• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvem blir ny Brann-keeper?

Started by oj3, August 02, 2004, 20:48:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

michael

tois skriver
HATER Ophaug og ......

dette e rett og slett patetisk, du hater vel ikke ophaug?
det e så dumt..

monzilla

og jeg som trodde at hate var et like sterkt ord som å elske
(dagens poetiske fra monzilla)

Ã?ge

Quote from: "Tois"Ny keeper?

Hva med å kjøpre Alexander Lund Hansen fra RBK som er for tid utlån til FFK, han gjort solid jobb der.. Er han noen mulig for Brann?


Han er like uerfaren som Opdal og vil nok stå ugjevnt han også, hvis de skal kjøpe ny keeper bør de satse på en med mye mer erfaring.

DrMeland

Quote from: "Tois"Hva med å kjøpre Alexander Lund Hansen fra RBK som er for tid utlån til FFK, han gjort solid jobb der.. Er han noen mulig for Brann?


Skal vi kjøpe 3. keeperen til Rosenborg!? Vil det være en forsterkning? Dette må være en spøk:)

Kjøper vi en ny keeper nå så mister vi Opdal. Jeg tror han allerede fra neste sesong kan vise at han vil bli en klassekeeper. RL er ikke avhengig av Opdal sålenge forsvarsspillet har vært så svakt som det har vært de siste 5-6 kampene og spissene brenner slike muligheter som på mandag. Er vi gode nok tar vi 4. plassen, er vi det ikke så tar vi den til neste år. "Stein på stein" i praksis er dessverre mer frustrerende i praksis enn i teorien...
rMeland

Stoffi

Quote from: "DrMeland"
Quote from: "Tois"Hva med å kjøpre Alexander Lund Hansen fra RBK som er for tid utlån til FFK, han gjort solid jobb der.. Er han noen mulig for Brann?


Skal vi kjøpe 3. keeperen til Rosenborg!? Vil det være en forsterkning? Dette må være en spøk:)

Kjøper vi en ny keeper nå så mister vi Opdal. Jeg tror han allerede fra neste sesong kan vise at han vil bli en klassekeeper. RL er ikke avhengig av Opdal sålenge forsvarsspillet har vært så svakt som det har vært de siste 5-6 kampene og spissene brenner slike muligheter som på mandag. Er vi gode nok tar vi 4. plassen, er vi det ikke så tar vi den til neste år. "Stein på stein" i praksis er dessverre mer frustrerende i praksis enn i teorien...


Opdal har kostet oss 8 poeng på 4 kamper hittil, så vi er avhengig av han for RL.

Men, det skal ikke dermed være sagt at vi ikke skal støtte Opdal. Han er satt til å spille og vi har ingen erstatning. Dette er stort sett ledelsen sin feil.
Jeg synger alltid litt ekstra høyt for Opdal, og jubler litt ekstra mye, for at han kanskje skal få den selvtilliten han trenger, og det kommer jeg til å fortsette med. Så lenge han er førstekeeper, så trenger han støtten vår.

Men tilbake til situasjonen mot Engen, Opdal har rett, det skulle vært frispark.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

QuoteOpdal har kostet oss 8 poeng på 4 kamper hittil


Tull. Han har kostet oss 2 poent, noe han pent skal få dele med forsvaret som IKKE går i duell med Iversen og Winters/Dylan som brenner 6 100% sjanser.
Og hva Rønnigen skulle gjort bedre mot LSK og RBK vet jeg ikke, men hvorfor reddet ikke Rønningen oss mot Viking?.

Og så må vi ikke glemme at Opdal sikret oss plass i kvartfinalen. Det er først og fremst Brann som har vert inne i en dårlig periode der uttelling på sjanser har vert altfor dårlig og der vi slipper motstanderen altfor lett til. Slikt snur over en sesong. Hadde vert mye mer bekymret om vi ikke produserte såpass mange klare sjanser som vi jo gjør.

RL? Europacup er viktig.

DrMeland

Quote from: "Stoffi"Opdal har kostet oss 8 poeng på 4 kamper hittil, så vi er avhengig av han for RL.
rMeland

agovik

Brann har som kjent hatt en heller dårlig periode i det siste og spillt dårlig i alle ledd, både bak i midten og foran. Da kan man ikke bare legge skylden på unge Opdal. Han vil nok vise seg palssen verdig når hle laget kommer til å fungere og vi kommer inn i en gode periode som vil ta oss til både medaljer og RL. Om ledelsen skal begynne å tenke på få inn en ny keeper nå vil være å gi ris til egen ræv. Har de sagt A må de si B og satese på Opdal.
lt for brann..

Stoffi

Quote from: "DrMeland"
Quote from: "Stoffi"Opdal har kostet oss 8 poeng på 4 kamper hittil, så vi er avhengig av han for RL.


Og svar skal du få :-)

I Lillestrøm kampen, så må han ta 3 mål på sin kappe etter min mening. Noen er enig, noen er uenig.

Rosenborg kampen, den er visket ut fra hukommelsen min allerede, helt utrolig faktisk. Men jeg husker at Opdal var skyld i baklengsmål, TV-bilder kan vise det hvis du nå klager på at jeg dikter opp ting. :-) Men som du sier, andre mennesker tabbet seg ut også.

Vålerenga kampen, du har et poeng der. Winters sløste masse med sjanser, men der kan man jo og skylde på Arason som spilte bra.

I situasjonen der Engen scorer, der skal kanskje Opdal ha frispark og han har rett i det. Men samtidig, hva i all verden gjør han der ute?

HÃ¥per svarene var tilfredsstillende.  :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DrMeland

Takker for tilfredstillende svar!

At Opdal har gjort tabber er et faktum, og om han skulle hatt frispark mot Vålerenga stiller jeg meg tvilende til. Men valget er tatt på Opdal som førstekeeper og totalt sett synes jeg Opdal spilte en god kamp på mandag. Det er vel heller påstanden om at Opdal har kostet oss en masse poeng jeg synes er tvilsom... Faktisk synes jeg ikke han har kostet oss et eneste poeng hittil selv om han har en 3-4 brølere på samvitigheten de siste 4 kampene.

Forsvarsspillet har vært ELENDIG de siste kampene og med et slikt forsvarsspill kommer vi ikke til RL om vi så har verdens beste målvakt. Fremover må effektiviteten opp, scorer vi ikke mål vinner vi heller ikke kamper. Jeg forventer verken RL eller medaljer i år, og for meg er dette et laangt vorspiel til det som neste år kan bli en kjempesesong med kamp om medaljene.

Hvis Opdal blir varm i trøyen i år og nykommerne får satt seg, samt en forsterkning eller to etter sesongen av høyt kaliber, vil vi kunne stille med et kjempelag som garantert vil sloss om medaljene. At vi i tillegg har en fin blanding av gammelt og ungt, lokale trenere, tjukk lommebok, og en ny stadionombygging på trappene vil bare gjøre oss enda mer attraktive i fremtiden!

PS! Hvis Opdal har kostet oss 8 poeng på de 4 siste kampene skulle det tilsi at vi ville ledet serien nå med Ivar Fomlekopp i mål. Sannsynlig?
rMeland

Stoffi

Quote from: "DrMeland"Takker for tilfredstillende svar!

At Opdal har gjort tabber er et faktum, og om han skulle hatt frispark mot Vålerenga stiller jeg meg tvilende til. Men valget er tatt på Opdal som førstekeeper og totalt sett synes jeg Opdal spilte en god kamp på mandag. Det er vel heller påstanden om at Opdal har kostet oss en masse poeng jeg synes er tvilsom... Faktisk synes jeg ikke han har kostet oss et eneste poeng hittil selv om han har en 3-4 brølere på samvitigheten de siste 4 kampene.

Forsvarsspillet har vært ELENDIG de siste kampene og med et slikt forsvarsspill kommer vi ikke til RL om vi så har verdens beste målvakt. Fremover må effektiviteten opp, scorer vi ikke mål vinner vi heller ikke kamper. Jeg forventer verken RL eller medaljer i år, og for meg er dette et laangt vorspiel til det som neste år kan bli en kjempesesong med kamp om medaljene.

Hvis Opdal blir varm i trøyen i år og nykommerne får satt seg, samt en forsterkning eller to etter sesongen av høyt kaliber, vil vi kunne stille med et kjempelag som garantert vil sloss om medaljene. At vi i tillegg har en fin blanding av gammelt og ungt, lokale trenere, tjukk lommebok, og en ny stadionombygging på trappene vil bare gjøre oss enda mer attraktive i fremtiden!

PS! Hvis Opdal har kostet oss 8 poeng på de 4 siste kampene skulle det tilsi at vi ville ledet serien nå med Ivar Fomlekopp i mål. Sannsynlig?


Teoretisk sett, ja. Realistisk sett, nei.

NÃ¥ kan jeg ikke huske hvor mange brølere han har gjort, men det er vel 3 mot lillestrøm, 1? mot RBK(husker ikke), og 1 mot  Engen.

Men la oss nå ikke henge oss opp i det med poengene. Hovedfaktum her er at han har gjort noen brølere og det er vi enig om.

Det folk er uenig om, er hva vi skal gjøre med det.

Min mening er at det nå er for sent å gjøre noe. Ledelsen har gjort en feil, og det er for sent å rette det opp igjen. Vi må sette vår lit til Opdal og støtte ham så godt vi kan.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

DrMeland

Hehe... Ja, det er dessverre forskjell på teori og praksis :)

Jeg synes Brann-ledelsen gjorde rett, men jeg er nok i et klart mindretall når det gjelder den avgjørelsen. Uansett var det et modig valg å ta og det er kun tiden som vil vise seg om det var riktig eller ei.

Satser på at Opdal holder buret reint mot Odd så får han litt arbeidsro.. Synd at Rønningen aldri kommer til å få sjansen for RBK. Et par-tre gamle megatabber av Ivar'en i godt gammelt slag og jeg hadde ledd meg fillete:)
rMeland

Candyman

Her har Brann drete seg ut igjen. Hjelper ikke å hakke på Opdal iallefall, er bare tragisk at Rønningen gikk til RævBK. Vi driter oss ut igjen... Ikke at jeg mener Opdal ikke kan bli god, og den brann trenger i fremtiden, men hvor lett er det når han ikke har noen å trene med på høyt nivå. Det hadde han når Rønningen var her. Og ka gjør vi når/dersom H.O. blir skadet no da? Er vi føkkka?

Hmmm, nei det er bare å ringe Vidar Bahus ja, han er observert på Os i grilldress i beste kamptid, med masser av fritid å ta av....så er vi snart på Anfield og spiller europacup....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Tois

Hehe, eller hva med Espen Johnsen fra RBK?:-P
Vidar Bahus har jo legge opp for lenge side...

enavgutta

Meget sannsynlig. Rønningen holdt oss inne i kamper vi lett kunne ha røket til tidligere i sesongen.

Go Up