• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

En hymne til Brann

Started by sekto, August 25, 2004, 20:19:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Tenkte å komme med et nytt forslag med en litt uvanlig melodi.

Denne gangen, religiøs som de fleste på SS er, så har jeg valgt: Deilig er jorden. Mest kjent som en julesang, men jeg har no prøvd å gjøre den til vår egen. Så får vi se hva folk syntes.

Deilig er fotballen,
mektig e SK Brann.
Sammen står vi i seier og tap.
Gjennom tunge stunder,
stiller vi alltid opp.
Og går til Stadion med sang.

Er fullt klar over at det er en litt vanskelig melodi. Og de fleste er ikke eks sølvgutter, jeg er i hvert fall ikke, men tror fortsatt den kunne vært ganske tøff å dra i gang om alle stemte i.

villaksen

Deilig er jorden synger jeg på Julaften :)

Men det hadde vært kult med en hymne til Brann.

Jeg vet om en salme som passer perfekt.
Jerusalem av Parry/ Elgar ( De som har sett last night of the proms har hørt den). En melodi det hadde blitt trøkk av. Holder på med tekst, men sliter med å finne lydfil på nettet. Så hvis noen supersøkere finner den på nettet må de ligge en  link her.

Roffarne

Salmer i sin helhet er ikke hva jeg assosierer med fotball-trøkk.
Hverken "Deilig er Jorden" eller andre skrøner i sangform.

http://www.truthinhistory.org/Jerusalem.htm
Her finner du forøvrig Elgar sin Jerusalem, Villaksen.

Eller om man virkelig vil oppleve hvor galen verden er blitt, kan man kjøpe Svennis sin egen samling av klassiske perler og høre den der -> http://www.fair-shopping.co.uk/shop/index-item_id-B000063TTQ-search_type-AsinSearch-templates-6-locale-uk.html

Vanskelig for å se for meg hvordan denne skal "ropes" på Staddaen, men:)
Nu går alt så meget bedre.

villaksen

Mange salmer som duger som sanger. Vi è berømte brann fra Bergen er en salme, Teitur sin sang var en salme, Amazing Grace blir benyttet mange steder. I wales synger de o bliv hos meg. ( I norge brukes denne i begravelser..... Rått når hele Millenium synger denne.
Hvis du har sett England spille Rugby har de en salme som synges. ( Husker ikke hva den heter)

Den eneste som gjelder for Sanger, er at de er forholdsvis enkle å synge, skaper trøkk / atmofsfære.

Jerusalem er i mine øyne en slik melodi, bra jobbet forresten!

TcK

det finnes faktisk en del salmer som egner seg på stadion.. Dessverre sitter ikke de fleste melodiene hos allmennheten.. tenker kanskje på "Navnet Jesus blekner aldri"

"Arve Walde bleeekner aldri
Tæres ei av tidens tann
Arve Walde, han har evner
scorer mål for SK Brann" osv..

Litt artig at det senere i originalen kommer "...Skyter stadig friske skudd"...

Olofinjana kunne også fått hørt originalen sunget.. tenker spesielt på "... Det (navnet Jesus) har satt min sjel i brann".. Leste intervjuet i B(a/t), hvor han sa "Gud førte meg til Bergen og Brann, nå fører han meg til England" eller noe..

----

"vi e berømte" er jo laget på "Jesus elsker alle barna", så det går også an å snoke i søndagskolens repetoar.....

tck.
Jesus elsker alle barna

Roffarne

Den tar jeg på min kappe.
Det er tydelig en del salmer som brukes i stadionsammenheng.
Så da kan vel noen troende hoder koke opp en sang til Martin på "We shall overcome" eller "Min båt er så liten".

Forøvrig en artig side du reklamerer for TcK. Alltid gøy å høre hva Den Allmektige gjør med oss syndere. Men jeg mener han bør se i mellom figrene på det å rope skjellsord etter Skjærvold. Den fyren er jo helt opplagt en av Lucifers håndtlangere:)
Nu går alt så meget bedre.

Christian

QuoteDen fyren er jo helt opplagt en av Lucifers håndtlangere:)

I lag med Rune Bratseth og Ola-By...

TcK

finnes flere salme-melodier som egner seg på stadion..

du fikk med deg siste delen av den siden også, sant?

tck.
Jesus elsker alle barna

Go Up