• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

HÃ¥kon Opdal

Started by howie, August 09, 2004, 01:56:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howie

I dag mot Odd synes jeg Opdal, eller Ophaug som scheie tror han heter, var god i mål.

Jeg fikk ikke med meg noen tabber av han i dag.
Han hadde ikke altfor mye å gjøre heller da, det var jo Brann som var best og presset mest, og de skuddene som kom fra Odd gikk rett til værs hele tiden... Men jeg husker ett flott og hardt skudd fra Odd(husker ikke hvem) som kunne bli ett flott mål, men Opdal gjorde en flott redning!

Jeg vil skryte av Opdal når han gjør masse bra, fordi alle(mange) åpner munnen og snakker dritt om han når han gjør noen få(store) tabber, men holder kjeft når han faktisk gjør en god kamp, så jeg vil bare minne folk på om at han også gjort mange brae kamper også, i sin kariere... Som i dag...

Xminator

Henger meg på.

Han får ekstra mye drit når det går dårlig, så jeg vil gi han ekstra mye skryt når det går bra :)

5-4-2-1-0-? :p

DrMeland

Det er slike kamper Opdal trenger innimellom. Lite å gjøre og det lille som kommer det plukker han som en Polakk i Hardanger!

Håper han holder nullen mot Bryne også, så får han litt ro i ræven og kan bygge seg opp selvtillit.
rMeland

Ole Brom

Nå fikk Opdal god hjelp av et godt Brann forsvar og i tillegg tillott Brann spillerne ikke Odd mye ettersom Brann hadde et sinnsykt press på ballfører gjennom hele kampen. Men Opdal skal ha skryt for en prikkfri kamp, dette trengte han !

abe78

Jepp! Enig med dere i at dette var en fin kamp av Opdal. Tror mye av problemet hans er at han ikke har den beste selvtilliten på banen for tiden. Derfor må vi backe han skikkelig opp under neste kamp.

Han stor tro på den mannen jeg - men han trenger kanskje en sesong før han blir skikkelig varm.
.og husk!

Sharpy

Et annet problem Opdal har slitt med er at han foran seg har hatt et mildt sagt rufsete forsvar, i motsetning til hva Ivar hadde tidligere i sesongen. Nå håper jeg forsvaret har satt seg, og at kommuniaksjonen mellom keeper og forsvar har bedret seg. Vi må nok fremdeles forvente svarte dager på jobben,for Opdal er per i dag en dårligere keeper enn Rønningen. Gi gutten to år, og han er landslagsmålvakt.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

stla

Bra for Opdal det her ja! Ingenting er bedre en Brann keepere som gjør det bra.

Nå som Espen Baardsen er ferdig med jorden rundt turen sin, så kunne det kanskje vært lurt av POL å ta en telefon til ham for å høre om han har begynt å krible i fingrene etter fotball igjen. Det ville utvilsomt stryket konkurransen om keeperplassen. Baardsen er tross alt 26 år og er/var en veldig god keeper til tider...

Dette er ikke ment som kritikk til Opdal for ingeting er bedre enn at han lykkes, men skulle han bli skadet så blir det et case, konkurranse om plassen er heller ikke negativt for noen....

EMOM  :D

Ã?ge

Quote from: "Sharpy"Et annet problem Opdal har slitt med er at han foran seg har hatt et mildt sagt rufsete forsvar, i motsetning til hva Ivar hadde tidligere i sesongen. Nå håper jeg forsvaret har satt seg, og at kommuniaksjonen mellom keeper og forsvar har bedret seg. Vi må nok fremdeles forvente svarte dager på jobben,for Opdal er per i dag en dårligere keeper enn Rønningen. Gi gutten to år, og han er landslagsmålvakt.

Han kommer nok ikke på landslaget før han bytter klubb.

cyp

Får inderlig ikkje håpe at han blir landslagsmålvakt. Han kan bli LITT dårligere enn det, så slipper vi den økte risikoen av salg. :)
elt O e snobbete!!

Xminator

Nå viste vel en Vikingmålvakt at rutine ikke er noen tabbegaranti ;)

Ã?

Til Sharpy, som skrev: "han har foran seg et mildt sagt rufsete forsvar"

Synd du gikk glipp av kampen Odd - Brann.
Tror ikke vi kaller det forsvaret rufsete nei!

Sharpy

Quote from: Til Sharpy, som skrev: "han har foran seg et mildt sagt rufsete forsvar"

Synd du gikk glipp av kampen Odd - Brann.
Tror ikke vi kaller det forsvaret rufsete nei!

Beklager dersom det jeg skrev kunne misforstås. Jeg trodde det var opplagt at jeg snakket om hvordan forsvaret har opptrådt generelt etter Opdal overtok. Mot Odd var det selvsagt strålende.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Brann-jento

Quote from: "cola_boy"I dag mot Odd synes jeg Opdal, eller Ophaug som scheie tror han heter, var god i mål.

Jeg fikk ikke med meg noen tabber av han i dag.
Han hadde ikke altfor mye å gjøre heller da, det var jo Brann som var best og presset mest, og de skuddene som kom fra Odd gikk rett til værs hele tiden... Men jeg husker ett flott og hardt skudd fra Odd(husker ikke hvem) som kunne bli ett flott mål, men Opdal gjorde en flott redning!

Jeg vil skryte av Opdal når han gjør masse bra, fordi alle(mange) åpner munnen og snakker dritt om han når han gjør noen få(store) tabber, men holder kjeft når han faktisk gjør en god kamp, så jeg vil bare minne folk på om at han også gjort mange brae kamper også, i sin kariere... Som i dag...

Eg e helt enig me deg! (oxo syns eg scheie kan lære navnene te andre enn rbk-spillere:P
GO OPDAL=)
lem fra Hanne (Brann-jento)

sekto

Som tidligere keeper med en tabbekvote større en George Bush, så vet jeg litt av hvert om det med å gjøre feil når man står i mål.

Opdal har potensiale til å bli en skikkelig god keeper. Han er reaksjonssterk, rask og har god spenst. Det som kanskje er hans største svakhet er vurderingene han gjør når han skal gå ut i feltet og plukke baller. (noe som forøvrig var mitt største problem også)

Etter å ha sett TV-bildene fra VIF kampen, så syntes jeg det ser ut som Iversen, bevisst eller ubevisst, presset Opdal sin hånd ned slik at han bommet på ballen. Har ikke hørt så mange klager om det, så vet ikke om det stemmer, men så slik ut for meg. Uansett, så skulle han ikke vært ute i duellen.

Der jeg syntes Opdal feiler er at han sliter med når han skal gå ut og når han skal stå på streken. Han er reaksjonssterk, det bør han utnytte og holde seg på streken oftere. Så må han også bli mer sikker i valgene sine. I kampen mot Odd gjorde han ikke noen store feil, men flere ganger så tok han ett eller to skritt ut, så ombestemte han seg og trakk seg tilbake. Lett man kommer på mellomdistanse når man gjør det hele tiden. Klarer han å luke vekk akkurat dette, så kommer han til å redusere tabbekvoten drastisk.

Noe som jeg trøstet meg med nÃ¥r jeg stod i mÃ¥l var at nÃ¥r keepere gjør en feil, sÃ¥ blir det gjerne mÃ¥l i mot. NÃ¥r en spiss  eller midtbanespiller mister ballen, sÃ¥ er det langt fra like alvorlig. Mener ikke vi skal forvente eller akseptere tabber, keeperen mÃ¥ leve med dette ansvaret, men syntes flere burde kunne forstÃ¥ det og ikke kreve hode til Opdal pÃ¥ et fat hver gang han gjør en feil. Det er bare ødleggende for selvtilliten hans og lite konstruktivt nÃ¥r vi ikke har en reservekeeper som er rutinert og erfaren fra Tippeligaen.

Det er bare småting som skiller Opdal fra å bli en skikkelig god keeper, tar jeg feil, så skal jeg innrømme det, men om Opdal viser seg å bli en konge i mål, så syntes jeg alle de som har kritisert han og krevd han skal får sparken er tøffe nok til å innrømme de tok feil..

abe78

I det store og hele er jeg enig med deg...men se på dette scenarioet:

Brann satser på meg som spiss - jeg har hatt et utrolig talent (løgn) men jeg er nå totalt ute av form. Etter lang tid som student med mye grandiol spising veier jeg nå rundt 116 kilo. Jeg er akselerasjon som en skadet iberiasnegle og spenst som en sekk dvassne poteter. Ballkontrollen min er nesten imponerende dårlig og avsluttningene mine blir humor på TV. Mjelde ler av de som kritiserer meg - og sier at jeg skal få spille meg god.

Etter tre Ã¥r begynner jeg Ã¥ komme meg litt og jeg scorer mine første mÃ¥l. Jeg er nÃ¥ i bedre form etter Ã¥ ha spilt 4 Ã¥r fast pÃ¥ brann og potensialet som var druknet i den skakk-kjørte kroppen min fÃ¥r vist seg litt frem. Jeg er blant de bedre pÃ¥ laget. Bare sÃ¥ synd at de fleste gode spillere ikke gidder Ã¥ spille i 3 divisjon avdeling 31. Men jeg er nÃ¥ blitt god og alle som har kritisert meg tidligere kan bare gÃ¥ Ã¥ gjemme seg.  "Tenk at de kunne kritisere meg!" - tenker jeg mens jeg setter inn nok et mÃ¥l.
.og husk!

Roffarne

Det var jo en veldig fargerik fortelling abe78. Jeg er sikker på at den ville stått til M+ på skolen:)

Men svartmaling er en nobel kunst og du drar det hele så langt at jeg nesten lurer på om du vil ha Håkon til livs eller ikke.
Selv er jeg sikker på at Håkon kommer til å bli en av Brann sine store spillere med tiden, under forutsetting at vi får beholde ham så lenge. "Spille seg god" vil ikke si å hente en bleikfeit amerikaner med "I(hjerte)NY t-shirt" og sette ham til å spille høyreving. Det vil si å løfte en spiller opp ett, muligens to nivåer, ved å gi ham tillit i den jobben han skal gjøre. Jeg er 110% overbevist om at innen sesongen er over vil Håkon, om Mjelde fortsetter slik som nå, fremstå som en tryggere keeper enn Ivar noengang var eller kommer til å bli.

Og du abe78, som keeper-kjenner-extraordinere, vet vel at man skal lete lenge etter bedre keepre enn de som spiller med tiltro til seg selv, forsvaret og klubben.
Nu går alt så meget bedre.

Stoffi

Abe78 tok det på kornet. Bra forklart.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up