• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Styret må gå! Ja, du og Per Ove

Started by Stoffi, June 27, 2004, 20:06:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Noen som fortsatt er uenig med at å selge rønningen var en stor tabbe????? Opdal tabbet seg ut på 3! mål idag. 3!!!

Rønningen er 29 år. Han er dyktig, og har 5-6 år igjen som topp keeper.

Opdal er 22 år. Han trenger MYE trening og tid. La oss nå si at Opdal blir en glimrende spiller neste sesong. Ja, da har vi han i 2 sesonger, så blir han solgt til utlandet, for en ung, dyktig keeper er mangelvare.

Rønningen derimot, han hadde ikke blitt solgt til utlandet. Han er for gammel og trives i Brann.

Noen som ser hvor IDIOTISK det er å kvitte seg med Rønningen?!

Per Ove, ta konsekvensene av dette dritet og kom deg til helvete over i et nytt yrke, som travkusk eller noe. Jeg bryr meg ikke, bare kom deg vekk!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Erik

pol@brann.no <--- mail adr til Branns skamhet!!! Skriv å si hva dere mener!!!!

Ole Brom

Quote from: "Erik"pol@brann.no <--- mail adr til Branns skamhet!!! Skriv å si hva dere mener!!!!


Send den til SAMTLIGE i hele NORGE !!!! Og send den til Sandviken sykehus, søknaden om innleggelse !!

monzilla

No e grinekoret igang igjen... Like latterlig lesning hver gang.
Jeg ler av hele rønningen-diskusjonen. Er ikke lenge siden folk maste om at opdal måtte få prøve seg, og rønningen kunne dra til helvete.
Unn fyren såpass at kan få tjene seg noen kroner på tampen av karrieren.

Stoffi

Quote from: "monzilla"No e grinekoret igang igjen... Like latterlig lesning hver gang.
Jeg ler av hele rønningen-diskusjonen. Er ikke lenge siden folk maste om at opdal måtte få prøve seg, og rønningen kunne dra til helvete.
Unn fyren såpass at kan få tjene seg noen kroner på tampen av karrieren.


har du kanskje fått med deg at han ville bli i Brann?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Barode

Makan til mer skandaløs styring av Brann som det Per Ove har gjort i det siste skal man lete lenge etter. Først blir Seyi solgt uten at man har siktet inn en erstatter som kan fylle hullet etter ham. Så blir Rønningen solgt for lommerusk.  Tusen takk for at du nok en gang henter inn middelmådige spillere som Tom Sanne i stedet  for en skikkelig klassespiller. Trodde den tid var over jeg. Trodde at fra nå skulle det kun satses på spillere fra øverste hylle. Men den gang ei. Tusen Takk Peddi for at du får oss ned på jorden igjen når vi endelig føler at vi har noe på gang.

KennethS

Quote from: "Barode"Makan til mer skandaløs styring av Brann som det Per Ove har gjort i det siste skal man lete lenge etter. Først blir Seyi solgt uten at man har siktet inn en erstatter som kan fylle hullet etter ham. Så blir Rønningen solgt for lommerusk.  Tusen takk for at du nok en gang henter inn middelmådige spillere som Tom Sanne i stedet  for en skikkelig klassespiller. Trodde den tid var over jeg. Trodde at fra nå skulle det kun satses på spillere fra øverste hylle. Men den gang ei. Tusen Takk Peddi for at du får oss ned på jorden igjen når vi endelig føler at vi har noe på gang.


Nå må du ROE deg litt ned, Tom Sanne må få prøve seg først før du slenger dirtt som bare det, personlig var eg negativ til han i begynnelsen, men når du ser på dagens lag så tror eg han blir en forsterkning.
tå på Brann

Barode

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Barode"Makan til mer skandaløs styring av Brann som det Per Ove har gjort i det siste skal man lete lenge etter. Først blir Seyi solgt uten at man har siktet inn en erstatter som kan fylle hullet etter ham. Så blir Rønningen solgt for lommerusk.  Tusen takk for at du nok en gang henter inn middelmådige spillere som Tom Sanne i stedet  for en skikkelig klassespiller. Trodde den tid var over jeg. Trodde at fra nå skulle det kun satses på spillere fra øverste hylle. Men den gang ei. Tusen Takk Peddi for at du får oss ned på jorden igjen når vi endelig føler at vi har noe på gang.


Nå må du ROE deg litt ned, Tom Sanne må få prøve seg først før du slenger dirtt som bare det, personlig var eg negativ til han i begynnelsen, men når du ser på dagens lag så tror eg han blir en forsterkning.


Altså slenger jo ikke dritt om Tom Sanne, greit nok at han er en ok spiller. Kritkken min er mest rettet mot Per Ove og den sportslige ledelsen som selger unna det vi har av gode spillere. Og erstatter dem med det som jeg vil kalle middelmådige spillere. Tror neppe Tom Sanne er like god som Seyi. Men greit vi kunne saktens trengt ham på kanten i dag. Hadde heller sett de hentet en kreativ og pasningsikker sentral midtbanespiller. Haugen og  Gunn Tveit er desverre ikke god nok.

Xminator

Vil minne hylekoret om kampen Stabæk-Brann. Om mulig noen hakk verre enn gårsdagens tragedie. Da med Rønningen og Olofinjana.

Påstand: Innsats vinner fotballkamper.

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

GhostDog

Quote from: "Xminator"Vil minne hylekoret om kampen Stabæk-Brann. Om mulig noen hakk verre enn gårsdagens tragedie. Da med Rønningen og Olofinjana.

Påstand: Innsats vinner fotballkamper.


Ja - det var ikke Opdal som tapte kampen i går - det var manglende scoringer på sjansene til Brann, udugelig kollektiv innsats og organisering i både angrep og forsvar.
 Beer a day keeps the doctor away!

Stoffi

Quote from: "GhostDog"
Quote from: "Xminator"

Ja - det var ikke Opdal som tapte kampen i går - det var manglende scoringer på sjansene til Brann, udugelig kollektiv innsats og organisering i både angrep og forsvar.


Du har forsåvidt rett i det. Med Rønningen i mål hadde vi bare tapt 2-1...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Dersom man absolutt vil være kritisk er det jo for tiden et hav av ting å ta tak i. Slik er det alltid når Brann gjør det dårlig. Da er alle på Stadion idioter.
Denne er f.eks. litt fristende å kommentere:
Brann hadde muligheten til å få Arild Sundgot i vinter.
- På det tidspunktet var det ikke rett å hente han til Brann, sier Mons Ivar i BT i dag.
Og så hentet Brann en viss storvokst kar fra Australia like etter. En spiller med mange av de samme egenskapene som Sundgot, men ikke like god...
Rød makt på Hansa!

Tois

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "GhostDog"
Quote from: "Xminator"

Ja - det var ikke Opdal som tapte kampen i går - det var manglende scoringer på sjansene til Brann, udugelig kollektiv innsats og organisering i både angrep og forsvar.


Du har forsåvidt rett i det. Med Rønningen i mål hadde vi bare tapt 2-1...


er enig! Per Ove gjort samme måte for noen år side, f.eks Helstad, Kvisvik, osv!!

Nå igjen, Brann har solgt Brann best spiller!!

side vinter jeg lest avis da Bjørn Dahl nevnte at han er enig med Vålerenga, Lyn osv at vi ikke selge norsk spiller til RBK, det gjøre Per Ove ikke.. :x


moffe

Kan si hva dere vil, men en ting er sikkert, det som så langt  år har vært et trygt og solid forsvar var i går usikkert og lekk som en sil.
Mye av skylden for dette må keeperbytte ta. Var flere ganger i går det ville vært mest naturlig å spille ballen tilbake til keeper, men forsvaret valgte å pælme ballen blindt oppover banen i stedet for.

Dette har med at forsvaret ille lengre stoler på sin keeper, de har ikke lengre den tryggheten som trengs.

Skylder ikke dette på Opdal, han blir kastet til ulvene, men det er andre i Brann som burde klare og se dette før de handler, Opdal er pr. dags dato ikke en god eliteserie keeper, han trenger tid for å bli det, kansje så mye som en sesong eller to før han blir stabil.
Det er da jeg spør meg selv hva Brann holder på med, som gir vekk Rønningen, han er 29 år, har komt i den alderen som er den beste for keepre, her hadde vi hatt en stabil topp keeper i fire fem år fremover minst.
Men i stedet for å gå for det sikre så skal Brann være en arena for at Opdal skal trene seg opp, dersom vi noen gang skal bli ett topplag så er ikke dette måten og gjøre det på.
Sorry, Opdal er ikke god nok, dersom han ikke tar til takke med benken så får man selge han, eventuelt leie han ut til en 1.divisjons klubb, det er da faen meg ikke veldedighet vi driver på med!!!

Med de holdningene som er hos Brann sin sporssjef i dag så vil vi aldri bli et topplag, det er bare og innse, vi kommer verken til å spille cupfinale i år, nordisk liga eller e-cup til neste år. Da kan Brann ta de 750000 de fikk for Rønningen og tørke seg et visst sted med de...

Brann står igjen på perongen når toget går, toget som inneholder pengene, pengene Brann trenger for å kunne bygge opp noe, for å kunne være med å betale for en utbygning av stadion. Gjevnlig deltakelse i Royal League vill gitt Brann gode penger, samt god matching, som igjen kunne ført oss noen runder lengre i Europa, og gitt enda mer penger.

Men vi får ikke være med, vi selger oss ut av det gode selskap, på grunn av at sportsjefen vår ikke liker enkelte spillere. Rart da å se at andre spillere igjen klager over at salget av Rønningen også kommer til å svekke miljøet i klubben...

Det som er enda verre, det er at det er så mange av dere som faktisk mener at dette er helt ok. At vi bare skal sitte og se på at vi kaster vekk muligheten til å bygge opp noe, hvor blind går det an å bli?

En passelig markering fra Bergenserenes side hadde vært å la stadion stå tom neste mandag mot RBK, ikke ett menneske innenfor portene, kun en beskjed til Brann om å fjærne det virkelige "problembarnet" Per Ove Ludvigsen.

Man kan ikke bare sitte og se på at Brann nok en gang seller seg vekk fra toppen i Norsk fotball, denne gangen må vi vise at vi stiller noen krav vi også!!!!!
ei til trommer på stadion

enavgutta

Mulig jeg sier dette mer av følelsemessige grunner enn av saklige. Men jeg har en følelse av av Per Over Ludviksen ikke klarer å opptre objektivt, men prøver å rydde av veien "de han ikke liker".

Stoffi

Meget god post av Moffe.

Rønningen ER en mann for fremtiden. 4-5 år som toppkeeper igjen. Det vil jeg si er fremtiden.
Dette virker mer som en slags vendetta.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

enavgutta

Jess, som nevnt i et par andre tråder her kan vi begynne å innstille oss på fakkeltog - en real byvandring fra sentrum via Per Oves residens og så til Stadion.

monzilla

argumentet "med rønningen i mål hadde vi bare tapt 2-1" blir bare renspikka spekulasjoner. Sorry mac, forrige gang ville grinekoret ha opdal i mål fordi han var en så fantastisk keeper osv, men no blir ledelsen slaktet for å satse på han...

La fyren få tid...

Stoffi

Quote from: "monzilla"

La fyren få tid...


Skal vi havne i nedrykksstriden for at et umodent talent skal "få litt tid"?
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

2rB

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "monzilla"

La fyren få tid...


Skal vi havne i nedrykksstriden for at et umodent talent skal "få litt tid"?

Rolig no... han har stått i mål i ein seriekamp etter Rønningen vart klar for RBK.
Dette vart desverre for Opdal den kampen der ALLE på laget svikta.!

NEI! Seier ikkje at det var rett å selga Rønningen - men folk her inne klarer ikkje å tenka "historisk". Er ikkje så lenge sida me meinte at me hadde ein av dei  dårligste keeperene i norge - og det er ingen garanti for at ikkje Rønningen havner på det nivået igjen.

Greit for meg om dere vil etter POL - men ta no til vettet - og ikkje sleng dritt om Opdal. Han gjer uansett så godt han kan - og eg håper og trur dette skal lønne seg i lengden.

Når det gjelder eit tidligare innlegg ang. vår kjære midtbanespiller som er på veg vekk - så må eg minna om at det er 2 grunner til at ein erstatter ikkje er ordna for han:
1: overgangsvinduet er ikkje er åpna
2: me har ikkje fått pengene enda - slik at me kan kjøpa den forsterkningen me trenger.

Stoffi

Opdal er vel relativt uskyldig i dette her, utenom presset han setter på PO om å få spille, ellers stikker han.
Han gjør sitt beste i kamper, og vi husker alle den perioden der han fremsto som "verdens beste keeper".

Etter det, så har han falt sterkt i prestasjoner og gjør mange tabber. Alle kampene jeg har sett med Opdal i mål, der har han vært usikker, og IKKE et førstevalg i Brann.
Det er horribelt at han nå er førstekeeperen til brann etter det som nå har skjedd. Han trenger tid.
Lei han ut til en eller annen klubb i førstedivisjon. La han spille der, men ikke I brann. Vi skal nå for faen ikke tape medaljer for at han skal få spilletid.

Men, for sent nå....
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann e livet mitt :)

Dette her e rett og slett for tragisk. Tror nok pol har følt seg presset t å la han få spille, men d e jo opp t han og d e han som ahr tatt valget. Føler at d e noe personlig inni bildet her og, han og Håkon e kanskje gode kompiser?? Altså han har jo hele tiden mast om at Håkon må få spille, ja og no har jo begge fått viljen sin. Håper dette ikkje fortsetter, håper Håkon klarer å overbevise osss alle om at han faktisk har noe å gjøre i d målet.... Men for f..., kor lang tid kan d ta då?? Skal vi vente t vi har tapt 1 t kamp, 2 til, 3 til eller??
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

gjertm

:(
For to uker siden synest jeg alt så veldig lyst med tanke på resten av
Branns sesong. Jeg var imponert over gode valg og besluttninger som hadde
blitt tatt før sesongen og bra samspill på banen. Selv om borte bane
prestasjonene var heller dårlige. Men så kom nyheten om at Brann hadde tenkt
å selge Seyi Olofinjana. Ettersom han har spilt så godt som han har gjort
var dette noe jeg regnte med, og tenkte at hans erstatter burde vert
klargjort når han ble solgt. Men det skjedde ikke. Istedenfor velger de å
selge enda en spiller. En som har vært Branns nest beste spiller gjennom
denne sesongen. Ivar Rønningen.- Og ikke bare det de selger han til
Rosenborg av alle klubber, også for 750 000,- kroner. Han kunne like gjerne
vært gitt bort! Dette kaller jeg en skandale. På to uker er det håpet som
jeg hadde om en god sesong som kunne ende med medalje, blitt et magert håp.
Ja nå er det mer et håp om Brann klarer å berge plassen i eliteserien.
Heldigvis fant Brann ut at de kunne sikre seg en spiller. Hvem? Jo en
middelmådighet fra Viking, ved navn Tom Sanne. Tragisk spør du meg. Hva er
det som gjør at Brann alltid skal være en åpen klubb for b spillere uten
kontrakter og dårlige talenter. Er det fordi Per Ove Ludvigsen går best
overens med disse, og på den måten ikke trenger å bli sjalu fordi de kan
stille med bedre prestasjoner enn det han en gang gjorde? Hvorfor ikke prøve
å få tak i noen gode spillere i stedenfor? Det som mangler nå er om
Ludvigsen finner ut at han skal selge Soma, Kvisvik og Winters. Det er trist
at ting kan snu så fort her i Bergen. Men dette er kansje noe vi bare må
venne oss til. For i Brann er de rett og slett redd for å gjøre det bra.
Tenk om de kunne fått medalje, kvalifisert seg for Royal Liga, og Uefa Cup.
Da hadde de jo tjent penger og kunne bygget ut stadion ved de pengene. Nei
Brann, for å gjøre dette fullkomment, må dere nå bruke de pengene dere får
for Seyi, på stadion. Bygg den ut, gjør den stor. Slik at de 7000
supporterne som kommer uansett, kan få to seter hver.
"Vi e berømte Brann fra Bergen vi klarer 10 plass i år!"
Brann inside

Brann e livet mitt :)

Enig i d meste du sier her, men tror nok at de klarer seg i tippeligaen. Tror nok at md noen forsterkninger, vil de klare seg veldig fint, men då må for f... pol se fakta i øynene. Ja, d virker rett og slett som de er redd for at BRANN skal gjøre det bra og gjøre oss stolt. Eg e stolt og kommer alltid t å støtte BRANN uansett, men d pol og gjengen i idrettsveien holder på md no e mer tragisk enn noensinne.
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

KennethS

Quote from: "gjertm"En som har vært Branns nest beste spiller gjennom
denne sesongen. Ivar Rønningen.


Regner med at du ikkje mener at Olofinjana har vært den beste.
tå på Brann

Brann e livet mitt :)

Ja, den mannen e bare heeelt utrolig, men unntak av i går då, han rotet noe vanvittig då. Men all ære t den mannen... Ka sku vi gjort uten han? hehe..
Brann i mitt hjerte for alltid-

BYEN E BERGEN OG LAGET E BRANN!!!

(Altså, bare for å gjøre d klart: Eg e jente!)

gjertm

Quote from: "KennethS"
Quote from: "gjertm"En som har vært Branns nest beste spiller gjennom
denne sesongen. Ivar Rønningen.


Regner med at du ikkje mener at Olofinjana har vært den beste.


Nei i år har han ikke vært så god som i fjor. Den beste har jo vært Soma. Han er en klassespiller. Kansje Branns beste kjøp, med konkurranse fra Svante. Som jeg savner veldig. Når han forsvant skjedde det mye...
Brann inside

Go Up