• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjeldes ambisjoner

Started by Ã?, September 12, 2004, 15:22:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ã?

Ser at Mjeldes ambisjoner for årets sesong strekker seg til en 5. plass (plassen bak HamKam?).
Til orientering for ham, så er han antagelig den eneste i Bergen som er fornøyd med en slik plassering. Med den stallen vi nå har, vil en femteplass være ren stryk i Mjeldes karakterbok som trener.
Greit nok å ligge litt lavt i terrenget, men det får da være måte med alt!

Andre trenere, f.eks. Rekdal, er langt mer offensiv i sin tankegang. Der satses det på kvalifisering til CL, selv om spillerstallen ikke er bedre enn Branns.

Synes Mjelde begynner å ligne mer og mer på Semb i tankegangen med utidige forsøk på å psyke ned spillerene til å tro at de er dårligere enn de er.

Nixon

Jeg er enig i at det virker litt rart.
Men jeg tror heller ikke at å si at man satser på å bli nummer 2 vil vinne flere kamper. Jeg regner med at spillere og trenere yter maksimalt på trening uavhengig av hva de sier utad. Og at de prøver å vinne kamper.
Så da driter jeg egentlig i hva Mons sier. Så lenge jeg tror at han er rette mannen til å lede Brann.
Rød makt på Hansa!

Ken Hasle

De fleste bergensere vet hvordan denne byen har en tendens til å ta fyr, hvordan media har et høyt ønske om å hovere over Brann-nedturer o.l.

Jeg tror dette er et mediaspill for å roe ned oss bergensere og prøve å si at Rom ikke ble bygget på en dag, ihvertfall ikke hvis det skal være stabilt.

Tror nok de fleste i Idrettsveien tenker på RL....

Ikke vær redd....
abloid......det ligner litt på mongoloid....tenk litt på den....

cyp

Redd skal vi være, for Brann er langt fra et stabilt lag forløpig. Men at det er lov å håpe på RL er en annen ting. Selv er jeg rimelig sikker på at Brann per dags dato er et bedre lag enn hva Ham Kam er. Tror de 5 øverste plassene allerede er satt, med unntak av Brann og Ham Kam. Brann tar en knepen 4. plass. Men så er det jo alltids lov å håpe på medalje :D
elt O e snobbete!!

sekto



sekto

Akkurat verdien av Royal League kan diskuteres.. Tror det kan bli en rimelig stor fiasko faktisk, men det er en annen diskusjon..

Skulle gjerne sett Brann komme høyest mulig fordi jeg vil at klubben skal gjøre det bra.. Så får vi se hva som kommer med av bonuser som CL kvalikk, RL spill, Uefacup og litt andre småting..

DrMeland

At Mons'n sier seg fornøyd med 5. plass betyr ikke at han ikke ønsker å komme høyere. Det er et velkjent fenomen at i Bergen er det enten himmel eller helvete. Kommer vi på 4. plass er det himmel, 5. plass betyr helvete. Tror Mons'n e' mer opptatt av at Brann skal vinne kamper fremover enn hvilket mål de har skriblet ned på et dokument oppe på kontoret til Peddi'en.

Vi har et ustabilt lag, og skal være fornøyd med en 5. plass. Neste sesong blir "vår" sesong!
rMeland

Ã?rnen

Mjelde har helt siden han tok over som trener vært flink til å dempe forventningene. Slik som i dette tilfellet. Endelig en jordnær Brann trener med beinene godt plantet på jorden.

Det har jo vært ett av problemene til Brann, at de har mistet bakkekontakten etter noen seiere og snakket om seriegull før det er spilt en eneste seriekamp.

Christian

Henger meg på de som mener MonsaMjelden er forsiktig i sine uttalelser til pressen. Om eg hadde jobbet med BT og BA konstant på nakken vil eg nok helt sikkert sagt at eg ville bruke 5 år på hovedoppgaven min - så kunne eg konsentrere meg om det eg gjorde og ikkje forventningene til det...

Ole Brom

Quote from: Mjelde har helt siden han tok over som trener vært flink til å dempe forventningene. Slik som i dette tilfellet. Endelig en jordnær Brann trener med beinene godt plantet på jorden.

Det har jo vært ett av problemene til Brann, at de har mistet bakkekontakten etter noen seiere og snakket om seriegull før det er spilt en eneste seriekamp.


Ja vi har flere eksempler på dette. Viktig å holde beina på jorden og "bygge stein for stein" som Mjelde er så flink å si. Det er umulig å si at ja innen 4 år skal vi vinne gull. Ingen som vet hva fremtiden bringer. Grunnen til at man sier dette er å få tillit fra supporterne og lederne i klubben, det skaper en forventning som kan være vanskelig å nå. Og det resulterer ofte i at trener må gå.

Xminator

Vi kan vel slå fast at Mjelde er den realistiske her ...

Djevelen

Ser ut som det blir 6 eller 5 plass og ikke 4 plass ja!! Alt for dårlig spør du meg!! Vi har et mye bedre lag enn Lyn og Ham Kam.

Vi for håpe at Scharner kommer fort inn i spillesystemet til Brann. Ellers så syns jeg spilte elendig i dag!!
Fyttigrisen kor dårlig det var!!!! Akkurat så dårlig som et lag på 6 plass skal være!!

enavgutta


KennethS

Quote from: "enavgutta"


Rolig nå. Koffor e Royal league så vikitg? tror hele turneringen blir en flopp, dessuten e det til neste år Brann skal kjempe om medaljer, denne sesongen skal stein på stein bygges og laget skal bli samspilt. Gi Mjelde tid og vi vil få en konge sesong til neste år. Vi kan dessuten ennå vinne cupen og få europacup som for meg e mye interessant en RL.
tå på Brann

Roffarne

Quote from: "BT"Etter mandagens tap ligger Sportsklubben på sjetteplass på tabellen. Hakket under Branns mildt sagt moderate målsetting om femteplass.

Men Mons Ivar Mjelde vet råd.

- Nå ligger forholdene til rette for at vi skal reise til Bodø og kontre Bodø/Glimt i hjel



Jeg er jævlig spent på hvilken forhold det er. Det begynner å bli kjølig i nord nå Mons og når Brann ikke utklasser pampene fra Costa del Bærum i regnvær, så ser jeg ikke forholdene som skal gi oss overtaket mot samene i Bodø.
Nu går alt så meget bedre.

Henki

Quote from: "enavgutta"


Det der blir for tåpelig. Tabellen lyger ikke og hvis Lyn eller Hamkam kommer til RL så flott for dem. Jeg ønsker selvsagt at Brann skal komme så høyt på tabellen som mulig men RL er ikke så viktig for meg. Spesielt ikke med tanke på at vi mest sannsynlig ikke ville kunne spille hjemmekampene våre på Stadion men sikkert måtte reist til Stavanger eller noe.
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Henki"Jeg ønsker selvsagt at Brann skal komme så høyt på tabellen som mulig men RL er ikke så viktig for meg. Spesielt ikke med tanke på at vi mest sannsynlig ikke ville kunne spille hjemmekampene våre på Stadion men sikkert måtte reist til Stavanger eller noe.


Typisk eksempel noe en eller annen finner på, så spres det på et diskusjonsforum og er plutselig "sannhet". Vås er det uansett, eventuelle kamper skal spilles på stadion, men det kan i vel se langt etter nå. Synd, for de fire lagene som når RL får verdifull matching (eller bedre tid på å bygge stein på stein foran neste sesong om du vil).

Ã?rnen

Jeg ser ikke noe grunn til å jamre å hyle slik etter at man taper en fotball kamp. Veldig surt, selvfølgelig. Men det er ingen grunn til å male fanden på veggen fordi Brann ikke har dagen. Man trenger ikke å være den skarpeste kniven i skuffen for å se at Sportsklubben Brann beveger seg i riktig retning både sportslig og økonomisk. Hvem pokker hadde trodd at Brann skulle komme så raskt tilbake etter økonomisk ruin og nesten nedrykk i 2002? Jeg synes Brann har hatt en formidabel utvikling de siste årene, og er godt fornøyd med tingenes tilstand tatt i betraktning at det kun er 2 år siden nesten nedrykk. Brann må fortsette å holde fokus, og ikke la enkelte skjær i sjøen få de ut av kurs. Jeg bare minner om at Brann kun er 2 poeng unna 4.plassen.

Så må Mjelde får ro og fred til å fortsette den sportslige utviklingen som jeg er 100% sikker på kommer for fullt til neste år. Som han sa før avspark i går; "nå begynner kontinuteten på spillersiden også" Og da vil Brann få ro til å kunne samkjøre spillerene skikkelig.

Ellers skal Stabæk ha for at de nøytraliserte Sæternes og Winters. Muri og Kjølø gjorde en bra kamp. Kvisvik fikk heller ikke mye rom å jobbe i. Og da ble det tynt fremover, med Haugen/Scharner og Sanne som nesten ikke har spilt sammen. Tross alt vant Brann sjanse statistikken og burde hatt 3 poeng, og det på en jævli dårlig dag.

Henki

Quote from: "grei"
Typisk eksempel noe en eller annen finner på, så spres det på et diskusjonsforum og er plutselig "sannhet". Vås er det uansett, eventuelle kamper skal spilles på stadion


Hvordan skal det kunne spilles kamper på Stadion om vinteren når vi ikke har undervarme???
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Henki"

Hvordan skal det kunne spilles kamper på Stadion om vinteren når vi ikke har undervarme???

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1225315.ece

janjan

Mye er sagt om kampen igår og mye av kritikken som kommer frem er jeg enig i. Spesielt de spørsmålstegn som stilles rundt spillermønster. Tøft av Sæternes å ta opp dette. Mjelde vil nok lytte til spillergruppen hvis de ønsker et mer planlagt spillermønster.

En ting vil jeg tilføye. Synes gårsdagens kamp viste at Haugen og Scharner er dårlig match sentralt på midten. Hadde selv tro på dem sammen. Men igår ble de svært ofte liggende i det samme rommet både offensivt og defensivt og vi ble svært lette å overspille, samtidig som Stabæk vant bortimot alt av andreballer da det var store rom sentralt på midten. Som om ikke det var nok ble de offensive spillealternativene få og vi ble lette å markere ut. Og en siste ting - det må da være mulig å få forklart backfireren at den må presse ut slik at ikke mellomrommet mellom firerne blir for stort! Dette har vært et problem hele sesongen.

Henki

Ballen skal fremover!

Djevelen

Quote from: "KennethS"
Quote from: "enavgutta"


Rolig nå. Koffor e Royal league så vikitg? tror hele turneringen blir en flopp, dessuten e det til neste år Brann skal kjempe om medaljer, denne sesongen skal stein på stein bygges og laget skal bli samspilt. Gi Mjelde tid og vi vil få en konge sesong til neste år. Vi kan dessuten ennå vinne cupen og få europacup som for meg e mye interessant en RL.


Vel penger er en ting, kampprogrammet er en annen! For å kunne utvikle seg som sportsklubb og ikke minst som lag eller spillere så må Brann få mest mulig kamper, og ikke treningskamper! Og med litt mer penger i kassen så kommer også flere kvalitets spillere til Brann!

Uannsett om det er til neste år vi skal være bra, så er det ikke godt nok å miste den 4 plassen vi egentlig hadde i lommen! Og i hvert fall ikke til Lag som er dårligere enn oss!!! Lyn, Kamma...

Vi får vel kanskje e-cup med 4 plass også..

Go Up