• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Casuals

Started by KennethS, August 02, 2004, 22:17:35 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Samtidig mener jeg det var flott at bergenserne fikk vist seg fra sin sanne side. Vi sto og sang og hadde det gøy mens turister sto og så på og filmet syngingen..men så kom "gutta-boys" og la igjen et flott inntrykk av Bergen..


Sakset dette fra forumet til VG, ser at Oslo pakket har dårlig husk, e vel glemt det som skjedde i oslo i forbindelse med Lyn-Vif... Herregud sier bare eg. Når noe skjer i Bergen da e alle Bergensere patetisk, men hvis det skjer i oslo e det en bagatell.
tå på Brann

Henki

Klanen er sabla flink til å mase om hvor jævlig gode supportere de er da, men med en gang noen fåkker opp er de rakt på pletten og avskriver seg alt som heter ansvar. Men hvis en eller annen idiot spytter på en Sogndalspiller da er helvete løs og Bergen det nye tilholdsstedet for SS.
Ballen skal fremover!

hjesus

Satt selv på puben og synes hele episoden er oppskrytt. Det kom 20 casualsgutter for å lage bråk, men ingen brøy seg egentlig om dem og politiet løste hele episoden veldig proffesjonelt. Det hele var svært lite dramatisk og ingenting å skrike opp om. De 20 gutta som var der har ingenting med fotball å gjøre og det tror jeg ganske sikkert alle som satt på uteserveringa på Champions skjønte.

Problemet med personer som er ute etter å lage bråk, er at de sannsynligvis for lengst er utestengt fra supporterklubben. Når det gjelder episoden utafor Champions så hadde nok politiet spana på dem hele ettermiddagen, for sekunder før casualsgutta dukka opp, kom det også en mengde med onkler og tanter, og tre eller fire taxier med blålys. Det var kun en sivilsnut som fikk seg en på trynet og personen som slo blei raskt lagt i bakken. At tv2 i det hele tatt gidder å lage blest om en sånn situasjon sier vel mest om hva den kanalen står for.

Idioter finns det overalt, ingen grunn til å la de ødelegge en fotballkamp. Så lenge den store horden av supportere forholder seg fornuftig og eventuellt roer ned de som måtte ha fått i seg litt for mye promille, så skjer det svært sjeldent noe. Alt i alt hadde jeg en fin opplevelse av både kampen/tribunestemninga og Bergen i går. Synd at det ikke var noen klansbusser som belaga seg på overnatting bare. 17 timer i buss på et døgn kan bli slitsomt. Hadde vært godt å slappe av i Bergen etter kampen over noen duggfriske med både bergensere og osloborgere.

Angående vg-debatt så har jeg gitt opp den for lenge sida, da det stort sett virker som om saklighetsnivået nærmer seg bunnen av Marianergropa...
n Absinthia

monzilla

jeg er selv ikke casual og tar sterk avstand fra vold, men folk har forskjellig syn på ting her i livet, og man skal være forsiktig med å kalle dem for idioter. Kjenner til et par stykker, og de er rett og slett intelligente mennesker.

jeg har gått på stadion siden jeg var en liten drittunge i 1994, og har aldri i mitt liv hatt noe problemer med casuals. Eneste jeg har lagt merke til de er at de lager noe jævlig liv på felt z.

etter min mening kan de styre på, bare de styrer på med likesinnde fra andre klubber og ikke uskyldige supportere

Taz

Quote from: "monzilla"jeg er selv ikke casual og tar sterk avstand fra vold, men folk har forskjellig syn på ting her i livet, og man skal være forsiktig med å kalle dem for idioter. Kjenner til et par stykker, og de er rett og slett intelligente mennesker.


Det å værra idiot har jo for faan ikke noe med IQ og gjøra!  :shock: Det er jo mange intelligente mennesker som er spik spenna gæærne.  Hva med å vise et fnugg av sosiale antenner? Det er jo tydelig noe dissa gutta absolutt mangler.

monzilla

Heldig vis har vi ytringsfrihet i dette landet, så man kan mene det man vil, men jeg er uenig med deg der taz.

nok om dette.

KennethS

Quote from: "monzilla"jeg er selv ikke casual og tar sterk avstand fra vold, men folk har forskjellig syn på ting her i livet, og man skal være forsiktig med å kalle dem for idioter. Kjenner til et par stykker, og de er rett og slett intelligente mennesker.


Kan ikkje være så veldig intelligente mennesker som går inn for og sloss med mennesker som de aldri har sett før, virker mer på meg som de har iq nivået på ekstremt lavnivå. Nei disse folkene bør utestenges fra stadion på livstid.
tå på Brann

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

enavgutta


P-K

Casuals er folk som kledd i sivilt ( ikke supporterutstyr ) oppsøker idrettsarrangementer for å sloss.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

Quote from: "enavgutta"


Casuals har ingenting med Brann og gjøre, Casual kulturen kommer fra england. Det e rett og slett pakk som går rundt i dyre klær og sloss med folk som normalt vil sloss mot de, men her i norge har de tydligvis laget sine egne regler.

http://www.casuallife.homestead.com <-- der kan du lese om taperne.
tå på Brann

Bergen Sin Gutt

Quote from: "P-K"Casuals er folk som kledd i sivilt ( ikke supporterutstyr ) oppsøker idrettsarrangementer for å sloss.


Nei det gjør de ikke. De oppsøker idrettsarrangementer, i dette tilfellet fotballkamper, for å se laget de elsker.

monzilla

Casuals elsker brann like mye som alle andre. Mange av de har gått på stadion siden slutten av åtti-tallet. Kulturen er på lik linje som de fleste andre kulturer tatt fra utlandet og "fornorsket" litt.
Dere bør sette dere litt mer inn i ting før dere utaler dere skråsikkert, og generaliserer en stor gruppe mennesker. En del casuals er kun opptatt av klær og er like fredelig på kamp som bestemor.
Når lagde casualene sist kvalme på stadion? Fredrikstad-episoden var det så og si ingen casuals som var involvert i. På storestå (bataljonfeltet)blir folk kastet ut i hytt og pine, og jeg kan garantere at ingen casuals står der. Gjør dette de som står på storestå til hjernedøde idioter som kun oppsøker kamper for å lage bråk? Nei, nettopp...

Som sagt, ikke sluk alt dere leser i media rått.

Nok en gang understreker jeg at jeg er imot vold, og det eneste stedet dette bør skje er i bokseringen.

KennethS

Quote from: "monzilla"Casuals elsker brann like mye som alle andre. Mange av de har gått på stadion siden slutten av åtti-tallet. Kulturen er på lik linje som de fleste andre kulturer tatt fra utlandet og "fornorsket" litt.
Dere bør sette dere litt mer inn i ting før dere utaler dere skråsikkert, og generaliserer en stor gruppe mennesker. En del casuals er kun opptatt av klær og er like fredelig på kamp som bestemor.
Når lagde casualene sist kvalme på stadion? Fredrikstad-episoden var det så og si ingen casuals som var involvert i. På storestå (bataljonfeltet)blir folk kastet ut i hytt og pine, og jeg kan garantere at ingen casuals står der. Gjør dette de som står på storestå til hjernedøde idioter som kun oppsøker kamper for å lage bråk? Nei, nettopp...

Som sagt, ikke sluk alt dere leser i media rått.

Nok en gang understreker jeg at jeg er imot vold, og det eneste stedet dette bør skje er i bokseringen.



jaha? koffor lager de en egen hjemmeside der de har bilder av slosskampene sine? mitt inntryk har eg fått fra hjemmesiden deres.
tå på Brann

Brann&Bergen

Kjenner til flere av disse selv. Og vil gjerne drepe flere myter her og nå.

-"Casuals er pøbler som ikke bryr seg om laget sitt."
Dette stemmer ikke, heller motsatte. Det er jo lidenskapet for laget og byen som driver disse guttene. Hadde det kun vært volden som interreserte de hadde de ikke hatt mye å gjøre på. Hvor mye har det skjedd i det siste egentlig?

-"Casuals har lenker til det høyrekstreme miljøet"
Javel? Dette er noe avisene har fått for seg etter at noen dansker ble observert med "white pride" caper. Kanskje noen har tjommier her og der, men kan ikke kutte alle under en kam.

-"Casuals ødelgger bare for de "vanlige" supporterene"
De har da ihvertfall nok respekt til å trekke på andre puber i de byene det kan smelle. Dette for å kun involvere de som er med på leken.

Er møkkalei folk som uttaler seg uten å ha peiling. Dette er dedikerte gutter som er med å lage stemning.

Laxevaag

Så du er inne og ser litt på siden deres, Kenneth? Litt fascinert kanskje, en slik sitrende følelse oppover ryggmargen, nesten umerkelig? Ikke umulig. Det er mange som har kjent det, og du er nok ikke alene. Den kommer snikende, først sinne, litt avmakt, dette avløses av nysgjerrighet og vitebegjær. Snart blir det en fascinasjon, og etter det nærmest en besettelse. Før du vet ordet av det står du på Olsen&Nicolaysen for å kjøpe Burberry. Drakten er glemt bakerst i skapet, eller gitt til lillebror.

Det må føyes til at jeg ikke er casual, og tar avstand fra vold, både generelt og prinsipielt.

P-K

Casuals er pøbler og ingenting annet!!

Lidenskap for et lag henger IKKE sammen med å sloss.
De skjemmer ut både seg selv og laget ved å late som det er entusiasme som driver dem til å sloss.

Det er faktisk skremmende å se at noen her inne faktisk står opp og forsvarer dem.

Om ikke annet tjente denne diskusjonen til å få frem hvem sine innlegg det absolutt ikke er verdt å lese lengre.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Brann&Bergen

Du er vel typen som gir vif supporteren en klem før kampen og enes om at det beste laget bør vinne...

JhonnyBeGood

No må folk slutte å snakke om ting de så tydelig ikke har en snøring om..
Casuals er ikke ensbetydende med pøbler å slossing, det er musikk, kultur, klær og kameratskap. Det fins mange pøbler som er casuals, men det er også mange casuals som ikke liker eller driver med vold og pøbelstreker.

Er så heldig å kjenne til en del i dette miljøet og flertallet er rolige greie gutter som elsker Brann å publivet. Norske casuals har visse elementer, men det har også klansmedlemmer, bataljonen supportere osv.
Vær snill å ikke kjøp alt dere hører å leser, kjør ikke alle under en kam
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

P-K

Dette er bare for dumt!

Har prøvd å skrive et svar på det infantile oppgulpet dere serverer, men det er bare ikke verdt bryet. Politiet får heller banke vett inn i skallene deres neste gang dere har laget kvalme.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

Quote from: "Brann&Bergen"
-"Casuals er pøbler som ikke bryr seg om laget sitt."
Dette stemmer ikke, heller motsatte. Det er jo lidenskapet for laget og byen som driver disse guttene. Hadde det kun vært volden som interreserte de hadde de ikke hatt mye å gjøre på. Hvor mye har det skjedd i det siste egentlig?


De kan faen meg ikkje ha så mye til overs for Brann når de gang på gang ødelegger for klubbens rykte, og for sine med supportere som velger og gå i Brann drakt.
tå på Brann

Mr.moon

du er vel en av de kenneths
ø for Brann alle mann!

Laxevaag

Rett og slett en fryd å lese alle de saklige innleggene på dette forumet.
Ikke nok med at folk stort sett er overbevist om at casuals er selve personifiseringen av det onde her på jorden, men noen har faktisk så liten innsikt at de innbiller seg at en casual er en helt vanlig pøbel som kun går på fotballkamper for å lage mest mulig bråk. Uansett motivasjon for en slik uttalelse må jo det være helt på det rene at det faller på sin egen urimelighet. Hvis man kun vil slåss, oppsøker man da et miljø der politi, vektere, klubborganisasjoner og NFF sørger for fullstendig overvåkning? Hvis man kun vil slåss, som det jo finnes mennesker som vil, hvor enn merkelig det høres ut, så trenger man bare gå på byen en lørdagskveld og stille seg i hvilken som helst pub eller taxikø. Det skjer flerfoldige ganger mer krøll på byen en lørdagskveld enn på eller rundt noen fotballarena i Norge. Og det er i tillegg mye vanskeligere å overvåke.
Dette er kun ett argument for å prøve å få folk til å forstå at de på stadion som er "casual", er folk som har gått på Stadion i en årrekke, som bryr seg om klubben og byen sin. Sannsynligvis er det folk som har gått på Stadion lengre enn de fleste på dette forumet, og de kan gjengi målscorere, overganger, opprykk, nedrykk, cuptrekninger og resultat, klassiske oppgjør (på godt og vondt) og annen generell statistikk like godt som noe bataljonsmedlem. Dere må huske at dere ikke har patentet på lidenskap. Det finnes folk som er annerledes, men som deler deres interesse. Dette må dere etterhvert innse, og godta.

For å gå litt på siden, kan det nevnes at jeg så en gammel kjenning på SS under kampen mot Vif. Han var kjent for å holde Robbie Russel's drakt på Fosshaugane. Sørg for å stenge ute deres eget pakk, som det var lovet i media, før dere angriper andre.

abe78

Det virker på meg som om casuals er en gjeng med pysete tullinger som har et stort behov for å "tøffe seg" og som ikke synes det er kult nok å være "ekte" brannsupporter. Virker som en latterlig gjeng - i den grad vi skal generalisere - kan vi sikkert si at de som gruppe neppe har høyere utdanningsnivå. At ikke alle er pøbler er helt sikkert riktig, men du verden for en holdning til supporterkultur..!
.og husk!

monzilla


Erik

Jeg vet det var 2-3 som var der som ikke er supportere. han som slo purken er ikke supporter å sitter inne enda...

Mr.moon

Quote from: "Erik"Jeg vet det var 2-3 som var der som ikke er supportere. han som slo purken er ikke supporter å sitter inne enda...


du vet det meste du idiot.
ø for Brann alle mann!

Brann_Askøy

Quote from: "Mr.moon"
Quote from: "Erik"Jeg vet det var 2-3 som var der som ikke er supportere. han som slo purken er ikke supporter å sitter inne enda...


du vet det meste du idiot.


Rolig her mr.moon. Hvor gammel er du egentlig :P

Vål`enga

Quote from: "KennethS"Samtidig mener jeg det var flott at bergenserne fikk vist seg fra sin sanne side. Vi sto og sang og hadde det gøy mens turister sto og så på og filmet syngingen..men så kom "gutta-boys" og la igjen et flott inntrykk av Bergen..


Sakset dette fra forumet til VG, ser at Oslo pakket har dårlig husk, e vel glemt det som skjedde i oslo i forbindelse med Lyn-Vif... Herregud sier bare eg. Når noe skjer i Bergen da e alle Bergensere patetisk, men hvis det skjer i oslo e det en bagatell.



Hei.  Det var jeg som skrev det du siterte på det første innlegget i denne tråden.  Det svaret ditt er ikke noe særlig. Hvorfor tok du ikke med HELE innlegget mitt, der jeg også sa at det som skjedde etter Enga-Lyn var skandaløst? Ville du bare prøve å bevise noe du ikke greier? Til alle dere andre, så legger jeg ved link, der jeg viser at han som startet denne tråden, er ute etter å ta Oslo-folk.  

Linken:
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=667693&Thread=Br%E5k+p%E5+gang+i+Bergen%2E%2E%2E&Page=3
Jeg har nicket "Hænz", og har skrevet den nederste delen av det øverste innlegget.  Vær så snill og ikke kom å si at jeg ikke kritiserer både det som skjedde i Oslo, og det som skjedde i Bergen.

Mr.moon

Ikke bry deg vål'enga, vi her på forumet bare ignorerer kenneths fordi vi vet han ikke har peiling på hva han snakker om. han tror bare han kan alt. det han sakser her er dirkete dårlig mot deg som skrev dette!
ø for Brann alle mann!

Erik

Tror Mr.moon er litt misunnelig på oss jeg siden vi vet så mye å ikke han.... Kanskje han bør dempe seg litt før hans siste ord her er skrevet...

Roffarne

ikke dreier seg om å forsvinne i mengden..

Nei, hvis disse casualsene vil fremstå som skikkelige folk bør de først fikse på den hjemmesiden (som jo er deres førsteinntrykk på samtlige som oppsøker fakta). Og dersom vold ikke er en del av agendaen deres, hvilket viker lite trolig, bør de luke vekk oppvigglerne.
Nu går alt så meget bedre.

monzilla

sympatisør og sympatisør fru blom. Tar fullstendig avstand fra vold, men syntes det blir patetisk, latterlig og for dumt at mange her inne uttaler seg om noe de ikke har en dritt peiling på. Roffarne, du virker som du vet hva du snakker om, ihvertfall mye bedre enn kenneths, abe og p-k.

Roffarne

Vel, si hva du vil monzilla, men dette er ikke mors beste barn.
Her følger en link (beklager sys-oper) som tar for seg deres utvikling siden det spede 80`tall. Dette gir vel ett relativt greit innblikk i hva det dreier seg om.
http://www.hooligans.cz/in/eng/docs/clanek01.htm
Nu går alt så meget bedre.

monzilla

bra vi er enig om at vi har ytringsfriet her i landet da, roffarne, og uenighet skader ingen. Det som dessverre ikke er så bra er besserwissere som har bestemt seg for at casual-miljøet er kun basert på faenskap.

Jorgen

Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

Bekkalokket

Usaklig å legge inn denne linken Roffarne. I Bergen har man et miljø som består av Brann- supportere som er gått lei fulle "juletrær"(unnskyld uttrykket) og Brann- sanger på 100 decibel før hver borte- og hjemmekamp. Publiv og god musikk er tingen før kamp for meg. Ikke å stå å skrike opp i trynet på motstanders supportere bare for å se hvem som skriker høyest. Nok om det. I dette miljøet finnes det allslags folk. Både de som kler seg pent (casual) og andre. Noen takker vel ikke nei til en nevekamp, men det er langtfra her hovedfokuset ligger. Casuallife- hjemmesiden kan i så måte virke misvisende på mange. Det er viktig å forstå at denne siden kun er en nettside om en kultur, og ikke en side som representerer en gruppering. Den er sikkert representativ for noen av våre pene gutter, men so what?

Selv om man ikke går i drakt på kamp så er man ikke "casual" av den grunn.

P-K

Det er her noe av hovedpunktet ligger. Har selv gått på kamper siden midten av åttitallet, de aller fleste uten drakt.

Betegner du deg som en Casual så kjøper du hele pakken, og beklager gutter, hovdepunktet er slossingen. Da Casuals utviklet seg fra Hooligans gjorde de dette for å unngå politiets oppmerksomhet. De tok av seg supporterutstyret og slapp derfor lettere unna. Hvem skulle politiet gå etter? De som lyste bråkmakere lang vei, eller de pent kledde guttene?

At det i ettertid har utviklet seg et motebegrep innad i miljøet er bare naturlig da Casuals tross alt bruker en form for uniform selv om den er  casual.

Hovedmotivet til Casuals har alltid vært og vil alltid være å få sloss. Moteinteresserte supportere som ikke liker å sloss er ikke casuals, de er bare moteinteresserte supportere.

Som et tillegg til motediskusjonen kan det nevnes at folk som vet å kle seg pent ikke bruker joggesko. Ja, joggesko er casual, men casual er uformelt, ikke pent...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Roffarne

Mulig vi snakker forbi hverandre her.
Kaller du deg en Casual, Bekkalokket?
Og i så fall; er det fordet du går på kamp uten drakt? For hvis det er det hele så er vel 90% av tilskuerne i Eliten Casuals og jeg tror du skjønner at det ikke er DE vi vil ha til livs. Hvis du føler behovet for å kalle deg noe annet enn en supporter, simpelten fordet du ikke liker å gå med drakt, så skal jeg alltids klare å koke opp ett norsk ord for det til deg.

Casuals er ett begrep som er innarbeidet i det internasjonale fotballmiljøet i over 20 år. Det er hooligans bare at bombejakke og boots er byttet ut med LaCoste og Prada. Men pøbler er det snakk om uansett.
Dersom du derimot bare er en hvemsomhelst som går på kamper og tilfeldigvis liker pene klær, så bør du finne ett annet navn på din gruppering enn Casual. For de blir kun levert i hele forpakninger m/ vold.

Det er en grunn til at de blir hold under oppsyn av politiet. Og det er ikke fordet de ser så forbaska dandy ut.
Nu går alt så meget bedre.

Blææ

Kan jo være at snuten liker dandy gutter da..he he
ont follow me,Im lost too

monzilla

jeg har enda ikke fått høre når casual-guttene lagde tull på stadion sist.

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Bekkalokket

P-K: Alt du skriver er stort sett feil. Sjekk kildene dine bedre, så skal jeg heller gidde å diskutere med deg. Bare nevner at mange av de som henger i dette miljøet har 15-20 år med kamper i drakt på ræven. Så Brann er nok viktigere enn volden for minst 90%. Hvordan vet du mer om mine venner enn meg selv?


Til Roffarne:
Nei, jeg er ingen Casual(Du finner ikke meg i snobbeklær! :)
, men ja jeg er i samme miljø som en del av dem.
Jer er Brannsupporter og stolt av det, men går stort sett uten drakt.  
Ellers er det tydelig at dere sitter og leser på nettet om casual- kulturen for så å legge ut "oppklarende" innlegg her. Dere bidrar dessverre bare til å forvirre. Det finnes mange "ekte" Brann supportere som går kledd i samme kleskode som casuals. De er ikke volds- forherligende aper av den grunn. Man reiste ikke til Bremen med buss og Brugge med tog i sin tid for volden, for å si det på den måten....

Hvis dere "utenforstående" kan slutte å fortelle oss som er i miljøet hvordan ting er, så kan vi kanskje fortsette diskusjonen.

Bekkalokket

En ting til. Hvis bakgrunnen for klesstilen er å ikke bli oppdaget av politiet , så ville man nok heller itredd seg drakt og menget seg med de andre supporterne. Onkel kjenner nok til kleskodene etterhvert. Både i Norge og resten av verden. Det du skriver er ufattelig bøs, P-K.


Useriøsitet, løgn og misvisende info bør sensureres fra ethvert seriøst forum. Hører du webmaster?

espen

Uten å gidde å lese de 5 siste innleggene av ren kjedsomhet vil jeg bare kommentere at denne debatten er latterlig..
La oss være enige om at vi er uenige.. Ferdig arbeid.

P-K

I så fall hadde tastaturet ditt blitt inndratt Bekkalokk.

Har selv snart 20 år bak meg som Stadiongjenger jeg også, så ikke prøv deg på slikt tull.

Casual har med slossing å gjøre uansett hvordan du snur og vender på det. Klærne er en bieffekt. Hvis man kler seg pent men ikke sloss så er man en velkledd supporter, IKKE en Casual! Casuals sloss!!!

Bakgrunnen for klesstilen var absolutt å unndra seg oppmerksomhet, men det er en del år siden nå. Etter hvert har politiet selvsagt fått oversikten over miljøet, og dermed kunne de f.eks. gripe inn så fort som de gjorde mandag.

Vet ikke om Voksenopplæringen eller Folkeuniversitetet tilbyr kurs i folkeskikk og oppdragelse, men det er faktisk det eneste jeg kan anbefale for deg og dine likesinnede.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Bekkalokket

Jeg kan kun snakke for meg og mine venner. Det er kun her jeg har personlig erfaring. Vet en del om kulturen, men dette er gjennom ting jeg har lest etc. Derfor baserer jeg ikke innleggene mine på det.Utifra egen erfaring i Brann- miljøet så er det SKBrann som er det viktigste. Da venter solen. Fortsatt god sommer.

klovn

Quote from: "monzilla"jeg har enda ikke fått høre når casual-guttene lagde tull på stadion sist.


Hva med kvalikken mot Sandefjord? Flere folk ute på banen, og angrep på SIF-supportere rett utenfor?

monzilla

og de 700 ungene som stormet banen etter moldekampen her for et års tid tilbake er også da casuals. Og han som hoppet ut på banen mot vif?

Banestorming regnes ikke som en casual-aktivitet.

Skal ikke forsvare slossingen...

porsgunn80

Herregud,en Casual sloss...De som nekter på det kan umulig ha kjennskap til supporter/hooligans kulturen i Storbritania og på kontinentet på slutten av forrige århundre.  At det skal finnes en sart kompisgjeng i Bergen som elsker Brann og pub-liv,men som tar avstand fra all slags vold kan godt være. Men ikke kall dere Casuals for helvete,for det er dere ikke.....

Go Up