• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vi er mange, vi har inflytelse..

Started by stla, June 25, 2004, 14:45:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stla

Ser at det er mange delte meninger om salget av Rønningen. Det som er en underliggende fellesnevner er at ingen ønsker at Brann skal selge seg ut av kampen om en god plassering i år.

Det som er viktig nå er at ikke flere spillere forsvinner. Nå har Olof og Rønningen forsvunnet på under 2 uker og  forsvinner flere nå så kan det begynne å svikte. Da er det viktig å huske at det er tross alt vi som kommer å ser kamp etter kamp på stadda, og hvis vi markere oss kraftig nok så bør/vil nok pol å gjengen måtte ta hensyn til dette! Jeg blir gjerne med på en markering på Stadda hvis dette fortsetter!  

EMOM
:twisted:

Xminator

Kommer jo mye ann på hvilken spiller de velger å selge?

Vi har spillere som er attraktive for store klubber. Om store klubber velger å legge penger på bordet så vil Brann måtte selge. Ikke minst fordi spilleren selv venter at det blir gjort.

Tror ikke Brann springer rundt for å selge, men har likevel en følelse av at om Austria legger 10 m på bordet for Soma så er Soma ute av døren forterer enn 1-2-3. Om vi liker det eller ikke.

Helginho

Det er ingen som er fornøyd med salget av Rønningen\Olof...men jeg mener vi har hatt nok trumulter i Brann opp gjennom tidene..ser det ikke som nødvendig at vi skal lage bråk grunnet noen spillersalg, vi får bare satse på at POL og gjengen vet hva de gjør, og at de får inn noen skikkelige erstattere....

Ole Brom

Olof hadde blitt solgt denne sesongen uansett, tror det. Nå er vel ikke overgangssummen offentliggjort men tror den ligger i rundt 20 + miller. Og dette er et meget godt salg. Selvfølgelig hadde vi trengt å hatt Olof men Brann har ikke råd til å si nei til en slik sum og salg.

Når det gjelder Rønningen så var dette et sjokk ! Først at han ble solgt og at han gikk til bartebyen. trodde han hadde skrevet under ny 2 års kontrakt med Brann jeg og var fornøyd ?

Penga rår og Rønningen er intet unntak. Han ville ikke sitte på benken i Brann men på Lerkendal har de vel skinnseter på benken hvor han kan sitte komfortabelt og telle alle penga sine.

Nå er vi i den situasjonen at vi er godt dekket ihvertfall på en av plassene. Vi har Opdal som er et 22 tror jeg, en keeper vi vil ha godt nytte av i mange år, det som gjelder for Brann nå er å signe han på en langtidskontrakt med den klausul om salg KUN ven bud over 20 mill !!

Rønningen salget har sunket inn nå, og spørsmålet mitt er : Var det virkelig så ille at han gikk ? Har vi ikke en av Norges 4-5 beste keepre i Brann i Opdal ? Kan ikke Opdal utfordre Johnsen på landslaget inne 2 år ?

Tror nok at Opdal vil spille seg stort opp i Brann nå. Mye spilletid gjør godt på psyken og selvtilliten. Det er nå viktig at SS og resten av stadion støtter oppunder opdal og hjelper han frem !

Så får Rønnigen sitte å råtne på benken i Rosenborg og telle penger og mest sannsynlig spille seg LANGT vekk fra en plass på landslaget ! For den har nettopp Opdal grepe fatt i !

Go bedring Ivar !

grei

Quote from: "Ole Brom"

Rønningen salget har sunket inn nå, og spørsmålet mitt er : Var det virkelig så ille at han gikk ? Har vi ikke en av Norges 4-5 beste keepre i Brann i Opdal ?

Neppe, Rønningen er nok i den klassen  mens Opdal har sluppet inn tre mål pr kamp i andre divisjon. Han har litt å bevise altså. På sikt har han gode muligheter.

sekto

Personlig, så liker jeg Opdal bedre enn Rønningen. Syntes han på sitt beste er en bedre keeper. Rønningen hadde i fjor som årene før den vanlige store brøleren hver kamp, noen ganger ble den straffet, andre ganger ikke.

Opdal fikk sjansen og var vel mot Bryne han tabbet seg ut, men så kastet alle seg over han og begynte å si han var dårligere enn Rønningen. Så på statsene mellom disse to i fjor og sammenlignet dem, og da var det Opdal som slapp inn minst mål i snitt per kamp. var ikke mye forskjell på dem, men var absolutt ikke en svekkelse da med opdal i mål.

De er også to forskjellige spillertyper. De er gode på forskjellige ting, men føler meg litt mer trygg med Opdal der bak en Rønningen.

Om han har spilt ræva for Brann2, så er det kjipt, men velger fortsatt å tro at han har mye i seg. Opdal er fremtiden, Rønningen tilhører nå fortiden, så la oss heller samle oss bak Opdal å støtte han og gi faen i Rønningen. Han får ha lykke til og god tur.

Det vi bør konsentrere oss om er å finne en skikkelig god andre keeper nå. Han som er igjen nå er jo rimelig ung og uerfaren, skal selvfølgelig få sjansen han også, men skader ikke få inn en med rutine om Opdal skulle skade seg.

Syng for Brann

ove

Foreslår at vi ti minutter ut i første omgang forlater store stå, for å vise avsky mot måten som rønningen har blitt behandlet på iår ang kontrakt,
Eg liker ikke at han går til rosenborg, men det er spotslig utvalg med Per Ove i stisse som gjør sånn at han går

Syng for Brann

Quote from: "ove"Foreslår at vi ti minutter ut i første omgang forlater store stå, for å vise avsky mot måten som rønningen har blitt behandlet på iår ang kontrakt,
Eg liker ikke at han går til rosenborg, men det er spotslig utvalg med Per Ove i stisse som gjør sånn at han går

Ro den nå. POL og Dahl har faktisk  gjort oss gjeldfrie. (!) At de gjør en avgjørelse som ikke du og jeg liker betyr ikke at vi skal slutte å støtte dem. (selv om det bare gjelder 10 minutter.)

Kjenner jeg Peddien rett, så har han en baktanke med dette også.

Ole Brom

Quote from: "ove"Foreslår at vi ti minutter ut i første omgang forlater store stå, for å vise avsky mot måten som rønningen har blitt behandlet på iår ang kontrakt,

ja det er bare til å gå !! Det eneste du går glipp av da er at Brann sikrer seieren på overtid på straffe med Kvisen !

abe78

Nå må folk roe seg litt ned. Er ikke mannen solgt til 750.000,-? Dette er en mann brann ikke vurderte å forlenge med og kontrakten hans går ut om noen måneder. Skal Oppdal bli en klassespiller bør han begynne å spille på dette nivået nå - ikke vente i flere år til.

Dette ligner ikke Karadas-saken i det hele tatt. Da "solgte" vi et ungt supertalent til vår argeste konkurent. Jeg liker Rønningen og synes at han har spilt godt dette året - men jeg forstår han i at han nå bytter klubb da han får mye bedre lønn og kommer til en klubb som helt sikkert skal satse på han. Skjønner også Brann - da de har fullgode alternativ i Oppdal som har fremtiden forran seg.
.og husk!

Truls

Altså det at Opdal har sluppet inn mål i 2. div har vel noe med at Brann 2 spiller KUN med junior spillere omtrent. Altså han har jo storspilt, forrige kamp hadde han 9 redninger før han slapp inn. Er begrenset for hvor lenge han kan holde med et MEGET urutinert mannskap foran seg.
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Xminator

Hadde vi solgt Opdal for 750K så hadde jeg også skreket opp :)
Mener å huske at siste Brann 2 kamp ble oppsumert med "Kjempekamp av Opdal".

Er ellers imponert over at Brann har vist om interessen for Olofinjana og Rønningen i UKER, uten at pressen har vist den dritt. Tror mye av grunnen til at BT og BA er så sure nå er nettopp dette :) De har jo ikke fått melket situasjonen i uker først, så da må de gjøre det etterpå :p

Blææ

Snakk om å pisse på sine egne slik Brann gjør nå,frykter at det kan rable for noen og enhvær visst Rønningen viser trynet sitt på stadda i Branndrakt.
ont follow me,Im lost too

Ole Brom

POL bør snarest melde seg på Aetat og melde seg på noen kurs om personalpolitikk og ledelse !!

Dette hadde han virkelig trengt !

Syng for Brann

Quote from: "Ole Brom"POL bør snarest melde seg på Aetat og melde seg på noen kurs om personalpolitikk og ledelse !!

Bent

Quote from: "Ole Brom"POL bør snarest melde seg på Aetat og melde seg på noen kurs om personalpolitikk og ledelse !!

og de kursene har du gått ?

Han har vel forsåvidt gjort det riktige med personalet sitt her.. Rønningen vil tjene penger, Opdal vil spille...

Rønningen kunne vi brukt et par år til, Opdal derimot hadde nok skrevet kontrakt med en annen klubb i mellomtiden. Hva skulle vi da ha gjort ?

sten på sten... det hender det raser litt innimellom.. men det blir bare et bredere fundament..... eller noe slikt :P
Ut med RBH

Ole Brom

Quote from: "Syng for Brann"

Med personalpolitikk og ledelse mener jeg at han bør lære seg å håndtere sine ansatte på en rederlig og ryddig måte. Ikke slik behandling Rønningen fikk. "ja vi får no se til sommer om du er verdig ny kontrakt " Rønningen har vist at han hadde fortjent ny kontrakt lenge før dette. I tillegg bør POL lære seg å være mer "åpen" om tingenes tilstand på stadion, virker som han skjuler seg bak kontordøren sin og plutselig kommer ut med en "nyhet" som ryster alle og enhver, tilogmed spillerne !

Nei, peddien har mye å lære enda. Han har gjort en god jobb for all del, men enda mye som mangler.

Syng for Brann

Joda OleBrom peddien har nok mye å lære, men jeg tviler ikke på at han er riktig mann for jobben! :wink:

Go Up