noe tidligere". ....
Ja, kanskje fått ut Sanne og spart oss for McFlopp og tannpirkeren Ystaas???

Nå må det dessuten bli slutt på å legge seg bakpå, slik man også med fatalt resultat presterte mot de hjulbeinte Hamarkameratene ! Verste jeg ser er at spillet stopper opp på midten på eget gress fordi man bare spiller støttepasninger !

Blææ

Sålenge man ikke har ambisjoner om å bli bedre en nr 5 og understreker det med å kjøpe bås som Sanne,Mcsurf og PubMiller så er det ikke annet å vente.
Spillerene trår jo ikke akkurat til da di vet at det ikke forlanges noe særlig av dem alikevel.
ont follow me,Im lost too

Roffarne

Quote from: "Alexåsane"Han bygger et lag for neste år. Det er mange nye spillere og det tar tid å samspille de. Men kampen i dag er for dorlig. Vent til neste år.

"Vent til neste år" må være kjenningsmelodien til Brannsupporterne. Og den har runget mellom de syv fjell i førti(!) år. På tide at noen snart tenker på året i år. Greit nok at det ser mørkt ut nå men det er enda en del poeng å hente, teoretisk. Dersom man skulle legge statestikk til grunn for Branns ambisjoner hver sesong hadde det vel vært på tide at vi så oss fornøyd med å ikke rykke ned. Men hvor gøy hadde det vært?
Nei full skjerpings fremover, så skal dere se at RL ikke er så langt vekke likevel.
Nu går alt så meget bedre.

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

BrannBergen1908

McAlister mister ballen så snart han får den,denne mannen har ballkontroll som en kenguru.
Soma ble snurret på ræv på 0-1,utilgivelig av en landslagsspiller.
Winters viste snev av hva han kan i går,super-ray viste at han er genial på langskudd,men innleggene satt overhodet ikke i går.
Scharner kan bli stor,glimtvis bra prestasjoner.
Enkelte spillere (les: guntveit) forstod tydeligvis ikke at banen var våt,surrer med passninger langs bakken,og ballen stopper opp gang på gang.

Når så godt betalte spillere driter på draget på den måten har jeg bare en beskjed å gi:HVOR FAEN ER STOLTHETEN DERES.De spiller med brannlogoen på brystet og det burde være grunn god nok til å gi alt.

panZer micky

ka i hel**** e det som skjer. tape for det jæ*** pappa pakket fra blærum. no kan vi bare glemme RL og europa. vi har 6 tøffe kamper igjen.
Vi kan slå lyn. viking blir tøff. glimt borte e glemmesak(håper det blir generalprøven til cupfinalen for begge lag) FFK og TIL vanskelig men mulig. LSK undre har skjedd før.

Til helvete med Sanne. dÃ¥rliger  spiller skal du lete lenge etter. mcpondus kan ta hÃ¥ret opp et vis sted.

la oss forberede oss på førstedivisjon. vi spiller som et førstedivisjonslag.

steinrøysen til mjelde trues av jordskjelv

panZer micky

sorry en liten trykkleif håper å møte LSK i cupfinalen. ikkje glimt.

KennethS

Quote from: "panZer micky"
Til helvete med Sanne. dÃ¥rliger  spiller skal du lete lenge etter. mcpondus kan ta hÃ¥ret opp et vis sted.

Etter og ha sett kampen i reprise når eg kom hjem fra stadda , så mener eg at Sanne var en av Brann's beste. Han la ned en veldig bra innsats. Tør og utfordre, kunne uten tvil skutt mer, men alt i alt en av Brann's beste igår.
tå på Brann

mister

Slutt å forsvare sanne, han e og blir dritt dårlig, både han, shitMAC og ystaas må bare bli leid ut eller komme seg hem. Brann bør heller bruke pengene på noe bedre enn de dritt spillerene!!

Blææ

Bra innsats men mangler det som skal til for å bli en god foppallspiller.
ont follow me,Im lost too

Xminator

Er det ikke litt feil å skylde på de som spiller de siste minuttene? Det var ikke de som sviktet. Det var LAGET og nøkkelspillere som Guntveit, Winters, Sæternes, Soma og Hanstveit.

Det blir bare patetisk når enkelte mindre lure personer klarer å slenge drit om Ystås og Dylan for å bortforklare tapet mot Stabæk :(

Henki

Quote from: "Xminator"Er det ikke litt feil å skylde på de som spiller de siste minuttene? Det var ikke de som sviktet. Det var LAGET og nøkkelspillere som Guntveit, Winters, Sæternes, Soma og Hanstveit.

Det blir bare patetisk når enkelte mindre lure personer klarer å slenge drit om Ystås og Dylan for å bortforklare tapet mot Stabæk :(

Enig med deg her. I går var det de etablerte spillerne som sviktet.
Ballen skal fremover!

KennethS

Vi tapte en kamp, life must go on, som eg har sagt før i år skal vi være fornøyd med 4-5 plass , neste år derimot e alt annet en medalje katastrofe.
tå på Brann

BrannBergen1908

Quote from: "KennethS"

Etter og ha sett kampen i reprise når eg kom hjem fra stadda , så mener eg at Sanne var en av Brann's beste. Han la ned en veldig bra innsats. Tør og utfordre, kunne uten tvil skutt mer, men alt i alt en av Brann's beste igår.

Enig i det,sanne gjorde mye positivt i går,spørsmålet er om han greier å holde seg stabil i lengden.
Jeg spår nei.

enavgutta

Vi e drittlei smellene ! Det e no og ikke neste år vi må prestere! E enige med mange her som poengterer at man har tenkt "neste år" i alt for mange år. "bygge opp et lag " var noe Teitur sa flere ganger også, men aldri klarte det. Vi må tørre og vinne serien før det er for sent !!!

KennethS

Quote from: "enavgutta"Vi e drittlei smellene ! Det e no og ikke neste år vi må prestere! E enige med mange her som poengterer at man har tenkt "neste år" i alt for mange år. "bygge opp et lag " var noe Teitur sa flere ganger også, men aldri klarte det. Vi må tørre og vinne serien før det er for sent !!!

Nå har faktisk Mjelde bevisst at det hjelper og bygge stein på stein, Brann har bare blitt bedre og bedre de 2 siste årene. Han tok faktisk et lag som var utrolig heldig som ikkje rykket ned til 1 divisjon.
tå på Brann

Xminator

Ikke glem at vi har veldig mange nye spillere i laget. Det tar tid å spille inn ett lag. Tror egentlig neste sesong kommer for tidlig også, men håper jeg tar feil der.

Roffarne

Du starter tråden med å etterlyse innsats X og mangelen på det kan ikke forklares av de overnevnte faktorer. Løpe er en viktig ting i fotball. Krige. Jobbe. Presse. Ikke laffe rundt i regnet og vente på bedre tider. Om du er aldri så ny i ett lag forventer man likevel at du skal jobbe.

Men det virker nesten på meg som om Mjelde ikke har kommet til avsnittet om førsteforsvarer i "Soccercoaching for Dummies" enda. Bare det å la Martin Andresen holde på ballen så lenge han ville kvalifiserer til strafferunder rundt Tveitevannet på samtlige. Så løft opp pondusen og løp, Mons.
Nu går alt så meget bedre.

Henki

Quote from: "Roffarne"Du starter tråden med å etterlyse innsats X og mangelen på det kan ikke forklares av de overnevnte faktorer. Løpe er en viktig ting i fotball. Krige. Jobbe. Presse. Ikke laffe rundt i regnet og vente på bedre tider. Om du er aldri så ny i ett lag forventer man likevel at du skal jobbe.
Ballen skal fremover!

Xminator

Mangelen på innsats er tredelt slik jeg ser det.

De undervurderer stabæk.
De blir bortdømt fra første spark (Stabæk får råtakle uten straff, Brann blir avblåst for ingenting).
De virker generelt usikre i plassering og pasningsvalg, noe som får det det til å virke veldig tafatt.

Ett lag som har spilt sammen bedre kan selvfølgelig drite seg ut, men de vil opptre mye sikrere.

Brannfrelst

Dette går jo om igjen og om igjen.. Taper vi er alle sur og grinete å sier det blir nedrykk eller bunnplassering,vinner vi er vi plutselig med i toppen igjen og alle er i ekstast!! Helt enestående synes jeg.. Vi Brann supportere er noe for oss selv.. Men jeg venter til sesongslutt å ser da hvordan det går.. Klar til cupfinalen!!
2.10.07-Gullet kom hem!

Henningen

Nixon

Quote from: "Xminator"Ikke glem at vi har veldig mange nye spillere i laget. Det tar tid å spille inn ett lag. Tror egentlig neste sesong kommer for tidlig også, men håper jeg tar feil der.

Et lite apropos til dette snakket om at det er neste år. Har nettopp sett Liverpool til tider rundspille Monaco. Og det med opptil flere helt nye spillere. Alonso og Garcia er helt nye, men sammen med Gerrard eide de midtbanen. Så det går fint å spille bra med nye spillere dersom de er gode nok...
Rød makt på Hansa!

enavgutta

Enig Nixon ! Er bare blitt et idiotisk begrep for at ting ikke fungerer alltid med det første at "det tar nok noen sessonger så er de innspilt". Stort sett, når gode spillere spiller sammen blir det bra fotball. Man trenger ikke sparke ballen 1000 ganger i beina på hverandre for at de skal få målteft eller ballfølelse. Dette er noe man har fra før, og på dette nivået bør det ikke ta så mye tid før enkelte spillere utfyller hverandre.

Go Up