• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Ny playmaker: Christian Grindheim

Started by power, July 01, 2004, 10:17:45 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

power

Brann trenger sårt midtbanespillere med andre kvaliteter enn kondisjon og taklingsstyrke, noe kampen mot Lillestrøm tydelig viste. I Norge er det få aktuelle spillere, men en Brann bør kikke nærmere på er Haugesund og U-21 landslagets kaptein Christian Grindheim. Han har helt klart skills til å gå rett inn på et vaklende Brann lag.

Nixon

Du er ikke den første. Grindheim har vært omtalt i opptil flere linker her de siste ukene. Tror kanskje han blir for dyr, spesielt fordi Haugesund sliter i 1. div. og trenger alle spillerne sine. Kanskje Knut Walde kunne lokket han med neste år?:)
Rød makt på Hansa!

DrMeland

Vil vi ha kvalitet så må vi betale for det! Viking kjøpte Jone Samuelsen fra Haugesund for i overkant av 2 mill. Tipper Grindheim koster rundt 3 mill, og det har vi råd til når Olof blir solgt. Denne Serberen vil muligens koste oss litt mindre (etter sign-on-fee og agenthonorar) men risikoen er svært høy. Mange er skeptisk til utlendinger på Brann fordi de historisk sett "flopper". Olof var et lykketreff og at Peddi klarer det kunststykket to ganger på rad tviler jeg sterkt på...

Grindheim er pr. i dag god nok til å gå rett inn på laget. Han er denne U-21 årgangens klart beste spiller og en mann som garantert vil bli solgt videre om 2-3 år med god fortjeneste. Vi betalte 2,3 mill for Soma og han var verdt hver krone, det samme vil Grindheim være.

Skal vi vinne noe må vi kjøpe spillere som kan hente hjem medaljene, og ikke tro at vi kan spare oss til seriegull!
rMeland

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

TERD

Dette er jo helt meningsløst! Brann har en svært likvid eiendel i Olofinjana. Dette er den Norske Trauste Holdningen! POL kan ikke alvorlig mene at Brann skal holde seg borte fra overgangsmarkedet inntil Olof er solgt. Den eneste måten man kommer seg noen vei på her i verden, er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Snakk med agenter, innled samtaler med spillere etc. Blir ikke Olof solgt, så si "sorry, det gikk ikke denne gangen".
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Det er også den måten Brann havnet i ulykken på. Tennfjord solgte jo CL skinnet mange ganger før det var i mål, og vi kom jo aldri til CL.

Tror du virkelig det er så umulig at Olofinjana bestemmer seg for å gå ut kontrakten? Det er faktisk veldig sannsynlig, og noe som vil gi Olofinjana (og agenten) veldig mange penger. Brann kan ikke tvinge Olofinjana til en annen klubb.

I verste fall så sitter Brann igjen med en umotivert spiller i ett år til, og NULL kroner. Det er virkeligheten POL må forholde seg til, noe annet er totalt uansvarlig.

P-K

Det nåværende styret har gjort en kjempejobb med å rette opp Branns rykte som bjørnejeger utstyrt med løskrutt. Klart de har planer, og klart de har forhørt seg. De vet hva Hertha skal ha, forhåpentligvis også hva Haugesund skal ha, men de kan ikke by uten penger. Haugesund vet at vi ikke har penger før Olofinjana er solgt. Hvorfor skulle de ta seg bryet med å forhandle med oss når vi ikke har penger?

Grindheim er god, veldig god. Han var god i fjor også. I forhold til en serber som trolig vil ha en avsindig lønn ( BA/BT ) og i tillegg ikke er å oppdrive er dette penger i banken. Serberen kan være veldig god, men også ubrukelig. Med Grindheim får vi avkastning.

Gi meg TFL, Grindheim samt Kovacs eller et ukjent superkjøp!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

TERD

-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Rød makt på Hansa!

DrMeland

Quote from: "Xminator"

Du kan ikke mene alvor? At et av norges største talenter skal heve Branns midtbane er å tro på julenissen!? Sitter med en følelse av at du ikke helt vet hvem Grindheim er eller hvor god han er...

Grindheim regnes som den beste spilleren på dagens U-21 landslag (kommer selvsagt an på hvem du spør, men mange mener det). Han er offensiv, kreativ og teknisk god. Mange klubber har allerede forhørt seg om ham (deriblant bartepakket) og han kommer garantert til å heve dagens Brannlag. Når Olof forsvinner har vi ingen kreative spillere igjen på midten utenom Kvisen.

U-21 landslaget består i dag av mange spillere som spiller fast i Eliteserien, eksempelvis Lars Iver Strand og Jone Samuelsen. Grindheim er bedre en dem begge. Hvis det er å tro på julenissen så står jeg herved frem som en ekte troende! Forhåpentligvis ikke lenge til jul...
rMeland

Nixon

Enig! Er ikke han også kaptein på U21-landslaget? Man blir ikke det sånn helt uten videre.
Ellers har jeg i en tidligere tråd foreslått å gjøre en utlånsavtale med Erlend Storesund til Haugesund resten av sesongen slik at klubben får en umiddelbar erstatter. Og Erlend får spilt fast på et høyt nivå.
Rød makt på Hansa!

Xminator

Så du sier at alle som spiller på U-21 landslaget spiller stabilt på et nivå som hever Brann i eliteserien? En spiller med 6 u-21 kamper?

Jeg benekter ikke at Grindheim i enkeltkamper vil stå frem som ener og kampvinner, MEN jeg er like sikker på at han i enkeltkamper vil falle totalt igjennom og får Martin K til å se ut som et ballgeni.

Jeg benekter heller ikke påstanden om at Brann bør hente Grindheim som en mann for fremtiden.

Hallelujastemningen er det enkelt og greit ikke noe rasjonelt grunnlag for...

DrMeland

Quote from: "Xminator"Så du sier at alle som spiller på U-21 landslaget spiller stabilt på et nivå som hever Brann i eliteserien? En spiller med 6 u-21 kamper?

Ingen halleluja stemning her... Vi må ha nye spillere, først og fremst på de plassene vi er spesielt svake. Dette gjelder den offensive plassen på midten og høyresiden. At Grindheim hadde forsterket Brann er det ingen tvil om, pr i dag (med Olof borte) har vi Haugen, Guntveit og Knarvik til å sloss om de to plassene sentralt. Det lukter ikke akkurat medaljer...

Det er slutt på den tiden hvor forskjellene på de to øverste divisjonene var enorm. Ham-Kam er et godt bevis på det i år. Det er lite å velge i av offensive midtbanespillere og Grindheim vil ikke bare styrke laget men også være en mann for fremtiden.

At han vil være svak i noen kamper gjelder ikke bare unge spillere. Det er jo Kvisen et godt eksempel på; genial i en kamp og banens dårligste i neste.
rMeland

KennethS

Ximinator: vær så snill og ikkje uttall deg når du overhodet ikkje har peiling på ka du snakker om , og enda værre, ikkje spill dummere en du trenger, du trenger ikkje mistforstå med vilje, eller lage egen rare tanker i hodet ditt.

GI OSS GRINDHEIM PEDDI! , men dessverre, peddi vil heller ha polske spisser som ikkje scorer mål.
tå på Brann

Xminator

KennethS

Quote from: "Xminator"Takk det samme Kenneth...

forklar deg bedre, takk. Eg har veldig god peiling på ka eg snakker om, dessuten har eg ikkje engasjert meg i denne saken så mye, untatt at eg vil ha Grindheim til Brann, men det e tydligvis at Brann vil ha spisser som ikkje scorer mål, akkurat som vi ikkje har nok av det.

her e foressten nok en spiller Brann bør hente, utifra statistikk.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/em/article247445.ece
tå på Brann

Xminator

Hva med å forklare hvorfor du vil ha Grindheim? Jeg har forklart hvorfor jeg vil ha Grindheim, men også hvorfor jeg ikke tror det er frelseren som gir oss gull nå(tm).

Jeg er 100% overbevist om at en midtbane Guntveit/Haugen sett høstsesongen under ett vil gi en høyere tabellplassering enn en midtbane med Grindheim/Haugen eller Grindheim/Guntveit. Jeg er like sikker på at Grindheim om 2 år springer runder rundt de to vi har nå...

Kjøp Grindheim, men en del bør justere forventningen sine ned en god del hakk.

Og en ting til, hva legger du til grunn for at Brann kun er intressert i spisser som ikke scorer mål? Det du driver med er ikke diskusjon, men personhets på et så lavt nivå at du burde skamme deg. Hva med å ta den pausen fra forumet som du faktisk sa du skulle ta?

Når det gjelder Zagorakis, så har hver spiller sin funksjon. Kanskje TV2 skulle vist hvor mange assists nevnte Zagorakis har for Hellas på de 93 landskampene?

Ricky

Quote from: "DrMeland"
Quote from: "Xminator"

Du kan ikke mene alvor? At et av norges største talenter skal heve Branns midtbane er å tro på julenissen!? Sitter med en følelse av at du ikke helt vet hvem Grindheim er eller hvor god han er...

Grindheim regnes som den beste spilleren på dagens U-21 landslag (kommer selvsagt an på hvem du spør, men mange mener det). Han er offensiv, kreativ og teknisk god. Mange klubber har allerede forhørt seg om ham (deriblant bartepakket) og han kommer garantert til å heve dagens Brannlag. Når Olof forsvinner har vi ingen kreative spillere igjen på midten utenom Kvisen.

U-21 landslaget består i dag av mange spillere som spiller fast i Eliteserien, eksempelvis Lars Iver Strand og Jone Samuelsen. Grindheim er bedre en dem begge. Hvis det er å tro på julenissen så står jeg herved frem som en ekte troende! Forhåpentligvis ikke lenge til jul...

Superjack

i taper ALDRI!

KennethS

Litt kjipt hvis de hadde gått til Bryne da, ser for meg Ryan Giggs (som må ha vært utrolig ung, siden han bare var 17-18 når han slo til i utd) som sauebonde på jæren :D
tå på Brann

Superjack

Her er en brasilianer som har en fantastisk scoringsstatistikk, kunne han bli mannen for brann?
Han er uten kuntrakt med noen klubb og masse landskamper.
Og han er heller ingen unggutt.
PELE heter han!
i taper ALDRI!

KennethS

Quote from: "Superjack"Her er en brasilianer som har en fantastisk scoringsstatistikk, kunne han bli mannen for brann?
Han er uten kuntrakt med noen klubb og masse landskamper.
Og han er heller ingen unggutt.
PELE heter han!

Vet om en annen Bra spiller , som kunne erstattet Olofoinjana, han e også uten lag og har masse landskamper, Diego Armando Maradona heter han visst.
tå på Brann

Sharpy

Quote from: "Xminator"Så du sier at alle som spiller på U-21 landslaget spiller stabilt på et nivå som hever Brann i eliteserien? En spiller med 6 u-21 kamper?

Jeg benekter ikke at Grindheim i enkeltkamper vil stå frem som ener og kampvinner, MEN jeg er like sikker på at han i enkeltkamper vil falle totalt igjennom og får Martin K til å se ut som et ballgeni.

Jeg benekter heller ikke påstanden om at Brann bør hente Grindheim som en mann for fremtiden.

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Quote from: "Sharpy"Dette er kjernen, og en meget godt forklart kjerne sådan. At enkelte debattanter her inne finner det for godt å hetse Xminator og hans innlegg faller på sin egen urimelighet, i og med at ingen har klart å komme med et godt argument som tilsier at Christian Grindheim blir frelser, gud og konge på en gang.

Kan man komme med et godt argument at Grindheim kan bli frelser? Kan man komme med et godt argument at han ikke blir en frelser? Hallo? Ingen vet om en spiller kommer til å slå til. Og når ingen andre Brann-spillere i moderne tid har vært stabil god gjennom en hel sesong, så er det vel ingen som tror at Grindheim skal være det og bli frelser. Men at han er en spennende spiller som styrker stallen er det vel ingen tvil om. Og jeg tror han vil komme til å starte stort sett alle kampene i høst dersom Brann henter han. Ikke et godt argument, men min personlige mening...
Rød makt på Hansa!

Sharpy

Jeg tror også at Grindheim fort kan komme til å forsterke dagens Brannlag. Den sentrale midtbanen er ikke akkurat til å rope hurra for. Løpssterk som få, men det å finne på noe konstruktivt med ballen i beina er det verre med.

Det jeg, og flere andre, prøver å få fram, er at Grindheim har null erfaring fra norsk toppfotball, og således ikke kan forventes å gå inn å styre i kamp etter kamp. Det er som med Opdal. Gutten må få tid på seg. Og det er greit, men da må vi ikke ha som målsetning at vi skal ta medalje, eller gå til Royal League for den saks skyld.

Det jeg imidlertid ser en stor fare for er at når denne Grindheim til slutt en gang blir Branns store strateg på midten, ja, da kommer gutten til å bli solgt, og vi er i gang igjen med samme leksen... Kanskje, da.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

GhostDog

Quote from: "KennethS"Ximinator: vær så snill og ikkje uttall deg når du overhodet ikkje har peiling på ka du snakker om , og enda værre, ikkje spill dummere en du trenger, du trenger ikkje mistforstå med vilje, eller lage egen rare tanker i hodet ditt.

GI OSS GRINDHEIM PEDDI! , men dessverre, peddi vil heller ha polske spisser som ikkje scorer mål.

Nå pleier jeg ikke bryte inn i andres meningsutvekslinger, men KennethS - ikke vær en sånn forbasket "verdensmester.." Hvor mange kamper har du sett Grindheim spille? Hvor mange ganger har POL sagt at han skal kjøpe en Polsk spiss? Hvem er det som hvisker deg de faktaopplysningene du kommer med hele tiden? :?  Kan det være at noen andre bør sjekke tankene sine litt her?.. :roll:

Betviler ikke at Grindheim kan være en bra spiller, men selv har jeg ikke hatt den glede av å se ham spille annet enn i Vestlandshallen (?) i treningskampen mot Brann. - Hvis han spillte da.. Så jeg kan egentlig ikke komme med noe annet enn en ren gjetting vedr. hans muligheter til å forsterke laget. Ville heller satset på en med litt større erfaringsgrunnlag enn unge Grindheim - for nettopp for å få mer stabilitet inn i et lag som sliter med å spille jevnt godt kamp etter kamp. Kanskje en kontrakt med Grindheim kan bli aktuelt til vinteren?
 Beer a day keeps the doctor away!

DrMeland

Denne diskusjonen handler om Grindheim kommer til å forsterke laget eller ei, ikke om han blir en frelser...

Frelsere finnes ikke lenger i fotballen, til det er sporten blitt for organisert. Ikke engang Olof kan sies å være en frelser, men en jæ... god fotballspiller er han! Jeg mener Brann bør kjøpe Grindheim fordi han er en annerledes spiller enn de vi har. Mens vi i dag har slitere sentralt er han en offensiv kreativ spiller som lager assists og mål. I tillegg er han et kjempetalent, som (forutsatt at han slår noenlunde igjenom) vil kunne selges med fortjeneste.

Den mest nærliggende spiller å sammenlikne Grindheim med er Jone Samuelsen som gikk til Viking i fjor. Begge kom fra Haugesund og spiller på midten. Samuelsen har spilt fast på Viking siden han ble kjøpt og Grindheim er et langt større talent enn Samuelsen, selv om de spillemessig er forskjellige.

Skal vi vinne noe må vi tørre å satse, og kombinasjonen av unge fremadstormende spillere og "gamle travere" er viktig. Påstanden om at Ystaas ikke har hevet laget er ikke rettferdig. Ystaas er en dukk-opp type som kan være usynlig som spiss i 89 min og score når det gjelder som mest, i tillegg har han spilt mye på kanten hvor han ikke passer inn. Ystaas kommer etterhvert hvis han satses på og da får vi betalt både i kroner og mål.
rMeland

Go Up