• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Plagiat!!!!

Started by howieh57, August 11, 2004, 19:48:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howieh57

Ser på CL kamp rbk-Maccabi Haifa og det første eg hører e at kjernen synger "No ser æ svart!x2 No ser æ hvitt x2 osv" Dette er direkte plagiat, vet kje denne skulle skrives her eller i sanger/tifo så dere får tilgi meg, men eg mått bare opplyse om denne skandalen!!
ra Sandsli, der teknikk og sleik fødes

Erik

Viser bare hvor UDUGELIG kjernen er, at de må kopiere sangene til andres supportergrupper...

BL

dette blir bare for dumt! ikkje noe annet og gjøre enn å le av kjernen...
Hansa-
Felt Z

Ole Brom

Quote from: "Erik"Viser bare hvor UDUGELIG kjernen er, at de må kopiere sangene til andres supportergrupper...

Nja tror nok de fleste supporterklubberf kopierer sanger. Men det å kopiere både sang og tekst som bartepakket gjør er jo hårreisende !

Austevolling

Heilt enig. Her er noke Brann suporterene kan vise at me har bedre fantasi enn dei andre suporter klubbene.
g e STRIL, og da ska eg ALLTID vera!!

abe78

Synes det er herlig at kjernen har "stjålet" valencia ropet og brukte det på Karadas. Helt herlig. Kjernen er de dårligste supporterne i tippeligaen. Stjeler neste alle rop og sander - de som de finner på selv er helt ubrukelige. Alle hater ROS-SEN-BORG ropet. I hvertfall alle som ikke har sesongkort på stadion der oppe...
.og husk!

grei

Mr_Soma

Det er jo ingen hemmelighet for noen at Klanen er de med størst vokabular innen sanger i tippeligaen.
Ett eller annet gjør at de sitter på mer oppfinnsomhet enn resten av landets supportere.

Synd, men alltid noe som kan bearbeides av oss i Bergen.

KennethS

Mener vi bør lage sanger ut av Bergensvisene, hvis noen kopierer disse sangene så vet vi at det e plagiat.

vi har jo allerede noen sanger derfra allerede.

"Brann i fra Bergen"

"Vi har vært på purken"
tå på Brann

Kruxleiven

Stoffi

Fiore9, forskjellen her er at Kjernen har stjålet tekst OG melodi. Når Stabæk folkene tar fra italia osv, så skifter de tekst, naturlig nok. Man kan stjele melodier, men ikke tekst i tillegg.

Men det latterligste ropet/sangen i Norge må være den berømte:

Heia heia heia "insert team". Den som "ALLE" supporterklubber i Norge bruker. For et ufattelig stygt rop det er.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

grei

Quote from: "Stoffi"

Heia heia heia "insert team". Den som "ALLE" supporterklubber i Norge bruker. For et ufattelig stygt rop det er.

Ah, du tenker på "Vi e Brann- Bergens stolthet".

ekte kjuagutt

d e faktisk jævli forsjellig og stjele melodier fra storklubber i andre land som vi ikje kommer til og ha nokke med og jøre uansett.. en og stjele tekst og melodi fra en konkurerende klubb i samme land!

Ole Brom

Quote from: "ekte kjuagutt"d e faktisk jævli forsjellig og stjele melodier fra storklubber i andre land som vi ikje kommer til og ha nokke med og jøre uansett.. en og stjele tekst og melodi fra en konkurerende klubb i samme land!

ja dette forteller det meste om hvor patetisk kjernen er !

Stoffi

Quote from: "grei"
Quote from: "Stoffi"

Ah, du tenker på "Vi e Brann- Bergens stolthet".

Nei, det er for eksempel "Heia Heia Heia Sogndal". Forskjellig melodi fra Vi e brann bergens stolthet.

Hvis du har hørt det ropet, så vet du hva jeg mener.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KennethS

Fredrikstad bruker den sangen mye.
tå på Brann

Pi_Meson

Quote from: "howieh57"Ser på CL kamp rbk-Maccabi Haifa og det første eg hører e at kjernen synger "No ser æ svart!x2 No ser æ hvitt x2 osv" Dette er direkte plagiat, vet kje denne skulle skrives her eller i sanger/tifo så dere får tilgi meg, men eg mått bare opplyse om denne skandalen!!

Dette er sprøyt og oppspinn. Kjernen har ingen slik sang.

Pi_Meson

Quote from: "abe78"Synes det er herlig at kjernen har "stjålet" valencia ropet og brukte det på Karadas.

Denne melodien (La donna e mobile) er brukt av hundrevis av supportergrupper over hele Europa. Det er direkte komisk hvis du inbiller deg at det er noe som Brannfansen har funnet på.

Ole Brom

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "howieh57"Ser på CL kamp rbk-Maccabi Haifa og det første eg hører e at kjernen synger "No ser æ svart!x2 No ser æ hvitt x2 osv" Dette er direkte plagiat, vet kje denne skulle skrives her eller i sanger/tifo så dere får tilgi meg, men eg mått bare opplyse om denne skandalen!!

Dette er sprøyt og oppspinn. Kjernen har ingen slik sang.

Hvordan forklarer du det faktum at de sang da ?

Pi_Meson

Quote from: "Stoffi"Fiore9, forskjellen her er at Kjernen har stjålet tekst OG melodi.

Dette er ikke sant.

Pi_Meson

Quote from: "Ole Brom"Hvordan forklarer du det faktum at de sang da ?

Sannsynligvis er det en overivrig Brann-supporter med tvilsom hørsel som har tatt feil. Kjernen har ikke sunget noen sang med teksten «No ser æ svart, no ser æ hvitt», verken nå på onsdag eller noen ganger tidligere. Det finnes kort og godt ingen Kjernen-sang med denne teksten. Hvilken melodi bruker dere på deres «original»? Mulig jeg kan finne ut av hvilken sang som har blitt misoppfattet.

Ole Brom

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Ole Brom"Hvordan forklarer du det faktum at de sang da ?

Sannsynligvis er det en overivrig Brann-supporter med tvilsom hørsel som har tatt feil. Kjernen har ikke sunget noen sang med teksten «No ser æ svart, no ser æ hvitt», verken nå på onsdag eller noen ganger tidligere. Det finnes kort og godt ingen Kjernen-sang med denne teksten. Hvilken melodi bruker dere på deres «original»? Mulig jeg kan finne ut av hvilken sang som har blitt misoppfattet.

Melodien har jeg i hodet mitt:) Husker ikke hva orginalsangen heter. Liverpool bruker den, vet ikke om du kan den de synger :

Oh when the Reds, go marching in, oh when the Reds go marching in, I wanne be in that number, oh when the reds go marching in.

Pi_Meson

OK. «When the Saints Go Marching in» heter melodien, og det er en velkjent tribunemelodi. Kjernen bruker den også, det er riktig. Men teksten er:

Når trollungan marsjere inn
Da begynne (motstander) å grine

Må ha vært en god porsjon velvilje eller motvilje ute og gått her, for at dette skulle bli til «no ser æ svart, no ser æ hvitt.»

Ole Brom

Quote from: "Pi_Meson"OK. «When the Saints Go Marching in» heter melodien, og det er en velkjent tribunemelodi. Kjernen bruker den også, det er riktig. Men teksten er:

Da begynne (motstander) å grine

Må ha vært en god porsjon velvilje eller motvilje ute og gått her, for at dette skulle bli til «no ser æ svart, no ser æ hvitt.»

Da fikk vi oppklart det !

KennethS

Vi sang den på engelsk i Red Army sine glansdager. Glad de dagene e over. Ikkje det et eg ikkje hadde det artig da, men engelsk hører ikkje hjemme i Norge.
tå på Brann

grei

Her er det virkelig noen som trenger å spisse ørene sine litt bedre...

onkel Nils

Ja ja,tror vedkommende som har hørt feil må tilgis,trøndersk er ikke alltid like lett å forstå!
i er Vestlandets konger vi e Brann!

Go Up