• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eg e redd!!!!

Started by Optimisten, July 04, 2004, 22:42:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Optimisten

Våren var her tidlig og bra i år, vi begynte utrolig bra, kjempet som guder og hadde igjen store "kule" overskrifter i avisene! Men etterhvert som tiden gikk, begynte faen meg de folkene å dra en "Brann"(for de som har sett friends).  De sullet med Rønningen, han gikk te Rosenborg!! Olofinjana blir solgt, det visste vi fra før! Men at det sku bli så mye tull og at han ikkje kunne spille ordentlig for Brann før han gikk var det ingen som visste!  Winters e i tenkeboksen, han vil ha mer og Brann e treig!! I tillegg sliter vi med skader!  Og e det nokken som i det hele tatt har sett noen av brann spillerne smile i det siste?? Det virker som om resten av laget blir satt i skyggen av alt peset rundt de andre!! For at laget skal være bra, må de ha troen på seg sjøl og de virker som de gir opp(klandrer ikkje spillerne her, men ledelsen).  De trenger støtte!!!!

Eg e REDD!!! vi var på vei te å  bygge opp ett lag, no brytes det ned! Fortsetter det sånn, ser eg ikkje nokke annet enn at ledelsen bør gå! Dette e for gale! Eg går konstant rundt med vondt i magen!!!
KOM IGJEN BRANN!!!!!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

enavgutta

Solid svartmaling på veggen her Optimisten. Innleggene dine har stort sett vært ganske optimistiske til nå har de ikke? Men du er ikke alene om å ha fått kalde føtter. Men oppi all denne elendigheten og fustrasjonen Sk Brann har til vane å føre oss opp i på denne tiden av året - så er jeg ganske positiv til utfallet av Rosenborg kampen. Stor det blir en styrkeprøve vi med godt hell vinner !!

Sharpy

Quote from: "Optimisten"
Eg e REDD!!! vi var på vei te å  bygge opp ett lag, no brytes det ned! Fortsetter det sånn, ser eg ikkje nokke annet enn at ledelsen bør gå!


Jeg sier som flere andre har sagt i andre tråder; ledelsen har gjort en god jobb gjennom flere sesonger nå. Tingenes tilstand har ikke sett så lyse ut på lange tider som de gjør nå, og dette er ledelsens fortjeneste. Dagens situasjon er selvfølgelig ikke fullt så lys, men ta en nærmere titt på hva som gjør dette.

1. Seyi er på vei bort. Ja, men det er faktisk ingenting å gjøre med. Det ledelsen her må jobbe med er å få best mulig pris for vår sorte perle, og det har jeg full tiltro til at de klarer å få til. Personlig tror jeg det jobbes på spreng i kulissene for å få tak i en erstatter, men til forskjell fra tidligere handles det ikke lenger i hytt og pine. Nå sonderes markedet skikkelig, og vi kommer ikke til å ende opp med en benkesliter fra Bryne som hever topplønn for å gå skadet.  Den type spiller Brann er ute etter vokser ikke på trær, og det gjør heller ikke pengene en slik spiller vil koste. På dette punktet kan vi lite annet gjøre enn å ha tiltro til ledelsen, selv om vi selvfølgelig kan ha våre meninger om hvem som bør hentes.

2. Robbie Winters nøler med å signere.  Det er vel ingen som helst tvil om at Winters er en spiller vi gjerne vil beholde i Brann. Samtidig må vi huske på at en Winter gjør ingen sommer (eller hvordan nå det ordtaket går). Vil vi virkelig gå inn i en ny lønnsgalopp for å beholde en spiller på slutten av karrieren? Når han en gang forsvinner vil vi ikke sitte igjen med så fryktelig mye penger for ham, men mulighetene for at flere spillere vil ønske lønn i Winters-klassen kommer til å være tilstede. Trolig har Brann gitt et fryktelig godt tilbud i Brann-målestokk, og dersom ikke det er nok for den godeste Robbie, nei, da får så være. Ledelsen frikjennes også her.

3. Skadesituasjonen. Når Thomas Lund er fast innslag på høyrekanten sier det seg selv at Brann sliter med for tynn spillerstall. Jeg tror igjen at Brann jobber med saken. Sanne er på vei, og flere vil antakeligvis komme til. Sanne har interessante egenskaper uten tvil. Om han er god nok for Brann på medaljejakt er jeg imidlertid mer i tvil om. Det å hente gode spillere midt i sesongen er ingen enkel oppgave, og skadesituasjonen kan ikke ledelsen gjøre noe med. At vi kunne hatt bedre dekning før sesongen er en annen sak, men jeg velger å frikjenne ledelsen nå også.

4. Salget av Rønningen. Denne debatten har gått i ti lange og 25 brede. Jeg mener det var en tabbe å selge Rønningen, og det har jeg argumentert for tidligere. Ledelsen har nok hatt sitt å si, men det er vel først og fremst trenerteamet som skal ta denne på sin kappe.


Alt i alt mener jeg derfor at det blir skivebom å skylde dagens situasjon på ledelsen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

moffe

Sorry, men det er nok bare å innse at pr. dags dato så kan vi heller se nedover på tabellen enn oppover. Var tendenser til sinne mot Per Ove på stadion mot LSK, og med et nytt tap i dag og Winters til LSK så tror jeg folk får nokk, og da håper jeg samtidig at dere som enda klamrer dere til "den gode jobben som er gjort" våkner også.

Greit nok, det er ikke hele ledelsen som svikter, det er Per Ove som er problemet.  Ledelsen generelt har gjort en grei jobb de siste årene, og ryddet opp økonomisk, fått i gang Brann butikken i regi av Brann, og den nye vip klubben i Hansa, så her er mye bra å spore som gir inntekter til klubben.

Men så var det Per Ove da, noen hevder han har gjort en kjempe jobb de siste årene, skaffet spillere som Olof, Soma, Kvisvik og Winters til klubben.
Helt feil, Olof kom med en tilfeldighet, etter en fransk klubb sendte han videre uten prøvespill grunnet manager skitfe, og treningene i Andrerlecht ble avlyst grunnet snø på banen.
Soma kom etter Mjelde hadde tatt over jobben til Per Ove og ringt flere ganger for å informere om hvor ønsket han var i Brann.
Kvisvik kan vi sende bukettene til Chess grunder Volvik for.
Og Winters kan vi nok takke Guntveit for etter hans tid sammen med han i Aberdeen.

Sanheten er den at hadde det ikke vært for tilfeldigheter og det at andre tok tak i Per Ove sine arbeidsoppgaver så hadde ikke Brann engang spilt i eliteserien i år.
Det at han ikke en gang har klart å finne erstatter for Olof på et halvt år sier jo det meste, og kom ikke trekkende med dette nye kvalitets stempelet hele tiden. Hvem spiller på midtbanen vår pr. i dag? Jo, Lund og Haugen, trenger vel ikke reise jorden rundt for å finne noen som kan gå rett inn og forsterke denne lagdelen her.

En annen ting er tiden alt tar, Per Ove er faktisk den eneste jeg vet om som har lengre behandlingstid på saker som skal innom kontoret sitt enn både stat, kommune og trygdekontor til sammen!!!!!

Dette er for dårlig, og skal Brann noen gang bli en toppklubb så kan de starte med og sparke Luskeludvig ut stadionporten, tror uansett det snart vil bli et folkekrav i Bergen å få han vekk.
ei til trommer på stadion

Xminator

QuoteEn annen ting er tiden alt tar, Per Ove er faktisk den eneste jeg vet om som har lengre behandlingstid på saker som skal innom kontoret sitt enn både stat, kommune og trygdekontor til sammen!!!!!


Så du har prøvd begge deler?

moffe

Quote from: "Xminator"
QuoteEn annen ting er tiden alt tar, Per Ove er faktisk den eneste jeg vet om som har lengre behandlingstid på saker som skal innom kontoret sitt enn både stat, kommune og trygdekontor til sammen!!!!!


Så du har prøvd begge deler?


Vel, uten å se ned på de som av ulike grunner har havnet i "diverse køer"
så har jeg aldri prøvd noen av delene.
Men det er vel egentlig bare å følge litt med i nyhetsbildet for å få med seg behandlingstid i de ulike organene.
ei til trommer på stadion

enavgutta

Ser i dagens BA at et par stykker foreslår og selge badevakten Ludviksen tilbake til Fyllingen hehe. Artig.

Xminator

Joda, men å ha sitter i offentlig kø gjør ingen til ekspert på saksbehandlingstid hos POL.

Optimisten

Quote from: "enavgutta"Innleggene dine har stort sett vært ganske optimistiske til nå har de ikke? Men du er ikke alene om å ha fått kalde føtter. Men oppi all denne elendigheten og fustrasjonen Sk Brann har til vane å føre oss opp i på denne tiden av året - så er jeg ganske positiv til utfallet av Rosenborg kampen. Stor det blir en styrkeprøve vi med godt hell vinner !!


Joda pleier egentlig å være ganske så optimistisk, og det e eg egentlig no også! Tror Brann kommer til å klare seg bra eg i grunnen, men noen ganger må til og med en nesten evig optimist få ut sin frustrasjon!! :D

BRANN TIL CUPFINALEN 2004!!!!!!!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

enavgutta

Ja, det blir cupen vi har muligheten i år. Trønderpakket tar vel serien denne gangen også. Synes laget hevet seg etter en del misser og "stå og se på fotball". En fin dag på stadda hvor vi ble snytt for den virkelige festen!

Go Up