• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Per Ove Ludviksen

Started by moffe, June 25, 2004, 09:11:16 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

moffe

Begynner nå å få nokk av Per Ove sine dårlige beslutninger, eller mangelen på å kunne ta en beslutning. Han klarer det gang på gang, nå sist med Ivar Rønningen.
Hvorfor skal det ta så lang tid å skrive under ny kontrakt i Brann, greit nok at de vil satse på Oppdal, men da må de gjøre det fra starten av sesongen. Man selger ikke førstevalget mellom stengene midt i sesongen.
Dersom Per Ove ikke hadde hatt beslutningsvegring så hadde ikke dette vært ett tema engang.
Men dette er bare toppen av kransekaken, bare nokk et bevis på Per Ove sin udugelighet.
Kan begynne med hans uttalelse om Tom Sanne, her presterer Per Ove å si at han er bare en av mange i sinn klasse i eliteserien, ikke den mannen som vi leter etter som kan komme inn og forsterke Brann, hva er dette for en uttalese om en spiller du nettopp har signert? Her er det snakk om å ønske folk velkommen til klubben. Så har vi jo Olof da, først så er Per Ove på t.v. hvor han bare er glad for at vi er kvitt ham, greit å slippe å ha klasse spillere på laget. Men vi visste jo alle at den dagen Olof forsvant var nær, men hva da med erstatter for han? Her har Per Ove vært klar over at dette kommer til å skje i hvertfall i et halvt år, mannen har hatt seks måneder på seg til å kartlegge og finne en spiller som kan forsterke Brann sin midtbane etter Olof(det vil si finne en spiller som er bedre en Haugen), men han har tilsynelatende ikke klart å få et enenste navn ned på blokken, har foreløpig bare klart å gå ut i b.t. og forklart at dette er en prosess som kommer til å ta tid. Dette til tross for flere turer utenlands for å se seg om, men dette har tydeligvis vært forgjeves.
Mannen må jo klare og se at Bran har en syltynn stall dersom man ser vekk i fra forsvaret, her trengs forsterkninger fort skal man klare og henge med i kampen om cupfinale, e-cup og royal league!!
Så har vi Winters, heller ikke her klarer han å få fingen ut, gikk vel ca. en måned fra Winters sa nei til det første forslaget til Per Ove klarte og komme frem med ett nytt, kjempe greier det så får andre klubber også anledning til å komme med sine tilbud.
Hanstveit har det vel vært snakk om at det nærmest bare er underskriften som mangler i fire fem måneder nå, og det skulle ikke forundre meg om de klarte og rote vekk Oppdal også.
Per Ove er Brann sin vonde akilless hel, mannen er rett og slett ikke kompetent til å være i den jobben han har, det må være mulig å få luket han vekk og få inn en som i det minste kan ta en beslutning i løpet av en ukes tid.
Personlig ber jeg hver kveld til høyere makter for å slippe en ny dag med Per Ove som sitter og er mest opptatt med "her må det rives ned stein for stein"



Synd vi ikke klarte det i år heller Brann.
ei til trommer på stadion

Xminator

Tror du skal ta en pille og noen linjeskift.

Per Ove Ludvigsen må jo være den beste sportslige leder i Brann de siste 20 årene. Kanskje sier det mer om Brann enn om POL.

Og hvorfor skal alle bli så jævlig pessimistiske?

Nixon

Rød makt på Hansa!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Først ryker Olofinjana? Tror du virkelig at Brann skulle beholde han i åresvis? I din verden er det kanskje slik, men ikke i virkeligheten. Dersom ryktene stemmer om overgangen til Monaco så skal vi være veldig glade. For de pengene kan vi styrke stallen og utvikle Stadion som kan komme til å bli en viktig faktor for sportslig utvikling i årene fremover.

Og så vidt meg bekjent så har ikke Lillestrøm gitt Winters noen kontrakt. Og dersom de vil sprenge lønnsbudsjettet sitt så værsågod. Jeg holder med Brann i at de ikke skal starte den galoppen igjen. Vi husker alle hva som skjedde sist. Men du var kanskje litt ung?:)

Hva Lund angår så vil jeg heller satse på Arve Walde. Takk for to år Lund, men nå bør ungdommen få sjansen. De blir som kjent ikke bedre av benkesliting og sporadiske innhopp.

Og som sagt: Etter min mening gjør gutta på Stadion mer nyttig enn på mange år!
Rød makt på Hansa!

Jorgen

POL er eneste personen i denne verden som har gått fra å være badevakt på sentralbadet til sportsdirektør. Snakk om karrierehopp!

Som alle andre i brann har han sine pluss og minus..

Vil heller ha peddien enn sportsbartesjef Rune Bøgseth
Beer is the proof that God loves us and wants us to be happy"- Benjamin Franklin

fridays

Klage er noe vi supportere kan, men jeg må si meg enig med de som nå skryter av hva de får til på stadion.

Jeg har ikke vært så optimistisk på mange år både sportslig og økonomisk.
Ja jeg vil og beholde alle spillerene men desverre dreier det sg om penger og BRANN trenger penger. Noe må gjøres med stadion enten vi vil eller ikke.
Jeg ahr i hvertfall ikke lyst å reise til Stavanger,Molde eller Oslo får å se BRANN spille e-cup/ royal league kamper.
Tror at når sesongen er over har vi en ny pokal på stadion og penger til å ruste opp stadderen.
La oss støtte BRANN i alle ledd.
om

Christian


Tom C

POL er en bra mann for Brann. Og jeg synes ikke han skjemmer seg ut i media heller. For oss som husker noen år tilbake, erindrer man med gru alle disse "lederne" i Brann som på død og liv måtte ut i media og spre eder og galle om alt mulig internt i Brann. Skulle nesten tro de hadde deltidsjobb i BT, så mange drittoppslag om intern uro som det kom i "gode gamle dager".

Kan ikke huske at jeg noensinne har hatt større tiltro til kompetansen hos de som leder Brann enn de som er der i dag...  Og at ikke POL gjør hastige og ugjennomtenkte beslutninger synes jeg ogsÃ¥ er en god ting. Det har vært gjort mer enn nok hodeløse beslutninger i Brann gjennom tidene. NÃ¥r det gjelder Rønningen tror jeg at de var veldig redd for Ã¥ miste et av Norges største keepertalenter, noe jeg har full forstÃ¥else for. Winters er bare for grÃ¥dig, enkelt og greit. Etter min mening skulle han fÃ¥tt en alminnelig grunnlønn, og sÃ¥ heller gitt ham feite bonuser dersom han bøtter inn mÃ¥l. Sportslig sukksess vil da betale seg for alle.

Og at gode spillere som Olof vil videre har jo alle visst fra dag 1. Hvordan man kan bebreide Brann og POL for å selge ham skjønner jeg ikke. Tror dere mange talenter hadde giddet å komme til Brann dersom Brann hadde en policy der vi nektet gode spillere å slippe til store internasjonale klubber?
Aldri mer Obos....

Tom C

Quote from: "Tom C"Når det gjelder Rønningen tror jeg at de var veldig redd for å miste et av Norges største keepertalenter, noe jeg har full forståelse for.


Keepertalent=Opdal. [Bare sånn at det ikke blir misforstått]
Aldri mer Obos....

B.B.

Syns denne diskusjonen blir litt meningsløs.. Alle ser at Peddi og Mons har gjort en god jobb med Brannlaget så langt. Vi e bedre enn ka vi var når de tok over, og vi har en mer fornuftig drift!

Eg e skeptisk til at Rønningen forsvinner. Grunnen vil eg ikkje spekulere i, men eg tror personlig at en noe høyere årslønn, kombinert med 1,5 år lengre kontraktstid er årsaken. Hadde Brann vært tidligere på banen med to års kontrakten sin, så hadde nok Ivar signert. Men, men.. Den saken legger jeg død. Vi må stå bak de vi har igjen!

Syns som sagt at ledelsen på stadion har gjort en god jobb de siste to årene. Er derfor optimistisk med tanke på framtiden. Når det e sagt så må vi forvente handlekraft fremover. Vi trenger offensive forsterkninger. Slik eg ser det må vi ha minimum en ny sentral midtbanespiller samt en høyrekant allerede nå til sommeren. Ser at peddi maser i vei om en ny spiss. Dersom vi får Robbie til å bli syns eg vi har god dekning på topp med Robbie, Ystaas, Walde og Dylan. Trenger ikkje ny spiss til neste sesong heller om alle disse blir!

Sett i lys av at vi får en sentral midtbane pluss en høyrekant allerede nå til sommeren så kan Peddien konsentrere seg om å få skikkelige kontrakter med de beste spillerne, samt å sondere markedet etter en virkelig klassespiller på sentral midtbane.

Får vi inn en ny (offensiv forsterkning) på midten og en høyrekant i sommer så blir vi å regne med i toppen også til høsten. Det føler eg meg sikker på! Dette vet både Monsemann og Peddi, så eg e ganske trygg på at det kommer til å skje noe de neste tre-fire ukene.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

DrMeland

Disse sidene heter "diskusjonsforum", men kunne like godt hett "syteforum", enig med Bjarte når han hevder at dette forumet noen ganger likner en barnehage...

Jeg har levd i 26 år og fremtiden har ALDRI sett så lys ut! Hvem husker ikke "det obligatoriske høstbråket", Soltvedt-saken, krangling mellom styre og trener Aabrekk, spillerflukten i 90', udugelige trenere (Bjørklund, 2x Thordarsson, Thoresen), udugelige spillerkjøp... listen er faen meg lang...

Brann VALGTE å selge Rønningen, de kunne beholdt han til etter sesongen, men ville heller satse på Opdal. Tror Peddi og Mons vet bedre hva Opdal er god for en dere. Brann VALGTE å hente inn Sanne fordi han forsterker den offensive slagkraften i spillerstallen. Brann VALGTE å selge Olof fordi det gir oss et økonomisk fundament for sportslig suksess.

Dere snakker som om Peddi'en er en idiot, men jeg lurer på hvem som er de egentlige idiotene. Hvem har skaffet oss Olof, Winters og Soma? Det er Peddi'en det... Vi er gjeldfri, ligger et poeng bak sølvmedaljen etter halvspilt serierunde, har kjøpskontoen full, leter etter klassespillere, er videre i cupen, hva mer er det dere forlanger!?!?
rMeland

GhostDog

Quote from: "DrMeland"Dere snakker som om Peddi'en er en idiot, men jeg lurer på hvem som er de egentlige idiotene. Hvem har skaffet oss Olof, Winters og Soma? Det er Peddi'en det... Vi er gjeldfri, ligger et poeng bak sølvmedaljen etter halvspilt serierunde, har kjøpskontoen full, leter etter klassespillere, er videre i cupen, hva mer er det dere forlanger!?!?


Kloke ord! Synes det er noe på gang. Laget er under oppbygging, stadion skal sansynligvis utbedres, økonomien er blitt bra og vi ligger bra an på tabellen. Laget har økonomi til å forsterke stallen og de innkjøpene som er gjort er ikke premieidioter.

Hva kan vi som supporter da forlange? tja.. si det..  Jeg er hvertfall fornøyd med utviklingen..
 Beer a day keeps the doctor away!

Nixon

Ikke vet jeg hva folk forlanger. Sannsynligvis gull og grønne skoger. Men det virker som folk her på denne siden er litt historieløse. Kanskje de er for unge? De er definitivt for utålmodige. Vi har noe på gang, ingen tvil om det. Det forutsetter at Brann henter en sentral midtbanespiller og en god høyrekant. Og at Winters blir, men det er opp til han selv virker det som. Og før jeg får bevis på at ikke noe av dette blir innfridd, så forholder jeg meg rolig og nyter livet frem mot kampen på søndag!! Noe jeg oppfordrer en del andre på denne siden også til å gjøre...:)
Rød makt på Hansa!

Stoffi

Quote from: "DrMeland"

Dere snakker som om Peddi'en er en idiot, men jeg lurer på hvem som er de egentlige idiotene. Hvem har skaffet oss Olof, Winters og Soma? Det er Peddi'en det...


Nå husker ikke jeg når Peddien begynte som Sportsdirektør, men han var da sannelig Sportsdirektør i Teiturs tid, da bomkjøpene florerte. Espen Musæus var jo for eksempel et strålende kjøp, men kan som sagt ikke huske om han var blitt sportsdirektør allerede da. noen som kan huske?

Peddien har alltid irritert meg, helt siden han ble sportsdirektør. Han blir nok bedre med tiden, men det er nå som teller.
Han somler så altfor mye og er holder kortene altfor tett, mens han venter i det uendelige.


Nixon,
du kan spare deg for drittslengingen om at jeg kanskje er litt for "ung". Hvilken rolle spiller det egentlig i det hele tatt hvis det er en fornuftig, saklig post? Du viste nettopp hva du er laget av...
Hvis du absolutt vil vite min alder, så er jeg i tjueårene. Angående din alder, så kan det ikke bry meg mindre.

Og nei, jeg trodde ikke Olof skulle bli i all evighet. Det i seg selv er ikke noe spesielt å skrike opp om, det er ALT det som skjer nå som gir grunn til bekymring.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"


Nixon,
du kan spare deg for drittslengingen om at jeg kanskje er litt for "ung". Hvilken rolle spiller det egentlig i det hele tatt hvis det er en fornuftig, saklig post? Du viste nettopp hva du er laget av...
Hvis du absolutt vil vite min alder, så er jeg i tjueårene. Angående din alder, så kan det ikke bry meg mindre.

Og nei, jeg trodde ikke Olof skulle bli i all evighet. Det i seg selv er ikke noe spesielt å skrike opp om, det er ALT det som skjer nå som gir grunn til bekymring.



Drittslenging? Skal det ikke mer til enn en liten humoristisk bisetning før man blir stemplet? Ellers kan alder være relevant da jeg har på følelsen at en del her på denne siden er litt historieløse.

Og når det gjelder Olofinjana så begynte du innlegget med med
"Først ryker Olofinjana" og var meget sint. Trodde nesten at du mente det. Men dersom du trekker deg så greit for meg...
Rød makt på Hansa!

grei

Quote from: "Tom C"
Quote from: "Tom C"Når det gjelder Rønningen tror jeg at de var veldig redd for å miste et av Norges største keepertalenter, noe jeg har full forståelse for.


Keepertalent=Opdal. [Bare sånn at det ikke blir misforstått]


Bare et tips, du kan redigere innlegget direkte med endre-knappen.

Ellers er virkeligheten ofte mer nyansert enn ekstremister vil ha det til. Jada, Luddi, Dahl og Mjelde har fått ting litt mer på styr der borte. Betyr det at de skal unnlates all form for kritikk?

Ja, Pedilusk har tabbet seg ut med denne Rønningensaken. Betyr det at vi skal glemme de andre kloke beslutningene som er kommet derfra, som signeringen av Soma og Seyi? Prøv å se litt lenger enn til den siste skandalen- det må være et visdomsord i en klubb som Brann.

moffe

Ser dere bl.a. gir Per Ove kredit for at Soma kom til Bergen, her har nå Soma selv gått ut i avisen og sagt at det var alle samtalene med Mons Ivar som var en viktig faktor for at han valgte Bergen, her måtte med andre ord Mons inn og gjøre det som egentlig skulle vært Per Ove sin jobb.

Og vedrørende Olof, så er det ikke det at de solgte han som bekymrer meg, det var vi alle klar over at kom til å skje, men det er det at det ikke virker som de har klart å kartlegge erstattere som er problemet.
Her har de hatt minimum et halvt år på seg, og dersom de mener det ikke finnes en eneste spiller som er realistisk og hente med hensyn til om han vil til Brann, pris og kvalitet så har de ikke gjort jobben sin.
Klart det er ingen som vil ha en ny jonas Jonson, men det finnes spillere der ute, noe annet nekter jeg og tro.

Og dere som bare har positivt å si, kan dere forklare meg hvorfor det skal ta så lang tid å skrive ny kontrakt med spillere vi allerede har?
Hva er grunnen til at vi absolutt må vente til andre klubber har anledning til å komme med tilbud også?

En annen ting er Per ove sin holdning til aviser, for en tid tilbake(mer en ett år) så informerte BA Per Ove om en spiller som var ledig på markedet, husker i farten ikke hvilken spiller det er, men Per Ove bekreftet at dette var en spiller som kunne være innteresant for Brann.
På spørsmål om Brann ville kontakte spilleren presterte Per Ove og si følgende: Nei vi vil ikke kontakte han nå, dersom han da kommer til Brann vil bare dere skrive i avisen at BA fant spiller til Brann.

Hvor domt er ikke dette, dersom en spiller er god nok for laget spiller det vel ingen rolle om det er avisen eller Per Ove som finner vedkomende, her må man klare og sitte laget forann sin egen ære.

Ser mye av det samme nå også, etter Hassan var ute i media og uttalte at det ikke var på dette tidspunktet han hadde tenkt å returnere til norsk fotball, så uttaler Per Ove at etter det som har vært fremme i media i det siste ser han ikke noen grunn til å ta personlig kontakt med Hassan.
Det skader vel ikke å ta opp telefonen og i det minste få dette fra spilleren selv, og ikke fra media.

Mener personlig at det er mye bra som skjer på stadion for tiden, både på banen og i ledelsen, men det er ettellerannet med Per Ove som bryter med stilen som Brann ellers har styrt over til.
Han er rett og slett ikke kompetent til å sitte i den jobben han har.
Han er både sta og arrogant, og det er ikke en god egenskap i den stillingen.
ei til trommer på stadion

Stoffi

Moffe, helt enig.

Hvorfor skal det ta så lang tid å skrive nye kontrakter med alle? Det fører til at vi mister dyktige spillere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Drittslenging? Skal det ikke mer til enn en liten humoristisk bisetning før man blir stemplet? Ellers kan alder være relevant da jeg har på følelsen at en del her på denne siden er litt historieløse.

Og når det gjelder Olofinjana så begynte du innlegget med med
"Først ryker Olofinjana" og var meget sint. Trodde nesten at du mente det. Men dersom du trekker deg så greit for meg...


Det kalles manipulering eller herseteknikk. En kommentar som det er et forsøk på å undergrave min seriøsitet og for å heve deg selv over meg. Spar deg.
Slike som deg er verre enn all verdens fjortisser i mine øyne.

Angående Olof, så er det et ledd i en rekke hendelser som gjør at brann har et dårligere lag.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "moffe"Ser dere bl.a. gir Per Ove kredit for at Soma kom til Bergen, her har nå Soma selv gått ut i avisen og sagt at det var alle samtalene med Mons Ivar som var en viktig faktor for at han valgte Bergen, her måtte med andre ord Mons inn og gjøre det som egentlig skulle vært Per Ove sin jobb.


Etter min mening kan man ikke skille Mjelde og Ludvigsen i særlig grad i slike saker. Og i alle fall ikke når det gjelder Rønningen. Dersom Mjelde hadde insistert på Rønningen hadde nok kontrakten vært underskrevet for lenge siden. Så det blir litt rart at Ludvigsen får så ensidig skylden for salget.
Rød makt på Hansa!

KennethS

Quote from: "Nixon"Hva har skjedd i Brann siden Mons Ivar og POL tok over:

- Kvittet seg med resten av gjelden.


Tror ikkje Peddien og Mjelde har noe med det der og gjøre akkurat.
tå på Brann

Nixon

Quote from: "Stoffi"Angående Olof, så er det et ledd i en rekke hendelser som gjør at brann har et dårligere lag.


Javisst blir vi dårligere uten Olof. Men mitt poeng er at det ikke er til å unngå at det skjer. Brann har ikke økonomi til å holde på en slik spiller. Og det har ingenting med om folka på Stadion er kompetente eller ikke.
20 mill. i dag. Kanskje bare 10 mill. etter sesongen.
Tror ikke vi har råd til å vente.
Rød makt på Hansa!

KennethS

Per Ove Ludvigsen heter han siste eg sjekket, ikkje Ludviksen :D
tå på Brann

moffe

Helt rett i at det ikke er noe å gjøre med salget av Olof, det ville vært et dårlig signal uttad og ikke la han få sjansen i en større klubb så lenge de er villig til å betale prisforlangene som Brann har satt for spilleren.
Men det er ikke det som er tema heller, tema er at Per Ove til tross for at de i lengre tid har vært klar over at Olof kom til å forsvinne til sommeren ikke har klart å finne en spiller som kan komme rett inn på laget og forsterke midtbanen til Brann.

Vi kan vel alle være enige at Brann har for tynn bemanning på midten, Haugen har ikke klart å prestere som han gjorde i fjor, og med en normal sterk tropp hadde nok han måttet tatt noen kamper på benken i år.
Vi kan ikke vente med å kjøpe nye spillere til vi finner en med samme prislapp og kvaliteter som det Olof innehar.
ei til trommer på stadion

Geir

Mange på forumet sier at piddien er en luring, så nå er det opp til bevis, piddi. Brann er med i toppen for første gang på lenge, har nådd kvarten i cupen, og Royal League frister der ute. Likevel selges de beste spillerne uten at det er annonsert noen forsterkninger.
Har du noen ess i ermet, piddi, eller har luringen lurt seg selv?
Husk at vi bergensere er sultne på suksess etter mange magre år, så ikke ta det fra oss når det endelig begynner å gå oppover igjen.
ndelig SERIEMESTER

enavgutta

Det er mulig vi er litt histiorieløse av og til. Jeg har en veldig mye bedre følelse med styre og stell i Brann nå enn jeg hadde får 10 år siden. Selvom vi var fjortisser og fotballgale tenåringer som hadde et ganske enkelt perspektiv på fotball - så virker det som ting har forandret seg vestentlig til det bedre idag.

Peddien blir ofte hoggestabbe når vi supportere ikke forstår hva som skjer - årsaker og bakgrunn. Dette vil jeg si er stort sett hans egen feil. Hvis man kunne spille litt mer med åpne kort så hadde vi kanskje sluppet å fått et Rønningen salg midt i fleisen, og det hadde ikke vært nødvendig å bite negler over hodeløse uttaleser om at "Winters har fått et siste forslag - aksepterer han ikke forlater han klubben". Mister vi Robbie understreke at mannen ikke håndterer interne ting, kontrakter og forhold til spillerene like godt som innkjøp av nye.

Vil berømme Mons Ivar som hadde en avgjørende god dialog med Soma som førte til at han valgte oss framfor Viking. Peddien har også skaffet oss gode spillere som har gitt oss god økonomisk avkastning. Men han mangler en proffesjomalitet og etikette jeg gjerne skulle sett mer til hos en Sportsdirektør i Brann.

Ole Brom

Quote from: "enavgutta"Det er mulig vi er litt histiorieløse av og til. Jeg har en veldig mye bedre følelse med styre og stell i Brann nå enn jeg hadde får 10 år siden. Selvom vi var fjortisser og fotballgale tenåringer som hadde et ganske enkelt perspektiv på fotball - så virker det som ting har forandret seg vestentlig til det bedre idag.

Peddien blir ofte hoggestabbe når vi supportere ikke forstår hva som skjer - årsaker og bakgrunn. Dette vil jeg si er stort sett hans egen feil. Hvis man kunne spille litt mer med åpne kort så hadde vi kanskje sluppet å fått et Rønningen salg midt i fleisen, og det hadde ikke vært nødvendig å bite negler over hodeløse uttaleser om at "Winters har fått et siste forslag - aksepterer han ikke forlater han klubben". Mister vi Robbie understreke at mannen ikke håndterer interne ting, kontrakter og forhold til spillerene like godt som innkjøp av nye.

Vil berømme Mons Ivar som hadde en avgjørende god dialog med Soma som førte til at han valgte oss framfor Viking. Peddien har også skaffet oss gode spillere som har gitt oss god økonomisk avkastning. Men han mangler en proffesjomalitet og etikette jeg gjerne skulle sett mer til hos en Sportsdirektør i Brann.



Veldig mye bra poeng her. Føler at peddien kjører sitt eget løp og kanaliserer sine tanker og ideer i en minimal skala ut til almenne folk. Han er ikke "enavgutta" kan man si, en einstøing kar. Hvorfor ikke holde en åpen dialog utad ? Hvorfor drive maskeradeball og skjule seg bak stadiondøra ?

Da tror jeg at "høggestabben" ikke hadde blitt brukt i så stor skala, kanskje folk i gata hadde skjønt mer av hva som foregikk i korridorene på stadion ??

KennethS

fjortisser for 10 år siden? kremt, må nok lengre tilbake en det :D
tå på Brann

monzilla

Må si at jeg nok en gang er forundret av enkeltes behov for å hetse en ledelse de ikke har peiling på. Husker mange var ute mot ASA i 98, 99 og 00, men de fleste skjønner i dag at ting hadde gått mye værre hvis ikke ting hadde blitt gjort slik som de hadde blitt gjort. Det er ikke mange dagene siden en stor debatt om Bjørn Dahl utviklet seg i en retning som får visse personer til å framstå som ...ja...

1) For 6-7 år siden hadde 50 mill for olofinjana ikke vært en urealistisk pris. I dag sier jeg meg svært godt fornøyd med 15 mil. Ikke kom her å si at alt under 20 er en skandale, det er bullshit.
2) PFO, Mjelde og resten av crewet jobber med Brann hver dag. Enkelte må innse at de har bedre peiling på hva de holder på med, og rett og slett prøve å stole på gjengen
3) En av grunnene til at Brann har god økonomi per i dag er at de har et knallhardt lønnssystem. Grunnlønnen er lav (maks 600 000?), men derimot finnes det svært mange forskjellige bonusordninger. Brann kan ikke avvike fra dette systemet med en spiller. Konsekvensene av dette sier seg selv.
4) Olof har 1 og et halvt år igjen av kontrakten. Selger vi ham ikke nå får vi mest sannsynlig ikke en dritt igjen for ham. Blir han ikke solgt nå, skriver han kontrakt med et lag neste sommer og stikker av med masse penger. Vi har sett det med Flo, og (beklager, Seyi) jeg tror vi vil se det med Olofinjana igjen. Når det gjelder en erstatting? Jeg vil heller havne midt på tabellen i år fordi at ledelsen leter etter en svært god spiller enn å komme på 3-4 plass med en midtbanespiller som er en døgnflue.

Ikke misforstå, kritiske spørsmål er det ikke noe gale med. Det er heller ikke noe gale med å spørre hvorfor POL og resten av gjengen nede i idrettsveien gjør som de gjør. En ting er å stille kritiske, saklig argumenterte spørsmål, men en annen ting er å stemple POL som udugelig i en sak som trådstarter tydelig vis ikke har satt seg inn i.

Ã?rnen

Etter mye skit kasting fra debatanter og trÃ¥der om at "styret mÃ¥ gÃ¥, ja du ogsÃ¥ Per Ove" ser det i dag ut som om pipen har fÃ¥tt en annen lyd. Jeg hÃ¥per virkelig at enkelte som trekker slike forhastete konklusjoner lærer av det og ser ting i et litt større perspektiv neste gang.  

Nok en gang må jeg bare få rost det arbeidet som legges ned i Idrettsveien. Per Ove gjør en flott jobb med å bygge opp Brann. Og det sier jo alt om hvor han brenner for jobben når han utsetter ferien 1 uke pga diverse rot med Olofinjana, kontrakt med Miller og Winters..
Så får vi supportere virkelig håpe at Per Ove får ladet batteriene i ferien og kan dra opp noen nye "kaniner" av hatten slik at Olofinjana forlenger kontrakten... :-)

Ha en riktig god ferie Per Ove, det har du virkelig fortjent.

TERD

Enig i at ros skal gies når det fortjenes, feks ved siste dagers hendelser. Imidlertid så er det komplett uforståelig at POL drar på ferie når overgangsmarkedet nettopp er åpnet opp. Det grenser til skandaløst at Brann kan gå glipp av godbiter fordi ledelsen er på ferie. Det går da an å feriere på andre tidspunkt. Er man først havnet i en slik jobb, må en finne seg i at begreper som fellesferie, 37,5 timers uke etc blir litt utvannet. Paris er finest om våren - Toscana om høsten. God tur!
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Og du tror på det POL sier til pressen? :p

Nixon

Quote from: "TERD"Enig i at ros skal gies når det fortjenes, feks ved siste dagers hendelser. Imidlertid så er det komplett uforståelig at POL drar på ferie når overgangsmarkedet nettopp er åpnet opp. Det grenser til skandaløst at Brann kan gå glipp av godbiter fordi ledelsen er på ferie. Det går da an å feriere på andre tidspunkt. Er man først havnet i en slik jobb, må en finne seg i at begreper som fellesferie, 37,5 timers uke etc blir litt utvannet. Paris er finest om våren - Toscana om høsten. God tur!


Skandaløst å ta ferie? Jeg tror nok at Brann har full oversikt over tilgjengelige spillere. De har vært i kontakt med de aktuelle (forhåpentligvis TFL og Braaten...). Og kjenner jeg POL rett har han mobil. Selvsagt først og fremst for å motta hestetips på SMS, men en og annen agenttelefon kan nok klare å snike seg inn...:)
Rød makt på Hansa!

Roffarne

Skulle likt å høre noe fra de store Piddi skeptikerne nå. Det er helt symptomatisk at folk skriker og hyler med en gang Brann ikke får tak i eller ikke klarer å holde på de spillerne vi ønsker. Nok en gang må jeg bare presisere at POL står for Per Ove Ludvigsen og ikke Pol Pot. Han er den del av ett større og relativt tungrodd system.

Og så er det jo litt artig da, når Stoffi feks går helt av hengslene og skriker over hvor Lund bør spille og at hele Brann tilsynelatende er inne i en kollektiv formsvikt.
Stakker Peddi. Det får da være grenser for hva en landsens gutt fra Fyllingen skal få skylden for. Tror vi skal være sjeleglad for at vi har POL. Og så får vi heller finne andre vi kan klandre for Monaco sin useriøse opptreden, spillernes form og lagoppstillinger.
Nu går alt så meget bedre.

Optimisten

Ska innrømme at eg var litt skeptisk, hadde litt vondt i magen etter alt som skjedde! Men alt snudde seg jo, og dermed e eg klar for å innrømme at eg tok feil, gutten gjorde jo en god jobb bak alle kulissene, og det e jo det vi liker!!! Kjempe POL!!!!
ette går bra, så lenge vi tror på det selv!

P-K

Herlig å se at kritikken av Peddien stilnet. Hadde ikke forundret meg om han dro både TFL og Braathen opp av overgangshatten sin for vinduet stenger.

Og hva er dette tullet med Ã¥ kritisere Peddilusken for besøkene hans pÃ¥ Travparken? Er dere klar over hvor mange travinteresserte fotballspillere det finnes? Mannen er jo ute og speider!!  :wink:
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Stoffi

Quote from: "Roffarne"Skulle likt å høre noe fra de store Piddi skeptikerne nå. Det er helt symptomatisk at folk skriker og hyler med en gang Brann ikke får tak i eller ikke klarer å holde på de spillerne vi ønsker. Nok en gang må jeg bare presisere at POL står for Per Ove Ludvigsen og ikke Pol Pot. Han er den del av ett større og relativt tungrodd system.

Og så er det jo litt artig da, når Stoffi feks går helt av hengslene og skriker over hvor Lund bør spille og at hele Brann tilsynelatende er inne i en kollektiv formsvikt.
Stakker Peddi. Det får da være grenser for hva en landsens gutt fra Fyllingen skal få skylden for. Tror vi skal være sjeleglad for at vi har POL. Og så får vi heller finne andre vi kan klandre for Monaco sin useriøse opptreden, spillernes form og lagoppstillinger.


Du liker å overdrive ser jeg.
Og ja ,for 2 kamper siden på stadion, da var Lund veldig frisk på høyrekanten, men ble byttet ut ved pause.

Og ja, Brann har vært inne i en kollektiv formsvikt, men dette er forhåpentligvis over nå, etter den relativt gode kampen mot RBK.

Fjær i hatten til Peddi og resten av brannledelsen for Miller, og at Winters blir.
Bra jobbet!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Roffarne

Formsvikten og hvor Lund spiller har fremdeles ingenting med Peddi å gjøre. Skal være sjeleglad for at vi har fått klørene i en sportsdirektør som ham ellers hadde vi nok endt opp men en eller annen knall fra NHH med pappabukser, DN under armen og null følelse for klubben:)
Nu går alt så meget bedre.

Bardehval

Ludvigsen er en mann med bein i nesen, jeg tror nok det ligger andre faktorer som enda ikke har sett dagens lys til grunn for avskiltingen av Rønningen, det er heller ikke Peddilusk sitt ansvar at det krøllet seg til med Monaco og HVEM var det som sørget for at Soma takket ja så og si på dagen han var i Bergen? Han har også gjort en glimrende jobb i forhold til investorer som har hjulpet Brann til å få bl.a. Soma, Kvisvik og Laffen til Brann. Tenk over hva dere gjør før dere refser, etter min mening, den dyktigste sportslige lederen Brann har hatt i manns minne.

bergenpetter

nå vet jeg at alle begynner å bli mektig lei denne rønningen-saken, men må bare få bekreftet/avkreftet min langtidshukommelse.. Var det noen som var på Rick's sin brann-debatt før sesongen. Davyen var der blant annet. Der er jeg temmelig sikker på at POL garanterte at ingen brann spiller skulle selges til rbk denne sesongen. Noen som husker dette? Han så at viss så skulle skje måtte det være helt vannvittig bud, mener han sa som eksempel 50-100mill (seff. litt overdrevet, men dog) 700.000 er vel ikke sinnsykt mye..Mener også en avis refererte til dette dagen etter.. Davyen sa blant annet at han skulle svømme naken over vågen viss brann vant serien i hans levetid.. jaja, var no bare noe jeg kom til å tenke på

Go Up