• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Jon Inge Høiland

Started by Tois, September 11, 2004, 20:06:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tois

Etter å ha sett landskampen Norge - Hviterussland ble jeg av en eller annen grunn overbevist om at Jon Inge Høiland er mannen brann skal bekle høyrebacken til neste sesong. Spilleren som spiller i Sverige (Malmø eller noe sånt), var jo ikke glimrende, men heller ikke dårlig. I tillegg prøvde å han å skape to mot en på kanten uten at Petter Rudi hadde hørt om det. Forøvrig hadde han ett par andre innlegg som kan sies å være rimelig bra... Rosenborg hadde vel han i spilleren før og kan fort få det igjen, for etter rapportene spiller han bra i Sverige.

Så til poenget... Hva tror dere om Jon-Inge Høiland og Brann? Er det realistisk? Kan han være rette mannen på høyrebacken? (Synes vi trenger en der... :D)

Kruxleiven

Høiland virker å ha grodd fast i Sverige. Der har han vært så lenge jeg kan huske.  Malmö FF gjør det veldig bra i år og det virker som om de kan vinne. Dette er nok bare en av få grunner til at han ikke vil komme til Norge eller Brann. Om han er god vet jeg egentlig ikke. Får se i neste Malmökamp på Canal + Sport.

grei

Quote from: "Tois"Etter å ha sett landskampen Norge - Hviterussland ble jeg av en eller annen grunn overbevist om at Jon Inge Høiland er mannen brann skal bekle høyrebacken til neste sesong. Spilleren som spiller i Sverige (Malmø eller noe sånt), var jo ikke glimrende, men heller ikke dårlig. I tillegg prøvde å han å skape to mot en på kanten uten at Petter Rudi hadde hørt om det. Forøvrig hadde han ett par andre innlegg som kan sies å være rimelig bra... Rosenborg hadde vel han i spilleren før og kan fort få det igjen, for etter rapportene spiller han bra i Sverige.

Så til poenget... Hva tror dere om Jon-Inge Høiland og Brann? Er det realistisk? Kan han være rette mannen på høyrebacken? (Synes vi trenger en der... :D)

Kjenner igjen innlegget ditt fra skbrann.org, der skrevet av brukeren "mabb". Signaturen din, "Litt for mye øl på Mjelden i ferien??" er imidlertid  brukeren "posemedsnopi" sin. Er du begge disse brukerne, eller klipper du bare fra andre sine poster?

Og av nysgjerrighet: Hvrfor bryr du deg om det er trommer på stadion hvis du er døv?

Nixon

Skal vi virkelig kjøpe alt som rører seg der ute? Skal Brann (slik BT skriver i dag: http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=67374) gå helt vekk fra målet om å ha en lokal forankring? Slik Brann holder på nå kommer f.eks. aldri Erlend Storesund eller Arve Walde til å få sjansen til å etablere seg som Tippeligaspillere i Brann. En spennende spiller som Erik Mjelde vil ikke komme tilbake. Og bør ikke Brann heller sjekke hvordan Vegar Landro har det enn å sikle på Høiland?

Jeg vil nesten gå så langt som å mene at skulle jeg velge mellom Brann-gull i 2005 med bare "innkjøpt", eller gull i 2007 med de fire overnevnte på laget, så hadde jeg nok valgt det siste.
Rød makt på Hansa!

Kruxleiven

Med all respekt. Erik Mjelde er ikke en spennede spiller for tippeligaen. På den annen side er jeg enig i at vi ikke bør kjøpe alt mulig og heller satse litt mer lokalt. Men det er da ikke uten grunn at man ikke satser lokalt. Det kommer dessverre svært få gode spillere herfra. For 4-5 år siden var det sikkert noen som mente at Sindre Marøy ville rule tippeligaen i dag. Hvor holder han til? Radøy FK eller noe. Petter Andreassen var det beste kjøpet som var gjort på Vestkanten noensinne. Likevel er han i Vadmyra eller Loddefjord i dag. Bare som to eksempel. Etter at KIL har gått lei så kommer nok Landro tilbake og spiller for Nest eller noe slikt også.

Nixon

Jeg er fullt klar over at mye skal klaffe dersom Brann skal klare å fylle laget med mange lokale. Men Erlend Storesund og Arve Walde er to klare talenter som kommer til å forsvinne dersom de ikke får sjansen. Når det gjelder Erik Mjelde er jeg uenig med din dom. Han har utviklet seg godt i Løv-Ham, og med videre utvikling i 1. divisjon bør han kunne hentes tilbake. Han har trent med Brann i år, og Brann følger han tett. Sikkert ikke uten grunn.
Rød makt på Hansa!

Lefty

Jon Inge Høiland var aktuell for Brann i 1999, husker jeg. Det var den gangen han spilte i Bryne og så seg om etter en ny klubb. Han er jo fra Lillehammer og har sin moderklubb i Faaberg...

http://www.mff.se/laget/spelare.asp?Id=121

Fantastisk spiller som virkelig gjør sine saker bra i Malmö FF og også leverte varene i sin tid i IFK Göteborg!

Han hadde vært fin for Brann; ABSOLUTT!!!

Bra observert av innleggstaker!

Lefty

Xminator

Han var aktuell en gang mens han spilte i sverige også. Husker ikke når.

Nå må vi ikke glemme at Brann følger Mika Koppinen. Og sikkert ett dusin andre som vi ikke får vite om før den dagen de skriver under :p

jinxter

Da da forlot IFK Gøteborg var to klubber aktuelle. Brann og Malmø, han ville helst til Brann, men tror bare Malmø tilbød han kontrakt.

Xminator

Det var da vi hadde dårlig råd? Hadde det vert nå ...

Lefty

Jan Tore Ophaug er etter min mening den svakeste mannen vi har!

Tenk å fått inn Høiland der?!

Lefty

KennethS

Tror uansett Høiland blir for dyr for Brann, spesielt nå som han spiller på landslaget og e under kontrakt med Malmø.
tå på Brann

cyp

Bruk Guntveit på backen. Kul an med spillerkjøp. Blir for dumt hvis vi skal kjøpe hver spiller vi ser. La oss bygge på det laget vi har nå, Guntveit kommer garantert til å gjøre en god jobb på høyrebacken.
elt O e snobbete!!

Go Up