• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

MOLDETUREN AVLYST!!

Started by brannfrik, July 21, 2004, 15:27:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brannfrik

no må vi brannsupportere faen brenne meg se å skjerpe oss!!! når vi ikkje greier å stable 30 mennesker i rød og hvit drakt  inn på en buss på slutten av fellesferien når for eksempel fredrikstad greide to stappfulle busslaster til samme byen tidligere i år syns eg det e grunn til alvorlig bekymring!! vi e norges nest største by, og vi har ambisjoner om å være noen av norges beste supportere.

å være supporter e ikkje bare å støtte laget sitt på hjemmebane, men også å følge laget litt på bortebane også. no sier ikkje eg at alle skal reise på alle borteturene, eller at folk som reiser på mange borteturer e bedre supportere enn de som ikkje reiser så mye, men å bruke unnskyldninger som at bussturen e for lang e rett og slett for dumt..

som vanlig var det en av brann sine bortekamper som ble flyttet til et forbanna kjipt tidspunkt, og bussen ville ikkje vært i bergen før klokken var ni om morgenen, og de fleste skal være på jobb før det, og at sjøl om du får fri, så e det ikkje gøy å være et vrak på jobben mandag morgen, men e det ikkje verdt det? e det kjærligheten til laget som svikter siden vi ikkje reiser på borteturer lenger??

Ole Brom

Nå har vel dette vært oppe til diskusjon før og noen vettigt svar får man vel aldri. At kampen ble flyttet har selvfølgelig litt å si. Men det som er urovekkende er at turene er blitt mindre og mindre attraktiv å reise på. Hva som gjør det er et godt spørsmål.

Jeg tror det har mye med rekrutteringen å gjøre. Da jeg reiste på det meste før var det alltid en fast gjeng som reiste. Fleste parten av disse er nå blitt så "voksen" at familielivet har innhentet disse, deriblant meg. Med 3 unger og kjerring strekker ikke alltid tiden til og barnevakt er heller ikke alltid å oppdrive.

Når det gjelder jobbsituasjon på mandager hvor bussen returnerer litt seint er det bare å høre med arbeidsgiver om det er mulig å komme litt seinere/bytte vakt. For de det er mulig for da. Dette pleier å løse seg om man ikke har en helt spesiell jobb.

For de som har meldt seg på er det jo dritkjipt for å si det mildt. Det som er "farlig" er at disse ikke gidder å melde seg på neste tur fordi at den gjerne blir avlyst.

Nei hva som kan gjøres vet jeg ikke men regner med at BBB mottar forslag med takk !

Syng for Brann

Vedig enig Ole Brom.  Vi "gamle" har en familje å ta vare på.  Det trenges unge som ikke har noe slikt å forholde seg til.  Jeg synes at rekrutteringen ikke er den beste.   Hvorfor ikke atarte en vervekampanje?

Ole Brom

Quote from: "Syng for Brann"Vedig enig Ole Brom.  Vi "gamle" har en familje å ta vare på.  Det trenges unge som ikke har noe slikt å forholde seg til.  Jeg synes at rekrutteringen ikke er den beste.   Hvorfor ikke atarte en vervekampanje?

Tenker du en vervekampanje for å skaffe BBB nye medlemmer eller vervekampanje for å få flere på busstur ?:)

Helt klart at BBB burde tenkt i de baner mtp en vervekampanje i en eller annen form. Men så er ikke hensikten til BBB å være størst men de skal være en paraplyorganisasjon for ALLE som har et forhold til Brann. Greit nok det, men jeg mener at det burde kommet igang en kampanje. Da vil vil stå sterkere sammen som en organisasjon og ikke minst ville dette ha innvirket positivt på BBB regnskap iform av flere penger i omløp.

Men for alt vi vet så har de en vervekampanje på tapetet :)

Syng for Brann

Flere Medlemmer i BBB betyr flere på busstur.  ;-)    Det med at målet ikker er å vøre størst er ok, men med mange medlemmer blir det flere syngende supportere og flere på bussturer.   + mer penger i kassa.

Brann e livet mitt :)

Eg e skikkelig mildt sagt forbannet no, eg hadde meldt mg på molde turen og gledet meg kjempe masse t å reise å se BRANN spille, e ikkje d samme å sitte hjemme i stuen og se kampen, då kan en ikkje støtte laget sitt heller. Trodde d va så mange som skulle melde seg på eg, va no en del her inne som skullet molde. No e eg veldig langt nede, for noe molde tur blir d ikkje på mg, for eg har verken bil eller nok penger t å komme meg t molde no. DRITT KJIPT!!!!!!!!!!!!!!
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

Ole Brom

Quote from: "Brann e livet mitt :)"Eg e skikkelig mildt sagt forbannet no, eg hadde meldt mg på molde turen og gledet meg kjempe masse t å reise å se BRANN spille, e ikkje d samme å sitte hjemme i stuen og se kampen, då kan en ikkje støtte laget sitt heller. Trodde d va så mange som skulle melde seg på eg, va no en del her inne som skullet molde. No e eg veldig langt nede, for noe molde tur blir d ikkje på mg, for eg har verken bil eller nok penger t å komme meg t molde no. DRITT KJIPT!!!!!!!!!!!!!!

Skjønner frustrasjonen din....dette er tragisk, flaut..... Helt utrolig at det ikke er flere som er meldt deg på.

Du får prøve å høre med folk om noen skal kjøre opp selv. Vet at det er flere som pleier å kjøre "uorganisert". Prøv så får du deg kanskje en tur til Molde.

brannfrik

ja, hvis det e nåkken som kjører opp og har sinnsykt lyst på en ekstra passasjer, så e det bare å gi en lyd til meg på brannfrik@hotmail.com!! betaler naturligvis min del av reisekostnadene.

Erik

Tror privatturene stjeler mangen av tilreisende, det er billigere med en bil på 4 å reise opp enn at 4 tar buss... fortere går det og... De som sier de er blitt "fam" osv, greit er no det, men den nye unge gjengen da? hvor er den?? kan ikke legge skoene på hyllen selv om folk får barn og ikke kan reise mer!!!

Ole Brom

Quote from: "Erik"kan ikke legge skoene på hyllen selv om folk får barn og ikke kan reise mer!!!

Skal si deg det at det ikke alltid er lett å være med på bortetur når man har familie.  For min del så prøver jeg å reise på det jeg kan og strekker "strikken" max i hjemmet for å få det til. Jeg har reist i 12-13 år og har vært med på litt av hvert av borteturer. Som Erik sier er det nesten billigere å reise et par stk i bil men jeg ville gladelig betalt 100 kr mer for å ta den bussen slik at turen ikke ble avlyst.

enavgutta

Litt synd dette her. Er selv med på ytterst få borteturer, så skal ikke uttale meg med for kraftig skyts i denne saken her. Men jeg lovet Charlie Miller da jeg møtte ham idag at det "sikkert kommer et par busslaster oppover". Vel vel, vi får gi mannen en ekstra varm velkomst på Stadda :-)

monzilla

Erik

Jeg mente ikke at de som har fam skal dra, men at de nye unge må få ræven ut på turer... men sosialiteten som vi hadde før er vekke... derfor reiser så få på turer!!! Mye av delingen av folk på SS & hansa har skylden... Tragisk!

enavgutta

Ja, det hadde vært kjekkere hvis kampene gikk tidligere på dagen og kanskje også kommunikasjonsmidlene utbedret på visse strekninger? Hadde vært genialt med f.eks flykampanjer for supportere - eks fyller opp to Norwegian Boeing 737 Fly for 500 t/r til Oslo, Molde, Kristiansand eller hvor det nå måtte være. Utbedring av toglinjene også kanskje, så hadde vi gjort unna turen på 3 timer til hovedstaden f.eks. Skulle likt å hatt muligheten til å dra på flere bortekamper og fått enda mer fotballglede.

KennethS

Når 14issene står på store stå e det krise, da bør vi ha aldersgrense osv osv, når folk skal på bortekamp klager de på at de e gamle og at rekruteringen stinker...  DOBBELTMORAL LANG VEI???
tå på Brann

monzilla

hehe, hva hvis chess kunne ha sponset en tur? Feks at alle som hadde chess-abb eller meldte seg inn kunne få flytur for feks. 800 kr, mens de som ikke hadde måtte ha betalt full pris? Koster forresten jævlig mye å leie et fly

EDIT : KennethS, skjønte ikke helt hvor du dro den konklusjonen fra. Utdyp?

espen

Well, vi er 4 stk som hvertfall skal oppover. Og etter en del Molde kamper vet jeg med sikkerhet at vi 4 komme til å dominere Røkke Løkka. Så stille skal det nok ikke bli!

God kamp!

Molde - Brann 1 - 3

KennethS

Quote from: "Syng for Brann"Vedig enig Ole Brom.  Vi "gamle" har en familje å ta vare på.  Det trenges unge som ikke har noe slikt å forholde seg til.  Jeg synes at rekrutteringen ikke er den beste.   Hvorfor ikke atarte en vervekampanje?

god nok svar Monzilla? problemet her e jo at mange e imot unge på storestå, så det blir jo en slags dobbelt moral.
tå på Brann

bubba

kan jo bare nevne at d var hele 8 stk som meldte seg på turen til molde...noe å tenke over?

Kai-Olai

Den ideen med chess var ikke så dum! Om ikke de hadde sponset alt, så kunne de f.eks gitt 100,- i rabatt til de som hadde chess-abbonement, og 100,- til de som var medlen i bataljonen evt. 250,- til de som både var medlem og hadde abbonement! Men det er vel kanskje litt urimelig å spørre de om alt.

En idè er kanskje å sette opp en gruppe som arbeider med å skaffe sponsorer til borte turene. Tror det er endel bedrifter rundt i Bergen som sikkert hadde vært med på å sponse en del av turene. Da hadde det blitt billigere, og jeg tror flere av oss unge, uten en feit lommebok, sikkert hadde sett seg råd til å delta!!
Dette burde absolutt vært en mulighet, eller?

Ole Brom

Quote from: "KennethS"Når 14issene står på store stå e det krise, da bør vi ha aldersgrense osv osv, når folk skal på bortekamp klager de på at de e gamle og at rekruteringen stinker...  DOBBELTMORAL LANG VEI???

Klager på at vi er gamle ? Nå kan jeg kun snakke for min del men det er ikke alltid like lett å få borteturene til å klaffe med fruen sin jobb og evt. pass til 3 barn. Men om du stiller opp som barnevakt er jo problemet løst :)

Ole Brom

Quote from: "Kai-Olai"Den ideen med chess var ikke så dum! Om ikke de hadde sponset alt, så kunne de f.eks gitt 100,- i rabatt til de som hadde chess-abbonement, og 100,- til de som var medlen i bataljonen evt. 250,- til de som både var medlem og hadde abbonement! Men det er vel kanskje litt urimelig å spørre de om alt.

En idè er kanskje å sette opp en gruppe som arbeider med å skaffe sponsorer til borte turene. Tror det er endel bedrifter rundt i Bergen som sikkert hadde vært med på å sponse en del av turene. Da hadde det blitt billigere, og jeg tror flere av oss unge, uten en feit lommebok, sikkert hadde sett seg råd til å delta!!
Dette burde absolutt vært en mulighet, eller?

Tviler vel på at bedrifter vil ha navnet sitt trykt over hele BA om det skjer en "spytteepisode" til feks ? Dårlig pr at de sponsa turen. Vet jeg satt det litt på spissen men tror gjerne at bedrifter vegrer seg for å gjøre dette nettopp pga risikoen. Da er det bedre å se på løsningen med å få skaffet seg en buss til odel og eie ? Vi hadde jo fotballpub bussen før men hva med å høre om fottikken og BBB sponser en buss sammen ? Bataljonsbussen ruller på veien ?:)

Kai-Olai

Bataljon-bussen var ikke dumt. Kunne kjøpt buss av Gaia eller HSD. og så kunne vi fått et par sponsorer til den;
Hansa, Toro, SPV evt. andre.
+ at de vi evt. kjøpte bussen av gav oss en fin pris imot litt sponsor-plass.

bergen

faen!! jävli kjipt! kor mange reiser nå? eg tar turen til molde.. blir det noen å treffe der? noen som reiser privat? håper det!!!

Jo_

Jeg mener absolutt at vi burde anskaffe oss en egen buss.. det er flere og flere supportere i norge som har det, f.eks. vif og lyn..
Tror også at fler vil bli med på turer med en slik buss..
Dette er en godt forslag som jeg håper det blir noe ut av..

Jeg hadde tenkt meg å kombinere kampen med å øvelseskjøre hjemmefra (kongsvinger), men grunnet sommerjobb (sårt tiltrengte penger) så kan jeg ikke..
Men håper mange viser at vi tross alt har trofaste supportere..
Jeg mener det er en liten skam at vi ikke klarer å sende av gårde en buss..

Bjarte

Quote from: "Jo_"Jeg mener absolutt at vi burde anskaffe oss en egen buss.. det er flere og flere supportere i norge som har det, f.eks. vif og lyn..
Tror også at fler vil bli med på turer med en slik buss..
Dette er en godt forslag som jeg håper det blir noe ut av..

Jeg hadde tenkt meg å kombinere kampen med å øvelseskjøre hjemmefra (kongsvinger), men grunnet sommerjobb (sårt tiltrengte penger) så kan jeg ikke..
Men håper mange viser at vi tross alt har trofaste supportere..
Jeg mener det er en liten skam at vi ikke klarer å sende av gårde en buss..

Både i BST og i BBB har det vært oppe til diskusjon om dette med egen buss. Men ikke under noen omstendigheter er vi i styret til BBB villig til å satse medlemmenes penger på noe så risikabelt som egen buss er. Dette er forøvrig akkurat det samme syn som BST hadde. Personlig driver jeg selv med egen drosje og vet ganske så mye om hva slikt koster (selvfølgelig i mindre målestokk, noe som skremmer meg enda mer med tanke på buss). Buss er stort sett død kapital, men selvfølgelig kan man drive med utleie imellom borteturene, men dette krever mye arbeid og utstrakt bruk av markedsføring. Til syvende og sist sitter vi igjen med lite eller ingenting (mest sannsynnlig tap), mye arbeid, mange utgifter og meget stor risiko.

Vi i Bataljonen er meget godt fornøyd med det samarbeidet vi har med Chess. Men dette krever gjensidig tillit og forsiktig bruk av den ressursen Chess er. Det er ikke så enkelt at hver gang det er noe, at det bare er å springe til Chess og be om penger. Og vi skjønner veldig godt at det for de ikke er å bare kaste pengene etter oss. Det er ikke slik ett fruktbart og godt samarbeid fungerer. De skal være prisgitt at de har hjulpet oss så langt, og vi vil gjerne fortsette med det. Så vær så snill å ikke bruk Chess i enhver situasjon der det trengs penger. De hjelper oss ved behov, og (heldigvis sier vi) ikke bare for å sløse vekk penger.

dchwel

Quote from: "bergen"faen!! jävli kjipt! kor mange reiser nå? eg tar turen til molde.. blir det noen å treffe der? noen som reiser privat? håper det!!!

Joda vi er tre som reiser oppover så vi klarer ihvertfall overdøve Molde fansen  :lol:

bubba

ja da er turen avlyst, men jeg går ut ifra det fortsatt er noen som har tenkt seg en tur oppover...noen som vet kor brann supporterene skal samles?

dchwel

Quote from: "bubba"ja da er turen avlyst, men jeg går ut ifra det fortsatt er noen som har tenkt seg en tur oppover...noen som vet kor brann supporterene skal samles?

Anybody?

Er ikke kjent i det hele tatt der oppe, men det må vel være en pub vi kan innta?? :roll:

paf

Quote from: "dchwel"
Er ikke kjent i det hele tatt der oppe, men det må vel være en pub vi kan innta?? :roll:

Tornekrattets pub heter Dockside. Den er i minste laget. Tidligere har vi pleid å være på Maxime (tror jeg det var) rett ved busstasjonen. Ellers er corner puben på hjørnet av Alexandra en fin plass å være (hvis de har åpent da). I hvert fall aller nærmest stadion.

dchwel

Tornekrattets pub heter Dockside. Den er i minste laget. Tidligere har vi pleid å være på Maxime (tror jeg det var) rett ved busstasjonen. Ellers er corner puben på hjørnet av Alexandra en fin plass å være (hvis de har åpent da). I hvert fall aller nærmest stadion.

Hm, ja de som skal av brannfans kan vel kanskje møtes på en pub søndagen vel  :D ?

bergen

oppfordrer så mange som mulig å ta turen til molde! ! :!: går fint an å reise uten bbb.

dchwel

Quote from: "bergen"oppfordrer så mange som mulig å ta turen til molde! ! :!: går fint an å reise uten bbb.

Vi reiser om under 12 timer! Blir byn i molde på lørdag :P

supporter

kom akkurat hjem fra ferie no, reiser til molde med resten av fam.en min søndag kl. 07 00.

Molde - Brannn 2-5 :P

bergen

det e bra! reis så mange som mulig! tror på 1-3 til brann.. men 2-5 går greit! for all del!! :!:  :D

dchwel

Noen som skal på noen bestemt pub før kampen eller!?

Go Up